slashpuppie: Precis, det känns dumt att göra detta till en könsfråga. Det är ju helt ok med en tjej som kommentator, men då ska hon vara bra också, man måste ju få ställa krav!
jenza: Jag bryr mig om en sak när det gäller kommentatorer. De ska kunna kommentera. Det kan inte hon. Hon suger appung när det gäller hockeyreferering. Har hon ens nåt intresse av sporten? Hon är ju jättetråkig att lyssna på.
Underbart när Bäckman säger det som kvällspressen inte förstår. Elitserien ÄR inte dålig, det FINNS bra spelare där och Tre Kronor skulle mycket väl kunna spela lika bra som man gjorde "i fornstora dar".
Kan ju alltid hoppas på att Tjeckien gör många mål i tredje så kanske kanske hockeyförbundet inser att Hardy inte är rätt man för jobbet :D *hålla tummarna*
Sicket slarv av den där Eriksson. Först gör han en jätteinsats genom att bryta ett tjeckiskt anfall, sedan gör han världens slarv genom att ge bort pucken till en tjeck :-/...så det blir mål! :(
Känns som om det svenska spelet är under all kritik. Första halvan av perioden var iallafall precis som väntat, de gånger Sverige kom till anfall så bökade man i sarghörnen och vägrade att gå mot mål. Sen kontrande tjeckerna och fick 3 mot 2... Jag förstår inte riktigt vilket spelsätt det är Hardy vill ha, han kan väl inte tycka om bök bakom mål som inte leder till något alls?
Efter målet blev det jämnare spel, men inte direkt så att Sverige dominerade.
Vi kan vara riktigt glada att vi leder med 1 - 0, rättvist är det verkligen inte...
Viktigt ändå för Tre kronor att få vinna en match för ovanlighetens skull...