1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591430 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12

« · 2165028 · » Till forumet

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2021-03-12
mikenomad:
Imorse klev alla Timråsupportrar upp- Åsså var den dan förstörd!
Låst ämne

Smokey: Haha...Jag vet mycket väl vem du är.
Jag var på plats på den där Arbogamatchen med hönsnät.
Var det då vi hade isfackel tifo? Eller var det Kumla borta?
Samma säsong som vi sjung ja må dom leva till Huddinge när dom firade födelsedag när vi var på besök?
Härliga tider!
Låst ämne

Lub: Boyce och Walli
Låst ämne

Zäta75: Jag håller med, framförallt besitter de en tyngd som kommer att bli guld värt i slutspelet. Där gäller det att kasta ankaret i slottet.
Låst ämne

Smokey: Hahaha
Låst ämne

mikenomad: en dipp i december/januari hade varit naturlig. En dipp i seriens absoluta slutskede tycker jag är olämplig. Det är ju lite tråkigt att det ska tolkas som ”dynga”, jag tycker man kan vara kritisk även fast vi vunnit serien och nästan slagit poängrekord och bla bla bla. Man kan ju vända på det där också, frågar du fans av andra lag så tror jag ganska många tycker att den genomsnittlige timråsupportern osar betydligt mer högmod och översitteri än i vanliga fall. Jag tycker det är ganska okaraktäristiskt av en timråsupporter.

Det är många här inne som har ett direkt paradoxalt förhållningssätt till Timrås säsong tycker jag. Å ena sidan ska man vara jävligt nöjd för att vi har krossat serien och det är helt ok att använda resultat i omgång 20-35 som ett mått på vår förträfflighet men om man ifrågasätter resultaten i omgång 40-52 då är man en dyngspridare. Det är helt ok att använda 8-0 mot AIK eller 4-0 mot Modo som ett tecken på att vi är riktigt jävla bra men inte ok att använda 3-5 mot Tingsryd eller 1-3 mot Västervik för att belysa brister.

Och sen finns det ju då dom som säger ”ja men mot Modo och aik var vi inte seriesegrare ännu, mot Tingsryd var det träningsmatch”. Man behöver ju inte gå längre än till Freddans uttalanden för att omkullkasta det, han vill se att man går på jobbet varje dag och så sent som matchen mot Tingsryd ville han be fansen om ursäkt...även fast det var ”träningsmatch”.
Låst ämne

Röda Tallen: HUDDINGE!!! Var det inte jag och en salongsberusad Dj Hemp som fick gå ut på scenen i TIK-kostymering och mötas av buropen i Huddinge? Innan vi tog över, greppade mikrofonerna och tillsammans med övriga klacken, hyllade klubbens 50 år. Buropen byttes mot jubel och vi har väl aldrig fått så många oanständiga förslag från högbystade (som jag minns det) huddingesupportar efter det framträdandet. Tror att det stod 10-15 vakter beredda att slänga ut oss om vi körde en TIK-ramsa i micken. Vet att det var något liknande när ett gäng boforsbrudar fick smak för oss stiliga TIK:are och försökte få med hela supporterbussen på efterfest. I och för sig åkte BULLA med i supporterbussen, så det kan ha förklarat en del. TIK:are har stil! Det skulle aldrig inträffa för en modoit eller lövare;) Men det här kan ha varit långt innan isen blev konstfrusen...
Låst ämne

mikenomad:
Ska man se lite nyanserat på läget just nu så tycker jag att man kan ha respekt för en viss oro, men samtidigt måste man inse att vi varit mer överlägsna än nånsin i Allsvenskan.
På papperet är vi överlägsna favoriter.

Sen fanns det ju en skön känsla ifjol inför slutspelet när spelet satt som en smäck innan slutspelet skulle börja, medans det i år varit 10 omgångar mellanmjölk för oss supportrar att ladda upp med.

Många spelare i laget underpresterar just nu, det kan vi väl vara överens om? Men vi vet ju alla vad det kan.
Vi vet också vad fokus är på alla i och runt laget i år.
Jag är helt övertygad om att hela föreningen, sedan ett tag, tränar, laddar, fokuserar, scoutar mm mm, inför det som komma skall.

Jag är helt övertygad om att när slutspelet börjar så exploderar laget. Jag intalar mig det iallafall. Och jag utgår från mig själv också.
Jag är mer orolig att laget är övertaggade och drar på sig matchstraff mm som påverkar...

Jag tycker att det enda sätt vi supportrar ska tänka inför slutspelet är enligt ovan.

Om det mot all förmodan går åt helvete, så har vi iallafall Anton Lander som kommer hem och tröstar oss nästa sässe. Det är inte fy skam....
Låst ämne

297: Ärligt talat så verkar det väll som att ditt blodtryck är högst? Till och med högre än Modano och Kulltorps i nuläget?

