Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Laget i kväll....

« · 410956 · » Till forumet

Sv: Laget i kväll....
lizzard:
Ja, usch vilket elände denna reklamen är. Jag tycker det är fruktansvärt irriterande. Lite surt är det när något lag precis har gjort mål och ibland så får man se reklam istället för en repris av målet.
Hur tröttsamt är då inte det......
Kommentera

lizzard: Gratis hockey på TV är värt några små pauser.
Kommentera

Frisco: 4-1 Marcus Nilsson riktigt fint mål det med, detta ser underbart bra ut nu
Kommentera

lizzard:
Enligt Radiosporten så var det Marcus första mål i Tre Kronor.
Kommentera

Heja Salo...
Kommentera

Dream Team:
Yay...
Kommentera

Sannes: Hahah detee e ju inte klokt 2 insläppta mål i numerärt överläge, skärpning nu.
Kommentera

Dream Team:
Stackars grabb........
Det var då själva den att man skulle behöva uppleva Vitryssland igen....brrr...
Kommentera

Dream Team: Hur var det nu?

Skjut högt?
Kommentera

Dream Team:

Han ville väl bräcka Tellan från förra matchen
Kommentera

Holmström är riktigt aktiv idag. 1 mål, 1 assist samt 4 minuter på botbänken.
Kommentera

Salo ser rejält osäker och darrig ut, inga säkra ingripande alls ännu
Kommentera

YaQoP: Och Salo får applåder av Globens läktare.Såpass? Jag visste inte att läktare kan applådera ;)
Kommentera

Dream Team: Känns bra inför derbyna i vinter, Salo är sig lik och den där halvpolaken som stod i går gick det också att skjuta igenom..
Kommentera

Ambroo: halvpolacken
Kommentera

Ambroo: Jag hoppas i alla fall att det är Salos sista match i 3kr!
Kommentera

Portello:

Missar jag nåt nu, har jag påstått att läktare kan applådera? :P
Kommentera

Ambroo: >>>halvpolacken

Ni Timråiter förvånar aldrig.
Kommentera

YaQoP: Nej det har du inte, men Unger uttryckte det så.
Kommentera

Portello:

haha, missade det, trodde du försökte citera nåt dumt jag skrivit ;)
Kommentera

Frisco:

Nä. Bägge Zajkowskiföräldrarna är väl polacker?
Kommentera

YaQoP: Du skriver mycket dumt, men den här gången är du oskyldig! :)
Kommentera

Polack va ju kul att dra upp. Har hellre två svenska målisar än två med ursprunget i Pekkolakangastuaniemi.
:)
Kommentera

Portello:

De får jag väl hålla med om
Kommentera

YaQoP:
Nu kan tyskarna göra ett eget frimärke med Salo i fokus.

In med Tellan och skicka Salo till Nolaskog för någon förstemålis i Tre Kronor är han i alla fall inte.
Kommentera

Det är ju uppenbart att det är något tekniskt fel på Salos plockhandske...
Kommentera

knaskamilla: Möjligt. Eller så är det Salos hantering, eller ohantering av densamma...?
Kommentera

YaQoP: Skönt med svensk seger.Tycker det ser rätt bra ut.Om man ska gnälla på något så är det att vi släpper in två mål i PP.
Salo har en svår match,men efter den här matchen så tror jag att Tellan blir förstemålvakt. Salo agerade svagt vid 4-2 målet samt när tyskarna gjorde ett mål som blev bortdömt.
Kommentera

Dream Team:

Hantering? Nae. Tekniskt fel på utrustningen. Stackars Salo.
Kommentera

knaskamilla: Han duckade i varje fall inte den här gången. Måste ses som ett fall framåt. Salo är på G.
Kommentera

Jompe: Teknisk fel, varför gick inte Salo och bytte plock då?
han sjabblade ju även vid det bortdömda målet på slutet.

