1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592577 inlägg · 6217 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 616608 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
Laken: Hirsch och kapanen har blivit lika stora ryktesmän som Starstenko och Dalén...

Trött på alla som misströstar... fy vad vi svenskar är gnälliga!
Kommentera

Laken: Blake Sloan är en fullständigt obegriplig värvning! Så långt ifrån målskytt man kan komma (tror nästan Oksa kommer göra mål innan han gör det), en "grovjobbare". Värvades till ett lag ENDAST bestående av sådana, ett lag som formligen SKRIKER efter en artist som kan göra det lilla x-tra och framförallt: MÅÅÅÅÅL!

Vi supportrar har kallat M. Simons för lagets sämsta värvning någonsin. Dags att omvärdera det....
Kommentera

Sune:
Låter som en bra lösning..Två smartskallar tillsammans...
Kommentera

Sune: Å när nöden är som störst vem dyker då åter upp härinne...
Kommentera

Tycho: Inte så konstigt med tanke på vad de presterade i TIK.
Kommentera

rupert:

Det var smartskallen gud som nämnde mig...
Kommentera

gud: Om inte annat kommer det att bli en högintressant coachning. Håller truten när det går bra, eller skäller och spyr galla när saker inte fungerar.

Det fungerade väl under CCCP-tiden?!
Kommentera

Sune: Ok...tänkte bara att sist man såg dig online här var TIK även då mitt i en lång förlustrad..
Kommentera

250kg kärlek:

Jag vill ha en omröstning här på sidan! Jag är övertygad att majoriteten härinne vill se mig och Rockroffe som sportchef respektive tränare istället för Nubben och Kenta.
Kommentera

Sune:
Precis..Och jag kan tugga tuggummi o gå samtidigt..

250kg kärlek...
Den Sovjetiska modellen var ju ganska bra i sig..
Och känslan att killarna Sune o Rocken roffe i ett bås
känns väldigt långt borta...

Undra om dessa herrar ens kan åka skridskor??
Kommentera

rupert:

Jo jag lessnade...man fick tydligen inte tycka som man ville härinne utan att folk spydde galla över en..
Kommentera

Laken: Helst ska väl Hussen börja spela igen också och Lindholm och Jensa Östling. Face the fact! Du är en gnällspik som har så dåligt självförtroende och bristande kärlek hemmifrån att du måste spy galla över alla andra...

Det finns en orsak att vissa alias sätter taggarna utåt varje gång de får kritik. De klarar inte av att bli kritiserad på ett vettigt sätt och biter ifrån istället för att konstruktivt svara på kritiken.

Man ska kunna ge kritik men då ska man fan kunna ta kritik också!
Istället dumförklarar de alla andra med annan åsikt. Typ som jag gjorde i första stycket i detta inlägg... Och hur långt kommer man i diskussionen med sådana kommentarer?

Sluta gnäll och håll käften!
Kommentera

Tycho:

Du menar såna som Gud som alltid kommer med förolämpningar när man kommer med kritik?
Kommentera

gud: Med risk att bli refuserad kan jag inte låta bli att fråga mig, obs.mig.
Vad har de ovanför halsen?
Kommentera

Tycho: Nej, jag är realist.
Om det är någon som försöker vara konstruktiv så är det väl ändå jag?
Jag kan ta kritik.

Först beskriver du hur man inte ska bete sig, sedan beter du dig själv så?
Kommentera

Tycho: Vem har jag "spytt galla" över? Exempel?
Kommentera

Laken: Lugn...du tillhör inte gnällspikarna här..tycker Tycho ska inrikta sig på att rannsaka sig själv lite!
Kommentera

Sune:
Känner du dig förplämpad?? Sorry lillagubben..Ber om ursäkt för det..

Trodde ett tag att du bara var härinne för att skriva
så mycket skit du bara kunde..Men som rubert tog
upp så har ju du inte varit inloggat speciellt mycket när
TIMRÅ IK hade en bättre period..Undra varför??

Jag tror fortfarande att du är en kattälskare...

Psst..har du tankat bilen idag??
Kommentera

rupert: Ja, jag hoppas det. Är det någon som försöker ge förslag och lösningar på problemen så är det väl jag? Just det är ju konstruktiv kritik!

Sedan har vi supportrar rätt att ställa krav på spelarna då vi lägger ner flera tusentals kronor per säsong på vårat älskade Timrå IK!
Kommentera

Tycho:

Laken kommer i alla fall med förslag på förbättringar, vad tillför du?

