Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1500257 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Patrik Berglund tillgänglig för VM.
Kommentera

Olle: Spelar inte Malkin BP? Hade fått för mig det... Aja:-P
Kommentera

Monno: Det är ju bara fjantigt att jämföra Zäta och Malkin. Zäta är en tvåvägsspelare som dödar boxplay, Malkin är en ren offensiv forward. Det är äpplen och päron.
Kommentera

Blizzard: Mja, det är mer kommentaren att få får nämnas i samma mening som Zäta. Det är nog inte många andra än svenskar som rankar Zäta så högt som Nyström vill få det att låta. Är t.ex. rätt säker att Datsuyk(stavning?) rankas högre i nhl.

Men han är en fantastisk spelare, och en oerhört bra ambassadör för svensk hockey.

Sen gör inte Malkin bort sig i egen zon heller direkt, han är inte riktigt den hederliga solo ryssen som det var förr i tiden:-)
Kommentera

Peja: Datsyuk med tre raka Selke och jämförbar med Zetterberg i offensiv produktion bör också nämnas i sammanhanget.
Kommentera

Det är väl lite av en smaksak. Z kanske är lite bättre defensivt, men å andra sidan har Malkin verktyg som Z saknar. Båda är fantastiska hockeyspelare.
Kommentera

Monno: " Finns det någon så komplett spelare som Henrik Zetterberg i detta VM? "

"Låt gå att Zäta kanske är bättre i egen zon"
Kommentera

Nyström på Expressen är en bra rolig typ, patriotisk som få iaf.

I sin blogg snackar han om spelarna i tre-kronor som han gillar mest:

"Henrik Zetterberg: Med all respekt för Malkin och Getzlaf och Chara och allt vad de heter. Finns det någon så komplett spelare som Henrik Zetterberg i detta VM? Eller i hockeyvärlden? Det går att diskutera. Och det är väldigt få som är värda att nämnas i samma andetag som Sveriges nummer 40. Vilken ledartyp han är."

Zäta är en sjukt bra spelare inget snack om saken. Men jag såg Ryssland -Lettland igår och om Zäta är bra är Malkin helt jävla sinnesjuk. Låt gå att Zäta kanske är bättre i egen zon. Men om Malkin ger sig fan på något i anfallet så ser det då ut som att han gör precis som han vill.

Kommentera

Patrik Källstr: Ääh, irriterad på den store Grankvisten?
Klipper då helt sonika in..

.

.

Jag saknade Wikegård i SVT redan när Gnäll-Renen ärvde hans plats. 

-"Jo duuu MA'riiie., Hä svänska junioorärna ska int ha hemläxan, de kan plögga ääfter karriäääären som jag gjorde". 
Mmmmmm, bra dära Micke, alla vägar bär till Philly??
Wikegård skulle direkt ha dischlat gnäll_pite med ett bromsspår i pannan om han nu inte joinat 4;ans Peter "Boxer-Robert" Jidhe i stället.

Säg åt Leffes-Böööörk, på REN svenska att han kan go home to Sorunda och somna på soffan, Neggogubbe..
2-meters-Pratarn Grankvisten är allt som oftast underhållande.
Annars hoppas jag på skadefrihet efter den tråkiga inledningen mot onödigt tuffa Norge. Enligt gameplan? Ingen respekt dock..

Nyligen hemkommen från en miniturne till STÅKKHÅLM undrar man vilken politiker inom Hockeyförbundet som lagt budget för detta VM, avgå alla!
Vad hjälper det att priset sänktes för de som redan hade biljätt?
Lösning, sälj eländet och köp nya, hmmm, svårförhandlat?  d:o/
Globen funkar nog bäst under finalspel när det är 13500 hockeyhungriga fans där.

Gårdagens höjdare:
Henriks vältimade "blindpass" till Loui som Frazze vräääkte in.

I övrigt:
Laget ser stabilt ut, inga flera skador och lite tur så slår vi Flying Finns med 7-6 i finalen. Detta efter att sedvanligt ha låtit Finnarna leka rommen av sig i första,  1-4.
Därmed anses den tillfälliga oordningen sedan förra VM vara helt återställd.
Alla, säger ALLA TV-apparater i Finland kastas ut på asfalten, igen, Perkeleeee  :) 

Jomenjahaaa,, Ryssarna måste städas av också och USA och... Återkommer  senare med en mer realistisk syn.
GONATT ALLA ZZZzzz..

Ps.
Tomas Ros(a) i AB har lagt ner faktakontrollen och känslan i valvet och tappat bort nyckeln. Nyströmmen är bitsk mot allt och alla i sin blåa Express.
Kort sagt, det är precis som vanligt under Håkky-VM..   
Ds. 

