El Aka Ali: Nja, Honken har väl varit den uttalade #1 enligt vad jag har förstått. Det är i alla fall utifrån den jag byggt min tes. Men jag unnar Hento chansen för han imponerade verkligen under slutspelet och under LG games i Globen.
GävleLasse: Har aldrig tanken slagit dig att varken "Honken" eller Liiv är nr 1? Det kanske är "Hento" som är BÅG:s förste keeper. Detta året har det varit så i alla fall för mig och med "Honken" som klart andra alternativ. Däremot så håller jag tillfulla med om att Timander skulle ha bänkats för länge sedan.
Db_04: Det verkar som att Timander placerats på bänken. Inte konstigt med tanke på hans klart underkända insats defensivt. Låt oss hoppas att A.Holmqvist TAR chansen nu och spelar hockey istället för att åka runt och ta idiotiska utvisningar, tappa position helt när han kliver upp offensivt i helt fel läge. Slovakerna är giftiga i sina kontringar.
Att BÅG bänkar Honken nu när det börjar att dra ihop sig måste vara ett av historiens konstigaste val. Vill han inte ha igång Honken? Vill han inte testa Honken mot bättre motstånd? Är Honken skadad på nåt sätt som maskeras med att BÅG vill ge Hento chansen. Jag trodde att Liv var den självklara backupen till Honken, inte minst efter Livs insats mot Italien som var i det närmaste felfri.
Debatten om Honken bland Brynäsare är konstig. Visst vill alla Brynäsare att det skall gå bra för Honken i landslaget, tycker man inte det så är man ingen sann Brynäsare utan ett idiotiskt kinderägg. Visst skulle en lysande insats i VM öka risken att han försvinner till NHL. Men han har ju som sagt var redan några kontraktsförslag från NHL klubbar att ta ställning till. Jag tror att Honken redan är scoutad ordentligt från samtliga NHL klubbar som är ute efter en målvakt. Om inte annat så lär scouterna sett en hel del av honom i och med att ett lämmeltåg av scouter följt Bäckström hela säsongen. Skulle ett VM öka risken att Honken försvinner, ytterst lite i så fall...
Tarasov: Trots att Z-bad har en usel säsong skulle det inte förvåna mig om han står som förstecenter när det väl rullar igång. I Tre Kronor lever man ofta lite för länge på gamla meriter.