Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM, Ryssland

« · 883091 · » Till forumet

Sv: Hockey VM, Ryssland
65selander: Härligt! Skönt att dom bänkar Bremberg, vilken mes!
Kommentera

70 Rodrigues: Månsson går in från start mot Ryssarna. Spelar med Steen och Bäckis. Ingen Kenny heller.
Kommentera

Bissett19: Andy heter han ja, skrev Glenn när jag tittade på Huges inlägg :-)
Kommentera

Huge: Glenn Murray är en utmärkt tränare, har all rätt och stå och flina. Han läste sönder Sverige och B-Å hade ingenting att komma med. Undrar vad du skulle säga om Murray skulle ta över efter Boorken, då skulle han väl vara ett geni :-)
Kommentera

Huge: "Orkar inte se tönten Glenn Murray stå och flina i båset efter en seger till..."

Det behöver du nog inte göra heller,däremot så kanske Andy Murray står där o flinar efter slutsignalen;)
Kommentera

70 Rodrigues: Finnarna har ju ett lillebrorskomplex gentemot oss vad gäller det mesta, och i synnerhet när det gäller idrott öht.
Det är historiskt betingat iom att vi varit 1 nation en gång i tiden, och när dom sedan bröt sig loss så kom behovet att hävda sig och visa att man kan stå på egna ben.
Och där passar idrotten utmärkt in som en ventil sas, där man får ge utlopp för alla "nynationalistiska" känslor.
Med tanke på att dom även haft det tungt och djävligt via inbördeskrig och krig mot ryssarna så måste man änåd beundra deras tuffhet.

Jag säger: hyyvä Suomi.
Sänk kanadickerna.
Orkar inte se tönten Glenn Murray stå och flina i båset efter en seger till...
Kommentera

70 Rodrigues: Canada må vara bättre nu än förr men som de har spelat förr och ingen domare har vågat gått emot dom. Alan Eagleson var en "Fusse" som gjorde så att man hatade dom ännu mera.

Fast en flertal utav er minns väl bara 1980 ;-)
Kommentera

Huge: Det är 67 år sedan Finlands sak var vår. Nu hoppas jag att Kanada formligen pulvriserar finnarna.
Kommentera

Huge: jag håller aldrig på finnarna inte en chans
Kommentera

Rubriken sammanfattar matchen väl...
Kommentera

Bara att glömma detta nu och kolla på melodifestivalen.
Brons eller inte skiter jag blankt i.
Kommentera

Modoante: "Finnarna håller ju aldrig på oss när vi är i final varför i hela friden ska vi hålla på dom?"

Att inte göra samma sak som finnarna, är en hederssak som visar att vi inte sänker oss till deras låga och ngt barnsliga nivå.
Kommentera

ÄlskarTIK: Jaså?
Kommentera

Dream Team: Japp det var han
Kommentera

Dream Team: Jo men han behöver nog inte duscha...
Kommentera

Ambroo: Bremberg, var han ombytt?
Kommentera

Salle: Äntligen! Han gjorde det han skulle, men skulle ha behövt göra det lilla extra som han visade mot Finland. Den största besvikelsen var ändå de etablerade namnen med JJ (främst offensivt) och Bremberg i spetsen.
Kommentera

Mycket rutinerat av JJ att inte ta avslut i anfallet som föranledde 4-1.
Kommentera

Ambroo: Jag är nog på din sida denna gång. Det är inte Backlunds FEL att vi förlorar. Dock så gjorde han ingen bra match (han heller...).
Kommentera

Modoante/Arnio: till skillnad mot er så följer jag inte strömmen.
Canada i hockey är de som jag har minst sympatier från. Fast då har jag även upplevyt Canada cup ett par gånger. Därav mitt otycke till Canada.
Kommentera

Modoante: Första var skymning och touch, andra var mjäkigt försvarsspel, tredje var ett friläge, fjärde var en av många två mot en...
Kommentera

spud: ?
Kommentera

arnio: Ja de är väl på den nivån MODO är nu, att lira mot VM finalister är nog en lämplig utmaning för Sveriges bästa lag.
Kommentera

arnio: Ja, det är väl isåfall det enda tänkbara skälet, även för min del.
Kommentera

65selander: Näver bejby...

Oh Canada...

[bild]www.enchantedlearning.com/school/Canada/flagbig.GIF[/bild]
Kommentera

65selander: Det kommer aldrig, aldrig att hända att jag hejar på Finland oavsett vad det gäller. (förutom om de av någon anledning skulle möta Modo)
Kommentera

65selander: Finnarna håller ju aldrig på oss när vi är i final varför i hela friden ska vi hålla på dom?
Kommentera

Bara att erkänna att "Finlands sak är vår " i morgon.
Kommentera

Bissett19: Jag ger ingen godkännt i dag
Kommentera

arnio: Jo, men tyvärr spelar det ju ingen roll om ett fåtal spelare visar rätt attityd till matchen.
Kommentera

arnio: Är han med idag?

