Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

TV 3

« · 90141 Till forumet

Sv: TV 3
250kg kärlek:
Bingo-lotto vm, låter lockande. Kan tänka mej senariot att inför varge match säljs en lott och som man får vid ev vinnst ringa ett bra 071 numer A: 29,50 min, sedan kan de anlita Vlaes af gegerstam som leder den cirkusen så många prata minuter blir det, innan man får öppna en låda med dagens hemlige programledare, och naturligt en högvinst med dagens expertkomentator i lådan,,,,,
Kommentera

250kg kärlek: Canal Digital har köpt rättigheterna till 1/3 av fotbollsmatcherna under kommande VM. Vill du kunna se dessa matcher i direktsändning så måste du alltså betala för dig. Du får alltså punga ut med en slant, men slipper allt "blipp bloppande" med reklam och billotterier etc.

Jag skulle även kunna se det som ett framtidsalternativ för ishockey-VM. Man betalar för den match man vill se. Men det fungerar inte i dagsläget eftersom det riktiga tittarintresset inte infinner sig förrän det blir dags för slutspel. Det är först då folk vill betala för att se matcherna. Resterande matcher skulle de inte tjäna nånting.

Fotbolls-VM är annorlunda. Där spelar de bästa spelarna och de bästa lagen. Och varje match är viktig.
Kommentera

Själv ställer jag mig mycket skeptiskt till allt lull lull i och med hockey VM.
Att det ser ut så här med ett bolag som TV 3 är inget konstigt. Däremot förefaller det mer märkligt att konsumenter köper detta? Det rullas telefonnummer, SMS och tävlingar mer än rörliga bilder från matchen. Tv 3 vill tjäna pengar, vi vill se på hockey.
Fokuseringen att vinna en bil är större än själva matchen. Det finns skillnader i statligt ägda bolag och kommiersionella bolag. Vi ( alla som betalar TV- licens) kan förvänta oss en viss del av underhållning, dessvärre inte såna här stora evangemang som hockey- VM. Där snyter ett tjänapengarbolag rättigheterna i stället. Det är bara en tidsfråga innan fotbolls- VM sänds via ett vinstdrivande bolag, med SMS, bilvinster etc.

Kanske är det "Bingo Lotto fotbollsVM", "eller Bingo Lotto hockeyVM" som gäller?
Kommentera

Cluben LHC: Åkesson my vara stabil när det gäller Champions League och fotboll. Där är han mycket kunnig.

Han kan säkert mycket hockey också, det tvivlar jag inte på. Men det räcker med att han ska intervjua Hardy Nilsson så skiftar han personlighet likt Dr. Jekyll och Mr. Hyde. Man MÅSTE kunna vara opersonlig i TV oavsett hur mycket man sedan ogillar intervjuoffret ifråga. Åkesson har säkert fått en avhyvling av Hardy nån gång och aldrig glömt det. Därför ägnar han nu varje tillfälle som finns för att försöka få Hardy att tappa masken i direktsändning.

Såg du inte hur Boork tittade konstigt på Åkesson under hela intervjun efter det att Sverige vunnit bronsmatchen. Sverige vann, men Åkesson diskuterade Hardys medieträning. Jag gissar att Hardy fått höra sin beskärda del av det från internt håll. Det räcker väl...
Kommentera

Claes Åkesson är den stabilaste studiovärden i Sverige, när jag ser Champions League märker jag verkligen vilken stor skillnad det är på honom och den fnuttjejen som jag inte ens vet namnet på, och hon får leda Champions League. Sen är L.Granqvist rätt så värdelös, de flesta tror de är smarta när de lyssnar till honom och se honom som något bra, men han snackar för mycket skit.
Kommentera

westerlind mfl:

Kan det helt enkelt vara så att svenskar liksom många andra europeer måste inse att pengar bestämmer... Vi får helt enkelt betala för det vi vill se ex C+ eller PPV, Inte mer med det. De summor som betalas för fotboll och hockey ska betalas av någon, dvs konsumenten. Tiden då licensfinansierade kanaler kunde visa topphockey/-fotboll (Ja, jag vet att SVT visar fotbollsvm.) är tyvärr förbi hur mycket vi än önskar att det inte vore så.
Kommentera

När reklamen påverkar hur matcherna ser ut då har det gått för långt om man frågar mig! Sänd reklam o dylikt i paus i stället, reklamen i matcherna blir man ju bara förbannad på och därmed ingen bra reklam för de som gör reklam. Vad jag tycker om NHL ska vi väl inte en börja prata om, det är tur att det inte finns nått liknande i fotbollens värld! Där har hockeyn mycket att lära..
Kommentera

Det enda man kan vara glad över är att sporten på svensk tv är ljusår bättre än den amerikanska diton.
En massa hopklipp, knappt några Live-sändningar alls, och massor av reklam är ingen önskedröm precis.
Den som har sett NHL Powerweek på tv4 kanske fattar vad det handlar om i staterna.
Läste förresten om en amerikan som sett OS på tv.
"Finns det andra länder med i OS?" var hans kommentar...
Förhoppningsvis var han lite ironisk..men man vet ju aldrig. Huva!
Kommentera

liepins: TV4 har numera rätt att bryta sina program för reklam. Det hade de inte innan, men kom ifrån problematiken genom att klämma in alldeles för många 3minutersprogram av typen "Om en bok" i TV-tablån. Vars ENDA uppgift var att skapa ett tillfälle för att visa reklam före och efter programmet. Nu slipper vi förhoppningsvis detta i framtiden. Men då får man också köpa ett reklamavbrott "mitt i sporten".

