1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590802 inlägg · 6217 ämnen

Våga Vägra Allsvenskan

« · 1422625 · » Till forumet

Sv: Våga Vägra Allsvenskan
SMÅLAND: Är det Du som är inspiratör till ledningen, TJ, CE och Linkan utifrån det Du skrev " 36 omgångar kvar och jag tror fortfarande på ett mirakel för någongång måste väl ändå puckuslingen gå vår väg...
Kommentera

36 omgångar kvar och jag tror fortfarande på ett mirakel för någongång måste väl ändå puckuslingen gå vår väg...
Jag ger ALDRIG upp för jag har ett sant Timrå IK hjärta.
När 55 omgångar är spelade.
Då har vi svaret.
Innan dess krävs blod,svett o tårar.
Vi ska tillsammans klara detta.
Vi kan INTE lägga oss ner och dö nu.
Vi måste kriga vidare även i motgång.
Vi måste ha en tro.
Vi måste vägra Allsvenskan och Kvalserien i vår.
Och Bengt-Åke Gustafsson är ledig nu!
Kommentera

Tänk idag när jag var och dömde U-16 Elit match i Kinnarps Arena så matchtränade HV71s A-lag innan och i korridoren stod Oskar Sundh och när jag gick förbi han så sa jag till han att ikväll gör du mål så Timrå klarar kontraktet jag ska göra mitt bästa och vad hände han gjorde 1-0 för HV:)
Min magi sänkte SSK ikväll och gav oss ingemansland..
Kommentera

Skarin: Meen...stackars HV, vilken otur de har! Först pastorn och nu det här...:P
Kommentera

Johnny B Goode: Nja....har Almtuna slagit båda så är det inget speciellt att oroa sig för. Men Växsjö och Örebro har ju några klasslirare som kan få Karlsson o Jokela och se lika yra ut som i elitserien. Men nu är det så att säsongen tar slut idag så de behöver inte oroa sig, något annat finns inte i min värld.
Kommentera

KORITFW: Läste landstingsbåtarna och fick omedelbart en uppenbarelse om Sigbjörn som ny SC.
Kommentera

lincoln: Och O'Toole's kommentar till Murphy's Law är: Murphy är en optimist...
Kommentera

lincoln:
Det som skrämmer mig lite med kvalserien är att efter man sett Mora-Leksand igår kan fundera på om våra backar ens håller allsvensk klass. det går fort ibland i spelvändningar även där.....

börja med att bänka kolan, bygg därifrån...
Kommentera

KORITFW: ...Men å andra sidan känns det som "Already Dead" så jag känner en märkligt beslutsam uppgivenhet...

Skulle inte förvåna mig om vi vinner med 5-0 men hamnar i KS ändå...

Murphy's Law
Kommentera

Måste varit såhär det kändes att sitta i landstignings båtarna när Normandie skulle intas.
Kommentera

Nisse: Frölunda har ju gjort det riktigt dåligt de också, med de pengar de har till förfogande.
Kommentera

Saxat ut Dagbladet, sagt av Lander!

-Jag tycker alltid att det är en fördel att spela på hemmaplan. Som mot HV senast, då drog fansen igång oss och det var ett jäkla tryck på läktarna och det gav oss energi därute, säger han.

Jag personligen kommer då fan inte vara tyst ikväll, VI MÅSTE BÄRA FRAM DOM! KOM IGEN!
Kommentera

Nisse: Det där är frågor styrelsen bör ställa efter säsongen. Besitter Stefan Lindqvist den kompetens jobbet som sportchef i elitserien innebär? Har Tomas Johansson den kunskap som krävs för att vara klubbdirektör eller begränsas Johanssons kunnande till den ekonomiska biten?
Det är mycket såna här typer av frågor som styrelsen bör ställa. 
Kommentera

Vi skäller som bandhundar på Linkan och hans bravader, men läser man dagens expressen och ser vad Andersson i MoDo lyckas åstadkomma så börjar jag undra om det är just dessa två, Andersson och Linkan som är på väg att sänka en hel yrkeskår statusmässigt med sitt agerande. Kom ihåg att Andersson var Timrås första val på sportchefstjänsten, och vi fick Linkan istället. Det var Tomas Johansson som skötte rekryteringen. Kan det vara sant att man kan gå så totalbom som Johansson gjorde ? Tur att inte vår ärade klubbdirektör skötte spelarrekryteringen, då hade det väl varit ännu värre än vad det är, typ 17 turkar och 8 italienare i truppen, bara dom är billiga....

