Strindlund: Moras supportrar tycker säkert det är jätte kul iaf. Så alltid glädjer det ju någon :) nästa gång kanske vi får ha kul och inte Brynäs supportrar. eller hur det är ju bara ett spel där varken du eller jag är med och spelar..... så chill out...
Inte många här om ens någon som jag vet har varit tränare.
Ni har inte en susning av vad det handlar om att träna coacha,sportchefa m.m å när ni vet vad det går ut på COACHING så säg då till så kan ni få prova hahaha ni kommer att fly som chickens ur båset som en bandhund.
Sitta vid ett tangentbord å vara kaxig klarar min farmor med lätthet å ni som gapar efter det mesta ved inte ett djävla skit så håll käft så man slipper läsa diverse idiotinlägg.
Klaga hit å klaga hit sedan när det går bra så är det guld å gröna skogar å all perfekt. Sedan ett par förluster så skall vi hänga dom flesta på mer eller mindre perversa sätt. Skandal, krav kan man ha å uttrycka sig om spelare men en del här med "rockolga the puff2" m.m kan lika mycket hockey som en kolibri i ett rö...ål på en lus.
Märkligt att Kenta säger sig tro på truppen vi har när det formligen vimlar av arbetslösa snipers på marknaden. Kan räkna upp säkert 30 st, t ex...hmm, ja alltså...det finns en massa, men jag kommer inte på namnen nu. Scheisse.
Hursomhelst, hade Kenta haft något i huvet hade han proklamerat: Vi behöver en frälsare! Någon som laget kan åka runt och vänta på, och slippa känna det där jobbiga 'fan, vi måste försöka göra någonting själva'.
Det där var alltså ironi, vilket betyder ungefär att jag tycker precis samma sak fast tvärtom. Vidare tycker jag, utan ironi, precis som många andra att det är dags att slänga in en junior eller två. Såg icke matchen igår, men jag har med åren fått tillräckligt med Timrå-koll för att ändå visualisera matchbilden på mina näthinnor - tyvärr - och jag kan då inte begripa varför man inte slängde in en het, valpig fjunmusche. Jag, och många med mig - av inläggen att döma (däribland min hatkärlek RR2) - vibbade jävligt starkt vad som var å färde redan efter första perren. Klart Kenta anade oråd han med. Så frågan är varför han inte slängde in lite fräscht blod? Hoppas att någon ställer frågan direkt till honom och sedan vidarebefordrar svaret, ety jag är nyfiken.
Blir riktigt svettigt framöver. De tre nästföljande matcherna löjligt viktiga. 6 pinnar = rock'n roll, tre eller mindre = banjoduellen. Det är nu Kenta, och spelarna, får visa vad dom går för. Klart att det går att få in puckar även fast man inte har nr 14 på ryggen. Om det krävs absurd köttarhockey där alla rusar på mål likt anabolstinna kanadicker, do it. Krävs det extremt gnetspel som får klockorna att stanna av tristess, do it.
Som det ser ut nu är det lite obeslutsamt. En light-variant av Kentas tidigare version av timråhockey - där för många av speltyperna/pjäserna saknas för att det ska resultera i mål. Fart i sig är meningslös, om det bara resulterar i räder efter sargerna. Likaså bra gnet i kortplanket om man inte kan göra något av pucken när man grävt fram den.
Många av spelarna underpresterar. Om vi glömmer hittills mindre lyckade chansningar (Wennerberg, Ström) och koncentrerar oss på de mer namnkunniga så är det tydligt att Nielsen, Koskinen, Aalto, Nilsson (först och främst, det finns dock fler) inte alls presterar enligt rimliga förväntningar. Dessa måste upp. Vad som ska göras, eller hur - eller ens om det är möjligt - vet jag inte. Men jag ställer mitt stilla hopp till Kenta. Det känns som det enda man kan göra i dagsläget.
Nubbens tid är ute. Med det menar jag säsongsmässigt. Han är icke en day-trader som kan ta blixtsnabba beslut när en agent faxar spelarnamn. Hans storhet ligger i de tidiga värvningarna, de som stötts och blötts under lång tid och briserar när vårlöken går i blom. I år gick det sisådär, men som jag tidigare förklarat anser jag att han är ursäktad p g a onormal arbetssituation. Alla har rätt till en mellansäsong. Och jag är fullständigt övertygad om att det är många lärdomar som dragits av denna säsongs debacle.
