Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

TV sändningar?

« · 266680 Till forumet

TV sändningar?
Kommer SVT1 & att sända VM??
Kommentera

Sv: TV sändningar?
finne85: Är det inte viasat som gör reklam för VM? Det borde ju bli TV3 då....
Kommentera

Japp, Viasat sport och TV3 Se länktips
Kommentera

Klinth: Bra att få klarthet.. ja, i den annars så opersonliga sporten ishockey..

TV3 has done it again... När ska det bli skottpengar på P-A Gullö??
Kommentera

fan..
ser bara Sveriges 1,2 och 4.

men måste se på finlands 1 då.. iofs sak samma, men alltid roligt att höra vad svenskarna säger och tycker :)
Kommentera

finne85:

Ja jag är i samma prikära läge som dig men man har juy kompisar man kan se hos!

Innebä'r detta att skitstöveln Lassa Kinch kommer att kommentera

Skottpengare på Pa GULLÖ var det nån som sa!!!

Jag är berdd att hålla med...
Kommentera

bajenmattias: Tv3 är faktiskt 10 ggr bättre än tv4. Men bäst är canal+. Där slipper man reklam.
Kommentera

Vf chefen:

eeh.. gillar nog SVT rätt bra (1:an & 2:an)

Curre Lundmark är enda bra experkommentatorn som finns i Sverige, hehe... iofs bara han och Challe Berglund jag känner till men ändå... Challe är ju helt världelös, konstigt nog vet han mycket lite om hockey för att varit så pass bra som han var.

Curre är säker, han kan sin sak.

Fast Antero Mertaranta är Finlands enda kommentator.
Inga experter här inte. han klarar av allt själv. hihi :)
han talar snabbt. snabbt var ordet.

lyssna på låten "ihanaa leijonat ihanaa"
ladda ner från kazaa... det är lagt i ihop referat från olika VM matcher, och gjort det till en låt...
hehe, kul låt fast ni kanske inte förstår så mycke :)
Kommentera

finne85: Curre kan kommentera TV-pucken tillsammans med Mats Nyström.. det är deras nivå..
Kommentera

Dream Team: Curre pratar väldigt konstigt. Han låser sig hela tiden, stapplar sig igenom konstiga formuleringar och då han inte hittar orden pratar han om något helt annat. Han är såklart en hockeyexpert men jag stör mig verkligen på det sätt han pratar.
Kommentera

Deas:

"Curre pratar väldigt konstigt. Han låser sig hela tiden, stapplar sig igenom konstiga formuleringar och då han inte hittar orden pratar han om något helt annat. Han är såklart en hockeyexpert men jag stör mig verkligen på det sätt han pratar."

- Bättre än att prata lite konstigt och veta vad man talar om än som Challe tala lite mer tydligt och bara prata strunt, han är mycket värdelös.. först tippade han att Timrå skulle bli sist i ES och åka ur ES.Ja, vi så väl hur det gick för dom?
Och i slutspelat trodde han stenhårt på Marcel Jenni som slutspels kung. Hur mycket gjortde han i slutspelet då? Inte var han kung iaf.
Det var egentligen bara en parentes och jag vet att det är mycket svårt att tippa hur serier och sånt skall sluta, men att han går helt efter spelartrupper när han tippar en sluttabell är amatörliknande.
Det är varenda år nån som överarskar, men det trodde inte Challe. Ni får tycka vad ni vill om Challe men min favorit är han inte iaf. Sen var ju han Gunnar Johansson som hjälpte till i finalserien mycket mer kunnig än vad Challe t.ex. var,
visst.. han är kanske 20 år äldre och mycket mer erfarenhet men ändå...

Dream Team:

"Curre kan kommentera TV-pucken tillsammans med Mats Nyström.. det är deras nivå.."

- jaha.. vem tycker du är bättre då? challe, nej fan.
och sen hon, tjejen, Åsa kanske hon heter är det värsta jag hört.
skrattretande..
Kommentera

finne85:

"men att han går helt efter spelartrupper när han tippar en sluttabell är amatörliknande."

Och du själv hade förstås tippat att Timrå skulle gå till semifinal?

Så gott som samtliga tränare och övriga experter tillsammans med 95% av alla hockeyintresserade hade väl tippat att Frölunda och FBK skulle mötas i final. Vad tror du man baserade det tipset på? Spelartruppen eller vem som har snyggaste tröjorna?

Visst, Challe är värdelös, kan ingenting om hockey.
Lagkapten i Djurgården i en evighet, SM-, VM- samt OSguld.
Påtänkt Sportchef i LHC.

Skärpning!
Kommentera

Huge: Men, Frölunda har ju snyggast tröjor ;-)

Starka lag på pappret, vad skall de annars gå på innan säsongen startat?

Men vem hade anat att Frölunda skulle vinna mot Färjestad i 4 raka matcher? Där är en skräll ;-)
Kommentera

Klinth: Jag är ledsen, men skulle man gå på tröjfärgen så skulle både FBK och Frölunda spelat i KS i år samt Brynäs och Leksand mötts i final... ;-))
Kommentera

Huge: Ja det håller jag med om!
Kommentera

Huge: Fel, fel, fel!!!

Frölundas skrud är underbar, däremot kan jag instämma vad det gäller FBK.

Brynäs och Leksand??? Vad är snyggt med deras dräkter då?