Que Sera Sera!
Låst ämne

Den som är intresserad av lite statistik för vad gäller serievinnare (SHL) kontra slutplacering tabell, kontra formkurva sista 5 och sista 15 matcherna innan slutspelet kan kika på senaste avsnittet av Hockeylabbet från i onsdags (finns på Cmore/TV4 play för de som har tillgång).
Kort sammanfattning blir väl...
1) ...att de svenska mästarna under de senaste 16 åren alltid har slutat på plats 1-4 under grundserien.
2) ...att formkurvan under de sista 15 matcherna bara förbättrades av 2 lag, bibehölls av 5 lag och försämrades av 9 lag.
3) ...att formkurvan under de sista 5 matcherna (kontra grundserien) bara förbättrades av 1 lag, bibehölls av 2 lag samt försämrades av 13 lag!
Slutsatser?
Låst ämne

kulltorp: Och på papperet har vi ett mycket bättre lag iår, och inget lag är i närheten av vad Modo och löven hade för lag ifjol! Men sen var det där med det psykologiska spelet också. Det brukar oftast vara avgörande!
Låst ämne

Spock: Jag vill att laget ska vinna lika mycket som ni andra. Jag kommer inte säga ”vad var det jag sa” om vi åker ut tidigt men jag kommer säkert få gliringar om att jag var pessimistisk helt i onödan om vi vinner så det är lika bra att lägga ner :) Jag har uppenbarligen mer nerv under matcherna än dom flesta andra här inne men det ser jag mer som en förmån än en nackdel. Fan vad tråkigt att kolla 60 minuter hockey och sedan landa i att resultatet inte spelar någon roll för det var en träningsmatch. Då har jag ändå sett varenda sekund av 50 omgångar träningsmatcher och hittat spänning i varenda match. Lite störd är man kanske. Nu skiter vi i serien och trycker på slutspelsknappen.

Alla som säger att dom här matcherna inte spelar någon roll men ändå bitchar över att boyce får speltid i PP skulle man dock ha börjat pika för länge sedan.
Låst ämne

Spanarn: Ganska intresserat faktiskt.
Allt är med andra ord precis som det ska.
Låst ämne

Uppladdat:

450x300-tifo_0.jpgtifo_0.jpg

Låst ämne

zita: Perfekt! Hur länge har den funnits?
Låst ämne

zita: Finns det någon information om hur mycket pengar som samlats in så här långt? Har swishat tidigare, avser swisha mer när jag njuter av matchen ikväll...

:)
Låst ämne

Heisenberg: Tifogruppen kör en insamling!
Glömde bifoga bilden med uppgifterna för jag att jag kom åt ”Skicka”.. någon annan kanske kan fixa det?
Edit: såg att någon löst det hehe

Senaste jag hörde var 3.020kr in, bättre än så kan vi väl?
Snackas om fler än ett tifo.
Låst ämne

Och glöm inte att fortsätta swisha!
Låst ämne

RasmusVS: Jag swishar in om DJ Razba kör extra länge en kväll på ståplatsbaren nästa säsong!
Låst ämne

Spanarn: Slutsatsen måste ju vara att vi hoppar över kvalet och blir svenska mästare direkt!!!

Jag anti-jinxar och säger torsk 3-2 full tid ikväll. Förhoppningsvis håller vi oss undan skador från deras transatlantiska huvudjägare.
Låst ämne

rabon: Jag tror att han är ganska sugen på att spela efter ett covid år med sparsamt antal inbokade spelningar.

Han är ju en superstar som brukar köra Ståplatspuben pro bono, men jag ska höra med honom ;)
Låst ämne

Vet nån om Dahlén är sjuk inför dagens match? var ej med i laguppställningen
Låst ämne

eliassjo : onödigt att låta Västervik få möjlighet att köra sönder honom så här nära kvalet
Låst ämne

JanneH: jaha sorry tänkte inte på det:)
Låst ämne

eliassjo : Madsen, Dahlén och Johansson borta.

På grund av försiktighet eller finns någon annan info?
Låst ämne

Timråhej: borde vara försiktighet, är ju 3 viktiga spelare ändå
Låst ämne

eliassjo : Vår match borde inte vara spelbar ikväll, den känslan får jag.
Låst ämne

Timråhej: Några här har ju varit inne på att sätta ihop Madsen och Hartmann igen, samt att man fortsätter köra jacke på kanten, så hade dessa formationer varit spännande:
Dahlén - Lundin - Lööke
Lodin - Liljewall - Olofsson
Hartmann - Madsen - Blomqvist
Walli - Boyce - Reinhardt
Låst ämne

Rip Kirby: Mitt spel på VVIK seger är inte makulerat än i alla fall! Förhoppningarna ikväll är mycket mycket låga.
Låst ämne

Rip Kirby: Tydligt att vi gett upp säsongen, torskarna på senare tid blev helt enkelt för mycket för Freddan och Ante.
Låst ämne

Perfekt att man lämnar Dahlén och några till hemma i afton!

Bra att rubba lite cirklar inför stundande slutspel.

Jag är helt säker på att de senaste veckorna varit fokuserade på helt annat än lunk och fokus på kvarvarande matcher. Gruppen har fokus långt bortanför poängrekord och målrekord.

Även om Freddan givetvis försöker hålla masken inför det obligatoriska media så ska serien spelas klart.