30: Jag har ingen aning om du har tränat knattar eller A-laget, skiter i vilket. Trodde det här var ett forum man utbytte åsikter, egna analyser, gnälla när det går dåligt och glädjas när det går bra. Givetvis på amatörsnivå, om möjliget ännu lägre. Om du är trött på alla "idiotinlägg" så finns det miljarder andra internet sider du kan besöka, om det är så jä**a hemskt att läsa dom
Kronblom: Självklart är det så! Detta har någonstans gått 30 förbi, själva syftet med en hockeyGB. Vore det inte det skulle ju Nubben och hans gelikar härja härinne. Kanske är 30 fartblind av sin egen kultstatus som gammal A-lagsspelare??
Det gnälls för gnällandets skull å ni har ju för fan inget konstruktivt att komma med å då kan ni lika bra sitta stillandes å fundera ut något annat som att inte sitta vid datorn. Har tränat både A-lag å knattar å så gjort i 14år på vad har du tränat då???? å gnälla kan du göra med dina kompisar rockthe nuff2 på telefon....
rupert: Och ja, jag trivs ypperligt med att sitta och vara kaxig vid tangentbordet. Men ses vi nån gång irl kan jag utan problem stå upp för mina åsikter!
30: Jag har aldrig tränat något eller någon någongång, fattar inte vad det har med saken att göra. Har faktikt spelat 2 matcher med Lucksta IF och en träning som 12åring. Varför är du här då och läser inläggen? Sätt dig med Lill-Kenta och Nubben och snacka istället, du som kan och vet allt på proffsnivå ;-)
30: Du är inte den förste att vara less på alla ickekonstruktiva gnällspikar som dyker upp här så fort det går dåligt för laget.
Gillar dock inte överlägsen attityd och fördömande av "vanligt" folks rätt till att uttrycka sina åsikter i en GB. Trots att vi tillhör pöbeln och knappt stått på ett par skridskor, än mindre tränat ett hockeylag.
Däremot lagt ut ansenliga summor på att stötta och följa vårt favoritlag, Timrå IK.
Även om gårdagskvällen var en mardröm och resultaten inte gått vår väg(inte någon med ett Timrårött hjärta) så trodde jag att nattens mardrömmar om helvetet besannats. När jag läser HS idag är jag mer och mer övertygad. Helvetet är ingen mardröm. Resultaten må vara helt jävla fucking kassa, rent ur sagt, men, idag kväker det ur alla hörn i helvetets förgårdar. Det bubblar ur kloaken, minst sagt.
Borta är den heliga allians mellan attityd, tro och byxvarm explorer som gjort det omöjliga möjligt tidigare...
Begär inte att spelare ska ha det omdöme, den kyla och den säkerhet som deras publik saknar.
Vi kan bara önska, aldrig kräva.
Fan själv må vara teaterdirektör och detta är en plågsam föreställning men kom ihåg det viktigaste av allt:
Ingen staty är rest över en kritiker!
Någonsin.
Vi må sakna målskyttar, ja. Men hur ska grabbarna få tron på att de kan göra mål?
Fundera lite mellan alla spyorna.
Hädanefter läser jag inte HS. Jag tittar bara på bilderna.
Jag håller fortfarande inte med alla som envisas med att påstå att laget inte visar upp någon kämpaglöd. Det är inte där det sitter i. Hade det endast räckt med att vara mer trött än motståndarna så hade tabellen sett lite annorlunda ut. Då hade vi varit högre upp. Nu funkar det inte riktigt så. Laget kämpar och sliter. (Mkt vi och dom nu ;)
Vi ska komma ihåg att Timrå får fruktansvärt tunga mål emot sig. Det är klart att det måste vara så in i helvete frustrerande för spelarna gång på gång att ha ett ganska markant spelövertag men som i verkligen mynnar ut i en mängd missade målchanser, öppna mål, grova misstag som resulterar i baklängesmål, onödiga utvisningar etc, etc. Snacka om tungt mentalt. Har vi upplevt detta scenario tidigare? Ja, alldeles för ofta. Att bli gråhårig i tidig ålder kan ju på sitt sätt vara ganska gulligt också i och för sig. Att spelet i numerära överlägen inte håller elitserieklass har vi lärt oss vid det här laget. Men det är ändå en stor skandal att inte lyckas producera mål i spel 5 mot 3. Det har varit ett par sådana på slutet om man säger så.
Nej, nu är det för det första Johan Asplund som gäller. Tyvärr har jag en ond känsla över att han kommer få en mycket svår match i morgon. Jag räknar kallt med honom i buren nu. Hittills har Aspen varit riktigt bra ska vi komma ihåg! Klackens "kelgris", Oksa, har jag ingenting emot för fem öre. Men han känns för osäker fortfarande. Att mota cirkus 13 skott är givetvis inte dåligt. Men det är svårare att vakta kassen mot lag topp 4.