Jag ger inte nån godkänt.
Kommentera

Dream Team: Bäckis bättre än de flesta.
Kommentera

spud: Mårtensson ska också med där enligt mitt tycke.
Kommentera

Dream Team: Håller med, den enda som kommer ifrån denna match med G är Strålman.
Kommentera

Modoante: Sverige är i VM-semi väldigt mycket tack vare ett bra försvarsspel. Vi stod t.o.m upp mot ett galet bra Ryssland p.g.a detta. I den här matchen hittar jag inte igen något av det framgångsrika spelet. Eller ska vi prata om inställningen hos spelarna, var är den? Var finns linjerna, var finns tanken med spelet i egen zon? När rätt inställning saknas så blir det ju såhär andefattigt i spelväxlingar och i omställningar från försvars- till anfallsspel.
Kommentera

Ambroo: Haha, ja det måste verkligen vara jobbigt för ditt självförtroende att först måla upp dig själv som en person med stor kunskap och sen hela tiden bli rättad.

Mitt hockeykunnande är ju med garanti större än din då jag anser att en målvakt som inte ens kommer upp i 80% i räddningsprocent är helt värdelös. Och 2-0 och 4-1 är puckar som han ska rädda.
Kommentera

Modoante: Alla borde väl ha vetat att det alltid är målisen som för bära hundhuvudet efter förlust som denna börjar att se ut som. Krizan är knappast ihågkommen som någon hjälte hemma. Tror att hans SM-guld tär sig litet mot fiaskot mot Sverige.

OT: ang flip-heads så är det vad USA ser Kanadickerna för. Mitt ex är Ike som är brorsan åt  Kyle.
Kommentera

Ambroo: du har rätt i att det har är många som är usla idag.men tyvärr är det ju så att en målvakts misstag märks mycket mer och blir så mycket mer avgörande än när det kommer från en utespelare.
Kommentera

Modoante: Sverige har trots allt vad man kan kräva med det lag de ställer på isen. Men trisst med en riktig pissmatch i semin.
Kommentera

Dream Team: jag håller med kanada har varit bättre an oss.men jag tror att vi hade behövt en målis som hade tagit 41 målet. En räddning där hade givit energi till laget plus att vi hade fortfarande varit med i matchen.
Kommentera

Ambroo: "av att din hockeykunskap"... Ska det vara.
Kommentera

spud: "Så behåll du ditt urin, ta en klunk av det så kanske du får komma till umeå och uppträda dessutom."

Man tar för givet ibland vettu, lika mycket som du försöker göra sken av din hockeykunskap är god.
Kommentera

Bissett19: Han är ju det.
Kommentera

Modoante: Han är heller inte någon världsmålvakt...än. Men att sitta och döma ut honom som vissa gör härinne känns inte så INTElligent. Det finns andra i laget med bra mycket större meriter som är sämre idag.
Kommentera

65selander: Jo lika ödmjuk som resten här inne... Om de ens kan stava till det ordet.
Kommentera

Modoante: Som Sverige uppträder på isen så hade det förmodligen kvittat vilken målvakt vi hade ställt i buren. Visst hade en superhet Lunkan kunnat agera hjälte och rada upp idioträddningar. Men Kanada får ju väldigt stora ytor att spela runt pucken och tid att bygga upp sitt spel då Sverige konsekvent åker omkring på hälarna. Så ja, du har ju rätt i att målvakten spelar roll.
Men den målvaktsuppsättning vi har haft i turneringen har å andra sidan tagit oss till VM-semifinal. Såhär långt är Kanada klassen bättre än Sverige som lag betraktat. Det är tyvärr fler saker än målvaktssidan som skiljer lagen åt. Tvärtom mot hur det brukar se ut så är det ju Kanada som klarar av att spela taktiskt. Sverige har inte varit med i den här matchen som jag ser det, frånsett några byten i matchens början.
Kommentera

Ambroo: Lika ödmjuk som vanligt...
Det har gått för lätt för Sverige och ni möter dom "Flip-heads" som spelar smart eftersom Svenskarna har förväntat sig  hårdare spel eller är det bara VIASAT som har målat upp ett hatmöte.

Backlund, Asplund... va f-n det är väl fler på isen.
Kommentera

Ryssarna hade massvis med feta chanser mot finnarna men finnarna vann. Hade Backlund stått för Finland så hade det kanske blivit 5-1 till Ryssarna.

Inte Backlunds fel att om förlorar men hade vi vunnit så hade Backlund varit hjälten är jag ävertygad om.

Det på papperet sämre laget behöver en målis som spikar igen så enkelt är det. Kanada har bättre utespelare och sveriges chans är att vinna målvaktskampen som är så otroligt viktig.

Men kanske det inte är helt kört ännu...heja heja
Kommentera

Fan Canadickerna leker ju med oss!
Kommentera

Ambroo: Ska man vinna dom här matcherna så måste man ha en målvakt som kliver fram räddar dom avgörande lägerna det gör inte backlund dessutom så släpper han en hel del returer.
Kommentera

« · 883091 · »