1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590532 inlägg · 6216 ämnen

Webbradion

« · 421458 Till forumet

Webbradion
Jag tror minsann att jag har löst det!
WMP9 är gjort för XP. Gå in på microsofts uppdateringssida och ta hem de senaste uppdateringarna för 98:an så bör det fungera. Jag fick igång det på det sättet.
Kommentera

Sv: Webbradion
Janken: Vad är det som ska installeras?
Kommentera

mike66: Om du bara pekar din Explorer mot länktipset så kan du leta rätt på wmp bland uppdateringarna som kommer upp där. Förutsatt att du kör en hyffsat ny explorer.
Kommentera

mike66:
Antingen följer du Pettsons tidigare länk. Eller så går du in på Windows update- sida (Brukar ligga under "länkar" i dina favoriter)
Där får du en fråga om du vill låta Windows Update söka igenom din dator efter nya uppdateringar? Svara ja där. Du kommer att få ett antal förslag till uppdateringar. Troligen en där det står en massa om "anpassar windows för mediafiler och windows mediaplayer"
Problemet är att WMP 9 är gjord för den SENASTE versionen av W98 och framför allt till XP. WMP9 funkar i gamla 98 men det är inte WMP som streamar hem ljudfilerna. Det är Windows och explorer som gör det. För gammal versiopn av Windows= inga ljudfiler att spela upp för WMP! Du måste ha explorer 6.0 eller nyare. Den ligger också med som förslag till uppdatering om du har en älder version.
Lycka till!
Kommentera

mike66: Vad ni klagar.. jag har XP, alla nyaste uppdateringarna inklusive wmp 10. Det fungerar ändå inte för mig.... =(

Men det blir väl och fortsätta testa och se om man kommer på ngt roligt fel man har missat...
Kommentera

Tycho:
Klart man skall klaga!
En tjänst som var så enkel att använda förra säsongen... Dom har ju trasslat till det någe fruktansvärt!
Blåkatterna fixade ju en enkel och fugerande sändning från SCA cupen... bara att ta hem länken i Winamp. Men hockeyligan har tydligen lagt ner krut på att få en fräckare tjänst..
Klart man skall klaga!
Kommentera

Janken: DÅ ska du få se på klagomål:

Jag har inte kollat årets upplaga av hockey live, men gick nu in. Hur jävla pantade är man när man gör något som bara fungerar på windows?!? De kräver att du har explorer, flash, wmp9 och windows.

Det finns idag ingenting som explorer kan som inte mozilla kan.
Det finns idag inget som windows kan som inte kan göras på linux.
Det finns idag spelare till linux som klarar alla filmformat som windows klarar.
Flash finns till linux.

Men vad gör man då? Jo, man skriver en applikation som kollar så att du kör säkerhetshålet windows, buggiga härket explorer och proprietära wmp. När ska äckliga windowshackare lära sig att följa standarder?! Inkompetenta idioter!!!
Kommentera

pettsson:

Håller med fullständigt. Det är fruktansvärt jäkla irriterande att de begränsa t hockeylive. Det finns fan ingen anledning till varför de skulle behöva låsa den till ett operativsystem..
Kommentera

geggelundin:
HEJA PETTSON!
Skicka dina synpunkter till Hockeyligan.se.
Jag fick ett svar via mail "att dom har tusentals nöjda lyssnare"
För att tala engelska.... Tjurbajs!
Alla tusentals missnöjda då?
Mitt förlag är att mailbomba hockeyligan.se och få en enkel länk att streama i valfri spelare.
Kommentera

geggelundin: De har till och med låst den till explorer. Det funkar inte med mozilla, ens om man kör den i windows.
Kommentera

Hmm, om man klickar på hockey live-länken som finns allra längst ner på sidan så kommer man till den gamla...
Kommentera

Nu har jag skickat följande till hockeyligan.se:

Jag skulle vilja klaga på att ni låst er tjänst till Windows, inte bara det, till Internet Explorer dessutom. Att stänga möligheten för alla som inte har just den konfigurationen är både elakt och fel. Speciellt eftersom allt det som levereras finns och fungerar till, inte bara andra webbläsare, utan även andra operativsystem.

Jag var jättenöjd med förra årets hockey live. Jag fick grotta lite i koden för att hitta adresserna till live-sändningarna men jag fick fram dem och kunde lyssna från min linuxdator. Nu har ni istället bakat in allt i nån (säkert dyr) flashlösning (från nån hipp webbyrå) som gör att jag inte ens kommer vidare!

Om det är för att förhindra att folk frågar om hjälp när tjänsten inte fungerar så är det ju bara att säga att ni endast lämnar support till de som använder just den konfigurationen. Jag som använder linux är van vid att jag får "skylla mig själv" men faktum är att de saker ni räknade upp som krav, alla finns till linux. Kanske inte just de applikationerna (som ni låst tjänsten till), men de format som Windows Media Player klarar finns det spelare i linux som klarar, flash fungerar ypperligt under linux idag. Sist men inte minst så klarar mozilla allt som explorer klarar, utan att för den saken vara så fullständigt nersållad med säkerhetshål.

Jag ser fram emot den dag ni ser det uppenbart felaktiga i er nuvarande lösning och öppnar dörren även för oss som använder OS och webbläsare som inte är fulla med säkerhetshål.
Kommentera

Janken: Jag är fullskiten då det gäller uppdateringar till datorhelvetet. Snart ska jag skita på hockeyligan.se om dom inte fixar till det här sattyget. Ikväll är jag på stridshumör. Nu skickar jag ett till elakt mail till hockeyligan.se.

KroZZa Brynäsjävlarna...!
Kommentera

mike66: Go miike Go.........upp me stridsyxorna!!!

Nu ska vi skita ner Brynäsajävlarna....

In me Bertuzzi......(när kommer han)???

KroZZa BIF....SHIT!!!
Kommentera

SMÅLAND: YEEAHHMENN..!

Nu har jag skickat på Hockeyligan ytterligare två halvsnälla mail, jag snodde en del av Pettsons brev så gick det fort som faen.:

Hej Hockeyligan!
Jag skulle vilja klaga på att ni låst er tjänst till Nyare Windows, inte bara det, till Internet Explorer dessutom. Att stänga möligheten för alla som inte har just den konfigurationen är både elakt, fel och okunnigt gjort. Speciellt eftersom allt det som levereras finns och fungerar till, inte bara andra webbläsare, utan även andra operativsystem.

Jag var jättenöjd med förra årets hockey-live. Då fungerade allt smärtfritt från min windows-98 SE-dator. Nu har ni istället bakat in allt i nån (säkert svindyr och onödig) flashlösning (från nån hipp webbyrå) som gör att jag inte kommer vidare här i hockeycyberlivet! Skandal...!

Jag ser fram emot den dag ni ser det uppenbart felaktiga i er nuvarande lösning och öppnar dörren även för dem som använder sig av gamla grejor och andra operativsystem...

Mvh/ mike66
Kommentera

mike66: Det roliga.... eller vad man nu ska kalla det är juh att dessa begränsningar är gjorda på att titta på streemade videosekvenser och inte själva livesändningarna...
Oerhört dåligt gjort! Jag som har ett nytt system får dessutom kapa bort alla mina säkerhetsprogram för att det ska fungera... Hmmf..
Kommentera

« · 421458