Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Hockey VM, Ryssland

Sv:Hockey VM, Ryssland
Bafucin: haha..."..klämmer finnarna" nu fick du till det ;-)
Vi får nedgradera dem till pormaskar istället..*s*

Salle: Skönt att vi fick 1-0.Tycker Backlund har inlett matchen bra, han har även fått bra hjälp av de svenska backarna.Frammåt vill jag se mera framför allt av Bäckström, Steen, Davidsson samt Bremberg.

ÄlskarTIK: Minst sagt :D. Grattis Åkerman :P

Sicken tur ;)

Bafucin: Det var ett bra ingrepp av Lehtinen... Swe-Fin 1-0

Starzign: Klart vi klår dem....nu klämmer vi finnarna:-)

Ravenlord: Jepp...för många dåliga lag i VM...
Ska se matchen för att hålla tankarna borta från Sjödindebatten som bara gör mig ledsen...:/

Men jag tror faktiskt att vi klår dem ikväll..eller man kan alltid hoppas=)

Starzign: Ja svårt att veta vad 3kr går för då de inte mött vettigt motstånd än.Finland har iaf mött Ryssarna...Nä rensa bort lite lag eller gör om upplägget i VM

Nu ska jag snart slå mig ner i soffan för att se Sverige-Finland.
Det ska blir intressant om Tre kronor kan slå Finland och det hoppas jag!

Poffa: Ok då, annars håller jag med dig i det du säger... Hade varit kul att komma tillbaka till hur det var på 80-talet och början av 90-talet...

slashpuppie: Så är det förstås. My mistake. Det torde alltså finnas utrymme att se båda matcherna. Skönt.

Hmm, Finland är inte så bra att de har två lag till kvartsfinal. Ha överseende med att jag stammar hela ord när jag skriver skriver skriver.

slashpuppie: Helt rätt, det är lokal tid. Alla matcher som börjat 18.15 svensk tid har 20.15 som tidsangivelse.

Dream Team: Det är förmodligen rysk tid, alltså 2h tidigare i Sverige...

Bissett19: För att det är en ointressant placeringsmatch i ett VM. I alla fall för mig.

Fram tills kvartsfinalerna handlar det bara om vilket lag, förutom Sverige, Kanada, USA, Finland, Tjeckien, Ryssland, Slovakien och Finland, som kommer ta sig dit.

Minska VM till vart annat år, minska antalet blåbärsnationer och genast skulle statusen höjas. Fler skulle vara sugna på att spela och därmed skulle även kvalitéten på turneringen stiga med någa hundra procent.

Bissett19: Okej det var ju bra det. Två bra matcher förmodligen som kommer visas

Bissett19: Sverige-Finland börjar ju samma tid, 20.15. (Se länk)

Poffa: O varför skullle inte Sverige-Finland kunna innehålla "hjärta, kamp, fart, fläkt"??

Fredberg: Du hinner nog se minst två perioder iaf av Rangersmatchen som börjar 20.15,Tre kronor-Finland startar ju två timmar tidigare.

Dream Team: Svårt val? Endera en match som innehåller hjärta, kamp, fart, fläkt och som verkligen handlar om ishockey. Eller så ser man en placeringsmatch i ett iskallt VM.

Ja, jag förstår att det är ett svårt val.

Dream Team: Okej. Ja det blir ett knivigt läge. Som sann Sverige supporter vill jag inte missa den matchen. Men har ju också hejat på NY Rangers ända sen jag kan komma ihåg.. Valet eller kvalet :P

Fredberg: I vanliga fall är det ju så. Idag, söndag, så råkar det dock bli en krock, då Sveriges match mot Finland går samtidigt som matchen Buffalo-NY Rangers. Knivigt läge för den hockeyälskande att välja... ;-)

JimmyH: VM är ju på kvällen. men NHL är väl oftast på Natten?

WarhawK: Det går att följa bägge. Jag lovar, jag har gjort det i typ 16 år.

