Selina och Marcus: Jag har missat 3 hemma matcher i år. Jag har nästan alltid kört ut mot Sundsvalls hållet, nån enstaka gång mot Sörberge. Bara en enda gång har det varit trafikpoliser på plats som har dirigerat trafiken. Det var i början på säsongen. Så det är inte SÅ konstigt att TITAN inte har sett till dom.
Slask: En gång den här säsongen ja...men nu gällde väl diskutionen inte enbart "årets" matcher som jag fattat det. Så om du inte började gå på hockey nyligen så har du säkert oxå sett dom där mer än en gång.:)
Slask: Sedärja, då fungerar Selinas och mina ögon ändårå. Nu tycker jag att vi lägger ner denna diskussion. Nu är vi fyra stycken som sett trafikpoliser denna säsong och en som inte sett trafikpoliser på 7 år.
Slask: Trafikpoliser i all ära men det är ju oftast totalt kaos när alla bilar ska ut efter matcherna. Det här är nåt som måste göras om i framtiden. Det måst göras flera utfarter, gärna med rondeller.
Jag var på Åbo-VM -92. Den hallen tar in nåt på 11.000 åskådare. Efter match var det tomt på bilar efter fem minuter. Där fanns det flera vägar i direkt anslutning till hallen, sen hade man byggt in rondeller så trafiken bara flöt ut...
Säker svårt att "bygga till" fler vägar som trafiksituationen ser ut i Timrå, men nåt måste iaf göras...
Om man slapp trafiken mellan utfarterna skulle man nog slippa en del av korvstoppningen. Som det är nu svänger en del av de som kör ut vid södra utfarten norrut mot den andra korsningen och vice versa.
Jag tycker man ska ordna ett tifo på parkeringen och ställa bilarna efter färg i ett snyggt mönster. Då ser det maffigt ut när man åker flygplan. Vägtullar, mitträcken och tunnelbana. Bygg Timrålänken nu!
Frisco: För oss kostar det en guling att parkera, och ändå är det köer, framförallt innan matchen. Detta trots att vi har vår självdöende läktarkultur och halvfulla läktare.
Frisco: Ja åk mera buss,då blir Roffe på TS-buss glad.Det kostar bara 20 kr att åka fr S-vall till Isstadion,enkel väg.Bussen avgår 1 timme före matchstart och åter direkt efter matchslut.
jampa61: Men du bor väl i Lögdö? Försöker du smygpropagera för en konkurrent till Ceris...*ja jävlar vilken chef du är*
Själv skippar jag kollektivt till "ladan" har ju skjuts. Men annars så åker jag kollektivt. Jag vet ju varthän dä slutar. Chauffören Sjöstedt. Nej tack. Men befarar jag åker dit på det ändå i slutändan när körkortet är fixat.
Det är väl ämnat så jampa. Att vi ska ge fan i sponken och köra istället. Kusin min har ju redan gett sig in bussbranschen och morbror min var ju taxichaffis ett tag. Släkten är värst.
Tycker också att det är få som åker buss, ex Gävle brukar det stå 7-8 statsbussar som går till hallen men det kan ju va lite skillnad det är ett större upptagningsområde men jag tror på att det skulle gå att få fler att åka buss om det t ex gick nån buss direkt från Stan eller Njurunda skulle säkert gå att fylla. Jampa åker väl en av Hurings hyrbilar men dom har dom bästa priserna det vet jag.
gud: Importera en skoter! Snacka om att väcka uppmärksamhet...
Själv gick jag över Kungsbron idag och såg att man tydligen kan gå på Karlbergskanalen (Det är inte alla vintrar det år...). F-sen vad kul det skulle vara att chocka alla fotgängare på isen med att bränna förbi dem med en Polaris...
Så bussen går 1 timma före nedsläpp från Sundsvall? Ska ni knöka in 4 000 i den då?.. Nån måste ju komma i bil annars får ni ju skaffa en jäkla massa bussar.
TD: Gävleborna skall nog vara glada för att det går mycket bussar för i annat fall skulle de få tillbringa större delen av sitt liv i bilkö, så illa ställt som det är med utfarterna från deras parkering vid Gavlerinken. Vi åkte bil till den senaste matchen där Timrå hade lekstuga och det tog 30 minuter innan vi ens var nära att komma ut från parkeringen och ut på vägen. Så vi skall nog vara glada att vi har som vi har det. I debatten huruvida det skall kosta 10 eller 20 kronor att parkera bilen tycker jag att så länge pengarna går till US kan de gärna få ta 20 kronor.
TITAN: Dom finns oftast inte. Bara på en match i år har dom varit där, i början på serien. Sen kom dom på att det är inte så mycket dom kan göra åt situationen.
TITAN: Detta är uttjatat nu, vissa har sett dem andra inte så är det. Med risk för att bli censurerad nu så säger jag som klacken vid tillfälle "Håååll Käften" om detta nu.
Marcus: marcus, vakna...har snackat med flera under veckan...röker du nåt olämpligt? det står inga trafik-poliser åt sörberge-hållet. det stod INTE en enda snut efter Timrå-Frölunda, men om du rökt tillräckligt kan du se det du vill...
gud: inte frågan om det, men så jävla idiot-förklarad som jag blev, var jag bara tvungen att kolla.."är jag dum i huvvet"? är jag så dum i skallen att jag inte sett dem? nää, de är inte där, (skönt för mig).
Kan vi inte skippa snutsnacket nu.....det börjar att bli lite jobbigt och barnsligt......inte konstigt att det blir fler och fler 18-24 åringar som kör ihjäl sig i trafiken.....mer HOCKEYSNACK.....TACK!!!!!! Ny match mot Luleå imorgonkväll......
