Berka: Finalen går i Helsingfors. Nästa år blir det ett liknande arrangemang mellan Sverige och Finland och då tar vi hand om finalen...
NuMo:
Ironin flödar eller? USA har varit minst lika bra som Finnarna, Finland har för övrigt haft god hjälp av domarna men det är väl svårt att stå emot ett fullsatt Hartwall.
Blizzard: Finnarna har ju klar fördel av domarna än så länge iaf. Nu på slutet när det blev gruff framför målet och den ena finnen lägger sig på en liggande amerikan, lägger klubban över nacken på honom och försöker klippa av huvudet på honom vid halsen.
Bobby Ryan: "What the fuck?"
Domaren: "Lall on, lall on..."
Olle:
Yemelin svarar för turneringens filmning och buas ut av hela Globen sedan gör han 3 - 2 :)
Olle: Tänker väl inte gå i polemik så mycket mer om det där. Kanske hade jag lite motstridiga argument, men ändå.
Citerar dig själv.
"Kanada dikterade villkoren och Slovakien var steget efter hela tiden."
Slovakien ledde med 1-0, 2-0. Man ledde efter en period med 2-1. Man hämtade ikapp till 3-3 och man gick därefter upp i ledning som man sedan förvaltade.
Om du Kanada dikterade villkoren och var steget före hela matchen så har du och jag olika tankar om vad det innebär.
Redigerad kommentar
Olle: Även fast jag misssade två tredjedelar av matchen finns det knappast någon rimlighet i din analys.
Ett defensivt Slovakien får utdelning redan från början och har 2-0 på silverbricka. inte konstigt att man då har ännu mer att slå vakt om än innan.
Kanada trycker på gasen och går upp till 3-2 och slutar sen att spela hockey, vilket inte Slovakien gjorde.
Nä, rätt lag vann. Om det sen berodde på Kanadensisk nonschalans är ju ingen förmildrande omständighet för dem.
Hade kanadickerna dikterat villkoren hade resultatet varit annorlunda. Jag kan inte se stölden.
Olle: Ja precis. Och Slovakien spelade av samma logiska resonemang på resultat efter sin 2-0 ledning.
Men självklart. Slovakien är inte lika kompetenta som storlagen. I tredje var det dock Slovakien som spelade bra.
Olle:
Wikegård " Jag vill se roliga semifinaler och det får vi inte med Slovakien " Så sant som det är sagt. Getzlaf däremot, vad fan sysslar han med? han är väl knappast känd som en spelare som spelar fult.
Olle:
Hade bara möjlighet at se sista perioden och inte kan jag säga att Kanada spelade mer publikfriande hockey direkt. Snarare tvärtom.
Wikegård har verkligen svårt att gotta sig i bragden.
Påminner lite grand om när Sverige var tvingades att spela disciplinerad tråkhockey och dra ner på tempot, täppa till ytorna, för att ha en chans mot Sovjet och Kanada förr om åren.
Olle:
Där sprack det tipset ;),
Tror ändå Kandensarna vänder det här, man skall aldrig räkna bort dom.
"Sverige har spelat så bra man kan" /Boork
Är han seriös......