1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587618 inlägg · 6217 ämnen

Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?

« · 995184 · » Till forumet


Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Jag tycker att man skall skilja på de olika sakerna här:

- Först bör man, inklusive Challe, konstatera att detta kan vara den sämsta match och den sämsta inställning ett lag visat sedan Elitserien instiftades. Det var fan i mig synd om Luleå och Brynäs.
- Sedan kan man fundera över orsakerna. Där spelar självklart skador, trötthet och liknande in. Förståeligt med 7-8 skadade och 7 juniorer på plan

Men det är ju så man måste analysera. Man kan ju inte vara nöjd efter detta - Det är bara inte ok.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: VARFÖR DÅ ? Dumma frågor får dumma svar eller hur ???
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Challe skämmer ut sig igen i direktsändning!!! Beter sig som en barnunge som inte har kontroll på situationen, vilka signaler sänder det till spelare o.s.v...?
Riktigt, riktigt pinsamt!

Det värsta är att det inte är första gången.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Theo: Vi behöver Riku... Vi behöver inte Sanny...
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Mackelito: På din lista vill jag ha bort Kalle och Robban, ja, det tog imot att säga att han ska bort, men jag tycker det. Tenkrat har ju varit bland dom bättre dom senaste matcherna.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Mackelito: robban,sanny,erik är det väll inget fel på ?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Klart man inte räker till med en back uppsätning som måste vara sämst i hela ligan. vi börjar med fet lotvonen lätt att runda som en ölback. Kan varken tackla skjuta.Lika illa med gubb kalle snabb som en myra. Och sist men inte minst kasta tom plånbok "Robin"vilket skämt till back.Dessa tre har det gemensamma ingen kan skjuta tackla rädd på isen blir så jävla trött och se dessa tok i P.P när folk på läktarn till och med börjar skratta när de ska in på isen. Måste säga VAKNA STYRELSE SPONSORER vissa något nu vad ni vill.Gör klart med Sanny Hahl om det inte blir NHL för han. Eller ska ni snåla er ur eliten som ni gjorde på 70 talet Dårar !!ps hoppas nästa sportchef kan värva backar och skicka iväg dessa sköra tanter till backar. FYRA NYA TACK !
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Tycho: Rädd och sur nämne jag aldrig , men jag visste dock att nästan inga Timrå supporters är för förändringar, såsom ändra i laget , NY ARENA:... Bara därför jag skrev så , och jag fick rätt , men visst ...
Ha kvar Tenkrat som tänar minst 350 i månaden , och inte ens gör 0,50 poäng per match...

Okej , okej.... synd att alla bara vill ha kvar allting och hoppas på att ALLT kommer ordna sig :( *suck*
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Mackelito:
Finns få som som ställer sig i hetluften "där framme" som Robban han är ju som en hal igel, han vill jag ha kvar jag diggar Robban.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Sköna domedagsrubriker ni har här inne. Jag orkar inte läsa dravlet i trådarna men intressanta rubriker måste jag säga.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Mackelito: *suck*
Om du är rädd för att folk ska bli sur över det du skriver så låt bli....

För övrigt anser jag att du har många fel i din lista...
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Mackelito: Finns ju vissa i din ut lista som inte hör hemma där.
Av din lista vill jag behålla 2, ev 3 st. Vilka? Inget jag tänker nämna här.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Theo: Tror för första gången att Timrå IK , överkattats av både press och av sig själva ... efter denna säsong bör det bli en rensning i truppen.....


UT :

Petr Tenkrat
Erik Andersson
Fredrik Hynning
Oscar Sundh
Robin Jonsson
Kalle Koskinen
Sanny Lindström
Robert Carlsson
IN:
10 ST


Koka inte över nu , detta är bara min åsikt!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Tänk så underbart om Riku förlänger med TIK. även om det förmodlingen blir NHL för honom känns det bra att en av stjärnorna visar lite hjärta för Timrå, gör detsamma Sanny!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Bra länk om målvakter, tycker vi tyvärr har samma problem som Brynäs har
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Långben:
Felet är challe berglund! han har ingen erfarenhet, han har hållt på länge som spelare på hög nivå, men det betyder inte att han är bra som tränare! tyvärr.
spelare skadas, backlund är ojämn, sportchefer försvinner, , publiken sviker, Timrå för ojämnt, spelar tråkig hockey, What Else, vad är det som händer, Timrå har inte haft någon topp ännu!!!!
och snartr är det slutspel.
OM NU TIMRÅ tar sig dit, det är fortfarande ovisst. ni är säkra många av er, men tyvärr jag är inte säker längre!
Som coach i 9 år så ser man sånt.!!!

