1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596056 inlägg · 6217 ämnen

Vem leder Timrå nästa år tro ?

Sv:Vem leder Timrå nästa år tro ?
orion: Möjligen, men det är svårt att se om det verkligen är Bulla eller en skapelse i vax...

73Sjöbba: Det känns som ett skapligt nytänkande iaf. Det ska bli spännande att se vad som ev. kan tycka bredvid honom.

Ambroo: Sticker Kenta till VF så kan vi nog säga adjö till Ryno oxå, med det förtroendet han fått av Kenta.

Gorkyman: Att Ryno skall spela i TIK nästa säsong finns inte. Frågan är om han kommer att slutföra den här säsongen i TIK eller gå tillbaka till vf den 31:e? Nästa säsong vill Kellgren, Ahdrian och gubbarna ha tillbaka sin "guldklimp" igen. Tyvärr...

tobbe_d: Är du dum eller låtsas du bara?

actionleif: HEHE låtsas bara!!:P

actionleif: Snacka om nerköp efter Kenta. "Jag vill ha Kenta kvar" Forza Timrå

tobbe_d: Det är en man jag inte vill ha i Timrå iaf. Annars är jag nog rätt så öppen för förslag.

Maggan: det är väll han å wikegård man inte vill ha annars håller jag med dej!

Jag är förmodligen dum i huvudet, men faen...jag är absolut inte negativ till Challe Berglund som tränare. Detta sagt utan att jag har någon som helst uppfattning om hans faktiska prestationer i den rollen, annat än det lilla man följt Djurgårn. Han är ung, känns sansad och har förmodligen en del fräscha idéer jämfört med elitseriens övriga dinosaurier.

Tycker att det känns som ett betydligt roligare rykte än någon annan av stafett-tränarna, som glider runt runt och tränar storlag när marknadsvärdet är högt (bra resultat senast), eller bottenlag (efter att dom sparkats från en kräftgående toppklubb).

Men nu tror jag inte att det blir Challe. Snarare någon annan, tämligen otippad, kandidat. Mottaget med det sedvanliga 'ehm...jaså, han?' här i gästboken.

Bragd-Birger: Jag tycker inte att du är dum .. Känner också viss glädje över att han ryktas vara på väg hit

actionleif: Märkligt tycker jag att man inte verkar ha ett klart namn. Jag trodde som många att man inte förlänger med Kenta för att man har klart med ny, hetare tränare.

Med tanke på att Kenta uppenbarligen ville förlänga, och att det trots allt går rätt bra för Timrå (frånsett senaste två månaderna) har jag svårt att se resonemanget bakom att inte förlänga. Att det är ett självändmål att byta ledning med jämna mellanrum måste ses som ett svagt argument mot det starkare att Timrå trots allt är ett topplag under Kentas ledning.

Finns det personliga skäl inom föreningen till att man vill ha bort Kenta?

arf: Man har säkert ett namn mer eller mindre klart men den tränaren kanske är under kontrakt så man inte kan gå ut med det..

actionleif:
ÄH!
Jag tror inte att det spelar så stor roll vad tränaren heter..
Det är vilken typ av hockey dom förordar som är viktigt.
De flesta kända namn är nog rätt kompetenta rent kunskapsmässigt.
Klubbledningen bestämmer inriktningen och ger tränaren uppdraget.
Jag tycker att det skulle vara kul med ett nytt namn io stället för alla gubbar som går runt, runt!
Johan Thornberg VIK- Hockey!
Ödmjuk, kunnig, kreativ och förordar offensiv hockey!

hem.bredband.net/hundhona

Janken: TJ om vad de är ute efter för typ av tränare ..

www.dagbladet.nu/artikel.php?id=348683&avdelning_1=104&avdelning_2=

Och Micke blev lite ledsen på ögat..

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=613076

actionleif:

Det kanske var denna du tänkte?

www.st.nu/sport/index.php?action=visa_artikel&id=612966

Gidde: Visst var det så, väldigt märkligt att det blev en annan länk då jag kopierade den när jag läst igenom artikeln :)

actionleif:

Japp, märkte samma sak.
Den ändrade inte URL fastän man valde en annan artikel nedanför texten...

Måste bara nämna att jag rent spontant blev skeptisk till klubbens beslut att ge "Kenta" focken, men det är inget man kan göra åt nu. Tack för en fantastisk era i Timrå IK, "Kenta"! "Challe"? Fan vet, men jaji spännande...

