Viktig match nu med Bofors mot AIK. Det känns som skrällarnas dag idag, så varför inte en till. Låt oss släppa lös Wessners wrede över de arma råttorna!
Sputnik: Hallå där....!! Kommer i alla fall ner imorgon till Vvik..!! Samt en till Timrå IK supporter....!!! Hoppas på en bra match,samt att vi ”äntligen” kan få en vinst där nere...!!! Tror jag sett 3 förluster på raken..!!! Så nu är det dags att bryta det mönstret..!!! Synes imorgon!!! Väl mött allla ”serie ledare” supporters.!! TimraIK4Ever.......!!!!!
Nisse på Mon: Japp, där satt den. Riktigt bra kämpat av Bofors och 3p. De kommer inte bli lätta för oss i nästa omgång heller men förhoppningsvis har vi redan slagit in spiken imorgon.
Nu är det klart. AIK har i tur och ordning förlorat mot lag 12 och lag 13, ännu ett bevis på att alla matcher i serien kan sluta hur som helst. Totalt sett är det ändå logiskt att vi leder serien, då vi överlag har varit stabilast och har det bästa målvaktsparet.
Med kniven mot strupen spelar Tingsryd mot Leksann imorgon i Bagheera ladan... Jag hoppas vi kan nita Roggas gäng imorgon och Tingsryd pissar på Leksann.. Vore härligt med Panters i HA Thropy Finals!!
Strax rullar man in till Plivit Garden Arena i Västervik... Två flugor i en smäll idag... Först mjukar man upp isen och dömer Västerviks J-20... Sen mat och förparty och hockeyfest ikväll... FORZA TIMRÅ IK MOT SHL 2018/2019! Vi ses ikväll 👊👏💪🎉🎉😊
Idag blir vi klara för Finalen, AIK, har 80p och kan nå 92.
Vinner vi idag har vi 92p och då blir vi som sämst 3:a pga målskillnad, att laget sedan bara behöver ta 1:poäng sista 4 matcherna med Haukeland tillbaka måste bara ske!
Yes! Västervik - Timrå visas i Sportkanalen. Kanon! För alla oss som har den kanalen alltså. Ganska pissigt på TV i övrigt så detta blir perfekt. Hoppas på mysiga bilder från bortastå bland annat.
Det var jag som länkade. Hesgoal har inte flaggat för matchen ännu men du kan ju kolla läget om någon timme. Själv jublar jag över Sportkanalens beslut att visa matchen så jag hoppar över hesgoal i dag.
Jag tar också några stänkare för säkerhets skull. Känner ungefär som du. Dock har jag även i huvudet att Västervik vann med 7-4 på Hovet senast. Det kan bli problem även för oss. Fast vi kommer ju att spela final oavsett kvällens utgång.
Den är typ Cmores slasktratt med överbliven sport som fattigstackare som jag har fått i TV-utbudet för att man inte ska deppa ihop alldeles för mycket. Lite av en respirator med andra ord. För att man inte ska gå och hänga sig i brist på Timrå IK i TV-rutan.
Nisse på Mon: Nån som kollar på Leksand-Tingsryd? Är det värt att kolla på sista perioden, eller riskerar man bara att bli på dåligt humör redan innan kvällens huvudmatch?
Raggaren Putte: Ja herregud! Leksand skänkes ett mål då Ritola kastar sig och drar med sig pucken in i mål under sin kropp. Stor domarinsats! Jag väljer att stänga av lika snabbt som jag gick in.
Smokey: Såg inte ut att vara nån kontakt att tala om. Jag uppfattar det som att han slänger sig ner för att det är det enda sättet för honom att få in pucken då hans klubba är ur position. Reserverar mig dock för att ha sett fel men det kändes medvetet.
Trevlig match så här långt. Riktigt bra tempo och kamp och två lag som verkligen vill framåt. Påminner en hel del om bortamatchen mot Troja för ett tag sedan och något helt annat än förra omgångens sirap. Första målet känns som att det kan bli mycket viktigt.
Ärligt talat så tycker jag inte att den första perioden håller någon vidare klass. Något bättre än senast förvisso men just ingenting att skriva om. Är det jag som har för höga krav eller vad fan är det frågan om?
Raggaren Putte: Jämn första, men man känner sig nöjd med inställningen. Håller man den här nivån så blir man inte lika frustrerad vid förlust som mot t ex Oskars senast.
DJ Hemp: Du har nog för höga krav. Det är bortamatch i de djupa skogarna i Småland. Här vinner man inte på skönspel utan via kamp och inställning. Känns som 50-50, även om vi just drog in en onödig tvåa.