Perssinen kanske inte kommer tillbaka på ett tag, koskinen likaså.
jag förstår att publiken sviker, laget är för ojämnt helt enkelt.


Jag tror det blir en tråkig vår tyvärr......

lämna över till nygårds. han har många idéer kan ja lova, en mycket bra coach i mina ögon!!!
och fantastisk bra att utveckla ungdomar!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Tjalle:

Arbetet med finansieringen pågår....

Säljer ni Nubben, Hahl och Lindström för att få råd att bygga ut ladan är ni dumma.

En kropp utan ryggrad, en armé utan general och ett anfall utan stridsvagn, men ett djäkligt fint högkvarter. Låter det smart?!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Nu har jag toklessnat!!!

Tror klubben måste lyfta sig väldigt mycket om vi inte ska vara i Luleå-SAIK-Mora träsket inom nåt eller några år, alltid kriga runt strecket

Tycker klubben uppförsig väldigt opproffsigt på många plan, men framför allt inom den fysiologiska biten.

Hur många veckor har man sagt att Pärssinen varit spelklar nu?? Challe har sagt otaliga gånger att han kan spela, om vi verkligen skulle behöva honom mm, men match efter natch ingen Pärsa och behövs han inte nu???

Att vi har haft så mycket långa skador i två säsonger tyder på dålig grundträning. Jag skrev i sommras att det var otroligt att ett hockeyproffs kan gå sönder i ett gym, antingen är han klantig, eller dåligt utbildade i gymträning, eller dåliga instruktioner. Fallet Hynning sägs ju vara att han VAR skadad när han skrev på??? VI HAR FÖR MYCKET NYCKELSPELARE SKADADE......Hedströms skada kan man inte göra något åt, men typiskt för oss.

Var är målvaktstränaren??? Backlund har ju gått bakåt i utvecklingen!!!! TOKlurad på straffen iofs all cred till spelaren, men sen är han för passiv!!! stod ju för fan på mållinjen mot Prestberg kändes det som.

Hur fan är det med Nubben-affären?? Känns som vi står där med mössan i hand och böjer oss för storheterna, aggera för helvete ledningen, visa handlingskraft.

Nä, det känns väldigt tungt nu.....jävligt tungt!!!

VAR ÄR "VI HETER TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP......." det passar inte in på denna års upplaga i alla fall.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
diffe:dom släpper ju inte upp pucken på back så snabbt för skott på mål utan det dör ju av när dom inte rör på fötterna!allt blir ju för statiskt i överflyttningarna av pucken.det är ju för lätt att läsa å ställa upp mot Timrå.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
diffe: eller vad det nu kan vara, men det funkar inget vidare i allafall.... Sen sägar några vi är topp fyra men det ändrar sig snabbt... jag tror vi ska vara glada omvi når ett slutspel. Varför har inte challe satt ihop Tenkrat med pyrre och hahl tidigar eller Erik när han var center...? Han blev en annan spelare, kanske det berodde på bra dags form??? Varför ska Hahl skjuta när pyrre eller Tenkrat har ett vassare skott? Tenkrat ska användas som P.Brendel, vid blå.. Robban framför kasssen, jag lovar att det skulle ge mycket bättre utdelning. Nä han står vid förlängda mållinjen han, hur kan man skjuta mål därifrån?? Challe kan du tala om det!!?? När vi ändå blir av med Nubben så kan vi byta tränare på en gång!! Nu tvivlaar jag på challe.

Många har sagt att han inta kan cocha ett lag, nu håller jag med dem.... Vilken skit vecka det här blev!!! Har nästan tappat lusten för hockeyn..
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Långben: jag tror att det beror på challe, från en fartfylld timrå hockey till ett skit system, djurgårds defensiv hockey.....
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken:hur tyckte du att Timrå spelade när dom spelade i pp 6 mot 3..
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
TimråKlubban:Var är SMÅLAND när han behövs som bäst??