Kommentera

Patrik Källstr: Ja, bara den låten, på repeat. Akutsjuan, here I come!
Kommentera

Dream Team: Ja tror ja kör utan ljud på tvn i fortsättningen och "Nu tar vi dom" i hörlurarna samtidigt! 

Kommentera

Peja: Jag har inte heller gjort det, men möjligheterna där jämfört med alla avbrott i TV är ju oändliga, minst sagt. Där du, Leffe Borque, blir du nerpissad så det räcker.
Kommentera

Dream Team: Jag har inte lyssnat på VM på radio, men kan tänka mig att powerbreaksen är jävligt sköna där, experten kan utveckla resonemang och så vidare. Reklamen är så fruktansvärt dryg...

Redigerad kommentar

Kommentera

Patrik Källstr: En gammal TV3-regel under hockey-VM är ju att stänga av TV-ljudet och istället köra sportradions direktsändning.
Kommentera

Följande matcher ser jag utan ljud om Granqvist kommenterar. Fyfan va han går mig på nerverna! 

// Avgå 

Kommentera

Ett skitmål är inget skitmål.

Kommentera

Oväntat att Boork klankade ned på Erik Karisson då.
Kommentera

Sverige spelar bra i första perren, Tjeckerna har inte mycket att komma med. Men så brukar det vara med Tjeckerna, de slår till när man minst anar det.
Kommentera

Huge:

Boorkens grundinställning är ju att en hockeyspelare ALLTID "tar chansen" att åka på, vifta till, hugga, eller på något sätt skada eller ställa till det för den som råkar vara i vägen. 

Det verkar inte vara någon roll om det är en motspelare, domare, en gammal tant, någons barn eller vad som helst.

Kommentera

Kul för Larsson och Brodin. Det vore helt fantastiskt om Larsson vinner tre guld den här säsongen ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

sargad: Det verkar som om hockeyförbundet använt den här affärsmodellen:
Kommentera

Wayne Gresky:  Jag är ganska övertygad om att man utgått ifrån hur stor vinst man vill ..  

Det är nog huvudet på spiken. Precis som med det mesta i dagens samhälle. Alldeles för många har tunnelseende på plånboken och fattar f#¤ noll om vilken verksamhet dom bedriver. När ska ekonomer sluta styra denna värld? (Se inte detta som ett påhopp på alla ekonomer, utan mer som ett påhopp på världsordningen som gör att det ekonomiska perspektivet så gott som alltid har den avgörande rösten)  

Kommentera

Olle: Boorken har både rätt och fel.

Rätt: Zäta och och alla spelare känner förstås till vilka konsekvenser en sån där inbrytning kan få, det kan komma en tackling som till sist drabbar en oskyldig och icke tacklingsbar målvakt.

I övrigt är Boorken ute och cyklar.
Zäta håller en kurs som går framför målvakten och inte direkt MOT denne.
Jag hade möjligtvis haft lite förståelse för Boorks åsikt ifall Zäta hade satsat rakt mot målvakten och sen fått en tackling i ryggen och därefter tagit målvakten med sig i fallet.
I dom lägen känns det iaf som att den inbrytande spelaren ska ha liiiite mer ansvar, men inte i det här fallet.
Det är Tollefsen som har hela ansvaret, punkt slut.
Kommentera

Peja: Hade man tagit 1500 kr för en match mellan Sverige och Norge i Gävle så skulle publiksiffran blivit tresiffrig.

Det här är kärnan till problemet: "VM-arrangemang är väldigt viktiga för Svenska Ishockeyförbundets ekonomi. VM 1995 gav 54 miljoner i vinst, VM 2002 drygt 30 miljoner." Jag är ganska övertygad om att man utgått ifrån hur stor vinst man vill göra istället för att fundera över hur mycket folk är beredda att betala för att se matcherna.

Det är även möjligt att NHL-premiärerna i Globen fått arrangörerna att tro att gemene man kan tänka sig att lägga såna pengar på en hockeymatch med NHL-spelare även i VM.

Kommentera

Det var väl nästan lika många på Sverige-USA i Gävle som på Sverige-Norge?
Kommentera

Christer Englund: "Vi hoppas att laget och insatserna gör att folk vill komma hit" enligt SVT Text.

VILL? Så de har alltså fortfarande inte greppat problemet?
Kommentera

Rent teoretiskt så har en idrottsarena som INTE är fullsatt för höga biljettpriser.

Kommentera

Olle:
"Ta chansen att se världsstjärnor som Z och Louie Eriksson för 200 spänn!!"

