mikenomad: Men för alla tvivlare torde det väl snart stå klart att slutspelsplatsen i praktiken är i hamn. Det är en topp 4 placering kampen gäller för TIK. Inte så mycket för valet av motståndare som fördelen av x-tra hemmamatch.
Usch och fy vilken tråkig match...eller vänta...vilken tråkig motståndare. 8 skott på 60 minuter är ju föga imponerande. Strong ändå av Mora att ta med sig en poäng. Men tråkigare hockey får man leta efter.
Tröjan var ju i alla fall redigt fin. Och Pärssinen var härlig att se. Skönt att han är tillbaka.
Kerstin_k: 8 skott räckte iaf för en pinna och kunde varit mer om inte Backlund storspelat. De chanser Mora skapade var heta tillskillnad från Timrås som väl mest var myror mot Pitkämäki. Enda som lyckades skapa oreda i Moras försvar i TIK var väl Ryno och Pärssinen. Att Laine får istid när man går ner på tre övergår mitt förstånd då karln är komplett oduglig i spelet utan puck, även med puck är han dålig så länge han inte spelar på one-touch. Största problemet ligger ändå i att backarna inte förmår att slå en passning till rätt adress, de ggr backarna hittade fram med passningarna blev det farligt då Timrå fick komma med fart. Men allt som oftast så slår man ju bort passningarna, den enda spelskickliga back vi har är Strålman, resterande har cement i handlederna. Niskanen må ha gjort poäng, men han är en säkerhetsrisk modell större i egen zon. Inte ens Svedberg och Moe får sånna hjärnsläpp.
Enda positiva med dagens match var tröjorna och tifot. Vackert.
Dream Team: Tänk vad fantastiskt värdlöst det är att vi bara en en enda back som kan slå ett uppspel, och när han är sjuk som idag funkar inte den biten.
Dream Team: Fast dom gör ju lite fler mål iaf. Timrås målproduktion sedan 5-0 matchen mot DIF är ingen munter läsning. Sådan ineffektivitet tar oss inte till en 5:e match ens i ett slutspel.
mikenomad: Nej, det hade varit helt ok för vår del. Ni konkurrerar ju inte med oss vid nåt streck, så att släppa in det hade varit som att buga sig för W/Ö-tröjorna.
Dream Team: Kalle Koskinen riktigt bra matchen igenom, en av få som lyckades slå en passning och stabil i egen zon. Att sedan Kalle, Svedberg och Sanny får speltid i PP får gärna Kenta förklara.
mikenomad: MORA IK - EN SKAM FÖR SVENSK HOCKEY! Jag står för varenda bokstav i den meningen. Den där förbannade systemhockeyn de spelar gör mig vansinnigt upprörd och frustrerad. Inte en enda jävla gång under 15år som jag har varit supportet och sett MIK i våran hall har de försökt spela ishockey. Bedrövligt. De bara ställer upp med fem man på defensiv blå och kontrar. Samma skit var eviga gång. Det är fanimej kriminellt att avlossa under 10 skott på match och dessutom få med sig poäng från densamma. Jag har definitivt sett min sista match mot Mora IK. Det räck liksom nu. Jag har tappat tilltron på att det där laget överhuvudtaget någonsin ens kommer försöka sig på att spela hockey på bortaplan.
BOJKOTTA ELÄNDET!
Inför regeländringar i svensk hockey. Endast defensivt spel i två valfria perioder. Därefter en offensiv. Det är ju löjligt och förbluffande egentligen att spelet ens är vägvinnande.
Jag orkar inte mer.
Nu är det grymt skönt med uppehåll. Nu skall jag supa mig full och glömma det här fiaskot.
Idag vann vi inte en poäng, idag förlorade vi två.
Metal Guru: Favorit i repris... Ni kan ju alltid kontra med typ "We hope the money is good, because the hockey sucks" Det är tamejfan det bästa och vackraste jag läst på en läktare iår.
ernie eagle: Är böjd att hålla med i allt du skriver. Ett hån att det blev oavgjort idag. Kan bara hoppas Mik åker ur eliten med dunder och brak, Malmö försöker ju spela hockey iallafall.
mikenomad: Sedan skall ju Timrå ha en FET TISTEL ikväll också. Vad sysslar de egentligen med nuförtiden på träningarna? Tränar de någonting alls överhuvudtaget?