Var du på matchen överhuvudtaget igår?
Kommentera

Laken: Självklart ska vi ställa krav! Det är både vår rättighet och förbannade skyldighet! Tycker därför att Kentas uttalande i intervjun känns en smula onödig...det där om att han är less på alla frågor om nya spelare, att de vi har är bra nog.

Så kan han bara säga om målsättningen i år kraftigt sänkts jämfört med tidigare år: För truppen ÄR ihålig med flera spelare som bör ifrågasättas!

Har målsättningen sänkts tycker jag att det vore en god idé att från ledarhåll offentliggöra detta så kraven från supportrarna blir därefter. Samtidigt vill man ju ha en förklaring till varför, då ekonomin med TIK-mått torde vara tämligen god...
Kommentera

rupert: Tycho har via mess förklarat vad han menade, skickade följande svar till honom:

Ska jag vara helt ärlig så förstod jag faktiskt inte riktigt din kritik emot mig. Jag tycker själv att jag är en av få som just försöker komma med konstruktiv kritik. Ifall du kollar igenom mina inlägg så ska du se att det ofta finns föreslagna lösningar på problemen jag tar upp.
Problem ska man också ta upp till ytan för att komma till rätta med dom, du vet det hjälper inte att sopa dom under mattan...
Jag vidhåller att vi som supportrar har all rätt att ställa krav på spelarna i Timrå IK. Själv har jag grundseriekort, är medlem i Timrå IK, är medlem av supporterklubben. Det handlar om flera tusentals kronor per säsong jag lägger ner på min älskade klubb!
Vad säger då att man inte får kritisera om man tycker någonting är fel?
Håller dock med om att jag har en tendens att upprepa saker, ska skärpa mig på den punkten.
Kommentera

Laken: Tycker att det är fruktansvärt onödigt med personangrepp här...Samt uppmaningar om att folk ska hålla käften. Lägre nivå än glocalnet...
Kommentera

Tycho: precis som att svenskar skulle vara "gnälligare" än några andra?
Varför prata om gnäll förresten? Missnöje vill jag kalla det. Och är man missnöjd ska man visa det.
Om det är nånting som är typiskt svenskt är det väl rädsla för att uttrycka känslor.

Fram för mer "gnäll" i gästboken för bövelen!
Kommentera

RocknRolf2:
Missnöje i snart 3 månader..!!

Kan vi ta det i din privata gästbok då??
Kommentera

gud: 3 månader är väl ingenting. jag var ju t ex. missnöjd med GIF ett helt år
Kommentera

RocknRolf2:
Haha..Stackars jävlar..
Kommentera

RocknRolf2: Visst, och se hur det gick för dem! ;)
Kommentera

Sune: Nja Sune, jag är skeptisk.

Jag blir bara så evinnerligt trött på alla "gubben-ur-lådan-fenomen" som dyker upp, enbart i syftet att kasta skit på så många som möjligt så fort tillfälle ges. Du höll dig borta nästan en månad innan du gjorde entré igen, då som nu med samma gnäll.
Om du skulle praktisera samma metod som tränare som du gör i diskussioner d.v.s. vara tyst som en mus när det går bra för att sedan såga spelare och ledare totalt när det går dåligt, ja då är jag övertygad om att det går riktigt åt helvete. När du, som nu, enbart använder gästboken för att delge mig/oss negativa saker blir diskussionen tröttsam.

Vad anbelangar Rolf så måste jag säga att han blandar och ger. Han har alltid haft en kritisk hållning till det som sker, så har det varit sedan den tid han hette Kasparov på forumet. Däremot kan han faktiskt berömma när det går bra. Det ger lite med balans till diskussionerna.

Med all rätt har vi supportrar rätt att vara kritiska efter en match som den i går. Vi måste få uttrycka vårt missnöje, här på forumet eller på plats i hallen. Men att såga laget, i det närmsta misstroendeförklara Kenta eller Nubbens kompetens, mer eller mindre begära deras avgång är magstarkt.

Jag är helt övertygad om att de problem många av supportrarna är inne på sedan länge är ett välkänt problem för laget och spelarna. Det behöver vi inte förklara, det vet de, som sagt om.
Kommentera

250kg kärlek:

Det verkar inte som om kenta vet om "problemen". Han tycker ju till o med att vi inte behöver värva målskyttar...
Kommentera

MEN SLUTA GNÄLL !!!!!!!!! kom ihåg att det viktigaste är inte att vinna utan att ha kul. ;)
Kommentera

mattis69: Hur kul är det nu då?
Kommentera

Strindlund: Moras supportrar tycker säkert det är jätte kul iaf. Så alltid glädjer det ju någon :) nästa gång kanske vi får ha kul och inte Brynäs supportrar. eller hur det är ju bara ett spel där varken du eller jag är med och spelar..... så chill out...
Kommentera

mattis69:
Jag gnäller på gnällarna så visst gnäller jag..