Redigerad kommentar

Kommentera

ÖstrandsNisse: Hoppas du får ett datafel som stoppar avinstalleringen!
Kommentera

ÖstrandsNisse: Jaha men mig tar du ingen åt?
Kommentera

Nisse:Jag skriver under på allt du säger. Jag är av samma uppfattning. Det viktigaste just nu är att överleva den här säsongen och efter säsongen vidta åtgärder som vänder den här sjunkande skutan.

PS: Jag tar en pilsner för dig också. 

Kommentera

ÖstrandsNisse: Tyvärr kommer jag inte att vara närvarande i kväll rent fysiskt i arenan,men jag följer vad som händer och hoppas laget klarar detta fast jag tror det är kört. VF och SSK vinner sina matcher och vi förlorar mot DIF så tyvärr. Men det är inte i kväll som det beror på, det är tidigare. Närmare bestämt förra våren / sommaren när strategin för årets säsong lades upp och ledningen gick " all in" på vissa spelare och totalbom på vissa saker. När man läser både ST och Dagbladet i dag så börjar de kritiska frågorna / synpunkterna komma, lika fraperande är Johansson / Ericssons svar som antingen indikerar total brist på självinsikt eller att all ödmjukhet / empati är spårlöst borta. Dagbladet sätter fingret på punkten när dom ger antydningar om Linkans fantastiska lagbygge. Tyvärr tror jag inte Linkan fattar en smack vad dom menar. Sorgligt. Finns det någon framtid för elithockey här i Sundsvall / Timrå ? Ja, kanske. Men då skall det helt plutsligt vända på flera områden. Som jag skrev tidigare tror jag inte det går vår väg idag. Hoppas bara laget klarar kvalserien och sedan till nästa år måste det till en helt ny ledning, nya visioner och fruktansvärt hårt jobb, parat med en ödmjukhet som tar sikte på att kunden är viktigast, d.v.s. vi supportrar och sponsorer som föder denna klubb. Vi skall komma ihåg att Timrå idag inte är en klubb som lockar landslagsmän / lovande - blivande landslagsspelare, det är därför Linkan gör sina "fynd" utomlands. Vem vill spela i ett lag som harvar i botten ? Östrandsnisse lycka till i kväll både med maten, drycken och spelet......Det lär behövas.
Kommentera

Håller på att jobba lite med omställningsarbete. Bäst att att ligga i frontlinjen.

avinstallerar Timrå IK från hockeykartan......
████████████████░░░░░░░
75% complete

Kommentera

ÖstrandsNisse: jag tänker på er och hoppas att ni fixar detta
Kommentera

stoff: Jag är ruskigt besviken på Timrå IK den här säsongen. Men jag inbillar mig att mitt stöd ikväll kan vara till hjälp. Hur än mycket besvikelse det finns skulle jag aldrig resonera så som du gör. Det finns andra sätt att uttrycka sin besvikelse på.
Däremot tar jag det säkra före det osäkra och har bokat en plats i restaurangen. Blir lättare att gräva ner sig om det går åt fanders.
Kommentera

ÖstrandsNisse: hoppas det bara är du som är där och tittat... jävla pisslag hoppas skiten åker UR
Kommentera

ÖstrandsNisse: Själv tänkte jag gå in i radioskugga. Det blir ett biobesök med sonen på kvällen. Alla tekniska prylar avstängda tills text-tv får meddela besvikelsen vid niotiden.
Kommentera

