Det är verkligen läge att flytta upp några av Timrås juniorer till nästa säsong. Centern Jonas Lindström 19 år dominerar stort i J20, leder poängligan med imponerande 10+10 på 12 matcher. Oskar Johansson (som var väldigt bra redan i tv-pucken för några år sen) förtjänar också en chans nästa säsong. Han är bara 17 år men har gjort 18 poäng (10+8) på 11 matcher! Tvåa i poängligan och dessutom klart bäst +/- i serien. Detta är en ny generation Timråprofiler på väg. Jag tror helt klart att dem är mogna för a-laget redan nästa säsong!
General_Moisio: Javisst...och även sett till åldern borde de få känna lite hetluft kanske redan i år...vore nog inte fel för deras utveckling! Men sånt finns det säkert kunnigt folk inom TIK som har koll på.....
RocknRolf2: Jonas Lindström har väl tränat och fått matcha några enstaka byten med TIK, var väl även med i SCA-cupen. Bra är han, men med en kroppsbyggnad likt Laakkonen, fast 10 kilo lättare, får han det ganska svårt i ES tror jag.
Centern Jonas Lindström 19 år dominerar stort i J20, leder poängligan med imponerande 10+10 på 12 matcher.
Oskar Johansson (som var väldigt bra redan i tv-pucken för några år sen) förtjänar också en chans nästa säsong. Han är bara 17 år men har gjort 18 poäng (10+8) på 11 matcher! Tvåa i poängligan och dessutom klart bäst +/- i serien.
Detta är en ny generation Timråprofiler på väg. Jag tror helt klart att dem är mogna för a-laget redan nästa säsong!