1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592574 inlägg · 6217 ämnen

Vår Herre och ljuset

Vår Herre och ljuset
Många supportrar har hamnat fel här i livet.Så också s.k brottslingar men en del av dem brukar bättra sig efter att ha "Mött Vår Herre och upplevt Ljuset".Om vilseledda supportrar också skulle få uppleva det vet jag inte riktigt vad det igentligen betyder men tänk om,t.ex,vår vän Moverare skulle säga detta så måste det antagligen betyda att han mött vår Ordförande och blivit bjuden på fika på kansliet och därefter blivit inbjuden på match i hallen och därefter varit saligt omvänd.Just när de kommer in är introt slut och vaktmästaren tänder lyset!
Alltså,då kan man snacka om att ha mött den rätte "Vår Herre" och upplevt det sanna ljuset!!
Kommentera

Sv: Vår Herre och ljuset
Bärra: Oj, oj, oj.
Jag brukar luncha på Piccolo utan att känna något behov av
frälsning.
Jag äter din korv, utan att känna någon dragning att byta lag.
Jag har sett ljuset, och det är inte rött och vitt.
Förresten säger min treåriga dotter "Sundsvall Hockey å Weine"
varje gång hon stiger in i din korvmoj. Senast i dag faktiskt.
Kommentera

God korv hos Bärra. Men vem var den ursprunglige Curre? Och vad gör han idag? Och hur fick han bygglovet? Impregnerande.

Nu ska jag se något rött utan så mycket vitt - Nationalteatern spelar progg i Tanto. Totta lär väl hålla på Modo va? Resten troligen Frölundaiter. Eller HC Bäcken.
Kommentera

Om ni med Curre menar Curres Gatukök utanför Hedbergska skolan i Sundsvall så kan jag låta meddela att ägaren heter "Nollan" och för den som inte känner honom så kan ni personifiera honom i mannens som även uppförde Timrå Wärldshus.
Kommentera

Johan J: Utanför Curres brukar det stå en Van med vackra klistermärken. Sundsvalls slalomklubb-märket trängs med TIK-märket. En mycket vacker kombination måste jag säga. Fattas bara en "Ich bin ein Berliner". Eller hur?
Kommentera

Jaha, har han bytt upp sig då kanske? Sist jag såg honom för något år sedan körde han en ljusblå Audi 100 Avant från slutet av 1980-talet men nu när jag tänker efter så tror jag han har kraschat den (också...).

Trodde första att Cheva-Van-killen kanske var en av stadens mer framgångsrika glassförsäljare.
Kommentera

JJ: Glömde det fjärde kvalitetsmärket "Alnö - Norrlands Hawaii". Snart match nu. Frågetecknen om de nya ska rätas ut. Den stora frågan är dock vad webbis gör vi datorn när det snart är nedsläpp? Ointresse har jag hört. Fast det lossnar nog snart. Sparar mig inför säsongen.
Kommentera

Om sanningen ska fram så är egentligen inte försäsongsmatchena vidare intressanta ur lagets perspektiv då spelarna stått på isen ett fåtal gånger och tränarna vill få igång deras tempo.

Vi får se hur jag själv ställer mig gentemot Mästarcupen när den närmar sig.
Kommentera

« · 3991