Poffa: Jag förstod vad du avsåg, och det brukar stämma i många fall. I just detta specifika fall ("överkörningen"), tror jag dock mer på teorin att Hardy skojade med Wennerholm, eller snarare drev med honom.
"Wennerholms försvarsbetyg: [bild]www.aftonbladet.se/vinj/bas/5plus.gif[/bild] Bara Kanada kan konkurrera med Sverige på backsidan. Hardy kan plocka ihop tre backpar av absolut världsklass. Kim Johnsson och Nicklas Lidström är två av NHL:s bästa backar offensivt och nyckelspelare i power play. Dick Tärnström är nästan där. Mattias Norström och Marcus Ragnarsson är defensiva jättar. Det är snudd på en perfekt mix."
Vad ska man säga.. med facit i hand är det såklart enkelt, men det vittnar ju verkligen om att killen inte har plogat ända fram...
Gillar även det här:
"Lennart ”Lill-Strimma” Svedberg Född: 29 februari 1944. [f]Slutade[/f]: 1972. Klubbar: Timrå, Mora, Brynäs."
Det var nog lite svårt för den gode Lennart att INTE sluta med ishockeyn, då han vid olyckan ju faktiskt slutade med det mesta..
I och för sig finns det en forwardslegend i Skellefteå AIK, Washington Capitals och faktiskt även Tre Kronor (VM-81 bland annat) vid namn Roland Stoltz. Men han var inte född, inte ens påtänkt, 1931...
Dream Team: Ja, är det inte underbart, så säg... Betyget han ger på våra anfallare går inte heller av för hackor. Världsklass rakt igenom. När dessa superstjärnor sedan gör en rejäl plattmatch (för övrigt den enda riktigt dåliga insatsen dom gjort hittills när dom spelat ihop), då blir det Hardy som ensam får ta stötarna. Nä, man efterlyser lite mer nyans i frågan. Nu tar Wennerholm till det mesta för att piska upp stämningen: Hardy har ingen humor och kan ingenting om hockey. Han borde ha suttit hemma på kammaren iklädd säck och aska efter tjeckmatchen istf att direkt åka över till Kanada för att bevittna slutspelet. Man hänvisar i stora rubriker till en enkät där 70% vill ha bort Hardy. Frågar man direkt efter en plattmatch som denna, då blir nog svaret rätt väntat. Ungefär lika väntat som vad svaret hade blivit om vi vunnit WC....
Et tu Brute: Jag håller verkligen inte med att han har någe koll på NHL , han likasom de flesta i svenska svaller tidningar har NOLLKOLL på nhl . alla är vid flesta fall ute och cyklar och det ganska ordentligt
magoo70: Jag tycker inte heller att betygen som sattes av Aftonbladet och de faktum att vi hade ett av turnerinengs bästa backuppsättningar på något sätt är felaktigt. Det var så det var. Däremot kan jag tycka att det är märkligt att man inte testar andra backkonstellationer när det tydligen inte fungerande med de tänkta paren. Det skyller jag på de ansvariga.
Att det var en kollektiv kollaps i matchen mot Tjeckerna är alla överens om. Vem som får bära skulden för det, ja det är både spelarna och inte minst ledaren, Hardy. Det är han som håller i taktpinnen och det är han som står som ansvarig för fiaskot. Jag menar, ett företag som går dåligt, som är på gränsen till konkurs, måste agera. Agerar man, men resultaten uteblir ändå, så är det troligtvis så att man byter ut chefen. Trots att det kan finnas andra och fler orsaker till uteblivet resultat är det sannolikt att det är den ansvarige som får ta konsekvenserna. Det fungerar så.
Antingen inser Hardy detta själv och avgår eller så måste förbundet agera, vilket jag är övertygad att de kommer att göra. Även om det är Svenska ishockeyförbundet som är ytterst ansvarig är det ändå Hardy som varit ansvarig för landslaget.
Tyvärr så är han faktiskt bättre på Nordamerika än vad han är på svensk hockey.
Artikeln i länken är intressant. Det säger en hel del. Wennerholm har aldrig skrivit något om svensk hockey som jag tyckt vara intressant...eller som jag ens höjt på ögonbryna åt.
För övrigt känner jag en kille som spelade i denna liga förra säsongen. Han verifierar det mesta som artikeln tar upp, Wennerholm är saklig och det är man inte bortskämd med.
Et tu Brute: Jo han kanske är bättre på nhl , men han har inte så bra koll på det heller dock Den där ligan vet jag inget om dock , men alltid när man läser NHL artiklar i aftonbladet eller expressen så hittar man minst ett sakfel eller felaktighet / artikel ...
magoo70: Lite svårt att tyda din undran. Vem/vilka är kappvändare? Håller med i stort om betygsättningen på laget före turneringen. Däremot sågar jag inte laget jäms med fotknölarna pga en plattmatch. Överbetalda divor som inte har ngn heder eller hjärta osv osv. Kappvänderi eller rent nonsens i besvikelsen stund? Kan väl gå på ett ut....
Huge: Tror nog att alla var överens om innan denna turnering att Tre Kronor hade ett väldigt starkt lag bortsett från målvaktsplatsen där det var lite osäkert. Vi skulle ju helt klart vart med och fajtas i en semifinal i alla fall med denna namnkunniga trupp. Med facit i hand så blev det inte så och med all rätt så blåser det snålt om vår landslags ledning. Pressen skanderar att Hardy skall avgå, supportrar likaså. Tycker att alla som vill har rätt att såga laget efter Tjeckien matchen, både press och supportrar. Vill jag sen att Hardy skall bytas ut och att han gjort sitt i Tre Kronor så skall du veta att jag tyckt det utan denna häxjakt från pressen. Innan WC så visste väl alla i stort sett att gör inte Tre Kronor en godkänd insats i denna turnering så skulle pressen kräva Hardys huvud på ett fat, vilket de nu också gör.
magoo70: Jag tar också fram sågen efter tjeck-matchen. Nöjer mig dock med att såga INSATSEN i denna enstaka match. De berömda marginalerna visar ju hur tufft det är: vi blir tvåa i gruppen på sämre målskillnad. Finnarna är nu i final. Tror vi varit där istället om vi vunnit gruppen. Det har ju analyserats mkt efter debaclet och det mesta har handlat om att vi inte hängde med, sega ben, fel konstellationer etc etc. Till viss del tror jag att orsaken kan ha varit följande:
Våra NHL-spelare är vana med flänghockey a la NHL och var nog mer inställda på denna typ av hockey. Tjeckerna spelade ju lite åt det hållet redan i grundspelet. Finnmatchen fick samma scenario: chansbytande hej vilt. Dessutom verkar finnarna och tjeckerna ha hittat både form och motivering till 100%. Nu har man varit riktigt svensk och försökt hitta en förklaring till det hela. Förmodligen är vi inte bättre, det kanske är den enkla förklaringen...
I just detta specifika fall ("överkörningen"), tror jag dock mer på teorin att Hardy skojade med Wennerholm, eller snarare drev med honom.