Nej Salo behöver komma i fas med sina nerver tror jag!
Kommentera

knaskamilla: eller så var det håll i den *s* ;D
nä, ärligt talat gjorde han en bra match, men han gör sina tabbar tyvärr..tur att han inte är förste keeper, det ska bli skönt att få se Tellqvist i den svenska målburen imorn. I övrigt gjorde Sverige en godkänd match. Det finns vissa saker vi måste jobba på, men tyvärr finns det alltid något man måste förbättra, men jag tycker att skyttet har losnat en anin, äntligen!

Grattis Sverige till eran första seger i World Cup Of Hockey!!
Kommentera

65Selander:

Äh. Han betalar utrustningen själv och har för dålig lön för att ha råd att köpa en till plock. Så klart.
Kommentera

65Selander: >>>sjabblade

Njae, snarare en kanonräddning vid Tyskarnas 2 mot 1 läge.
Kommentera

knaskamilla: Han lade väl alla pengarna på en rejäl hjälm.
Kommentera

Den som har fel på sin tekniska utrustning måste väl ändå vara Håkan Södergren. Mycket pinsamt att höra honom tala om för oss med eftertryck hur Tre Kronor ska spela på liten rink.
Vi har en enda spelare på plan som spelar i elitserien och han har spelat i NHL, nämligen Jörgen Jönsson.
Lägg ner, Södergren!
Kommentera

Jompe:

Mycket bra val i sådana fall. Huvudet är det som är viktigast att skydda.
Kommentera

Frisco: Frisco: Så du menar att du inte visste att Salos ihålighet smittat av sej på stackars Zajkowski?
Kommentera

YaQoP: Hellre två finnar som stoppar puckarna än två halvfabrikat från Finland och Polen som släpper till lika mycket som en annan Ö-viks bekanting vid namn Linda Thoren en gång gjorde..
Kommentera

Så det finns de som tyckte Salo spelade i världsklass idag, intressant. Kan rösten ha postats av en Modoit tro?
Kommentera

Danne_L: Troligt det. Enfald är bästa försvar, eller vad heter det..? =)
Kommentera

Salo är slut i Tre Kronor. Osäkert agerande, vilket i sin tur gjorde backarna nervösa när Tyskarna närmade sig målet. Det är ingen tillfällighet längre. Dagen kommer alltid när en målvakt gjort sitt i landslaget, den dagen har utan tvekan kommit för Salo. Inte för att han är en dålig målvakt utan för att utespelarna inte längre litar på honom.
Kommentera

Magnus: så de litar mer på Tellqvist? =)
Kommentera

Magnus: Han verkar inte lita på sig själv så värst mycket heller..
Kommentera

Ambroo: Halvfabrikat? Försöker göra dig lustig på folks ursprung eller är det en fortsättning på politiksnacket som fanns förr bland Timråiterna här på Sps?
Kommentera

Ambroo:

Aja, återstår att se vem som får tätast bakåt när serien kommer igång. Jag är inte orolig.
Kommentera

Dream Team: Han litar väl på sig, men han går inte ut med det, han é inte den typen som säger jag é bäst, utan han vet sina svagheter å de é bra.
Men de é en liten snur bland målvakterna, lundqvist tycker Tellan ska stå, Tellan tycker någ mer att Salo ska stå mest matcher medan Salo é självisk och säger att han ska stå ;P
Kommentera

difzi: Det vet jag inte om de gör, pratar bara om Salo nu. Själv hade jag inte tyckt att det vore fel att satsa på Lunkan faktiskt. Hade jag varit Hardy hade jag låtit honom få stå mot Tyskland.
Kommentera

Frisco: Frisco: Halvfabrikat i den mening att de inte är tillräckligt bra målvakter, Salo ser trött ut och Zajkowski håller definitivt inte elitklass.. Att han sen är halvpolack var bara ett faktum, inget annat..
Kommentera

Magnus:

Ja att köra igång två målisar och matcha dom och sen slänga in en tredje när det verkligen gäller låter som en ny idé :)

Jag är tämligen säker på att Tellans tavla inte skulle kommit i en viktigare match, och jag är rätt säker på att Salo inte skulle gjort dagens tavla mot bättre motstånd.
Kommentera

« · 410956 · »