TITAN: Jag tänkte faktiskt på dig då jag gick ifrån förra matchen och inte såg några trafikpoliser (TP). På förhand såg jag ditt inlägg framför mig. Totalt menlöst! Men tack för passningen...
Nu tar vi det från början. Du har hävdat att det aldrig varit trafikpoliser runt isstadion sedan 1995 då du började att gå på ALLA matcher. Jag har hela tiden hävdat det motsatta. Jag (inte "jag"), Knylan, Slask, Selina m.fl. har tom. sett trafikpoliser denna säsong. Ingen, förutom dig själv, har påstått att trafikpolisen inte varit på plats. Eller har jag missat någon? Dessutom har polisen varit på plats fler gånger genom åren enligt mig.
Därmed står vi vid följande faktum: Antingen har jag, Knylan, Slask, Selina och andra "respektabla" hockeysnackare fel på våra sinnen. Eller så är det så att den allsmäktige TITAN kan ha fel, trots att det verkar göra ont.
Jag invänder mig sedan mot din logik. Den är felaktig! Dr. Spock sa en gång. - In critical moments men sometimes see exactly what they wish to see.
Att det inte var trafikpoliser på förra matchen är vi överens om. Det vet nog samtliga som var på matchen. Men det tillför inte diskussionen något. En enstaka match utan TP kan inte "sopa undan" tidigare fall. Det är totalt orimligt.Du får gärna fortsätta att tro på det du tror. Nu ska jag berätta vad jag skulle göra om jag var du.
Om jag var TITAN så skulle jag svälja stoltheten och erkänna att jag hade fel en endaste gång. Eftersom ämnet ligger mig så varmt om hjärtat så skulle jag inte tåla förödmjukelsen. Sedan skulle jag ringa kansliet eller polisen och fråga hur det verkligen ligger till. Om det visar sig att jag har rätt så skulle jag komma tillbaka till gästboken och "knäcka" de respektabla Hockeysnackarna så att det heter duga. Om det visar sig att jag har fel så skulle jag personligen ligga lågt någon vecka ...
Marcus: En annan tanke som TITAN skulle behöva tänka över är hur man för en diskussion. Kan det gå att argumentera för sin sak, även när flertalet inte håller med, utan att ta motargumenten personligt och därför själv gå till personangrepp?
Nåt hände i dagarna runt jul. Jämför TITAN-inläggen före jul med de efter. Nu så arg jämt. Lugna ner sig.
Ja, jag har faktiskt inte kollat så noga, men jag brukar inte se några poliser då jag lämnar Isstadion. Jag åker mot Vivstahållet från den "södra" utfarten. Och lika glad för det är jag. Vad ska dom där att göra? Är det inte trångt nog?? Dom kan ändå inte göra nånting. Anpassar man sig bara kommer man hem förr eller senare. Det har då aldrig hänt mig att jag blivit kvar där. Uppenbarligen inte nån annan heller, för jag brukar åka förbi där ibland.
Däremot är jag i omröstningen FÖR en ny avfart. "Trafikplats Isstadion" är ett tänkbart namn. En 12-filig avfart från bägge håll rätt in på en jättelik parkering. En ombyggnad av motorvägen med 10 filer åt vardera håll i 2 mil borde underlätta för bajsnödiga bilister.
Eller så kan man göra som "Slipsarna" och gå 2 min före matchens slut. Då slipper man både eventuella trafikpoliser och sura gubbar i keps som gör allt för att komma ut först.
Marcus: jag har inte fel i det jag säger, det står inte TP åt sörberge hållet. jag kan ha fel om hållet mot värdshuset, men åt sörberge, glöm det... citat"så skulle jag svälja stoltheten och erkänna att jag hade fel en endaste gång"
El Maco: Det här med diskussioner är svårt (iaf. på nätet). Jag minns mina första trevande försök i just denna gästbok -97. Ofta gick det bra, men ibland dök det upp figurer som ex. El Maco. Då dessa framförde sina argument så böljade texten framför ögonen. Då man skrev själv så blev det på sin höjd ett plask. Jag blev närapå portad i Lövens och LHC gästbok efter pubertala elakheter. Det var tider det =) :elmaco:
Marcus: Hehe, jag minns din portning hos Löven. Även en av de coola katterna som driver hockeykultur.com plottades av dåvarande Lövenwebbis för värre övertramo och höll på att åka ut.
Själv började jag mitt webliv som El Maco med att bekriga nuvarande signaturen jojo som är en av Malmö-HS drivande personer 1995.
Synd att den allra första Timrågästboken är borta. Det var så snyggt att kunna bevisa att jag skrev inlägg nummer två i världshistorien efter dåvarande webbis.
Enligt säkra källor och då menar jag säkra källor och inga gamla kallkällor så uppehåller det sig minst ett dussintal civilpoliser här på HS. Om dom är i tjänst eller inte ska jag låta vara osagt.
Dessutom vet jag att det uppehåller sig minst en kriminalreporter och en handfull med snutungar här också. Själv så tycker jag att det är bättre att poliserna uppehåller sig här på HS än är ute på stan och ställer till med jävelskap.
mike66: Det har även siktats såväl ICA-handlare som domustrappor, kvällstidningskrönikörer och Audi-importörer, kantorer och revisorer, elektriker och dyslektiker, livförsäkringsbolagstjänstemän och undervattensrugbyelitseriespelare
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·
Jag har missat 3 hemma matcher i år.
Jag har nästan alltid kört ut mot Sundsvalls hållet, nån enstaka gång mot Sörberge.
Bara en enda gång har det varit trafikpoliser på plats som har dirigerat trafiken. Det var i början på säsongen.
Så det är inte SÅ konstigt att TITAN inte har sett till dom.