Knylan: Tidigare år i allsvenskan har vi haft mönster där vi underpresterat/tappat poäng mot ett antal ”bottenlag” och att det har hållit i sig under några säsonger. Den här säsongen tycker jag Timrå kör sitt eget race och är klasser bättre än motståndarna match efter match. Vi har avfärdat tidigare svåra lag/bottenlag både hemma och borta, och känslan är att vi bryter ”svåra bortatrenden” även mot Tingsryd. Hoppas Ohre får stå, det är han värd. 4-1 till Timrå gissar jag!
tjobba: vet dock inte om jag skulle klassa Tingsryd som ”bottenlag”. Dom kommer med tre raka vinster i ryggen mot bla Mora och ligger sexa i tabellen (som iofs är rätt tight). Tar vi en pinne är jag nöjd, allt över det känns smått sensationellt. Speciellt om Dahlén vilar. Det har varit ett ganska intensivt matchande på slutet, skulle inte förvåna mig om vi får se ett lite tröttkört Timrå idag.
Spock: Jag är inte insatt i hur det ser ut men är inte all juniorverksamhet "on hold"? Kanske är det svårt att ta med juniorer som läget är just nu? Har någon junior spelat match på riktigt öht sen stoppet, ja förutom Eckmyhl?
Andersson: Ja, TAIF blir en riktig svår nöt att knäcka. De har nu tagit poäng i sina senaste 8 matcher! (varav 6 segrar) och har en bra moral och ett starkt självförtroende i laget. Dessutom är de riktigt starka på hemmaplan. I mina ögon är de en joker som kan skrälla i slutspelet. Vi behöver spela riktigt bra för att kunna ta revansch på dem. Härligt att se att Hartman är tillbaka!
Spock: Eckmyhl är de facto inte junis längre, så egentligen har vi inte haft en enda junior uppe i a-laget i år (förutom när Ohre var sjuk). Förståeligt tidigare under säsongen då vi har ett brett lag och inte haft några skador alls att tala om (och att man inte vill riskera smittspridning), men nu på senare tid hade det nog behövts någon ytterforward i alla fall. Sen är väl den här skadekrisen en lättare bris i jämförelse med hur andra lag drabbats och inte minst hur vi drabbats förr om åren. När vi aktivt väljer att vila spelare trots att vi går kort om folk är nog steget till att flyga ner en junior till Skåne rätt så stort. Trist att vi inte kan matcha fler juniorer, men vi ska nog framförallt vara lyckliga för att det inte "behövs".
HERREGUD vilka pajaser till domare! En vanlig jävla höfttackling ger matchstraff?? Sluta tackla helt och hållet, dom här skojarna i randigt kan man inte lita på.
SMÅLAND: Alla tacklingar har väl skaderisk i en fysisk sport. Träffar den knät tycker jag dock inte det är något snack om saken, ser dåligt på reprisen.
SMÅLAND: mm det kan du säga om varje jävla tackling där nån mes ligger kvar på isen. Det är en kontaktsport. Såna här domare förstör sporten. Vår bästa back försvinner för att domaren är inkompetent.
Nu får vi en kompensation med oss som vi inte ska ha bara för att det blev synd om oss när domarna sket på sig i situationen med Svensson.
Olle: Klockren tackling där Svenssom inte kan rå för han är större och mottagaren stirrar puck. Skall han sluta tacklas helt då hans storlek gör att hans tacklingar anses "hårda"?
Tyvärr ett återkommande otyg denna säsong. Skada=Matchstraff oavsett hur klockren en tackling är.
Kronwall hade inte fått många minuter på isen med denna nivå i allafall..
Det är lätt för er här inne och vara efterkloka och kolla reprisen 3-4-5-6 gånger och bilda er en egen uppfattning. Ni kan ju bli domare själva och se hur lätt det är och hur mycket man missar, missbedömer osv. För ingen kommer någonsin bli nöjd. Jag beundrar domarnas mentala styrka faktiskt...
Sputnik: Svensson är ju klantig i den benämningen att man inte kan lita på domarna i den här ligan och det ska ju han veta. Han utsätter sig själv för en onödig risk genom att kliva upp där men det hela är tragiskt. Handboll är en fysiskt tuffare sport än ishockey som det ser ut idag.
Sputnik: Ja i svensk hockey verkar det inte ligga något ansvar alls hos den som tar emot en tackling, och matchstraff delas ut vid skada mer än regelbrott.
nectis: Något som är uppenbart är att personer med insyn i Timrå om förhandlingar med sponsorer måste lära sig att hålla käft. Att det babblas om spelar-rekryteringar med journalister osv kan jag köpa eftersom det inte direkt skadar ... | #Läs mer ·
2015/2016
2015-09-30 Tingsryds AIF - Timrå IK 1 - 0 (1-0, 0-0, 0-0)
2015-12-26 Tingsryds AIF - Timrå IK 4 - 1 (2-0, 1-0, 1-1)
2016/2017
2016-11-14 Tingsryds AIF - Timrå IK 1 - 2 (0-0, 1-1, 0-1)
2017-02-13 Tingsryds AIF - Timrå IK 1 - 2 (1-0, 0-2, 0-0)
2017/2018
2017-09-29 Tingsryds AIF - Timrå IK 2 - 3 (0-1, 1-0, 1-1, 0-0, 0-1)
2017-12-27 Tingsryds AIF - Timrå IK 0 - 3 (0-2, 0-0, 0-1)
2019/2020
2019-09-25 Tingsryds AIF - Timrå IK 2 - 3 (0-0, 2-3, 0-0)
2019-12-11 Tingsryds AIF - Timrå IK 2 - 1 (0-1, 1-0, 0-0, 0-0, 1-0)
2020/2021
2020-10-14 Tingsryds AIF - Timrå IK 3 - 1 (0-0, 1-1, 2-0)
Det är bara att börja stålsätta sig redan nu. Matchstart 18.00.