1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588012 inlägg · 6218 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1577790 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Dra.....host host? Kanske Nic Zupancic kan ha lite kontakter?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Greven:

Jaji! Han kan säkert bidra han med. Den slovenska maffian räddar TIK...

Angående spelarflykten, en Timrå-trio jagas...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
För ett år sedan var Zäta i alla fall timråit...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

DJ Hemp:

En intressant tanke slog mig. Om Zäta hade gått med på att betala sin egen försäkring och spelat med Timrå under halva säsongen (fanns väl gott om skadade spelare att ersätta), är det ju inte alls omöjligt att Timrå hade tagit 7p mer.

Då hade Timrå sluppit Kvalserien, lockat mer publik, sålt mer souvenirer och blivit mer attraktivt för sponsorerna.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: En förutsättning är dock att klubben ff existerar isf.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: Grattis! Jag tror att du precis där slog världsrekord i grenen Sparka In En Öppen Dörr.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Joji, fast karln har nog banne mig alldeles rätt...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Jo, jag vet. Men poängen är att om Zetterberg tyckte att det var för dyrt att spela med Timrå under lockouten, vore det rätt märkligt om han helt plötsligt började punga ut med en massa miljoner. Men vi får hålla tummarna.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Utan tvekan. Jag menar bara att det var länge sen jag såg en större självklarhet satt på pränt och presenterad som en ny tanke. Att TIK med stor sannolikhet hade gynnats poängmässigt och ekonomiskt av att ha en gratisspelande Z:a i laget behövs det inte högskolepoäng för att lista ut.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bad_Brett: Vad än flera här hoppas på så kommer det inte ske. Av för oss okända anledningar kommer inga miljoner trilla in från Z:as konto.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Just popped in för att kolla att we fortfarande andas. "Vi är Timrå & vi ger aldrig upp". Nu ställs det på sin spets.
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Det är sant men jag tycker i alla fall att Bad_Brett höll en god ton, det vill säga det fanns inget nedlåtande i det där. Därmed: Ok för mig.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
dr-nix: Ni inser väl att ni snackar om killen som enligt rykten inte ville skänka 25 000 kronor till sin moderklubb att köpa en begagnad ismaskin för.....och här snackar ni miljoner till Timrå IK...jojo säkert.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Det gjorde han. Den nedlåtande tonen stod jag för...sorry.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hälge: Hur många gånger ska det behöva stå i media att vi inte kan betala ut lönerna egentligen... Man blir ju sååå attraktiv som klubb när det står sånna saker 2-3ggr per säsong flera år i rad typ.

Angående banklånet som det "jobbas dag och natt" på så undrar man ju vad det egentligen jobbas på? Kan ju knappast vara så att dom sitter i möten med banken 7-8 timmar om dagen och förhandlar om 1/100 delar på räntan.

Ja jag är less...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: "För mig kommer Zäta alltid att vara Zäta, han som tog Timrå IK upp i Elitserien."

Jag respekterar din åsikt fullt ut. Hos mig personligen har han dock tappat väldigt mycket i anseende.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Majoriteten av spelarna förtjänar inga april-löner heller!!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nu börjar det fan kännas lite jobbigt det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Vad har han gjort för att tappa anseende? Är det bara att han inte donerar pengar till Timrå eller är det något annat han ska ha gjort?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dragan 2k: Han har väl inte ens uttalat sig efter att Timrå IK åkte ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: har han fått frågan?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Vet ej men detta är min känsla och uppfattning, den kan vara fel. Så känner i alla fall jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Finns det ingen rikskapitalist i norr som kan pumpa in lite stålar i organisationen?`Börjar bli ordentligt orolig nu
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Pjernut: Vet ej, ja man är både orolig och frustrerad.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: jag tror att man litegrand jämför Zäta med sig själv och hur 'jag minsann skulle göra om jag hade en massa miljoner på banken'. För oss med en relativt normal plånbok så är det självklart att man skickat in ett gäng miljoner eftersom det är laget i sitt hjärta och att mycket kring ens liv kretsar just kring laget och lagets framgångar.
Det finns naturligtvis spelare med ett enormt hjärta för sitt lag, Foppa och Näslund får väl anses tillhöra den skaran av spelare som kanske lyser mest på himlen. Stefan Edberg är en annan som verkar gilla hockey trots att hans storhet låg i tennisen. Och absolut, jag hyser stor respekt för dessa människor, det är riktigt häftigt det dom gör, men det är absolut inget jag hade förväntat mig och än mindre begärt.

Om nu Zäta valt att lägga pengar på Timrå IK så skulle han säkert få ett ännu större anseende i folkhemmen, här i distriktet i alla fall. Frågan är hur mycket det betyder för honom och hur det skulle påverka honom som person mot andra som kanske skulle försöka eska pengar av honom. Det finns många aspekter i det här och jag väljer att inte tycka något huruvida det är rätt eller fel om Zäta inte hjälper till.

