Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

TV 3

« · 90141 · » Till forumet

Sv: TV 3
250kg kärlek:
Bingo-lotto vm, låter lockande. Kan tänka mej senariot att inför varge match säljs en lott och som man får vid ev vinnst ringa ett bra 071 numer A: 29,50 min, sedan kan de anlita Vlaes af gegerstam som leder den cirkusen så många prata minuter blir det, innan man får öppna en låda med dagens hemlige programledare, och naturligt en högvinst med dagens expertkomentator i lådan,,,,,
Kommentera

Hur fan kan du tycka Claes Åkesson är bra! Lasse G regerar på kommentatorsfronten...

Lyssna bara under Vm skall du få höra vilken inlevelse han har när han kommenterar...

// Mattias

Cluben LHC:
Kommentera

bajenmattias: Flytta över hockey-VM till ettan,tvåan eller TV4 istället så att alla kan se istället...TV4 kanske vi kan skippa, för där är det reklam jämt, precis som i TV3...nää, sänd hockey-VM i ettan eller tvåan!
Kommentera

heart: VM till SVT, de låter väl bra.. Ända kruxet är väl att man skulle bli tvungen att stå ut med bruden som absolut inte kan referera hockey för fem öre.. (har inget namn i huvet)

Annars låter de fint, OS va ju riktigt bra producerat om ni frågar mej..
Kommentera

KentaK: Hellre kass kommentator istället för reklam...
Jag växte upp med tv och radiokommentatorer... man ställde helt enkelt radion på tvn för att slippa andra klassens patetiska försök... dög mer än gott, om än att det kunde vara ngn viss sekunds förskjutning.....
Kommentera

Lunkster:
Vem som helst kan kommentera bättre än Lasse Kinch.
Titta bara på årets VM när karln försökte lära oss hur digital tv fungerar..... nej tack vet jag Arne och Ankan.
Kommentera

Frasse99: Jag kan hålla med dej om att Lasse Kinch inte är någon höjdare på att kommentera hockey...
Kommentera

Frasse99: Jag ryser bara vid tanken... speciellt att han inte riktigt själv fattade hur det fungerade....
Men sämst måste ju i alla fall Zachrisson vara i sändningarna från Americas Cup.... Jag menar... han gör ju inte ens ngt bra jobb i golf....
Kommentera

Lunkster:
Det finns en som är ännu sämre och det är han som har hand om studion när Femman sänder fotboll....
Lasse Granqvist brukar hoppa in och kommentera hockey emellanåt på Canal Plus och han är sannerligen en av de allra bästa.
Kommentera

Frasse99: Bara för att ämnet är på tal... vilket kanske inte har så mycket med TRe Kronor att göra.. men 4:ans Hockeykväll är pisam... jag vet inte vad ni tycker men Challes enda bra insats har varit Challecam från Leksand... å fåntratten som står och snajdar in frågor till Challe... kan ju faktiskt få stå bakom kameran istället för framför... Nä... lägg in Boorken som expert... han är inte bildskön men han inger lite respekt inom kunnandet av just den där sporten som vi talar om....
Kommentera

Frasse99: Nu börjar vi verkligen avvika från Tre Kronor... så för att komma tillbaka till själva gb's syfte så undrar jag vilke skulle passa bäst att kommentera en landskamp, och vilka skulle vara bäst på att sända det? Kanske lite enkla frågor...
Kommentera

Lunkster: SVT , Mats Nyström i studion med Anders Parmström som expert och Lasse Granqvist och Lars-Gunnar"L-G"Jansson som kommentatorer .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Lunkster: Nja, kass kommentator förstör ju hela matchen.. reklamen kan man komma undan, den påverkar ju inte själva hockeyn.. men de gör tjejen som inte får till ett bra referat på hundra försök!!
Kommentera

Lunkster skrev: "Hellre kass kommentator istället för reklam..."

Och istället för reklamen blir det vadå?

Faktum är ju att det inte är TV3 som tvingat på oss reklamavbrotten. Detta blir ju något som försigår vare sig det sänds via statlig television som den reklamfinansierade.

Blir det mycket roligare av att SE spelarna åka i åttor eller hänga på sargkanten tills sekreteriatets röda lampa släckts?
Kommentera

Et tu Brute: Jag tycker att dom kan ta bort all reklam...den är så j-vla onödig och så förstör den bara programmen också...
Kommentera

Et tu Brute: Jo... visst har du en poäng... men om vi säger så här... skulle ett par bra kommentatorer få utrymme så skulle det vara mycket trevligt att höra dessa medans spelarna åker i åttor... själv zappar jag bara över till en annan kanal när reklamen sänds och skulle det plötsligt vara något intressantare i andra kanalen så stannar jag där... vilket betyder att man tappar åtminstone mig som tittare... vilket säkert några till känner igen sig i...
Kommentera

Man tycker att SVT eller TV4 kunde ta tag i sändningarna så hela sverige kunde få se lite roligare hockey... det skulle nog också bidraga till att göra VM till en lite större turnering än vad det är idag!.. Även fast det kanske krävs ännu mer där till!
Kommentera

Anledningen till VM sänds i TV3 är för att Rickard Fagerlund & CO har tänk på sina arvoden i första hand och skitigt i att ishockeyintresset minskar stadigt .
Nu när Kjell Nilsson är ny boss efter Fagerlund så kanske de blir ändring på sakerna ...
Någon som vet hur långt kontrakt TV3 har för rättigheterna till VM ?

