Ambroo: Om du skulle vara klarsynt skulle du förmodligen vara kändis då det skulle vara något unikt att inavlade Timråiter skulle ha den förmågan.
Och det är ju underhållande att du antyder att jag skulle ha svårt att läsa saker mellan raderna då du själv av någon anledning tycker dig hitta att jag skulle bo i umeå.
Sållet släppte ett till efter isen där han inte har många rätt.
Det är bland det svåraste som finns att slå en straff i hockey, men du borde väl du veta, du som ger sken av att vara en sån erfaren och skridskoskicklig lirare... Vi kan även ta upp en annan sak i den situationen, men det har jag redogjort för nedan så det kan du läsa dig till. OBS! Det är dock inte skrivet i klartext så det kan uppstå problem för dig.
MoDolid och Umebo i ett. Jag är den förste att beklaga...
Ambroo: Haha, ja att du försvarar backe kan ju inte ha något att göra med vilken klubb han spelar va? Det är helt enormt att som målis släppa in 3 puckar på 4-5 lägen och ändå vara den bästa i laget.
Håller med om att 3-0 var Hållberg och Enströms mål då de hamnade fel i positionerna. Men att du säger att Hållberg agerade plockepinn när han väl försöker, bevisar bara att du nog aldrig stått på ett par skridskor. Staal täcker bort hållberg otroligt bra och gör det omöjligt för hållpa att göra nåt annat än de han försöker med. Att riva ner Staal är ju meningslöst då det bara skulle gett straff, att byta ut ett friläge mot ett annat ger ju inte så mkt.
Så behåll du ditt urin, ta en klunk av det så kanske du får komma till umeå och uppträda dessutom.
arnio: Jag tycker att vi börjar med att pissa på dig, spud och mododampe...
Speldumma och blicklösa i ett, hur känns det? Vi hade inte ens vunnit med Lunkan i målet idag (och allra helst inte med Krizan) så tama som vi är. På första målet ser inte Backe någonting och pucken styr dessutom på kanadensarens handske. På det andra agerar Davidsson som en frikyrkopastor vilket gör det hela ytterst svårt för målvakten när kanadicken tillåts vika in och dra i sidled. Det tredje tillkommer efter en blixtrande spelvändning där Hållberg spelar plockepinn istället för att använda kroppen och glöm heller inte att det var Staal som var fri, den Staal som är en riktig världsspelare, den Staal som är en klinisk avslutare, den Staal som Backlund lurade i ett tidigare friläge. Det är inte Johan som är schweizerosten, det är hela LAGET.
Ska vi slå Kanada måste vi ha en målvakt spelar riktigt bra,det gör ej Backlund tyvärr,3 av 12 ej godkänt. Nu ska inte all skugga falla på honom då spelet framför honom är riktigt uselt.Skärpning krävs. Nu lär Bängt-Åge trolla med knäna;)
Dream Team: Jo naturligtvis ska backarna hålla undan allt, men det som släpps igenom ska backe ta. Och om han bestämmer sig för att försöka täcka ut motståndaren ska han banne mig ha klubban efter isen, det är ju ingen mening att täck 3cm ovanför isen.
spud: Att det ens får komma in en forward bakom den svenske backen i det där läget är väl det som orsakar målet i första läget. Det är ett på tok för orejält försvarsspel som är den direkta orsakern till målet. Backlund hamnar ju helt i händerna på vad kanadicken gör från sin position sådär lågt ner på isen.
Jag tror Tony syftade på eftermiddag,men matchen spelas ju ikväll(17.15) Men iofs eftersom han blitt smålänning så kanske det är tidsskillnad därnere:))
70 Rodrigues: Vi får inte vaggas in i deras spel då är vi körda. Tre Kronor ska spela sitt spel med blytung defensiv med riktigt vassa spelvändningar,samt bra målvaktsspel. Kanadensarna kommer säkert försöka smälla på i början utav matchen,förhoppningsvis så drar dem på sej utvisningar,som vi kan utnyttja.
Fortsätter finnarna spela så här tufft kommer ryssarna snart inte att ha några hela spelare kvar att ställa upp med. Iofs kommer finnarna inte att ha några spelare kvar på isen de heller, på grund av matchstraff och tiominutare.
Paddan: Man skall inte gotta sig åt andras olycka, men själv hoppas jag att deras spelarbuss välter påvägen till matchenl, så ingen kan spela. Känns som vi skulle behöva det.
T T: Så har tydligen Ryssland drabbats av ett avbräck, Morozovs armbågsskada som han fick i matchen mot Tjeckien behöver opereras och han kommer att missa resten av matcherna i VM.
Och det är ju underhållande att du antyder att jag skulle ha svårt att läsa saker mellan raderna då du själv av någon anledning tycker dig hitta att jag skulle bo i umeå.
Sållet släppte ett till efter isen där han inte har många rätt.