1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590625 inlägg · 6217 ämnen

Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24

« · 2378534 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers HC - Timrå IK 2022-09-24
Barkborren: Näe men hörrni - det hade ju kunnat vara värre just nu.

Man hade kunnat hållit på Brynäs, HV71, Leksand, Växjö, Linköping eller Oskarshamn...
Låst ämne

empa11: Vi är kusinen från landet o för att vi ska bli rätt behandlade så krävs det nog minst 3 år i SHL. Spelar ingen roll att vi har Lander i laget.
Hans utvisning i andra perioden är nog årets mest katastrofala domslut. Där ska domarna anmälas.
Låst ämne

Dubbeld: Han spelade en hel period med Lander och Pettersson och kammade noll där med så den tesen faller ju. Men jag håller med om att Lundin och Hartmann inte håller. Lundin tror jag har större problem, hartmann har ändå potential. Men observera att Dahlén har noll skott på mål idag.
Låst ämne

eliassjo : "Snälla dom har spelat skit en match, lite mer tålamod kan vi väll ha innan vi dömer ut som helt?"

Jag tycker inte vi varit mycket bättre i dom två tidigare matcherna, mest JJ. Det är Växjös defensiv som stängde ner oss helt denna match. Men jag tror att det kommer att bli bättre såklart. Precis som Emil säger i intervjun, laget kvalade ifjol, det ska tas steg framåt, vi vinner inte guld för att vi får hem 4 hemvändare, speciellt inte med backsidan. Det kommer komma matcher då kontrasterna är extremt stor till den här skiten vi fick se ikväll.
Låst ämne

eliassjo : Frölunda som vi mötte har skjutit mycket skott i alla sina 3 matcher men varitvlite för uddlösa och vi rånade dem på 2 poäng. LHC var också bättre än oss och vi fick alltså iväg hela 15 skott på mål i vår hemmamatch. Ja det finns en del att kritisera.
Jag är rätt övertygad om att vi stått här med 0 poäng om vi mött annat toppmotstånd.
Låst ämne

Dubbeld: ni får ta åt er ni som vill och känner er träffade.
Det har gått 3 matcher av säsongen, ändå gnälls det som om det vore förra året med 11 raka torkskar.
Google medgångs supporter och ta en funderare.
Låst ämne

lungan: Ja, han satt på bänken när de zoomade in den.
Låst ämne

Vi ska rannsaka, vi ska bli bättre, vi ska risas och vi ska rosas, men vi ska ALDRIG nöja oss med det vi utsatts för domarmässigt i dessa 3 matcher. Att normalisera detta tycker jag är ett större problem än att vi gör en klappkass insats.

När jämnar detta ut sig?
Låst ämne

Många frågor uppstår i denna match!

Bryt ihop och komma igen. Krossa HV på Torsdag!

Hartmann är inte skadad om han inte skadat dig i omklädningsrummet, men hans sista byta i första vid 17:30 till 18:00 minuter in visar en väldigt loj inställning.

Gissar därmed att han blev bänkad.
Låst ämne

Tror man mest är i chock faktiskt efter kvällens match. Man tyckte att två segrar med lite knackigt spel var lovande och att vi skulle ta steg för steg till det bättre kommande matcher. Inte bli avklädda som ikväll. Nä förhoppningsvis var detta en rejäl väckarklocka för samtliga. Hela laget måste kriga för varje millimeter framöver. Alla måste bidra, inte bara hemvändarna om detta ska kunna bli en bra säsong.
Låst ämne

Är jag den enda som inte kräver att bara för att vi har värvat hem hemvändare som och rund och botten är helt fantastiska spelare inte spelar bra denna match ska går man bärsärk? Fan Hur många lag som hellst hade dödat för våra nya offensiva spelare. Dom gör det dåligt denhär matchen men så mycket skit kan dom väl inte förtjäna, Alla har väll dåliga matcher det kan ju ingen undvika.

Kritik är en sak men nu säger vi ju att våran offensiv inte visas alls och att dom måste visa vad dom går för, Snälla dom har spelat skit en match, lite mer tålamod kan vi väll ha innan vi dömer ut som helt?
Låst ämne

Kerstin_k: Vi har rätt många "stjärnor" som gillar att glida och spela uppvisningshockey, men inte så många som vill göra grovjobbet. Växjö har kanske hela SHLs bästa backsidan, då kan man inte glida runt och tro det ska bli enkelt. Synd att Lander sög på att teka denna match annars är han en spelare som kan vända en matchbild på egen hand.