Olle: Jag räknar med att vi vinner i morgon så då gäller detta sen, en vårhälsning från Båtsällskapet... "Nu är det bara 63 dagar kvar till 1:a Sjösättningsdagen!"
- Tipspromenad med pimpling i hamnen 23 mars...
- Dom 63 dagarna blir ett när jag sjösätter ca 18 maj.
- Jag riggar och glider ut på böljan blå...
- Jag är ett med elementen och känner direkt vilka härligt driv jag har i båten och sicka härliga töj som det finns att behärska och trimma. Ge dig ut på böljan din räkel, jag ska vara före dig till slut ändå..;-)...
- Under en härlig bidevind utefter stadens kajer så hissas en rödvit spinnaker upp, Spinnakern fyller och där ståtar "Timrå IK Supporterklubb" upp på vit botten med röd text... Vågar någon måla en sådan spinnaker till mig????
Kommentera

Olle: April känns helt okej, Maj börjar svetten komma, Juni då börjar man känna av det riktigt, semestern och augusti månad känns som en evighet, sen blir det slutet av augusti och då vet man att det är pågång, sen kommer september och SCA som ett brev på posten.
Kommentera

Friman SR: Segla?! Vissa av oss sitter och lider i ett halvår tills kalaset börjar igen :)
Kommentera

I dag stänger vi säsongen, så man kan koncentrera sig på att segla och får ett normalt blodtryck, skönt...;-)

Perra... Hans styrka har väl aldrig varit första säsongen i någon klubb? Snarare andra...

FORZA TIK.........alltid, alltid...........
Kommentera

DJ Hemp: Ja, jag kan väl erkänna att jag gick hårt mot dig igår, sorry för det!
Jag gillar dig annars här på forumet du är en liten storm och du är skön, ha det bra :)
Kommentera

Simmalugnt: Förresten. Nu är ditt favoritavsnitt i filmen. När Modoiten tvingar tiken att squiika som en gris. Tråkig fortsättning sen tyvärr. men mycket rosa och ljudtrovärdigt.
Kommentera

Simmalugnt: Nä, förlåt. Jag spårade ut. nedsättande ordalag borde inte tillåtas på HS. Men det är svårt att låta bli när det gör det. Ursäkta mig. Tar tillbaks det. Menade inte ett enda ord. Säkert.
Kommentera

NuMo:

Gå och lägg dig. Du gör bara bort dig. Hade du varit Tikare i Modoboken så hade du vaknat upp till en livstidsavstängning. Var glad att vi har högt i tak.
Kommentera

Skönt att det inte bara är jag som spårar...
Kommentera

Simmalugnt: Precis din lilla oäkting.
Kommentera

NuMo:

Det kom ju från rätt käft!
Kommentera

Simmalugnt: Hörrudu tattarpojken. Stick dig inte på kniven nu när du viftar sådär.
Kommentera

Simmalugnt: Det är för mycket att hoppas på för att jag ska orka hoppas. När röken lagt sig imorn, då vet vi.
Kommentera

DJ Hemp: Hehe det kulturella utbudet i Umeå är helt ok. Det närmaste jag varit Klungan är väl att ha pluggat tillsammans med NÅN som är flickvän till NÅN i Mammas Nya Kille :)

"Hatkampanj" är att driva det lite långt. Folk projicerade lite besvikelse på dig, där kan vi nöja oss.
Kommentera

Olle: Förhoppningsvis så sitter hela Modo och har högtidsstund med Ångermanlands landskapsfilm nu så att de är trötta och sega i morgon.
Kommentera

Olle:

Vi är överens om en del. Men jag tänkte precis tvärtom där i går. Jag blev så jävla less i och med avslutningen av matchen och ville bara syssla med något helt annat efteråt. Sedan fick jag den lysande idén att föra mina tankar vidare på detta forum. Men det slog ju helt fel, det vet vi. Det blev mer av en hatkampanj mot DJ Hemp än något annat. Tilltvålad ; )

Människor fungerar olika. Eller utvecklas olika. Jag har förstört så mycket genom att låta förlorade matcher påverka mig för mycket. Har kallat någon för "jävla hora!" och torskat en partner, har slagit alltför hårt i en dörr och fått barn att flytta härifrån, har burit mig åt som ett jävla svin för att mina favoritlag misslyckats. Det håller fan inte. Man måste samla sig, tänka om och till och med hitta någon slags humor med det som inträffat.