Så länge man inte avbryter en fotbollsmatch mitt i sändningen klagar jag inte. TV3 bajsar ju sönder hockeysändningarna totalt (ursäkta min franska). Tyvärr tror jag vi får leva med det, för det är de stora TV-bolagen i europa som styr, och dessa har inskrivet att det ska vara fyra reklamavbrott i varje period. Precis som fallet är i NHL. Man skulle kunna önska att TV3 inte tog tillfället i akt och sände reklaminslag i varje avbrott, men de är självklart inte dumma. De vill ju tjäna pengar.

Men TV3 har i mitt tycke fallit lågt ner de senaste åren. Stenbeck borde känna sig obekväm. Kanal 5 ligger långt före vad gäller exempelvis serier. Ännu så länge har de inte satsat speciellt mycket på sport, förutom ett par lite mindre lyckade fotbollssändningar. Men ge dem lite tid så kanske det kommer. Hockey-VM på kanal5 vore ingen omöjlighet om ett par år...
Kommentera

westerlind:
Precis, e det några vi skall vara irriterade på är det dessa bolag som köper upp rättigheter till idrott i andra länder. Det är väl nåt tyskt bolag som har de svenska rättigheterna, bisarrt!
Sen att TV4 har börjat med reklamavbrott, tex mitt i sporten, gör mig så jävla irriterad!
Kommentera

liepins, timtheking, kärran, bajenmattias m fl:

Intressant ämne ni tar upp. Själv satt jag klistrad framför Tipsextra framtill Ingvar Oldsberg, Janne Jingryd och de andra mästarna gjorde programmet till ett lallarprogram för sveriges hänt-i-veckan för virkande näverslöjdare. Måste säga att jag blev oerhört glad när TV4 tog över och de helt plötsligt började prata om fotboll igen...

Tyvärr sålde Premier League ut matcherna till något obskyrt stallit-bolag, så vi måste se på spännande div 1- matcher istället. Tidigare tippade jag varenda helg, men nu tror jag det är tio år sen sist.

Borde inte Svenska Spel gå in och ta tag i det här?

Kortsiktigt tjänar säkert fotbollen stora pengar, men vad händer om några år när de svenskar och andra europeer som är uppfödda med engelsk fotboll ligger sex fot under jord?
Kommentera

Reklamen i matcherna är inte TV3:s påhitt egentligen, man bryter inte matcherna bara för deras skull men jag håller med om att man kunde gjort annat i upphållet. Som tex Canal plus, där kan man se en match helt utan reklam. Så ska det vara!
Men klandrar ändå inte TV3, dom tjänar enorma pengar på dessa avbrott, vem av oss här kan helt ärligt säga att man inte tagit den chansen till extra inkomst?

Kika in mitt länktips för 2 intervjuver med VM spelare
Kommentera

Kärran: Tjena...
INstämmer helt... Reklamerna som är mitt ik matcherna är helt onödiga.... Dom förstör juh hockeyn för tittarna..
Jag såg på Hela VM:et och det som stör mest när dom där j***a örnarna kommer... Men det som stör mig mest det är kommentarerna... Jag menar lasse kinch - Han kan väll ta över Jeoperdy eller nåt...
Boustedt är lika bra kommentator som när han var tränar för Västra Frölunda
Kommentera

Kärran: Var precis på väg och skriva nåt om tv-avtalen när jag hittade en artikel på GT.
Läs den vet jag...
VM lär stanna på tv3...
Det gäller nog bara för oss supportrar att försöka påverka innehållet i sändningarna på tv3.
Bort med den förbannade reklamen mitt i matcherna framförallt...
Kommentera

bajenmattias:

Håller med om att han är bäst, Lasse G alltså. Dessutom hinner han med något otroligt bra vad som händer.

De som skrivit avtalet med tv 3 har gjort en mycket dålig affär för ishockeyn, men de kanske var krasst ekonomiskt den bästa lösningen.

Med all den reklam som hackar sönder matcherna så borde man få betalt för att man tittar.

Tänk vilken skillnad nu inför fotbolls-VM. SVT sänder och alla som vill kan se. Tror också att det kan bli bra gjorda sändningar. Alla förstår vad det kommer att betyda långt nere i seriesystemet för fotbollsintresset.

Detta går nästan att jämföra med den undersökning som man berättade om på radion, om skolan. Man hade kommit fram till att elever lär sig mera i mindre klasser. Vem trodde något annat. Behövde man göra en undersökning om det, nej tror inte det.

Missnöjet med sändningarna och att de inte låg i SVT:s utbud kan bara ge dåliga effekter. Behövde man prova det.
Det kan betyda att svensk hockey inderekt får sämre möjligheter.
Kommentera

TV 3
Att en sådan kanal som TV 3 inte har råd att anställa riktiga kommentatorer, jag menar..

Lasse Kinch ( Världens sämsta kommentator )

Håkan Södergren ( En pajas som borde byta jobb )

P-A Gullö ( Den sämste av dem allihopa )

Claes Åkesson ( Borde hålla i melodifestivalen istället )

Tommy Boustedt ( Ser ut som en förvuxen Sara Wedlund )

Åke Unger ( Hyfsad men inte bra )

Jonas Bergqvist ( Bäst men inte bäst av alla )

Lasse Granqvist ( Helt Outstanding )

Tråkigt att man skall behöva lyssna på Lasse G samtidigt som man har teven på !!

// Bojkotta Tv 3
Kommentera

« · 90141