Däremot tycker jag det skulle vara ytterst märkligt om man inte från föreningens sida kontaktade honom, förutsättningslöst, för att fråga och fundera kring Timrås situation och hur Zäta ställer sig till det. Jag liksom en hel del andra har nog bilden klar (med tanke på att han inte spelade i Timrå under lockouten) vilken syn han har på det hela. Men frågar man inte får man inget veta.



Men Zäta kommer alltid att vara den där ödmjuke killen som en gång i tiden var den bidragande orsaken att vi fått uppleva elitseriehockey de senaste 13 åren. För det älskar jag Zäta och av den anledningen kommer han för alltid att ha en stor plats i mitt Timråhjärta, oavsett om han hjälper Timrå eller ej ur denna prekära situation.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: Otroligt bra inlägg!

+1 på den!

Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Jag har inte hängt med superdetaljerat på sistone pga utlandsresor. Hur är det egentligen med den prekära situationen? Lever hoppet på en bank i nuläget? När väntas besked?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Pjernut: Ja, endast Handelsbanken är kvar som jag förstått det. Besked skulle egentligen redan kommit men förskjuts hela tiden. Om det sedan är positivt eller negativt att det drar ut på tiden har jag ingen uppfattning om.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Ett lämpligt inlägg att sätta punkt för hela "varför hjälper inte Z:a Timrå"-diskussionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Okej, vi får tolka det som att hoppet lever vidare!!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Pjernut: personligen blir jag alltmer orolig för var dag som går, helt naturligt iofs. Men just det faktum att man skjuter på löneutbetalningarna får till och med en obotlig optimist som mig att verkligen börja tvivla.
Jag har hela tiden satt tilliten till kommunen om det skulle gå åt h-e. Men det kanske är lika naivt som de som förväntar sig att Zäta ska rädda upp situationen.

Även om liket lever finns det alla anledning att vara mycket orolig över händelseutvecklingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Det här låter liiiiiiiiiiite mer positivt än väntat:

"Likviditetsproblemen gjorde att Timrå IK som väntat inte kunde betala ut löner till anställda och spelare på torsdagen.

– Förhoppningsvis har vi en bra lösning på gång till veckan och det innebär att alla får lön så fort som möjligt till veckan, säger klubbdirektören Lars Nolander till Mittnytt."

Det är inte kört än!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Ja, men att man inte klarar av att betala ut löner behöver inte betyda att man är nära konkurs. Men det är ju helt klart ett tecken på att man lever jäms med rumpan; om inte alla fordringar kommer in så klarar man inte den dagliga verksamheten. Naturligtvis väldigt påfrestande i längden.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Ja det kan ju iallafall inte finnas någonting positivt med att förhandlingarna med banken drar ut på tiden.
Det vore ju rent ut sagt förjävligt om TIK's framtid står på spel för en i sammanhanget skitsumma.
Men man borde ha fler parallella alternativa spår än en bank nu.
Det är bara att svälja stoltheten och tigga.
Låna 1mkr av 15st borde inte vara omöjligt.
Det är ju bara lån. De ska ju betalas tillbaka.

De kan få namnen runt sargen eller upphissade i taket.
Det finns många miljonärer här bara man tänker lite utanför lådan

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Uppenbarligen slog du upp det, men du vet vad jag menar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Personligen är jag bara less på detta konstanta tjat om ekonomin. Det står ju i princip samma sak varenda dag. Jag spyr på det hela. Varför kan inte media lugna sig och skriva/säga något om någon förändring sker, det vill säga om konkursen är ett faktum eller om det trots allt löser sig? Men jag är inte ett dugg orolig. Det blir som det blir. Hakuna matata. Det man inte kan påverka är det ingen idé att gå i taket för.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Moverare: Behöver inte slå upp det, men det gör tydligen du.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Word!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken:

Fint att ha Lakens "word" för ovanlighetens skull! : )

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: "löven gick väl aldrig i konka va? Dom blev väl räddade i sista stund men fick ingen elitlicens? Dom passade väl på att rensa rejält i leden och gjorde en" nystart""

Helt rätt, Björklöven tappade elitlicensen men räddades från konkurs. De tvångsnedflyttades till ettan och fick genom privata finansiärer hjälp att sanera ekonomin (detta hände 2010).
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Min slovenske vän drogs bort i en tragisk olycka för något år sedan. Och funderingar på om han eller jag hade eventuella maffiakontakter får stå för dig. Men du hyllade väl Sundsvalls hockey för något år sedan? Kanske du kan drypa iväg och köra ett försök till insamling där?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Då har man dragit sitt lilla strå till stacken och bokat två årskort.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Spelarrådet borde ta ett möte och komma fram till hur de kan bidra till att rädda föreningen. Jag tänker på april-lönen. Vilka är med i spelarrådet?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: Ja det är ju synd att det inte var prestationslön.
Då hade vi inte behövt betala ut särskilt många aprillöner
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Vi hade snarare fått in en slant...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Smokey:

Varför får jag känslan att du tog illa vid dig av mitt inlägg?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kennas: Kan ni inte damma av Mr X
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Moverare: Eller skaffa oss en VISION
Kommentera

« · 1577790 · »