WarhawK:
Hmm... lite avis faktiskt.. Jag har inte de kanalerna.. *snyft* :)

vhcfan:
Ja alla är olika därför lägger jag fortfarande fokus på NHL och kollar hellre på det än på VM , VM blir inte intressant förrens slutspelet börjar och då kollar jag endast om det inte krockar med nå NHL hockey

WarhawK:
Aha, okej..
Tur att alla är olika, själv tittar jag gärna på VM, oavsett antalet "superstjärnor" från NHL.. *ler*

vhcfan:
VM är iskallt för dom bästa inte finns tillgängliga för dom spelar Stanley Cup istället

vhcfan: Ja anmäl Månsson nu....:)

Näe.. inga NHL-proffs till VM, det behövs inte. Jag hävdar bestämt (fortfarande) att BÅG borde peta in Månsson mellan Bäckis o Steen. Det funkade ju i L.A..

Till er som tycker VM är iskallt.. Varför? *nyfiken*

Deas: Räkna fram de 10 poängen åt mig tack! Redan då upptäckte jag att det verkade fel...

Slitwargen: Han hade 10 poäng inför Danmarkmatchen.

Dock trodde jag att han bara gjorde ett mål där men jag halvsov genom matchen =) Skönt att ha fått förklaringen till de 12 poängen.

Är jag dålig på att räkna? På IIHF:s VM-sida och massor av andra ställen så står det att Davidsson gjort 12 poäng(6+6) och jag missar en av poängen...

2+2 poäng första matchen mot Italien, 2 assists mot Lettland, 2+1 mot Schweiz och 2 mål igår mot Danmark.
4+2+3+2 blir väl 11?

slashpuppie:

enligt nyhetsmorgon så har Öhlund Näslund och Henrik Sedin tackat nej medans Daniel är osäker.

mattias - 74: Lite svårt att ta hem Lundqvist kanske då hans lag inte åkt ut än... Sedan har jag för mig någonting om att Henke inte skulle kommit ändå...

Honken har sagt Nej nu.. så nu anmäls Ersberg

Alisandali:

Haha kommentar från bloggen ang båset

haha Davidsson, vad ska han med baby pudret till? pudra näsan med?

Och Tomas Ros har ju alla rätt som vanligt :

Tre Kronor-Danmark 5-1

20 Lindgren: Ja Honken vore att föredra, men så länge han inte är anmäld så är det ingen idé att tro något annat än att vi får lita på Backlund/Hento

20 Lindgren:

BÅG vill ju inte ha Honken och Lundqvist. Blir det några förstärkningar från NHL så blir det spelare från Vancouver i så fall om inte Detroit åker ur som Zäta m.fl kommer.

jonmannen&mattias - 74: Minns jag rätt utan att kolla statistiken har väl Daniel Hentosevic kastat in fyra puckar på 80 VM-minuter och Johan Backlund släppt in en puck på 120 MIP. Förstemålvakt resen av VM... Backlund eller Peter Lindmark? Mitt svar är Johan Holmqvist. Är inte Holmqvistfamiljens problem uppstyrda ännu?

jonmannen:

ja Hento skall väl iaf ta sista tycker jag. In med Pekka Lindmark ?

Hoho ja Hento bli ju itne förstemålis i resten av VM iaf. In med Backlund !

65selander: VM är lika hett som min frys. -18, typ.

Reducerat 1-2, Kenny.

Salle: Har inte ni kollat så mycket så att ni vet att det tar minst 20 min tills att Svenskarna vaknar ;-)

ps/Matchen har lika mycket intresse som mitt inlägg.

mattias - 74:
Isvaksdopp 2-0 till Danemännen... Regin överlistade på tok för enkelt Hento i kassen.

mattias - 74:

Häpp! 2-0 till De danske. Peter Regin.. heja Timrå! =)

mattias - 74: Ännu kallare nu.......:)

Bissett19:

Kalldusch 1 - 0 till Danskarna =)

« · 881016 · »