Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

TV 3

« · 168816 Till forumet

Sv: TV 3
easy: Om vi bara skulle ta samma lag hela säsongen skulle det antagligen gå ännu sämre fö Tre Kronor!.. INte ens de bästa i elitserien skulle (kanske!!) ställa upp...J Jönsson, Ottosson med mera som inte orkar med de små onödiga skit turneringarna tillexempel.. När man ser hockey och speciellt landslag hockey vill man juh se så bra spelare som möjligt lira för sitt land... Vi ser juh änå att när Hardy tar ut till "småturneringarna" som "baltica cup" mm så tar han juh i stort sett ut samma spelare i alla de turneringarna.. ocg jag tycker inte man kan se något speciellt bättre utav det.... Men ett vis vore kanske att bara anordna Vm vart annat år!
Kommentera

FredrikM: Om dom skulle ta VM vartannat år så skulle det nog bli lite mer sug efter VM..som OS som är vart fjärde år...man skulle längta mer efter VM, precis som efter OS...Men några fler förluster mot Vitryssland vill vi inte se i OS något mera...
Kommentera

easy: Håller med det du har skrivit. Sluta att klaga på VM. Själv älskar jag allt som har med Tre Kronor att göra. Vad skulle man göra utan VM????
I år kommer det att bli jätte spännande..skulle vara underbart att slå finnarna på deras hemmaplan...men då behöver vi som sagt Henrik Lundqvist där bak om vi ska lyckas
Kommentera

Frölunda85: Går nog bättre om vi har Salo du! Om inte han kommer hem så skulle nog Liv och Wannheinen passa bättre
Kommentera

FredrikM: Salo är självklart nummer ett!!!Men han verkar ju inte vilja spela mer...och då är det Henke som ska stå i så fall
Kommentera

Frölunda85: Nja. The MOOSE måste väl ändå komma 2:a efter Salo. Han är en etablerad NHL-målis.

Visst har inte Liv varit på topp hela säsongen. Dock tycker jag fortfarande att han borde ha en plats i landslaget...
Kommentera

Wewillwintoday: Vem är The MOOSE???
Kommentera

Frölunda85: "Men han verkar ju inte vilja spela mer"

Nehej!? De e klart som stryk att han står om Edmonton åker innan slutspelet.. Men Lundqvist är just nu klart bästa svensk på hemmaplan, inge snack om saken.. Liv har inte varit till belåtelse..
Kommentera

Wewillwintoday: Ja tycker som sagt att Lunkan har varit klart bäst här hemma, han har hållt en enormt hög och framför allt jämn nivå!

Frölunda85: The Moose är Johan Hedberg, en av världens mest överskattade målvakter.. =)
Kommentera

Jaha, och "Tellan" får inte ens vara med i förhandssnacket!!!
Kommentera

KentaK: Jag vill inget hellre än att Tommy Salo står, men han har ju sagt att han inte vill stå.
Kommentera

Frölunda85: Jag tycker att dom ska släppa fram Henrik Lundqvist istället...
Kommentera

heart: Ja,självklart. Men skulle Salo vilja stå tycker jag att han ska vara första målvakt och Henke andra målvakt
Kommentera

Frölunda85: Jag tycker att dom ska ta bort Salo helt från landslaget. Han har gjort sitt nu...och vi vinner inte VM bara för att han står i mål...
Kommentera

heart: Vi har större chans och vinna Vm med Salo i mål än med någon anna svensk målvakt just nu! Och tackar han nej så ska självklart Hegberg få chansen för en gångs skull, men lirar han också fortfarande får väl Wannheinen, Liv Lundqvist mm slåss om platsen...
Kommentera

« · 168816