Vi kommer få det väldigt jobbigt mot de bättre lagen som Färjestad, Rögle, Skellefteå etc om vi spelar på det här viset.
Låst ämne

Dubbeld: Som Kerstin säger, när Hanzl och Wedin kommer in blir det nog en jävla energiskjuts.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Vi saknar spelskickliga och skridskostarka backar, som kan sätta igång spelet snabbt. Det har jag sagt innan säsongen börjar. Forwards som Boyce, Blomqvist, Andersson, Alvarez Lundin osv kämpar väl och sliter, men tycker det går alldeles för fort för dessa, framförallt när samtliga ska behöva gå in på 4 kedjor. Wedin och Hanzl är livsviktiga att få in. Dahlén behöver folk med fart och styrka bredvid sig. Ser gärna
Dahlen - Lander/Hanzl - Wedin när vi har full styrka.
Låst ämne

Olle: Ska en spelare göra en hel kedja är det de du säger nu? Svårt som en spelare som Dahlén att kunna skapa något med två spelare som knappt kan spela hockey denna match.
Låst ämne

kulltorp: Nä men man behöver ju inte säga hela tiden att ena laget är så jävla överlägset!!
Låst ämne

Det är för snabba byten. Man kommer inte få momentum när 2a kedjan fått in pucken i anfallszon och kör 3 pass för att sedan byta till 3e kedjan. Det kommer inte fungera. Det är en av anledningarna till varför våra stjärnspelare ser osynliga ut. 30sek per byte. Sen måste spelarna själva förstå att det inte går att göra genomskärare i mittzon när hela Växjö markerar varenda spelare. Våran puckbehållare måste ta med sig en spelare i ingångarna. Basic. Passa Dahlén och skydda honom. Sen gjorde säkert Växjö sin allra bästa match för säsongen idag. Så jävulskt kompakt. 5 spelare framför mål hela tiden.
Låst ämne

Olle: Hartmann utgick ju ?
Låst ämne

Dubbeld: Jonathan Dahlén är värvad som en av ligans absolut bästa spelare, ska han inte kunna skapa någonting alls med Hartmann och Lundin?
Låst ämne

Helt värdelöst idag. Vart är den offensiva spets som vi betalat för och väntat på! Det behöver levereras på en helt annan nivå om vi skall ha en chans i år. Upp till bevis nu
Låst ämne

Andersson: Eronen också. Allra minst. Bara att glömma. En förlorad match ska ändå hända. Lika bra att ta all skit på en gång. Nästa gång får HV passa dig.
Låst ämne

Olle: Sedan är det väl så också att vi blir lite platta när vi fyller första med JD, AL och EP. Andra linen ikväll blir ju bara allsvensk topp när Hanzl och Wedin är borta. Lundin klarar ju inte av att centra en topp 2-kedja exempelvis och Halloran behöver ju kanske nån skarpare center.

Första kedjan får ju också spendera en hel del tid i defensiv zon. Det är ju inte riktigt det som är tanken.

Tror att Timrå som lag kommer att må bättre av att få in Hanzl och Wedin för att skapa två kedjor som kan dela på det offensiva ansvaret. Och samtidigt nöta mer på motståndarna.

En kväll som denna med stjärnor på off är det ju kört att gneta till sig poäng.
Låst ämne

Olle: Han har ingen att arbeta med i sin kedja nej. Lundin? HAAAA Hartmann? Inte ens på matchen i 2:a, får spela några byten med Lander och EP där det börjar likna något sen inget mer. Svårt att skapa lägen på egen hand i en match där deras försvar är betydligt bättre än LHCs:

Jag håller med om att hemvändarna har dragit åt sig en stor del av våran budget och dom får fan ta och visa att dom är värda så mycket.
Låst ämne

Irriterad... Inte så mycket över förlusten.. Utan mer hur man spelade och uppträder på isen..
Är tydligare än nånsin efter det tre inledande att vi har en lång väg att vandra med detta lagbygge.
Positivt är väl att både Hanzl och Wedin är på ingång. Kan ju bara bli bättre härifrån..
Låst ämne

Hur än Modano summerar domarnas och Timrås insats ikväll, så håller jag med..
Låst ämne

Sune: Välkommen. Satan vad jobbigt du haft ett tag nu
Låst ämne

Sune: utom JJ . Han får ihop 86% vilket inte är illa eftersom det bara var han å lander , å skägget som kämpade
Låst ämne

Sune: AVGÅ SUNE!!!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Katastrofalt idag! Behövs skärpning om vi skall lyckas bättre än vad alla sagt
Låst ämne

Matsg: Jo jo, men solen går upp i morgon också. Nu tar vi nya tag!
Låst ämne

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sputnik: Ok..
Låst ämne

mikenomad: Svensson kan jag säga nu må ha en skada om vi har otur då han stod för 4 täckta skott i 4 mot 3 och fortfarande var på isen.