Å fan. Har de sänkt priset?
Sist jag kollade kostade gruppspelsmatcher för Sverige på lyftkrannivå mellan stolpar 395:-
Annars kostade en biljett 795:- 1295:- eller 1495:- beroende på hur bra du vill sitta.

Kvartsfinalen hade de båda billigaste kategorierna höjts till 450:- och 900:-, men de kanske också är rabbatterade ned till - tja, 250:- då..?

Kommentera

Olle: Håller med.
Kommentera

Olle: Det är förbryllande att Boork inte kan erkänna att han tolkade situationen fel... för när han har sett flera reprisbilder måste han väl inse att Z inte skulle ha blivit utvisad?!
Kommentera

Hälge: Leif Boork är numera inte bara implicit dum i huvet, han är även officiellt en jävla pajas,

Wayne Gretzky hade inte kunnat förutse den tacklingen in i motståndarnas målvakt.

Kommentera

Wayne Gresky: Jo, visst är det så, men det säger något om killarnas mentalitet när de går in och tar för sig, trots massa extremt meriterade medspelare. Det är härligt med ungdomlig entusiasm. Experterna har faktiskt pekat ut Järnkrok som en av lagets bästa spelare i majoriteten av de A-landskamper som han har spelat, vilket jag tycker säger mycket om hans insatser.
Kommentera

Boorken försvarar sig:

Leif Boork  @LBoork

Alla som komm Zätas inbrytning ser som vanligt inte hela sammanhanget. Zäta vet att han får en smäll där och använder den farten till situat"

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Norge håller väl ungefär samma klass som ett mediokert elitserielag, att spelare inte gör bort sig mot det motståndet går inte att dra några som helst växlar av. Järnkrok skulle säkert vara mer dominant mot motstånd som Bulgarien och Mongoliet, men låt oss vänta med de riktiga hyllningarna tills dess han ställts mot lite tuffare motstånd.
Kommentera

Olle: Mårts kanske hade direktiv från ovan om uttalanden kring just det där?

Jag tycker att Sverige gjorde en bra match. Siffrorna var i underkant. Norges spelare anpassade sig bra till domarnivån (vad den nu var?) och spelade på gränsen. Många var bra i Sverige. Som gubbarna påpekade kändes Z verkligen spelsugen och Silfverberg & Järnkrok visade att de håller internationell klass. För att nämna några!
Kommentera

Sämst på isen ikväll var domarna!!!

Kommentera

mattias - 74:Jag tycker att Mårts gör en riktig padda i studion. Han har chansen att säga: "Ta chansen att se världsstjärnor som Z och Louie Eriksson för 200 spänn!!" och istället säger han "Vi får tacka dom som kom, dom som inte kom kan vi inte påverka"...

Jävla idiot...

Kommentera

Ja så här går det när man låter ekonomer och inte folkrörelsen driva idrott. Folket måste med annars blir det fiasko.
Kommentera

Bissett_19:

Dom korrigerade det till 7770 tror jag nån sa? . Fy fan vad bedrövligt... Biljettpriserna lär bli billigare tills imorgon?

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74:

Hörde jag 5895 på Globen?
Vilken skandal!!
Kommentera

Simmalugnt:

HAHA fy fan 

Kommentera

I Finland vet de hur man skapar uppmärksamhet runt VM i alla fall.
Kommentera

Olle: Det hade ju varit JÄVLIGT trevligt med lite repriser på den där pressen.
HATAR TV4!
Kommentera

MarcusElving: Grottmänniskan ser ut att ha fått direktiv till att vara på Z speciellt ofta, just därför tror jag att det är viktigt att så många som möjligt står upp för Z, eller vilken stjärna det än må vara som är måltavla, och vevar mot primaten Tollefsen. Det ska framgå att våra stjärnor ska få spela hockey där ute.
Kommentera

Olle: Håller helt med, satt faktiskt och funderade på det själv. Zäta har varit inne framför mål ett antal gånger och varje gång blir han attackerad av Norska backar, främst Tollefsen. Det gäller att övriga står upp när såna situationer uppstår.
Kommentera

MarcusElving: Inte för att vara timråit nu men jag tror att det är viktigt att stå upp stenhårt för våra stjärnor som Z, som craschar målet ofta. Även om han manglar målvakten så måste man vara där och skydda honom, han ska hålla i hela VM.
Kommentera

Olle: Det kan du ha rätt i, minns inte hur han såg/ser ut.

2-1 av Kruger. Men likt förra svenska målet så var framspelningen godbiten. Snyggt!

Kommentera

Olle: Snyggt av Krüger! Tollefsen lurad som bara en bagge kan bli
Kommentera

MarcusElving: Hawksmål! Vilket jävla orgasm-pass! Hockeyporr!
Kommentera

« · 1500257 · »