Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Hockey VM, Ryssland

« · 877197 · » Till forumet

Sv: Hockey VM, Ryssland
1-0 till sverige efter 4min spel..
Målskytt våran idol Jörgen Jönsson =)
Kommentera

Projta: taskigt spel med några få fina individuella prestationer. Något som är jobbigt är att man är sjuk och dessutom så har man slöat och inte skaffat någon box, så jag får se 30 minuter för att sen missa 30 minuter sändning och så fortsätter det. Skall bli intressant att se vad det står när sändningen återgår till den enda kanal man har kvar klockan 20.00.
Kommentera

Kan inte ha varit roligt att vara i Globen igår.. Själv såg jag eländet på tv och hoppas på bättring på lördag..
Kommentera

vhcfan: Ja dom kan ju glömma att ta med baklund i VM, han var ju super dålig...
En undran är varför man inte provar Niklas Persson i LHC. tyckte han va den bästa spelaren under slutspelet
Kommentera

Projta: ja även om man inte gillar pajjen nåvidare så äre ju bara å erkänna han var bra
Kommentera

Db_04: Jo det är ju så tyvärr =) . menar kan man både ha Enwall och nåra andra muppar med, så kan man då prova han tycker jag..
Kanske inte bengt-åke tänker så långt
Kommentera

Projta: Målvaktsfrågan är väll de värsta...nobbar 2 nhl målvakter..
Kommentera

Hemskt dålig VM trupp just... skulle ha tagit in Tellan och några backar för jag tycker vi har hemskt dåliga backar...Per Hållberg säger då de...sen behöver vi också Forwards men en nhl målvakt är prio ett. Tror Bengt-Åke är på väg att göra bort sig det här mästerskapet men man vet ju aldrig han har ju lyckats förr med lite halv taskiga trupper.
Kommentera

Db_04:

Finnarna har väl hyfsat lag i Vm ia alla fall. INge Kuusela dock. Märkligt ?
Kommentera

Projta:
Mmm... målvaktsfrågan är det som jag är mest nervig över..
Kommentera

vhcfan: Nu lär väl Bengan ge Backlund förtroendet som förstekeeper, o det går säkert bra.Honken var väl egentligen lika oprövad inför förra Vm:et,om man ser till antal Vm:matcher,han hade väl nån match nåt tidigare år har jag för mej.

Skrikegård gastar vidare,från hans blogg:

"Detta är några orsaker till att det inte kommer att gå vägen som jag ser det:
* Laget tacklar inte.
* Engagemanget i laget är lågt.
* Aggressivitet saknas nästan helt.
* Hedström – Warg är helt ur form.
* ”Linkan” är ingen turneringslirare, Ryssland är inget för honom.
* Åkerman ser trött ut.
* Man saknar en målvakt av klass.
* Bäckström ser seg och otränad ut.
* Steen duttar och duttar med pucken"
Kommentera

vhcfan: Ja vi får se som sagt, men förut när man har sett Tre Kronors trupp så tycker man ofta att det inte ser bra ut, skulle inte bli förvånad att det blir en Final i år igen
Kommentera

Bissett19:

Som matchen mot USA såg ut så stämmer ju hans analys, men det är ju en helt annan sak när turneringen börjar, åtminstone får vi verkligen hoppas det!!

Det där är ju inte hans blogg förresten, blev förvånad när jag såg ditt inlägg eftersom jag nyss varit där och läst, men inte alls sett det där inlägget. Adressen till den är www.wikegard.se
Kommentera

Gidde: aah jag menade förståss hans Vm-blogg.
Kommentera

Bisset19:

Sverige måste ha den sämsta truppen på bra länge ? Klarar man Italien eller blir det som Vm 94 mot Italien.

Lettland och Schweiz får de säkert häcken full med. Tror inte ens dom kan vinna gruppen.
Kommentera

mattias - 74: Inför exakt varje VM eller OS så har Sverige antingen den BÄSTA truppen någonsin eller så har man den SÄMSTA truppen någonsin.
Och när turneringen sedan är färdigspelad och vi står där som vinnare eller iaf har gjort en klart godkänd insats sett till förutsättningarna, ja då blir alla mediaexperter så otroligt förvånade igen.
Mao: inget nytt under solen...
Kommentera

Huge:

Det brister i Målvkatsfrågan som jag ser det. dessutom så har vi för få NHL proffs ?

Tror Sverige kan få svårt att återupprepa fjjolårets vm. INgen av målisarna har potential för att ta oss till ett nytt Vm guld!
Kommentera

mattias - 74: Vi har inga fixstjärnor,men ett hårt arbetande lag där alla vet sina roller.Det är lätt att bli namnfixerad.Det är inget skitlag vi skickar.Jag är rätt säker på att det kommer bli bra detta.

"Klarar man Italien eller blir det som Vm 94 mot Italien."