Vi är svårt ineffektiva alltså. Vi åker ut i fyra raka i kvarten med det här skitspelet. Man måste väl för fan kunna föra en match även mot ett "sämre" lag som ligger efter oss i tabellen.
Skall vi vinna SM-guld vill det till att vi börjar nöta 3-mot-1, 3-mot-2-, 2-mot-1, 5/4, 5/3, 4/3 och det är omgående. Snarast.
RTS: Tycker nog att Mora är betydligt mer förtjänt av en plats i eliten än Malmoe. Dock håller jag med om att de spelar frustrerande tråkig hockey, åtminstone på bortaplan. Är det enda jag kan uttala mig om då jag bara sett dem här i Timrå. Har en rad av minnen med sega, tråkiga matcher mot Mora, många av dem med total TIK-dominans men med Mora-seger ändå. T.ex en av de otaliga play-off matcherna på 80 och 90-talet...TIK dominerade totalt från 1:a nedsläpp men Mora vann med 3-0 efter periodsiffrorna 1-0, 1-0, 1-0.
Hade för avsikt att såga detta menlösa MORA och deras jävla hockeymördarsystem jäms med fotknölarna, men ser att Ernie Eagle just har avhandlat detta ämne på ett mycket bra sätt. Vill härmed instämma i allt som E E skrivit i sitt inlägg och följer gärna mannens exempel: Här ska supas och dagens satans debacle till hockeytillställning ska glömmas å det snaraste - så mycket tråkigare än så här kan det knappast bli i en match utanför slutspelet! Aldrig mer Mora IK, jag har fan i mig sett nog av detta vidriga inavelshelvete till skitlag...
Gladh: För helvete! Alla lag spelar väl efter sina förutsättningar. Det är aldrig ett bortalags uppgift att se till att det spelas gladhockey. Den här matchen borde WÖ ha vunnit med 3-1 eller 4-1. Under uppehållet får det tränas stenhårt på de sekvenser som EE beskriver nedan. Grattis MIK till en välförtjänt bortapoäng. Hoppas ni klarar er kvar och förblir dalarnas lag nr. 1.
Gladh: Om de kunde bjuda till en enda gång så skulle jag applådera. Förlusten nere i Mora säger jag absolut ingenting om. Då var vi åter igen genomusel och Mora ruggigt effektiva och spelade en fin ishockey. Visst Backlund gjorde då en tavla på det första målet, vilket fick till följd att de kunde spela ut i den matchen och växa med uppgiften.
Men ta matchen mot HV71 t ex. Då var det vilja och glöd hos grabbarna. Jag gicjk ifrån hallen med ett leende på läpparna efteråt.
Det finns ju för bövelen potential i det här laget men den blåser liksom bort någonstans på vägen mot lag som Malmö, Mora, Skellefteå, Luleå.
Det blir bara ett evinnerligt sarggnuggande, sarg ut och icing och kamp, kamp, kamp.
Vi måste väl kunna finna ett botemedel även mot detta eller är det som förgjort?
Jag blir oerhört grinig och tjurig när inte Timrå tar tillvara på möjligheterna och spelar på toppen av sin förmåga mot lag vi på pappret bara skall slå.
Skall det vara så enkelt att plocka poäng i Timrå genom att bara ställa upp på egen defensiv blå och gröta.
mikenomad: Ingen fara med backlund. Han fick en liten smäll åt nyckelbenet. Han kyldes ner med vatten och is och kommer få massage med hjälp utav Kickioch lasef och hjälper inte det tar vi fram storsprutan. Så Backe är fit for fight efter uppehållet. Trust me!
Jari Kaski: Det vore ju inte fel med lite engagemang i båset. Nåt motdrag måste väl de två coacherna kunna göra. Inte stå som två blinda möss och spela av skiten.
Men hörrni, vilken trevlig kvällsjävel det här blev då! Gled in i hallen i god tid, käkade lite buffé, fyllde på stashet av nödvändiga produkter för klädnad och heminredning, kollade värmningen. Grabbarna såg laddade ut. Modoliderna ... | #Läs mer ·