Hartmann är spårlöst försvunnen sen slutet av 1:a perioden så där har vi säkert en skada.
Låst ämne

Sputnik: Jag är inte orolig över Jonte. Kommer ihåg vissa matcher i allsvenskan där vi förlorade där han också var osynlig, där han bara syntes i PP. Det var inte många men dom fanns där, han kommer in i det här.
Låst ämne

mikenomad: Hartmann spelade inte sen förstaperioden.
Låst ämne

Dubbeld: Vadå Dahlén har ingen att arbeta med? Det räcker om han går till sig själv, han skapar NOLL på egen hand i denna match. Det duger inte. Pettersson sköt 4 magskott, helt uddlöst.

Så här är det: Våra hemvändare, som vi ska vara jävligt glada över att vi har, har sugit upp hela spelarbudgeten. Vår backsida behöver desperat förstärkning men vi har slut på pengar. Då är det ett ABSOLUT MÅSTE att våra stjärnor kliver fram. Det gör dom inte idag och det är underkänt.
Låst ämne

Rallarn: Nattjobb och all in på Kikkifestisen lite tidigt var en skön kombo. Suttit och sovit i soffan. Domarjävel! Tror jag, det verkar så. Skitisamma, på torsdag får Timrå 2 sota för det här 💪
Fick vi några skador?
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Börjar fundera på om Dahlén inte vågar gå in i närkamper pga hans axel som krånglat genom åren, som han också fick vara borta för i NHL förra säsongen?
Sen kommer jag aldrig ifrågasätta att vi gav Jonte ett fett kontrakt. Nånting stämmer inte i allafall när han är så här osynlig.
Låst ämne

Åt helvete för dåligt passnings-spel , både framåt å bakåt , sen är ju hallam-teamet redo att vinna hemmapremiären och vi hänger inte med
Låst ämne

Med facit i hand så var vi för dåliga för att ge det chansen. Men HELVETE vad det svider i ögonen att bli snuvade på en hel period för att SHL inte lyckas få fram kompetent personal på domarsidan.

Bryt ihop och kom igen.
Låst ämne

Kerstin_k: Det är dags att vakna upp ur Törnrosasömnen, hårt jobb gäller. Jag känner igen spelet från de andra matcherna och förra säsongen. De första två matcherna hade man en defensiv som överglänser denna match, framåt kunde man då gå mer på kontring.
Låst ämne

Dubbeld: Trams. Trams. Trams. Han håller på Löven och där stannar det.
Låst ämne

roger_sundsvall: Kan man hoppas att det här var säsongens bottennapp?

För herrejävlar vilken total härdsmälta. Från första nedsläpp till sista perioden.

Uscha.
Låst ämne

Rico01: NOLLADE i "matchen" Urusel inställning och vi har förlorat redan innan pucken släpps,
Låst ämne

Woody: De är bra i dag, Växjö, men jag hoppas innerligt att de kommer sist tillsammans med LHC.
Låst ämne

Finns inget att vara nöjd med. Hoppades dom kunde visa lite ryggrad i sista perioden. Men det är ett magplask utan dess like. 2019 ringer och vill ha tillbaka sitt Timrå.
Låst ämne

En riktigt riktigt urusel insats! Det var det sämsta jag sett sen ifjol.
Ska det vara så här så blir det en jobbig säsong som alla experter sagt.
Nä jag blir lite orolig trots 5 p på 3 matcher.
Låst ämne

vid 3-0
där RÖK matchen
statistik på hur många % i växjö zonen
2min max
HV71 på torsdag
då blir de annat
Låst ämne

FH - avdammad: de sitter i buss hem i natt😎
Låst ämne

FH - avdammad: Ledarförlust, idag var man inte där.
Låst ämne

« · 2378534 · »