Känns som att Kenta Johanssons coachning under morgondagens match kommer bli riktigt intressant. Kanske t.o.m. avgörande.
Jag hoppas att Pelle Hallin kan vara med. Hallin - Warg - Nielsen i en förstakedja känns intressant.
Olle: ¨Det var inte "Z" som talng scoutade Sloans liniment. Han ville vi skulle ta en som inte plattsade i Detroit längre, en målgörare. Men tydligen var Dallas stars bättre.
Talangscouten, rupert mfl: Härligt att man får den reaktion som förväntades. Att Laken utpekades var inte helt rätt då han faktiskt försöker göra ngt konstruktivt. Men mitt inlägg kan ses som ett test då jag till och med kritiserade mig själv i mitt inlägg... :) Nu har de nya reglerna i GB införts och detta kanske inte blir lika aktuellt.
Jag var inte på matchen i tisdags då jag inte pendlar 52 mil för varje hemmamatch, men jag lyssnar på matcherna ser på ppv och får rapporter hemifrån. Hjärta har de absolut, det har märkts de två matcher jag faktiskt har sett live i år.
Visst saknas det lite kvalité i årets lag men man kanske kan se lite mer realistiskt och vidsynt på frågan. Alla som själv har spelat i ett lag vet att saker inte bara fungerar och att psykologi har stor betydelse. Jag kan garantera att de i laget inte mår så bra då det går dåligt, om de sedan får nys om vad vissa skriver här inne om dem kommer inte att göra dem bättre. Jag pratade i tisdags med en spelare i Gif Sundsvall om förra säsongen och han sa att han hade mått riktigt dåligt under långa perioder.
Visst finns det ett oändligt antal förslag att förändra och kritik ska man kunna ge, men hur skulle ni själv reagera om ni fick elak kritik utan någon förklaring. Ja svaret fick vi i samband med mitt förra meddelande, man blir sur grinig och less. Konstruktiv kritik(se länk) får ges och ska ges!
Jag tror fortfarande att laget är bra nog för en plats 5-8 med slutspel som resultat. Man kan inte missa öppet mål hur länge som helst, eller kan man det?
Det jag tycker har varit oroande är försvarsspelet, ända sen Eldebrink lämnade klubben har vi åkt på väldigt billiga mål bakåt. Dessutom saknas lite coaching från Kenta, detta syndes tydligt i fjolårets slutspel och även under denna säsong. Jag trodde Micke skulle lösa den biten. Dock tror jag inte på en föränding i manskap på ledarsidan, det får bli en diskussion efter säsongen.
När det gäller spelarna har nyförvärven inte levt upp till förväntningarna, sen tycker jag inte att all kritik har varit helt befogad. Det är (som någon redan skrivit) framförallt den gamla stommen som har haft svårt att komma upp i standard. Kanske beror det på att tongivande spelare från tidigare säsonger nu inte längre finns med i laget. Men att säga att alla är värdelösa håller jag inte med om, då skulle vi ligga 12:a och inte 8:a.
Tror på en vändning mot Brynäs idag. Vinst med 3-1 och Sloan får göra första poängen.
För övrigt ser jag Laakonen som den naturliga målskytten i årets trupp inför säsongen, sen att han inte trivdes kan vara svårt att göra något åt.
Helg Ernest: Jaså? Har jag fått allt detta om bakfoten månne? Jag trodde nubben, på lösa rekomendationer från Z, hämtade över Sloan. Då har jag missat något. Och jag är verkligen inte sarkastisk när jag säger det :) Vem som gjorde vad i den frågan är kanske inte så mycket att haka upp sig på nu iaf.
RocknRolf2: MM Corey Hirch hade vart så mycket bättre än Blake Solan skitsamma att han är en icke eu-spelare måste finnas grymma målskyttar i de europeiskaligorna.
Tycho: Detta beror på att Kenta aldrig gav honom chansen i 1 eller 2 kedjan hade han fått ett förtroende så hade Laakonen spelat som en riktig målskytt.
Dum fråga, Vad säger ni om jag säger att de enda spelare som har förtroende för kenta är de gamla spelarna.
De nya tror jag inte känner sig direkt poppis hos Kenta känns som han favoriserar de som spelat längre.
Sedan måste han va Finne älskare, Samtilga finnar i laget får spela hur de vill bra som dåligt men de får inte en smäll på käften om det spelar dåligt. Va fan satsa svenskt var lte patriotisk sätt in Asplund så kommer vi få en ny Lundqvist det kan jag lova, han har samma spelstil som honom i alla fall. Han får en chans misslyckas han får Oksa stå.