HALLÅ VAKNA GRABBEN dags för lite possitiva vibbar lallonlallon....
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH: Ja det känns inte bra att VF..stoppat er sin srora erika slev i vår förening o bara ör om o tar det bästa som flyter upp till ytan vår egen NUBBE! grymt trist men en verklighet...inga värvningar blev det heller Då Thomas håller hårt i blånboken...så vad återstår annat än att kriga som galningar o slå underifrån i ett slutspel..bara vi slipper HV iallafall!

Vad är positivt just nu? Jo att Moe matchas tros indianare det tycker jag är bra han har ett direktskott värt namnet o kommer likt Strålman att utveckla skottet ytterliggare nu når han få chansen..vi har det material vi har o då är det bra att våga med dessa yngre som Lander o Pääjärvie.

Vi bör klara 6:e 7:e plats ialafall o får vra nöjda med detta pga det som hänt med skador o dylikt..underverk verkar ta tid som att Hynning skulle dyka upp till slutsspelet o dessutom hittat nån slags gångbar form...osannolikt men ett litet hopp iaafall..

lagsituationen går ju att bli lite klok på o förstå..men spelsystemet känns fortfarande efter alla dessa omgångar som lätt obegripligt...just nu åker spelarna mest o krockar i åkbågAR med varandra i uppspelen ifjol gick det lättare naturligare att komma in i zonen PÅ KANTERNA iallafall medans vårt pp.spel fortfrande ger motståndarna gått om tid att gruppera sig...o jag finner den största iorsaken i det som nämnts många ggr ett pp backspel i Långsam sirap där Moe utmärker sig positivt o bör få fortsätta utveckla detta oavsett nån indianare då o då.
Kommentera


Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978: Åsikterna är fria, det är argumenteringen för dem som bör hålla lite höjd.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978:
Jo, för allt är ju svart eller vitt. Det finns inga nyanser. Jag förstår att din värld ser ut så men det gör inte min.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Hollywood Hogan:

Fast är ju lite pinsamt att man tydligen måste hålla med alla på forumet här, trodde ett forum va öppet för olika åsikter fast får väl ställa mej i skaran att challe gör ett grymt jobb allt ser stabilt ut vi vinner sm i år!

GoNatt!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Det finns i alla fall lite att glädjas åt:

1. E.ON Arena närmar sig en ombyggnad på 60–70 miljoner. Arbetet med finansieringen pågår och inom några månader planeras Timråledningen fatta ett beslut.

2. Riku Hahl har inlett förhandlingar om ett nytt kontrakt med Timrå IK. Men NHL är målet – och ännu har han långt i från bestämt sig.

Och att negga över:

1. Kalle Koskinen lämnade isen efter en knäskada.

2. Timo Pärssinen har åkt på ett bakslag, men siktar på spel efter uppehållet.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978:
Du är ursäktad men gör aldrig om det!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
ööhh, verkar vara olika Timråmatcher folk här såg ikväll...? Själv såg jag en fartfylld och händelserik match från Timrås sida som hade viljan att vända matchen... helt ok insats, bara målen som fattades!
Dessutom var Lotvonen tillbaka denna match efter några veckors vila, lite knökigt såhär första matchen kan jag tänka mig.

Det är sånt jävla gnäll här, man blir deprimerad av att läsa vad folk vräker ur sig om vårat kära Timrå IK.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH:

Nej vill inte ha studieskulder ;)

Nåväl han uttryckte det iallafall så sen om det va ironi eller inte vet jag inte

Men ber om ursäkt dels för min stavning och dels att jag råkar tycka dom spelar skit med en spellide som tydligen bara jag inte fattar..
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Hollywood Hogan: Man skulle kunna tro att Timrå IK är ett lag som har tagit SM-guld dom senaste 10 åren men nu går med expressfart mot Div:2!

Jag tycker det är som vanligt jag, kanske t.o.m. lite bättre!!

Heja Timrå
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken:var du å såg matchen ikväll!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH: Det handlar inte om "råd" till spelarna under matchen ifrån publiken.
Istället när man pratar med folk i sin omgivning (supportrar, kompisar, kollegor) så säger flera att det är inte lika roligt att gå på Timrå denna säsong som tidigare. Då menar jag att detta bör man ta på allvar och undersöka varför!?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Långben:
Definitivt! Men vissa köper ju Ros-argumentationen om att raset är i full gång... Blir så jävla frustrerad.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH: Tillägg. Jag har absolut ingenting emot Challe som person.
Men som jag skrivit tidigare, den röda tråden saknas i vårat spel alltsom oftast. Uppspelen, de ständiga bursydden o.s.v.
Det kan ju också bero på andra orsaker, vilket jag är medveten om.
Men tränaren är ju en av de ytterst ansvariga för att rätta till detta.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Hollywood Hogan:mörkt och kallt nu,lite jävla blåst också!men vi kommer igen...
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Skulle jag lyssna till vad folk på läktaren säger så skulle jag tycka att Timrå ska skjuta så fort dem har pucken, att minsta snubblande av Timråspelare är utvisning och att stolpskott borde dömas som mål.