Nu har ju inte Italien Jim Corsi i målet längre som konstant flyttade målburen så fort Sverige kom in i deras zon;)

Blir säkert inte nån storseger,4-2 räcker gott o väl.
Kommentera

Bissett19:

Visst skall sverige vinna gruppen men efter att ha sett matchen mot Usa är jag inte så säker längre. Var ju i princip ingenting som funkade

Viktigt med en bra start imorgon mot Italien!
Kommentera

Bissett19: Var det inte en spaggettimålvakt som hette Delpino som gjorde en grym match mot sverige för en massa år sedan. Jag har för mig att vi vann med 1-0 efter många om och men. Vi vann skotten med typ 55-10 eller nåt sånt.
Kommentera

GävleLasse:

Det var väl vm 94 ? Trormatchen slutade 0 - 0 också men är inte säker!
Kommentera

Huge: Fast jag tycker att vi saknar en del rollspelare i årets trupp. Men det kommer nog att gå vägen i alla fall... Det brukar ju göra det...
Kommentera

mattias - 74: Nej jag tror fan att det var tidigare ändå. typ 92 eller nåt sånt.
Kommentera

GävleLasse:

Vem gick i Mialno 94 och jag tror det var den match i den vm turneringaen men men du kan ha rätt. 92 gick det väl i Prag och då vann väl Sverige ?
Kommentera

GävleLasse: Wennerholm tippar VM:

1. Kanada.
2. Slovakien.
3. Finland.
4. Ryssland.
5. Tjeckien.
6. Sverige.
7. USA.
8. Schweiz.
Kommentera

mattias - 74:

Vm gick i Milano skall det stå. Stavar som en kratta
Kommentera

GävleLasse: Kanske var det han jag fiskade efter;)
Kommentera

mattias - 74: Är förvånad att du överhuvudtaget kan skriva, det är ju jävligt ovanligt bland Leksingar ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det känns ju tryggt med tanke på att Wennerholm ALLTID tippar fel;)
Kommentera

70 Rodrigues:

Jaja snacka går ju =)
Kommentera

Bissett19: ja det är möjligt... ett monster till målvakt var han i alla fall Jag kommer ihåg att jag satt hemma hos Acke Jäger i nyfors å kollade på spektaklet.
Kommentera

GävleLasse:

Jaså hur mår gamla Acke då? =)
Kommentera

mattias - 74: Ingen aaaaning...Har inte hört av honom på en massa år... ;)
Kommentera

mattias - 74:

För få NHL-proffs? Vi har Steen, det räcker. ;P
Jag tror absolut inte man ska underskatta det här laget. Och bara för att det alltid varit massor av NHL-proffs med i Tre Kronor så har det ju inte alltid gått bra.
Vad är det som säger att det här laget skulle avsluta VM 2007 sämre än ett Tre Kronor med 90% NHL:are?

Om nu bara Jonte Hedström kan sluta äta sina jädras snäll-karameller så kan det kanske börja smälla lite ute på isen också.. :)
Kommentera

Om sändningarna från VM blir som det varit hittills under matchen mellan Finland och Ukraina så blir det en väldigt ljudlös turnering. Fast, det är klart, då slipper man ju höra Åke Unger eller Lasse Kinky.
Kommentera

Paddan:

De tär perfekt att slippa höra Kinch ? Maken till sopa finns inte på nån annan kanal inte ens tv 4 =)
Kommentera

mattias - 74: Bosse "blunda och peka" Berglund, kom tillbaka - allt är förlåtet! ;-)
Kommentera

Dream Team:

Lika Åke Unger Tål inte människan och hans sätt att försöka förklara hockey. Klona Tommy Åström
Kommentera

mattias - 74: På tal om ingenting alls vill jag bara påpeka att jag har skivan ovan i vinyl, inköpt 1989 till det facila priset 39 kronor=)
Kommentera

Linnea: På tal om ingenting så är det väl ändå ett kassettband som visas på bilden ;)
Kommentera

Paddan: fan vad petig du är=) Same, same ; )
Kommentera

Sveriges trupp – 9 spelare får vänta vidare:

Målvakter:
Daniel Henriksson
Johan Backlund
Backar:
Johan Åkerman
Dick Tärnström
Tobias Enström
Per Hållberg
Anton Strålman
Forwards:
Nicklas Bäckström
Fredrik Bremberg
Johan Davidsson
Fredrik Emwall
Jonathan Hedström
Patric Hörnqvist
Jörgen Jönsson
Tony Mårtensson
Alexander Steen
Rickard Wallin

Ej uttagna:
Målvakt:
Erik Ersberg
Backar:
Jan Sandström
Kenny Jönsson
Daniel Fernholm
Magnus Johansson
Forwards:
Magnus Kahnberg
Mattias Månsson
Martin Thörnberg
Fredrik Warg
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Frågan är om Ryssarna kan hålla ihop laget under turneringen. De kan behöva lite medvind. Vinner i Sverige så kan Ryssarna få ta hem turneringen. Så bra som gamla CCCP var kommer inga bli. Alldeles för många invidualister i hockeyn nu.
Kommentera

Dream Team: Men det blev väl Regin som fick målet ?
Kommentera

Hälge: Jaså? Ja, jag kollade bara på onlinesidan när målet föll. Det kanske ändrades efter matchen?

Jaja, TIKare som TIKare... ;-)
Kommentera

Dream Team: Det var först Daniel som fick målet, men i pausen ändrades det till Regin. En skitsnygg styrning via benet. ;-)
Kommentera

Hälge: Det är en tanke bakom allt... eller hur det nu var? ;-)
Kommentera

Dream Team: Styrningar via ben är det alltid en tanke bakom. Fråga Horava och Backlund. :-)
Kommentera

Poffa: Mm.. du kan ju gissa vad jag hade tankarna på i mitt inlägg alldeles nyss, även om jag valde att inte uttrycka det i ord? ;-)
Kommentera

Bissett19: Sveriges första lina ser ut som följer:

Bäckström-Jönsson-Steen
Kommentera

« · 877197 · »