Men misslyckas Oksa nä han får stå om och om igen. Fel Asplund borde få lika många chanser han.
Tycker att Kentas chochning under denna säsong har varit under all kritik. Sprarken kankse????
TIK-Supporter: håller med dig helt låt Asplund få stå 3 -4 matcher i rad även om det skulle bli förlust i någon han kan bli mycket bra om han får chansen det kan ju inte vara någon prestige i detta att oksa måste vara förstemålvakt..
Laken: H Hammers i konkurs lediga spelare till dec.fönstret tyvärr håller väl ingen klassen? möjligen Ahlstrand el. J. Karlson .. nä knappast..det här är nog för desperat..grabbarna vi har klarar det nog ändå..SLUTSPEL!
TIK-Supporter: Känns som en måstematch, nu vilar mycket på Oksa Men hur ska spelarna känna sig, laborera med femmorna i varje match? känns som gott och blandat varje gång inför varje match, Brynäsfan ringde så man kanske bör åka upp Ändå och morrsa på Jimpa, fast man är lite risig pricis som laget Timrå alltså
Något måste göras, vet vi alla. Men vi får ej glömma bort att vi faktiskt ligger 7:a och på en slutspelsplats. Bara vi blir bland de 8 bästa så kan vad som helst ända, dessutom måste nubben ha vissa ESS i rockärmen inför nästa fönster det måste dyka upp någon spelare helst två.
Skulle vara bra i vi i alla fall hade två femmor som kunde producera en Nodgren och en cool målgörare från Junislaget eller allsvenska kanske??
De som producerar i allsvenska måste kunna prducera i elitserien också. Vi har ju assist killar i laget i alla fall vi behöver bara två som kan få pucken och sätta den i målet. Mer än så behövs inte.
TIK-Supporter: Där håller jag med dig. Är det något jag tycker saknats de senaste säsongerna i Timrå är det gambling med egna juniorer. Som RR2 varit inne på - man är ju inte rädd för att pröva riktiga långskott när det gäller värvningar. Varför så fega under match?
HÄR KOMMER MINA FÖRSLAG PÅ HUR VI SKA VÄNDA (KVALSERIE)TRENDEN:
Gör Kent Manderville till lagkapten. Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren i den situationen "vi" försatt oss i.
Göra sig av med några spelare som underpresterat (se tråden Spelarbetyg hittills...). Man måste våga statuera exempel för de andra spelarna!
Värva nya spelare (se tråden Nyförvärv?).
Behåll Kenta över säsongen men låt Micke Andersson ta ett kliv fram. Kenta känns för snäll och kamratlig med spelarna just nu, "mysfarbrorn" ni vet... Fungerar perfekt i framgång men inte i motgång.
Coacha hårdare, våga bänka de som underpresterar under matcherna. Låt spelare som Manderville, Robban, Sanny o.s.v. gå i bräschen!
Istället för att i all evinnerlighet diskutera vad som gick fel INNAN säsongen startade kanske vi istället borde ägna oss åt nuet. Hur tar vi oss ur svackan, vad bör göras o.s.v.
Laken: Håller med dej nästan,går inte att ändra på det som skett. Här har du lite förslag från mig:
* Juniorer - In med lite ungt hungrigt,så de etablerade kanske känner lite flås i nacken.
* Våga bänka - Aalto och Koskinen ser ju ut att ha löst säsongskort som första backpar. Spelar kanske därefter.
* Kräv bättring - Alla i laget måste ransaka sig själva. Det finns ingen Z som kan vinna matcherna ensam. Nu har vi 20 slitvargar,om inte alla sliter så vinner vi inte några matcher heller.
FM: In med Juniorer? Visst är det viktigt med Juniorer... men dom som är aktuella har lite och ingen Eliserie rutin alls. Är det verkligen det Timrå behöver nu? Några Juniorer på planen som gör enkla misstag pga nervositet och orutin? Juniorer ska matchas in försiktigt under en hel säsong och inte bara slängas in som några frälsare som många verkar tro här. Tycker det gnälls för mycket, har Timrå folket blivit medgångssupportrar på äldre dar? Ha till tilltro på våra spelare vi har idag så kan det gå vä'gen fortfarande för laget vi har idag är för bra för att åka ur!
Varenne: Nä tror inte heller att vi har några juniorer som i nuläget skulle gå rätt in i laget. Dock tror jag att det finns en handfull som skulle kunna gå framåt under säsongen och säkert vara med på 3 femmor i mars. En junior kan utvecklas,det kan inte nån som har passerat 26.
Det verkar inte som om kenta vet om "problemen". Han tycker ju till o med att vi inte behöver värva målskyttar...