Du som bor i Umeå har ju ett hyfsat kulturellt utbud att tillgå. Humorgruppen Klungan, bandet Syket etc. Inte så illa eller...?
Kommentera

Simmalugnt: Jag tolkar det som ett positivt tecken. Å andra sidan är inte "tv" något jag inkluderar i min vanliga "jinx-lista" så vi får nog vänta tills imorn för att se varhän det leder...
Kommentera

Olle:
Det kan inte vara en slump att kanal 5 visar "Den sista färden" nu , sedan får man tolka det som man vill.
Kommentera

DJ Hemp: Nåja. Jag dömer ut alla andra sporter totalt eftersom jag brinner för hockey och detta är ett hockeyforum. Naturligtvis kan jag uppskatta andra former av sport, basket och fotboll är dock inte några av dom, jag uppskattar kontaktsport.

Du har rätt i att det kan verka meningslöst just nu. Timrå IK spelar just nu ett "nollspel" där vi varken klättrar eller sjunker. Eller ja vi sjunker ju på samma sätt som Mora eller Rögle om man bortser från det faktum att vi etablerat oss på ett annat sätt. Det tycker jag talar för att vi kan klättra igen.

Gårdagens förlust var inte på något sätt orättvis men det är ju av den anledningen som många här inne är fullständigt galna över situationen. Vi FÖRTJÄNAR jumboplatsen och det suger.

Varför folk (bla jag) irriterade sig på det du skrev var just av tajmingen. Folk är vansinnigt besvikna och du kommer in och berättar om skön musik och andra prylar. Klart folk lackar ur.
Kommentera

73Sjöbba:

Jag bryr mig inte. Kollar ju inte ens på basket. Men sporten i sig räknas till en av de stora bollsporterna. Och denna fruktansvärt patetiska region har aldrig lyckats vinna ett enda SM-guld i någon större lagsport - förutom nu Dragons SM-guld 2009. Länge tvivlade jag på att få uppleva en sådan sak före min död. Sjukt jävla nog. Tack Dragons! Okej, jag brukar se en och annan slutspelsmatch. Som SM-final nr 6 mot Solna 2009 där man misslyckades med att avgöra. Det fixade sig ändå till slut.
Kommentera

Olle:

Du är så förbannat kategorisk. Släpp det där. Vad sporter anbelangar ligger ishockey högt upp även för mig men du dömer ju ut alla andra idrotter totalt. Det känns oseriöst och detta håller fan inte i rätten.

Jag har varit med om jobbiga degraderingar med Timrå IK såväl 1978 som 1982. Det var fan inte roligt. Sedan dröjde det typ två decennier innan vi kunde börja snacka igen. Våren 2000 blev ett enda disco.

Nu är vi på dekis igen. Det blev inget SM-guld den här gången heller. Jag är besviken. Ifrågasätter meningen av att befinna sig i elitserien som ett av få lag som aldrig har vunnit. Det känns förjävligt. Men nu tycks det vara vår tur att stiga ner i kvalserien. Hur man än vänder och vrider på det hela kan jag inte se gårdagens förlust som särskilt orättvis. Vi hade chansen men tog den inte. SSK var bättre, ville mer och vann rättvist.

Jag valde därefter att gå emot strömmen här på HS, lyssnade på skön musik och lite annat. Blev därför hatad. Frågan är dock vem som egentligen visade flest sundhetstecken? Jag mådde apa när matchen förlorades men vägrade att gå under av denna anledning.

Allsvenskan behöver inte vara helvetet på jorden och vi är inte ens där ännu...
Kommentera

Olle: skål!:)
Kommentera

DJ Hemp: Hur står sig basketen egentligen i Sverige? Fotbollens Allsvenska ligger väl runt 38-40 bästa liga i Europa. Elitserien i ishockey lär väl ligga runt 3-5 bästa ligan i världen. Basketen har jag ingen aning om.
Kommentera

73Sjöbba: Enligt några verkar jag själv tillhöra den skaran. Själva definitionen av en dryg översittare är väl iofs att denne saknar insikt över sitt tillstånd, vilket är paradoxalt i förhållande till vad jag just sa...skål! :)
Kommentera

Olle: Självklart! Huliganer står i ett eget fack. Sedan finns ju den oödmjuke översittar-typen som är bar äcklig.
Kommentera

« · 1422625 · »