Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1502150 · » Till forumet

Sv: Hockey VM

"Sverige har spelat så bra man kan" /Boork

Är han seriös......

Kommentera

Berka: Från och med semifinalspelet flyttar man allt matchande till Helsingfors. 
Kommentera

Friman SR: Tackar för de fina svaret! :)
Kommentera

Greven: spelas finalen mellan Sverige och finland i hartwall el globen?
Kommentera

Berka: Finalen går i Helsingfors. Nästa år blir det ett liknande arrangemang mellan Sverige och Finland och då tar vi hand om finalen...

Kommentera

mattias - 74: Finland möter väl Ryssland va och vinnaren nu möter väl Slovakien ?!

Men jag kan ha fel
Kommentera

mattias - 74: Nej, Fin-Rys
Kommentera

Berka:

Det blir väl Sverige - Finland i en ev Semi?

Kommentera

NuMo: dumare än du ser ut!

2-2 pga tappad klubba, sen jävla turmål från ingenstans till 3-2. USa var bra!
Kommentera

Vart spelas en ev final mellan swe-fin ?
Kommentera

NuMo:

Ironin flödar eller? USA har varit minst lika bra som Finnarna, Finland har för övrigt haft god hjälp av domarna men det är väl svårt att stå emot ett fullsatt Hartwall.

Kommentera

USA fegspelar sig ur turneringen.

Rättvist.

Kommentera

vilket tryck! när får vi sånt tryck i globen................

Kommentera

Olle: haha ja, gilla händelsen i andra perioden när spelaren i USA (som ja inte kommer ihåg namnet på) fick "utv" men sen tog dom tillbaka den, tillochmed dom insåg att man inte kan ta allt :P
Kommentera

Blizzard: Finnarna har ju klar fördel av domarna än så länge iaf. Nu på slutet när det blev gruff framför målet och den ena finnen lägger sig på en liggande amerikan, lägger klubban över nacken på honom och försöker klippa av huvudet på honom vid halsen.

Bobby Ryan: "What the fuck?"

Domaren: "Lall on, lall on..."

Kommentera

finnarna jublar som fan då gör usa 1-1

Kommentera

mattias - 74: Skillnaden är väl att i NHL så hinner dom visa repriser direkt efter dom kommit tillbaka från reklam. Det gör man ju sällan här i VM och det som är ännu värre enligt mig är att dom redan dragit igång spelet när dom kommer tillbaka till matchen. Jag tycker att det ger ett väldigt oseriöst intryck.
Kommentera

hahahaha vilka jävla lägen koivu fick där :D 3 lägen.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: det är ju därifrån de kommer :)
I USA/canada kör dom mycke mer reklam än här i Sverige fast kortare inslag vilket resulterar att man blir psykiskt störd av att titta på tv där.
Kommentera

Satan gjorde mål för slovakien. Fan, Satan var ju gammal som satan redan för 10år sedan känns de som.
Kommentera

Olle:

Har dom inte Commercialbreaks i NHL också under matcherna?

Kommentera

Knylan: Men det TV4 gör med sin reklam nu är ju att man inte tar någon som helst hänsyn till vad som hände på isen innan avbrottet och det gör att man går miste om en massa fina repriser. Dessutom drar dom över med reklamen så att man ofta kommer tillbaka då spelet redan är igång.
Kommentera

Olle:

Yemelin svarar för turneringens filmning och buas ut av hela Globen sedan gör han 3 - 2 :)

Kommentera

NuMo: En ledning som man förvaltade? :) Man fick ett PP som man tog ledningen på och sen fick man spela av resten av matchen i 5 mot 4 på grund av en kanadensisk idiotgrej. Du får det nästan att låta som att det här var en taktisk seger av Slovakien, så tycker jag verkligen inte att det var.
Kommentera

Olle: Tänker väl inte gå i polemik så mycket mer om det där. Kanske hade jag lite motstridiga argument, men ändå.

Citerar dig själv.

"Kanada dikterade villkoren och Slovakien var steget efter hela tiden."

Slovakien ledde med 1-0, 2-0. Man ledde efter en period med 2-1. Man hämtade ikapp till 3-3 och man gick därefter upp i ledning som man sedan förvaltade.

Om du Kanada dikterade villkoren och var steget före hela matchen så har du och jag olika tankar om vad det innebär.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Du svarar ju ganska enkelt på din egen frågeställning. Du såg 1/3 av matchen men försöker dig på en analys ändå. Kanada slutade inte att spela vid 3-2, dom gjorde ett tappert försök för 4-2 också. Slovakien gjorde målen och vann matchen men sett till puckinnehav, vilja och målchanser så var det definitivt inte rätt lag som vann. Det var dessutom ett betydligt tråkigare lag som vann men sån är hockeyn.
Kommentera

Olle: Även fast jag misssade två  tredjedelar av matchen finns det knappast någon rimlighet i din analys.

Ett defensivt Slovakien får utdelning redan från början och har 2-0 på silverbricka. inte konstigt att man då har ännu mer att slå vakt om än innan.

Kanada trycker på gasen och går upp till 3-2 och slutar sen att spela hockey, vilket inte Slovakien gjorde.