För övrigt är det inte roligt att bänka sig i TV-soffan och inse att ens värsta farhågor besannats efter endast 12-13 minuter...

DJ Hemp: Man gör väl inte slut med en snygging om man inte har kont(r)akt med en ännu snyggare snygging ; )

Bragd-Birger: Det blir inte Challe, ingen "ehm...jaså, han?" heller. Det har talangscouten lovat, han vet ju att det blir Uffe Dahlen. Sedan ställer jag mig en aning tvivlande till fundamenten i hans källa...

mikenomad: Spontan reaktion. Man kan börja hålla på katterna nästa år.
Men det är inte lioka lågt som Glocelnet

Tror på Osten.

Rooster23: Tror på ett sammarbete mellan Ulf Dahlèn/Calle Johansson. Uffe den offensiva och Calle den defensiva...perfekt mix!

mikenomad:

Jag har inte lovat att Dahlén skulle vara klar, däremot lutar det åt det hållet. Enligt min källa så var man muntligt överens med honom att han ska ta över när kenta slutar. Dock är inget påskrivet.

Frågan är nu hur situationen ser ut när han har kontrakt med Dallas. Situationen kan ha ändrats, men jag ska kolla upp det med källan vid tillfälle.

Källan är säker.

Talangscouten: jag älskar "säkra källor"

Dahlén skulle kunna funka som assisterande. Men headcoach?

RocknRolf2: Torgny Bendelin kanske?

Han är osäker på sin framtid i juniorlandlsaget och längtar efter att träna ett lag igen enligt dagens Dagblad.

Lugn och ödmjuk tränare.

Röda Tallen: Hm... nja. Han har väl aldrig lyckats särskilt?

RocknRolf2: Eldebrink då?

Röda Tallen: Lite i korthet från samma artikel: "Efter JVM på hemmaplan ska nu svenske förbundskaptenen, Torgny Bendelin, börja bygga upp ett nytt lag. Två Timråspelare är aktuella. Det handlar om A-lagsbacken Eric Moe samt J20-lagets skyttekung Oskar Johansson. - De ska jag titta lite extra noga på nu framöver. Vi får se om ni däruppe får med några Timrå-spelare, med de två är högaktuella iaf, säger Torgny."

Äntligen säger jag!

Talangscouten: Jo men det var ju länge sedan du hörde detta. Vad finns det för relevans i detta idag?

För övrigt vill jag bara tillstå att Nubben och TJ har mitt fulla förtroende.

Laken: Det där med Dahlén var på tapeten redan ifjol, men det sprack pga att han fick ett erbjudande från Dallas och TIK har sedan dess tittat på helt andra namn... Så mitt råd är att glömma honom oavsett vad scouten säger för i det här fallet har han, eller rättare sagt hans källa, helt fel.

Laken: Vilken tur att de har ditt fulla förtroende, hur skulle det annars sluta.

Laken: Vi får väl ta en liten tävling och tippa vår näste coach.

Själv tror jag det blir - Harri Rindell

Skulle dock gärna se Dahlén

actionleif: Dåligt.

Gorkyman: Ok.

Får jag bara komma med ett förslag. I och för sig är han inte purung direkt men hans (helgon)rykte i Finland kan ingen rubba.
...Curre Lindström!

Vad gör han nu förresten?

Laken: Har inte han gråstarr?

Laken: Smörjer rullatorn?

En kille jag skulle vilja se är Wikegård. Han skulle kunna vara bra tycker jag.

Laken: Dömma av hans glasögon så kom starren ganska tidigt.

www.hammarbyhockey.se/Historia/bilder/75lindstrom.jpg

Norden_AN: Vad är det alla ser i Wikegård egentligen? Kan ni som vill ha Wikegård utveckla det hela? Hur ni resonerar osv?

Norden_AN: Wikegård är en härlig kille men jag vet inte om han skulle passa i Timrå.

Knylan: nej Knylan, alla skojar när de ber om Wikegård. Det måste vara ett skämt.

Knylan: Bra fråga.

Han passar bäst i tv, så låt han vara kvar där. Den som verkligen vill ha hit Wikegård är väl Sjöstedt(?)...

El Maco: Jag vill allra helst ha Åsa Edlund Jönsson.

Knylan: Hon har signat med Colgate, tyvärr.

« · 818124 · »