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Lunkster: Jag finner både reklam som onaturliga spelavbrott som något störande när jag tittar på en hockeymatch. Men eftersom det är hockeyn jag är intresserad av så låter jag övrigt försvinna i pereferin. Det slätas över med att man hämtar en öl till, fyller på kaffe eller bre sig en macka.

Så begåvade kommentatorer, att jag får lust att titta på spelare som inte gör ett skvatt, finns inte ännu.

Åkesson med sin gedigna hockeybakgrund är bland det bättre man kan tänka sig som programledare. Att han oftast har folk som Södergren, Koorken, och Boustedt omkring sig gör inte saken sämre. Betydligt kunnigare än Arne och Ankan om man är intresserad av pladder.

Annars hade det varit kul om SVT med Albert Svanberg i spetsen fått mixa ihop en VM-studio. Svanberg har liksom Åkesson en hel del erfarenheter att falla tillbaka på.

För övrigt såg jag den andra VM-finalen, 1998, i Turkiet. Har för mig att det var ZDF som sände, det var tysk kommentator i alla fall. Så här i efterhand så är det inte något man reflekterar över. Snarare är man lite förvånad över helhetsintrycket, så här 4 år senare. Behållningen hade nog knappast varit större bara för att det hade varit svenska kommentatorer istället. Fast det beror nog mest på att man kanske har fokus på hockeyn istället för lull lullet runt omkring :-)
Kommentera

Tor Karlström: Nej, att VM sänds i TV3 har inte ett piss att göra med varken Fagerlund eller några arvoden.

IIHF säljer TV-rättighetena till EUB? (lite osäker på förkortningen) som i sin tur säljer till de TV-kanaler som visar intresse. Först till kvarn och störst plånbok är det som gäller.

När TV3 snodde rättigheterna 1991 så fanns inte ens SVT på plats när det förhandlades om de olika ländernas sändningar. Typisk flathet från någon som inte är van vid konkurrens.
Kommentera

Et tu Brute: Personligen tycker jag Åkesson är bra trist. Svanberg är bra på krönikor och Grankvist är bra i radion... Och visst är det sporten som gör att man tittar, men det är roligare att titta om man inte störs sig på lull-lullet.... samt det där med att hämta en öl i reklampauserna... då är man så fuller i tredje perioden att man missar slutet...
Kommentera

Lunkster: "Torra fakta" är ibland att föredra, framför glamande gamänger.

Och sedan gick det lika bra med kaffe...eller varför inte en koffeinfri Cola...om man nu inte föredra te, som dessutom gör magen kvalmig. En sann patriot tager sig istället en klar...fast då kanske man också missar slutet...Reklamavbrott är inget för folk med beslutsångest :-)
Kommentera

Et tu Brute:
Precis som du skrev så riskerar man att missa slutet av matchen om man skulle roa sig med att ta en klar eller två i pausen.
Med Kinch som kommentator och med treans ständiga reklamavbrott så kan det behövas något som piggar upp och då skulle jag rekomendera en rejäl kopp java för det sitter ju aldrig i vägen ;)
Kommentera

Frasse99: Visst går hockey-VM i Finland i år?
Kommentera

heart: Vet ej, och, uppriktigt sagt, who cares?
Kommentera

nek97raj: Nä, hockey-Vm är inte lika stort eller lika roligt nu som det var förrut...det är ju alltid Tjeckien som vinner, med undantag ifjol då Slovakien vann...
Kommentera

I år kommer det att spelas minst två otroligt viktiga matcher för Sveriges del under VM.

1. Finland - Sverige i ett VM på finsk mark, bättre nerv än så blir det inte. En måstematch! Finnarna vill givetvis ha revanch efter knäckningen i förra VM. (Visserligen spelar Sve och Fin i olika grupper men kommer säkert stöta på varandra under turneringens gång.)

2. Vitryssland - Sverige är ju en annan otroligt presigeladdad match. Hela hockeyvärlden kommer att hålla ögonen på den matchen. Var det en engångsföreteelse i OS eller?

