tjobba: ja och mina anti-jinxar börjar ju bli smått komiska. Inte en enda pinne har vi tappat sedan jag började med dem. Visst laget gör sitt men utan allt hårt jobb jag lägger ner på anti-jinxing skulle det aaaaaaldrig gå. Det begriper ni va?
Björklöven vill vara spelförande och ha puck. Men blir griniga så fort minsta lilla går emot dem, t.ex ett baklängesmål. Fenomenala i medgång - dåliga i motgång.
Olle: ja björklöven känns inte direkt som ett hot för er. Speciellt när ni visa att ni kan ta dem senast. Tror ni vinner serien och går upp. tråkigt och missa derbyna men ni är värd det jämfört med björklöven. De satsa för mycket på lån likt oss. Se om någon kan hota er
Kan säga att idag var löven klasser sämre än vad ni var mot oss i dubbelmötet. Så mycket som dom spelade fast sig och slarvade i egenzon idag har ni inte gjort på hela säsongen.
Jag tror att ett ssk, mora eller bik i form, kan vara en svårare motståndare i ett slutspel faktiskt.
roger_sundsvall: Olofsson gör det bra idag, Ohre ska också ha cred. Han släppte många returer i början men han räddade många svåra lägen. Albin Carlson är utom tävlan, han har varvat Allsvenskan redan. Både Lodin och Olofsson visar känslor och bufflar idag, härligt att se.
Sen måste jag ändå bara säga: Om Lööke får ett kontrakt med en SHL-klubb så har han precis ALLT att tacka Dahlén för det. Tycker han har väldiga problem i princip vid alla situationer som inte är PP tillsammans med Dahlén.
Olle: Undra om de är lika stolt nuförtiden som när en annan för första gången fick på en slagga som gjorde att man fick kliva över sargen och hämta pucken i 1m djupsnö. Hade man tur såg även någon hyfsat snygg fruntimmer skottet
TimraStockholm: Ruggigt starkt genomförd match. Svensson försvinner och direkt kliver andra in och bara täpper igen den luckan som om inget har hänt. Femstjärnig insats av Ohre också.
Villervalla: ALLT blir bättre om spelarna bara skjuter slagskott!! Sådär hårt har Westerlund inte skjutit i hela sitt liv. Bryter mönstret och laddar slagskott, ja då blir det drömmål direkt.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·