Snoop: Något jag hört bara. Inte mer än så. Men som MG säger här nedanför så är det ju helt naturligt att rykten startar om en spelare gör bra ifrån sig. Jag undrar mest om det nu skulle stämma att Timrå kollar på det som ett seriöst alternativ så går man ju ifrån sina uttalanden om att man ska satsa svenskt på målvaktssidan i framtiden. Inte mer än så. Så jag kan inte ge dig några källor till de rykten jag hört.
glenninski: Seriens just nu starkaste målvakt i seriens fattigaste klubb. Klart att alla är intresserade. För Luleå är det väl en betingad reflex till exempel.
Paret Pitkämäki/Backlund lär få såväl Nubben som Challe (om det nu blir honom) att dreggla. Båda har vana vid att dela på speltid väl? Dock finns det andra hål i spelartruppen att fylla.
El Maco: Jo, det skulle kännas himla stabilt att ha ett sådant målvaktspar. Fast jag tycker samtidigt att det är dags för Backlund att visa att han inte är en 50%-målvakt. Han har ju i Leksand visat att han kan storpela och stjäla matcher, men han har ju aldrig visat att han håller en hel säsong. Kan vara på tiden att han gör det.
I Timrå har man ju varit van att ha en uttalad förstemålvakt och en andremålis som får spela 3-5 matcher, så man är väl rätt ovan tanken på att ha två jämnbra målvakter som får stå lika mycket. Men framtiden får utvisa hur målvaktssituationen ser ut nästa säsong.
Som du säger så behöver vi förstärka på andra håll i laget. Försvaret är, som Taurus påpekar, ett sådant hål som måste åtgärdas. Har sällan sett en samling backar som låter motståndarna cirkla omkring i stort sett oattackerade i Timrås zon. Skrämmande. Man blir rädd varenda gång som man tar burskydd, för man vet att risken är rätt så stor att man i slutändan blir av med pucken och låter motståndarna få organisera sig och spela runt. Tror mig inte ha sett något lag förutom Timrå som kan få 5-mot-5-spel att likna boxplay. Men man får hoppas på att hjälp kommer.
Bo Bly: Ja det låter ju mer som vad man är van vid. Vi får som sagt se vad som händer. Tycker Asplund har varit godkänd under sin tid i Timrå, men han har inte lyckats övertyga nog för att få ett nytt kontrakt tyvärr. Silly season är en intressant tid på hockeyåret. Nu ska vi ju sikta ännu högre och plocka in lite mer spetskompetens, troligtvis en ny andremålis och ett nytt tränarpar. Rykten finns det gott om men hur det blir i slutändan får vi se.
Verkar som om styrkan från TIK i landslaget halveras. Strålman tackar nej pga sjukdom, är tydligen helt utslagen. Skönt att läsa dessa rader iaf: "Synd att jag inte kan visa vad jag går för inför VM, men jag måste tänka på att bli frisk nu. Det är klubblaget och prestationerna där som är viktigast, säger han."
Vad gäller Backlund så är han inte säker vad jag förstår. Ett scenario är att han spelar småskadad för att han så gärna vill visa upp sig i landslaget och sedan är skadad tvingas till vila när ES kör igång igen. Huvva, tur isf att ernie kastat in handduken för h-e vad han skulle ha levt om med tanke på reaktionerna sist när Sanny var med. Lär inte bli muntert här i i såna fall ändå....
Jari Kaski: Så är det helt klart. Asplund har fått tilräckligt med chanser, men det händer liksom ingenting och inte blev han direkt bättre av att slänga in puckar när han var utlånad till S-vall.
ALLA: Här kommer en fråga som rör sig ett par år tillbaka i tiden. Är det någon som känner till vilka tröjnummer som Eje Lindström respektive Bert-Ola Nordlander hade i Wifsta/Östrand?