Salle: Skönt att vi fick 1-0.Tycker Backlund har inlett matchen bra, han har även fått bra hjälp av de svenska backarna.Frammåt vill jag se mera framför allt av Bäckström, Steen, Davidsson samt Bremberg.
Starzign: Ja svårt att veta vad 3kr går för då de inte mött vettigt motstånd än.Finland har iaf mött Ryssarna...Nä rensa bort lite lag eller gör om upplägget i VM
Bissett19: För att det är en ointressant placeringsmatch i ett VM. I alla fall för mig.
Fram tills kvartsfinalerna handlar det bara om vilket lag, förutom Sverige, Kanada, USA, Finland, Tjeckien, Ryssland, Slovakien och Finland, som kommer ta sig dit.
Minska VM till vart annat år, minska antalet blåbärsnationer och genast skulle statusen höjas. Fler skulle vara sugna på att spela och därmed skulle även kvalitéten på turneringen stiga med någa hundra procent.
Dream Team: Svårt val? Endera en match som innehåller hjärta, kamp, fart, fläkt och som verkligen handlar om ishockey. Eller så ser man en placeringsmatch i ett iskallt VM.
Dream Team: Okej. Ja det blir ett knivigt läge. Som sann Sverige supporter vill jag inte missa den matchen. Men har ju också hejat på NY Rangers ända sen jag kan komma ihåg.. Valet eller kvalet :P
Fredberg: I vanliga fall är det ju så. Idag, söndag, så råkar det dock bli en krock, då Sveriges match mot Finland går samtidigt som matchen Buffalo-NY Rangers. Knivigt läge för den hockeyälskande att välja... ;-)
vhcfan: Ja alla är olika därför lägger jag fortfarande fokus på NHL och kollar hellre på det än på VM , VM blir inte intressant förrens slutspelet börjar och då kollar jag endast om det inte krockar med nå NHL hockey
Näe.. inga NHL-proffs till VM, det behövs inte. Jag hävdar bestämt (fortfarande) att BÅG borde peta in Månsson mellan Bäckis o Steen. Det funkade ju i L.A..
Till er som tycker VM är iskallt.. Varför? *nyfiken*
mattias - 74: Lite svårt att ta hem Lundqvist kanske då hans lag inte åkt ut än... Sedan har jag för mig någonting om att Henke inte skulle kommit ändå...
BÅG vill ju inte ha Honken och Lundqvist. Blir det några förstärkningar från NHL så blir det spelare från Vancouver i så fall om inte Detroit åker ur som Zäta m.fl kommer.
jonmannen&mattias - 74: Minns jag rätt utan att kolla statistiken har väl Daniel Hentosevic kastat in fyra puckar på 80 VM-minuter och Johan Backlund släppt in en puck på 120 MIP. Förstemålvakt resen av VM... Backlund eller Peter Lindmark? Mitt svar är Johan Holmqvist. Är inte Holmqvistfamiljens problem uppstyrda ännu?
Vi får nedgradera dem till pormaskar istället..*s*