Tranås AIF

3704 inlägg · 900 ämnen

"Tranås är ett bottenlag"

« · 125967 Till forumet

"Tranås är ett bottenlag"
"Nästa motstånd var Rögle. Jag vill inte förringa Rögles insats hittills i Södra Allsvenskan, men det enda tuffa motståndet har Hammers stått för. Arboga, Tranås och Örebro är lag som kommer att få härva i botten av tabellen."

Detta är skrivet av en David Axelsson, som verkligen har koll på läget...

Kan man hoppas på att denne David ändrar sin uppfattning om oss efter onsdagen? Man kan ju iallafall tacka honom för tändvätska inför matchen.
Kommentera

Sv: "Tranås är ett bottenlag"
Bra skrivet jadå..Rögle kom härifrån med 3 poäng med nöd o näppe som vi alla vet. Ändå bjöd TAIF på tre mål och domarn gjorde ett avgörande misstag i slutet tyvärr. Hoppas Halmstads lag har den inställningen när de möter oss. :)

Såg för övrigt på väggtidningen att de trodde på Tranås till oddset 1.90. Växer för varje match stod det och om Halmstad att de blandar hyffsade prestationer med bottennapp.
Kommentera

hepp: Hejsan hepp! Jag har ofta fel, men vad jag har hört om Tranås så är det inget lag för toppen. Jag kan mycket väl ändra min uppfattning om det finns något som övertygar mig. Jag tror inte ert lag räcker mot Hammers, och vi får väl se hur det blir. Mitt tips är 5-2 till Hammers.

Med vänliga hockeyhälsningar
David Axelsson
Kommentera

GregerofHonkers: Lite märkligt dock att det låter som eran 6-3 förlust skulle vara närmare en seger än då TAIF fick knappt stryk med 4-6 på ett mål i slutet precis och en i öppen kasse. Knapp seger för Rögle i den matchen är inget motstånd? Dessutom var det TAIF som förde den matchen..
Kommentera

GregerofHonkers: Jag tror inte heller vi kommer att ligga i toppen. Det kommer Rögle göra. Däremot kommer vi inte ligga i botten. Instämmer också med det Patrik skriver. Kan du ge en liten bättre förklaring till att vi inte gav rögle en match? Vad såg du i matchen som vi taifare missade?

Och jag tvivlar inte på att du ofta har fel. Din analys av matchen TAIF - Rögle kanske inte är den mest briljanta...
Kommentera

hepp: Jag menar inte att ni inte skakade Rögle, för det kan alla lagen göra. Jag menar att ni normalt inte ska vara så starka så ni kan ge Rögle en match! Förstår ni/du mig?

Sen var vår 6-3 förlust mot Rögle också grymt nära en vinst. Det låter kanske inte så, men Hammers spelade sex man mot tre när det stod 4-3 och då brände vi två toppenlägen! Hade vi gjort mål där hade det gått till förlägning och Rögle var skakade.

Istället kastade vi iväg pucken och en Röglespelare kunde göra 5-3 i tom kasse. Vi fortsatte utan målvakt och då gjorde Rögle även 6-3. Så det var lika nära där skulle jag tro.

Så jag formulerade mig lite knasigt kanske, och jag ber om ursäkt om ni tog illa vid er. Det var inte syftet med krönikan. Jag menar inte att ni är något bottenbottenlag, men att ni normalt inte ger Rögle en match.

Hoppas alla missförstånd är utklarade!

Hockeyhälsningar.
David Axelsson
Kommentera

Inget lag går säkert inom Bredstorps väggar sen är ju Rögle favorit mot alla lag i serien typ utom ett par. Tycker TAIF mer är ett mittengäng än bottengäng.
Kommentera

« · 125967