Nä, rätt lag vann. Om det sen berodde på Kanadensisk nonschalans är ju ingen förmildrande omständighet för dem.

Hade kanadickerna dikterat villkoren hade resultatet varit annorlunda. Jag kan inte se stölden.

Kommentera

mattias - 74: Getzlaf är bäst i baren :-)
Kommentera

NuMo: Nä båda slovakiens mål var rena skitmål. Kanada tryckte kanske inte på så mycket före dessa mål men det gjorde dom definitivt efter. Sen var det inte direkt så att Slovakien flyttade upp deras spel vid 2-2 och 3-2 (i början av tredje) heller. Ströanfall, kontring, utvisningar och sen var det över. Slovakien hade inte kontrollen i den här matchen en endaste sekund, Kanada dikterade villkoren och Slovakien var steget efter hela tiden.
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker både Getzlaf och Perry har tendenser att vara grinspikar när det går lite emot och den där bentacklingen var inte så fin. Däremot tycker jag att det ser ut som att han träffar mest med kroppen och 2 min kanske hade varit rättvist där. Nu får han det större straffet bara för att slovaken åkte på en lårkaka.
Kommentera

mattias - 74: Getzlaf är en otroligt ful spelare, spelar ofta på fel sida gränsen!
Kommentera

Olle: Ja precis. Och Slovakien spelade av samma logiska resonemang på resultat efter sin 2-0 ledning.

Men självklart. Slovakien är inte lika kompetenta som storlagen. I tredje var det dock Slovakien som spelade bra.

Kommentera

Greven: Det var därför jag skrev "tex".
Kommentera

Olle:

Wikegård " Jag vill se roliga semifinaler och det får vi inte med Slovakien " Så sant som det är sagt. Getzlaf däremot, vad fan sysslar han med? han är väl knappast känd som en spelare som spelar fult.

Kommentera

Här kommer ännu ett klagomål: Wikegård höll på Slovakien innerst inne, visa det istället! Sluta ljug för svenska folket din jävla b gubbe
Kommentera

Olle: Fast visst är väl Slovakien på Sveriges halva?
Kommentera

NuMo: Du såg bara tredje perioden då Kanada gick in med ledning 3-2 ja :) Då kanske du inte borde ha förväntat dig något drömspel heller av logiska skäl? Kanada dominerade den här matchen.
Kommentera

Greven: Jag tycker att det är lite tråkigt. Hellre en semifinal mellan tex Kanada - USA än en mellan Norge - Slovakien.
Kommentera

Olle:

Hade bara möjlighet at se sista perioden och inte kan jag säga att Kanada spelade mer publikfriande hockey direkt. Snarare tvärtom.

Wikegård har verkligen svårt att gotta sig i bragden.

Påminner lite grand om när Sverige var tvingades att spela disciplinerad tråkhockey och dra ner på tempot, täppa till ytorna, för att ha en chans mot Sovjet och Kanada förr om åren.

Kommentera

Olle: Nästan alltid kul när underdogs vinner förutom när det drabbar det egna favoritlaget ;-)
Kommentera

Portello: Var det verkligen så kul? All underhållning stod ju Kanada för, Slovakien ställde ju bara upp i mittzon och backade hem och knappt det gjorde dom bra.
Kommentera

Portello: Japp, härligt Slovakien!!
Kommentera

Riktigt kul att Slovakien lyckas vända och vinna. Men tala om att Kanada spelar huvudlöst sista fem minuterna.
Kommentera

Knylan: Tv reklamen blir ju faktiskt värre och värre med åren!
Bara en sån grej som powerbreak måste vara de dummaste som finns, att sen förstöra repotage, intervjuver och repriser med reklam är enligt mig värdelöst!
Snacka om girigheten efter pengar förstör idrotten, för nog tror jag man skulle klara av att sända en hockeymatch utan att bränna av massa reklam annat än i periodpauserna!

Sen blir man väl iofs ganska bortskämd när man tittar på Canal+ i vanliga fall
Kommentera

Knylan: Fast är inte utan att man saknar P-A Gullös reportage lite?
Kommentera

mattias - 74: Nu tog iofs Kanada precis ledningen :) Välförtjänt så klart men det såg ett tag ut att kunna bli en sån där äcklig match där ena laget missar öppna mål i 60 minuter medan de andra får varenda studs med sig.
Kommentera

Berka: Gillade du Falconreklamerna mer eller?

Vi har dragits med TV3 i över 20 år innan i år. Och ändå gnäller folk på reklamen i år som om det vore ett nytt fenomen under hockey-VM. Som om TV-reklam vore något nytt överhuvudtaget. Detta folk är förmodligen också samma folk som gnäller på TV-licensen.
Kommentera

mattias - 74: Vafan äre verkligen match?!
Jag tyckte jag såg några hockeyspelare vid några korta ögonblick, men sen blev de reklam!

Känns som jag har sett reklamen för världens sämsta tv underhållning "let's dance" mer än jag sett hockey detta VM
Kommentera

Olle:

Där sprack det tipset ;),

Tror ändå Kandensarna vänder det här, man skall aldrig räkna bort dom.

Kommentera

mattias - 74: Det där tipset ryggar jag, om än i 1X2-format :)
Kommentera

« · 1502150 · »