Spelarna är nedtränade, gruppen mentalt någon helt annan stans än i ett obligatoriskt möte mot Västervik.

Spela av. Träna ner. Bygga lag. Börja odla skägg.

Säsongens spel har Timrå redan i blodet. Vi vet vad dom kan... Tabellen ljuger inte.

Snart är det dags att lätta på handbromsen och släppa ut ”THE BIG RED MACHINE” med härföraren Dahlén & Co på isen i ett slutspel nära dig.

I kväll kan vi väl lägga energi på att swisha tifo-gruppen och Timrå IK?

Själv ska jag nog hellre kolla in reprisen på när vi lirade 0-8 mot AIK i väntan på ny hockeyporr.
Låst ämne

Knylan: Känns lite så. Man har väl insett att en serieseger på runt 30 poäng inte räcker så långt i ett slutspel där alla andra lag är hungrigare än vad Timrå IK är.
Låst ämne

kulltorp: Finns inte på kartan, då Lander kommer hem nästa år så spelar han i SHL med Timrå.! Laget och grabbarna har kämpat med motivationen flera veckor..jaa, längre än så.! Nu då vi går in i finalmatcherna kommer alla sätta på turbon och visa vilket lag som är bäst.! Jag är inte ett dugg orolig. Det här kommer gå bra boys and girls.
Låst ämne

Smokey: Jag är helt inne på din linje .
Låst ämne

Knylan: Jo det är tydligen så, men lite hårt att peta Dahlén, JJ och Madsen, eller? ;)
Låst ämne

Lub: -Vi har lite frågetecken på hur vi ska göra med några spelare. Vi får se lite grann hur vi kommer att ställa upp, men vi kommer inte att chansa med några spelare som har lite känningar. Så vi måste avvakta till fredagen, säger Fredrik Andersson.
Låst ämne

Lub: Kan erkänna att jag var en smula ironisk...
Låst ämne

Röda Tallen: Det är inte nödvändigtvis det bästa laget som vinner ett slutspel utan det blir det lag som kan PRESTERA SOM BÄST när det gäller (målvaktsspel, försvarsspel och ett effektivt anfallsspel); Alla lagdelar måste vara på topp! Vi får hoppas att Timrå kan plocka fram det nu.

Vi vet också att det är små marginaler som avgör vem som vinner och vem som förlorar mellan topplagen. Det gäller att minimera misstagen så mycket som möjligt.

Laddningen kommer att finnas där hos alla lag och adrenalinpåslaget ökar säkert för de lag som blir valda. Att vara "storfavoriter" kan innebära en mental press på spelarna och alla lag vill ju slå dem. Hemmaplansfördelen kan bli viktig men hade blivit ännu viktigare om publik tillåtits.

Det mentala blir enormt viktigt och framförallt hur laget hanterar motgångar för att kunna vända till medgång. Framgång föder framgång.

Det står enormt mycket på spel där ett avancemang till SHL är rena rama guldgruvan och motsatsen kan få stora negativa följder både sportsligt och ekonomiskt.

Att du inte är ett dugg orolig förvånar mig en smula.
Låst ämne

Spanarn: Det kommer bli väldigt intressant att se hur HA-slutspelet utvecklar sig och om det kommer följa samma mönster över tid. Föregående kvalsystem innehöll en skrällfaktor, men i stort sett enbart i direktkvalet mot SHL-motstånd. Och frågan är om den skrällfaktorn ens funnits om inte Leksand ”uppfunnit” den mot Modo. Sen gjorde vi samma sak mot KHK och IKO mot oss.

Annars anses ju bäst av sju-serier vara ett sportsligt rättvist system som ska vaska fram det bästa laget, därav att större skrällar är så sällsynta. Men det KAN ju finnas någon oväntad faktor i det att vi i HA ska lira om något som egentligen bara ett fåtal klubbar verkligen vill åt eller mäktar med.
Låst ämne

Matsg: Nu är det dags att bryta Västervikspöket borta och skaffa en go känsla inför slutspelet!

Forza Timrå IK rött och vitt!
Låst ämne

Knylan: Vi "slipper" Marmenlind i afton. När man ändå är inne på att gripa efter halmstrån menar jag...
Låst ämne

Rip Kirby: Kul med en junis i första kedjan!🙌
Låst ämne

Låt dä rinna lätt ikväll
Låst ämne

JonteD: Dahlén-ersättaren ikväll 😬👍
Låst ämne

JonteD: Dä kunn gått tatt 5-6 juniorer ikväll å lufta junimålväktare mä!
Vila rabbuslingarna!!
Låst ämne

Lub: Tycker Oliver J sköter sig bra hittills. Dahlen gav upp poängrekordet fast det var teoretiskt möjligt.
Låst ämne

SMÅLAND: Hade vart väldigt smart de!!
Låst ämne

SMÅLAND: Straff Västervik. Kom igen nu Ohre!
Ohre tar den lätt.
Låst ämne

Zäta75: fast YTTERST tveksamt
Låst ämne

Varför straff? Han får avsluta samt att Hardegård inte ens nuddar handskarna?
Låst ämne

« · 2165028 · »