NADA!!!
Kommentera

Klinth:
Stilrena och klassiska tröjor kommer alltid att klassas som snygga.
Kommentera

Robert P: Och vad räknas som stilren och klassisk?

Leksands tröjor är helt utan karaktär, men Brynäs dräkter kan jag vär erkänna att jag tycker är OK, även om de inte är direkt snygga.
Kommentera

Klinth: "Leksands tröjor är helt utan karaktär" säger du. Jo jag tackar ja. Leksands tröjor är de mest stilrena i hela Elitserien. Det ända som inte passar in är den lilla röda reklamen för tidningen Land på kragarna, men de är helt klart snyggast i ES!!!!
Kommentera

Mälarmasen: Det kan du ju får tycka, det har jag inga problem med.

Acceptera bara det faktum att jag definitivt inte håller med dig om att de är snyggast. Långt därifrån!!!
Kommentera

Klinth: Det accepterar jag, men vilka r snyggast i din mening då??
Kommentera

Mälarmasen:

Snyggaste tröjorna är, utan konkurrens, Skellefteås.
Frölundas Indian-tröja är närmast skrattretande.
Kommentera

Mälarmasen: Jag gillar naturligtvis Frölundas dräkter bäst av alla, men där är man ju enögd ;-)

I övrigt så gillar jag Djurgårdens dräkter, de är snygga även om det bär mig emot att erkänna det ;-)
Kommentera

Klinth:

Va leksand då?

Är inter de snygga då!

Bara lite i alla fall!!

Jag tycker ju Brynäs tröjor är klart fulast :)

Kanske har med det lilla röda märket att göra :)
Kommentera

bajenmattias: Leksands dräkter känns lite tråkiga faktiskt :-(
Kommentera

Huge:

Nej.
Jag sa inte att jag skulle ha tippat på Timrå i Semifinal men att det alltid är nåt lag som överaskar händer ju varenda år..
Men Challe hade typ lagt sin tabell helt efter traditionen och spelarna på pappret.
(Det med Timrå var bara ett ex.)
Men så fungerar det ju inte alltid, visst Frölunda & Färjestad är superbra ex. som har bästa trupperna och rättvist slutatde 1:a respektive 2:a i grundserien.

Jag vet att dom flesta såkallade "experterna" hade tippat Timrå i botten o.sv. och det är väl rätt självklart, men man måste ju alltid tro att det finns nåt lag som sticker upp, och iår var det Timrå.

Och sen sa jag att det var en personlig åsikt att jag tyckte han var dålig. Eller om vi säger så här: det finns mycket bättre "hockey experter"..

"Visst, Challe är värdelös, kan ingenting om hockey.
Lagkapten i Djurgården i en evighet, SM-, VM- samt OSguld.
Påtänkt Sportchef i LHC."

- jaha.. du missförstod nog mig nu.
jag menar om rollen som "hockey expert" inte som hockeyspelare.
Och det är helt olika saker, visst tror jag det är mycket lättare att vara "expert kommentator" om man är före detta proffs.

Men saken är ju egentligen inte hur mycke man kan..
tror inte TV4 hade nått skriftligt prov åt Challe när han började på TV4, dom gick efter hans erfarenheter som hockeyspelare.
Och sen går dom ju rätt långt efter hur bra man "talar/kommenterar" oxå,
och där håller jag med om att Challe är rätt bra.

Själv ser jag hellre en före detta tränare som expert kommentator, dom brukar kunna det mesta!
Säger inte att inte Challe inte vet nåt, men att det skulle finnas bättre, enligt mig.

Jaja.. nu äre bara 11 dar kvar till VM.
Kommentera

bajenmattias:

TPS och Kärpäts tröjor.. ;)
Kommentera

finne85: aik tröjor!!!!
Kommentera

datsyuk:

japp, håller med.
dom är bland dom snyggaste i sverige.

se länktips & bifogad fil för att se snygga tröjor...
Kommentera

finne85: Munderingen i stort verkar inte se ut som många andra i Finland iaf, vandrande reklampelare är många lag.
Kommentera

Klinth: Ja djurgårdens tröjor är snygga. Vad tycker du om MIfs? De är väl nästan finast?
Kommentera

Brynäs Tröjor e också snygga...!!
Kommentera

Frella:

Jo, lite för mycket reklam kanske...
Men jag tycker dom är snygga hursomhelst.
Kommentera

finne85: Hur kan du säga att Curre är bra????? Det låter ju precis som att han pratar till barn eller såna som aldrig har hört talas om hockey! Han suger ju för fan....helt kass.... Tacka vet ja inhyrda Chris Härenstam!! Han vet vad han talar om.
Kommentera

Stofelius:

Va? Jag sa ju tvörtom, att Challe är kass.. läs ordentlgt!

"Chris Härenstam"

- Fan, han är ju ännu kassare!!
Kommentera

Va i H-vete? Dom har tagit bort mitt förra inlägg.
Curre är bra som expert! Han tippade t.ex. att Hammarby och Rögle skulle komma till KS direkt, fast Rögle aldrig vunnit borta mot Löven..
finne85 menade väl att han var bra som expert. Han kan sina saker, till skillnad från vissa andra i de kretsarna.
Pärlskog är till exempel usel.
ett citat:
'Oj nu börjar det blir mycket bråk, nu får nog de små gå och lägga sig' eller detta året då 'det var inget fint språk han hade' när en hockeyspelarna sa fan i en mening.. so what?
Är han svenskalärare eller?
nej please.
Kommentera

« · 266680