Jag vet att även du sällar dig till gnällarna..

enda skillnaden för stunden är att du är nykter just nu..
Kommentera

gud: hehe så sant så sant men jag försökte vara lite lite ironisk när jag skrev förut...
Kommentera

Rocke pluggpuff2 m.m:

Inte många här om ens någon som jag vet har varit tränare.

Ni har inte en susning av vad det handlar om att träna coacha,sportchefa m.m å när ni vet vad det går ut på COACHING så säg då till så kan ni få prova hahaha ni kommer att fly som chickens ur båset som en bandhund.

Sitta vid ett tangentbord å vara kaxig klarar min farmor med lätthet å ni som gapar efter det mesta ved inte ett djävla skit så håll käft så man slipper läsa diverse idiotinlägg.

Klaga hit å klaga hit sedan när det går bra så är det guld å gröna skogar å all perfekt. Sedan ett par förluster så skall vi hänga dom flesta på mer eller mindre perversa sätt. Skandal, krav kan man ha å uttrycka sig om spelare men en del här med "rockolga the puff2" m.m kan lika mycket hockey som en kolibri i ett rö...ål på en lus.
Kommentera

30: Hej hopp, här fick vi sanningen serverad! Bara att krypa tillbax till sitt rö..hål och kanske våga sig fram igen framåt vårkanten...
Kommentera

Märkligt att Kenta säger sig tro på truppen vi har när det formligen vimlar av arbetslösa snipers på marknaden. Kan räkna upp säkert 30 st, t ex...hmm, ja alltså...det finns en massa, men jag kommer inte på namnen nu. Scheisse.

Hursomhelst, hade Kenta haft något i huvet hade han proklamerat: Vi behöver en frälsare! Någon som laget kan åka runt och vänta på, och slippa känna det där jobbiga 'fan, vi måste försöka göra någonting själva'.

Det där var alltså ironi, vilket betyder ungefär att jag tycker precis samma sak fast tvärtom.
Vidare tycker jag, utan ironi, precis som många andra att det är dags att slänga in en junior eller två. Såg icke matchen igår, men jag har med åren fått tillräckligt med Timrå-koll för att ändå visualisera matchbilden på mina näthinnor - tyvärr - och jag kan då inte begripa varför man inte slängde in en het, valpig fjunmusche. Jag, och många med mig - av inläggen att döma (däribland min hatkärlek RR2) - vibbade jävligt starkt vad som var å färde redan efter första perren. Klart Kenta anade oråd han med. Så frågan är varför han inte slängde in lite fräscht blod? Hoppas att någon ställer frågan direkt till honom och sedan vidarebefordrar svaret, ety jag är nyfiken.

Blir riktigt svettigt framöver. De tre nästföljande matcherna löjligt viktiga. 6 pinnar = rock'n roll, tre eller mindre = banjoduellen.
Det är nu Kenta, och spelarna, får visa vad dom går för. Klart att det går att få in puckar även fast man inte har nr 14 på ryggen. Om det krävs absurd köttarhockey där alla rusar på mål likt anabolstinna kanadicker, do it. Krävs det extremt gnetspel som får klockorna att stanna av tristess, do it.

Som det ser ut nu är det lite obeslutsamt. En light-variant av Kentas tidigare version av timråhockey - där för många av speltyperna/pjäserna saknas för att det ska resultera i mål. Fart i sig är meningslös, om det bara resulterar i räder efter sargerna. Likaså bra gnet i kortplanket om man inte kan göra något av pucken när man grävt fram den.

Många av spelarna underpresterar. Om vi glömmer hittills mindre lyckade chansningar (Wennerberg, Ström) och koncentrerar oss på de mer namnkunniga så är det tydligt att Nielsen, Koskinen, Aalto, Nilsson (först och främst, det finns dock fler) inte alls presterar enligt rimliga förväntningar. Dessa måste upp. Vad som ska göras, eller hur - eller ens om det är möjligt - vet jag inte. Men jag ställer mitt stilla hopp till Kenta. Det känns som det enda man kan göra i dagsläget.