Jag börjar bli j*kligt less på alla som klagar på VM. Kanske skulle ett namnbyte på turneringen hjälpa. Det är ju inget VM men en jäkligt bra turnering oavsett vad de skriver i tidningen.
Kommentera

easy: Håller med du... VM blir vad man gör det till.....
Kommentera

easy: vadå? det är väl visst VM!
Kommentera

FredrikM: Såklart att det blir VM..men hur roligt är det på en skala 1-10..en 4 tycker jag...OS är roligare...
Kommentera

heart: Ja... hade OS spelats varje år så hade NHL sagt sitt om det och det skulle varit lika framträdande som VM.... Meningslöst att jämföra...
Vad är bra med Tre Kronor och vad är deras svagheter.... vilket sätt skall vi bygga laget på?... bara "bra" spelare blir inget lag... det har vi sett tusen exempel på....
Kommentera

FredrikM: De easy menar e ju att VM inte e VM i bemärkelsen att världens bästa hockeyspelare inte ens deltar i sitt lands färger.. Det hade känts mer ärligt om alla tävlade under exakt samma förutsättningar.. som i OS, då vi fick pisk i kvarten och de visar hur bra svensk hockey EGENTLIGEN är..
Kommentera

KentaK: Påstår du att Vitrysk hockey är bättre än Svensk?
Vi har trots allt de bästa spelarna i världen!
Kommentera

FredrikM: Håller med om att vi borde slagit Vitryssland... då en Skelleftespelare gjorde det där snöpliga målet på Sverige... men bäst spelare i världen är att ta i... så jag säger det igen... bra spelare inte lika med ett bra lag... 23 centrar skulle få det ganska svårt även i div 1...

VAd behöver vi i landslaget då? kom igen nu..... idéer!!!
Kommentera

Svaret är lika självklart som enkelt. Ett väl fungerande lag. Eftersom turneringarna är relativt korta behövs kontinuitet och tid att bygga upp ett lagspel.

Som det är nu byta halva truppen ut några dagar innan nadsläpp och då är det svårt för tränarna att få ut maximalt. Mitt tips: satsa på ett lag under en hel säsong och låt de få spela VM. Det skulle vara intressant och se hur ett sånt lag skulle lyckas jämfört med NHL-ihoplocket.
Kommentera

easy: Om vi bara skulle ta samma lag hela säsongen skulle det antagligen gå ännu sämre fö Tre Kronor!.. INte ens de bästa i elitserien skulle (kanske!!) ställa upp...J Jönsson, Ottosson med mera som inte orkar med de små onödiga skit turneringarna tillexempel.. När man ser hockey och speciellt landslag hockey vill man juh se så bra spelare som möjligt lira för sitt land... Vi ser juh änå att när Hardy tar ut till "småturneringarna" som "baltica cup" mm så tar han juh i stort sett ut samma spelare i alla de turneringarna.. ocg jag tycker inte man kan se något speciellt bättre utav det.... Men ett vis vore kanske att bara anordna Vm vart annat år!
Kommentera

FredrikM: Om dom skulle ta VM vartannat år så skulle det nog bli lite mer sug efter VM..som OS som är vart fjärde år...man skulle längta mer efter VM, precis som efter OS...Men några fler förluster mot Vitryssland vill vi inte se i OS något mera...
Kommentera

easy: Håller med det du har skrivit. Sluta att klaga på VM. Själv älskar jag allt som har med Tre Kronor att göra. Vad skulle man göra utan VM????
I år kommer det att bli jätte spännande..skulle vara underbart att slå finnarna på deras hemmaplan...men då behöver vi som sagt Henrik Lundqvist där bak om vi ska lyckas
Kommentera

Frölunda85: Går nog bättre om vi har Salo du! Om inte han kommer hem så skulle nog Liv och Wannheinen passa bättre
Kommentera

FredrikM: Salo är självklart nummer ett!!!Men han verkar ju inte vilja spela mer...och då är det Henke som ska stå i så fall
Kommentera

Frölunda85: Nja. The MOOSE måste väl ändå komma 2:a efter Salo. Han är en etablerad NHL-målis.

Visst har inte Liv varit på topp hela säsongen. Dock tycker jag fortfarande att han borde ha en plats i landslaget...
Kommentera

Wewillwintoday: Vem är The MOOSE???
Kommentera

Frölunda85: "Men han verkar ju inte vilja spela mer"

Nehej!? De e klart som stryk att han står om Edmonton åker innan slutspelet.. Men Lundqvist är just nu klart bästa svensk på hemmaplan, inge snack om saken.. Liv har inte varit till belåtelse..
Kommentera

Wewillwintoday: Ja tycker som sagt att Lunkan har varit klart bäst här hemma, han har hållt en enormt hög och framför allt jämn nivå!

Frölunda85: The Moose är Johan Hedberg, en av världens mest överskattade målvakter.. =)
Kommentera

Jaha, och "Tellan" får inte ens vara med i förhandssnacket!!!
Kommentera

KentaK: Jag vill inget hellre än att Tommy Salo står, men han har ju sagt att han inte vill stå.
Kommentera

Frölunda85: Jag tycker att dom ska släppa fram Henrik Lundqvist istället...
Kommentera

heart: Ja,självklart. Men skulle Salo vilja stå tycker jag att han ska vara första målvakt och Henke andra målvakt
Kommentera

Frölunda85: Jag tycker att dom ska ta bort Salo helt från landslaget. Han har gjort sitt nu...och vi vinner inte VM bara för att han står i mål...
Kommentera

heart: Vi har större chans och vinna Vm med Salo i mål än med någon anna svensk målvakt just nu! Och tackar han nej så ska självklart Hegberg få chansen för en gångs skull, men lirar han också fortfarande får väl Wannheinen, Liv Lundqvist mm slåss om platsen...
Kommentera

« · 90141 · »