Det är problem i Timrå just nu helt klart. Jag mår såligt och känner oro. Men det har inte med Challe Berglund att göra, han sköter sitt jobb utmärkt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
När man läser i den här gästboken står det så mycket skit att man inte ens orkar reda i röran... Skärp er för helvete! Är alla lika inavlade i Tallnäs som uppe i Ö-vik eller?

Ni får oss vettiga Timråsupportrar att framstå som om vi vore i minoritet. Så är det inte. När man träffar TIK:are runt om i landet är det vettiga människor men just här i GB verkar dårarna flockas... Skrämmande.

Gonatt!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978:
Mest pinsamt är väl ändå att man argumenterar som ett barn när man är (antar jag, för 1978 står väl för födelseår?) 30 bast... Lägg ner.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH: Om du lyssnar till vad folk på läktaren säger så borde du också höra att man inte tycker det är lika roligt att gå på Timrå längre!
Och det gäller inte bara efter dagens förlustmatch.

Någonting har hänt denna säsong men det är svårt att exakt ta på vad det är.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978: Men skaffa lite studieskulder.

"Challe är en arogant liten skit som mest verkar tänka på annat, ta bara när han sa att matchen mot hv inte va så viktig va ju jul pinsam e vad han är..."

Det här så dåligt skrivit och tänkt att det inte ens är värt att kommentera. Men jag gör det ändå.

Challe har väl aldrig på fullaste allvar påstått att en match inte är viktig.

Vi förlorar mot Färjestad hemma med 2-3 efter att ha vunnit skotten med 36-22. Jag har inget problem med det sättet att spela. Förutom att vi inte sätter chanserna, men det kan inte ens du hitta till att det kan vara Challes fel.

Det här ett forum där vi helst ser så seriösa inlägg som möjligt om Timrå IK och så som läget är runt i föreningen så känns det riktigt tråkigt att måsta läsa sånt här struntprat och påhittande.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
andyo:osså Lindström när han körde över Wallin i FBK den proppen var inte nådig den!Wallin totalt tom i kroppen..härligt att se sanny!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
pate: Håller också med, vad fan är det frågan om? Idag var vi fan det bättre laget, hade puckfan och kuben svängt lite annorlunda idag hade vi kanske vunnit med 6-3 idag.

Ops, vad hade hänt då? Jo, alla domedagsanvändare på HS med TIK som favoritlag hade valt att inte ens logga in på HS ikväll.

Tyckte det var väldigt bra inställning idag, fruktansvärt härligt att se Sanny proppa på den satans helvetes jävla kåberg i varje tillfälle som gavs.

Tenkrat hade ett jävla anama idag.

För att nämna några.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH:

Nähä så du gillar den hockey dom vissar upp i år då??, men visst vi är med i toppen av nån konstig anledning..

Challe är en arogant liten skit som mest verkar tänka på annat, ta bara när han sa att matchen mot hv inte va så viktig va ju jul pinsam e vad han är...

Ännu pinsammare att supportrar fortfarande inte tycker det..
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
JimmyH: Håller med fullt ut!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
stefan1978 och Laken: Men herregud sluta.

Challe har inte misslyckats.

Rolig och frejdig hockey bla bla bla bla bla bla bla.

Vi är tre poäng från 2:a platsen.

Publiksnittet är fortfarande högre än under förra säsongen.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken:måste ringa challe imorgon å fråga vad fan lotvonen gör på isen!för han var inte bra ikväll ser ut som nån jätteklump som hasar sig fram mellan linjerna!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken:

Är väl rätt så självklart att Challe misslycklats och därför borde stiga av, är ju han som borde vara den som skall lägga upp en spelide som denna säsong har inneburit tråkig skit hockey med självklart publikbortfall..

Nä bort med sthlm loosern han kan ägna sej åt trav
Kommentera

« · 995184 · »