Nubbens tid är ute. Med det menar jag säsongsmässigt. Han är icke en day-trader som kan ta blixtsnabba beslut när en agent faxar spelarnamn. Hans storhet ligger i de tidiga värvningarna, de som stötts och blötts under lång tid och briserar när vårlöken går i blom. I år gick det sisådär, men som jag tidigare förklarat anser jag att han är ursäktad p g a onormal arbetssituation. Alla har rätt till en mellansäsong. Och jag är fullständigt övertygad om att det är många lärdomar som dragits av denna säsongs debacle.
Kommentera

30:
Jag har ingen aning om du har tränat knattar eller A-laget, skiter i vilket.
Trodde det här var ett forum man utbytte åsikter, egna analyser, gnälla när det går dåligt och glädjas när det går bra. Givetvis på amatörsnivå, om möjliget ännu lägre.
Om du är trött på alla "idiotinlägg" så finns det miljarder andra internet sider du kan besöka, om det är så jä**a hemskt att läsa dom

Hörs!
Kommentera

Kronblom: Självklart är det så! Detta har någonstans gått 30 förbi, själva syftet med en hockeyGB. Vore det inte det skulle ju Nubben och hans gelikar härja härinne. Kanske är 30 fartblind av sin egen kultstatus som gammal A-lagsspelare??
Kommentera

Kronblom:

Det gnälls för gnällandets skull å ni har ju för fan inget konstruktivt att komma med å då kan ni lika bra sitta stillandes å fundera ut något annat som att inte sitta vid datorn. Har tränat både A-lag å knattar å så gjort i 14år på vad har du tränat då???? å gnälla kan du göra med dina kompisar rockthe nuff2 på telefon....
Kommentera

rupert: Och ja, jag trivs ypperligt med att sitta och vara kaxig vid tangentbordet. Men ses vi nån gång irl kan jag utan problem stå upp för mina åsikter!
Kommentera

rupert: Hoppla, nu adresserar jag visst till mig själv...ingen konst att vara kaxig då! ;)
Kommentera

30:
Så jävla tråkigt att vissa inte kan läsa ditt inlägg..
Utan dom bara "läser" det..

Så otroligt trångsynt..
Kommentera

rupert:

visst är det en bok för alla men en gräns för gnällandet har sin gräns det också det fattar nog en som du också som har så bra åsikter!!!!!....
Kommentera

30: Jag har aldrig tränat något eller någon någongång, fattar inte vad det har med saken att göra.
Har faktikt spelat 2 matcher med Lucksta IF och en träning som 12åring.
Varför är du här då och läser inläggen?
Sätt dig med Lill-Kenta och Nubben och snacka istället, du som kan och vet allt på proffsnivå ;-)
Kommentera

Kronblom:

har jag gjort många gånger..bra svar på allt som inte du vet också får man
Kommentera

30: Du är inte den förste att vara less på alla ickekonstruktiva gnällspikar som dyker upp här så fort det går dåligt för laget.

Gillar dock inte överlägsen attityd och fördömande av "vanligt" folks rätt till att uttrycka sina åsikter i en GB. Trots att vi tillhör pöbeln och knappt stått på ett par skridskor, än mindre tränat ett hockeylag.

Däremot lagt ut ansenliga summor på att stötta och följa vårt favoritlag, Timrå IK.
Kommentera

Även om gårdagskvällen var en mardröm och resultaten inte gått vår väg(inte någon med ett Timrårött hjärta) så trodde jag att nattens mardrömmar om helvetet besannats. När jag läser HS idag är jag mer och mer övertygad.
Helvetet är ingen mardröm.
Resultaten må vara helt jävla fucking kassa, rent ur sagt, men, idag kväker det ur alla hörn i helvetets förgårdar.
Det bubblar ur kloaken, minst sagt.

Borta är den heliga allians mellan attityd, tro och byxvarm explorer som gjort det omöjliga möjligt tidigare...

Begär inte att spelare ska ha det omdöme, den kyla och den säkerhet som deras publik saknar.

Vi kan bara önska, aldrig kräva.

Fan själv må vara teaterdirektör och detta är en plågsam föreställning men kom ihåg det viktigaste av allt:

Ingen staty är rest över en kritiker!

Någonsin.

Vi må sakna målskyttar, ja.
Men hur ska grabbarna få tron på att de kan göra mål?

Fundera lite mellan alla spyorna.

Hädanefter läser jag inte HS. Jag tittar bara på bilderna.
Kommentera

dr dängroth: Alltid lika skönt när någon skriver vad man själv tänker. Låten mig cyberdunka din rygg.
Kommentera

« · 616608 · »