Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

HS GeoLiga.

« · 985823 · » Till forumet

Sv: HS GeoLiga.
Wayne Gresky:

Alltid stort att slå en serieledare
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag brukar jubla när jag spöar arvidhx, det är verkligen en merit! :)
Kommentera

mattias - 74: Det är sällan jag har chansen att göra det eftersom jag oftast leder mina serier.
Kommentera

Wayne Gresky:

Inget fel på självförtroendet iaf.
Kommentera

Info om HS-GeoLiga, som också givits i tävlingens gästbok:

-------------------
Det här är en liga enkom för Hockeysnackare. Ombord i tävligen har vi idag en handfull nick som snubblat in från annat håll, alternativt inte givit sig tillkänna på HS. Inför nästa säsong tänker jag rensa bort icke kända nick härifrån.

Ni som känner er träffade, men vill fortsätta vara med, registrera er på www.hockeysnack.com

Medlemsskap är gratis. Använd gärna samma nick som ni använder här. Om ni vill kan ni sedan babbla vetgirig med oss andra i vetgirig-delen av siten.

Direktlänk: www.hockeysnack.com/arena/Vetg ... g.php

Plus en sista not:
En person = Ett nick = En tävlande.
En person kan alltså inte tävla under flera nick.

Kommentera

Metal Guru:

Bra!
Tycker det är lite lurigt hur de "icke-öppna" tävlingarna kan ha fått så många deltagare utifrån. Finns väl någon till HS-liga där det är så om jag inte minns helt fel?
Kommentera

Gidde:
Ska vi ha samma regel i våra andra ligor?
Kommentera

Metal Guru:

Det tycker jag.
Det är väl iofs upp till den som administrerar ligan att sätta upp reglerna, men eftersom vi kallar dom för HS-ligor så bör dom väl vara öppna bara för HS-medlemmar?
Kommentera

Jag tycker att vi borde ha samma regler i ligorna, men å andra sidan borde jag då ha förankrat GeoLigans förändringar här.

Kommentera

Metal Guru: HS-ligan visas inte på Vetgirig men är öppen för alla registrerade. Ska man fylla i: Tillåt EJ fria anmälningar
(du sköter det själv)??
Kommentera

Det tycker jag är overkill, Frisco:
Om den inte visas, har man ju minimerat möjligheten för allmogen att slentriananmäla sig.

Frågan är ju mer hur hanterar vi de som sladdrar in från sidan, samt kör vi samma regler för alla fyra ligor?

a) accepterar utan att bry sig.
b) ok om de registrerar sig här, om inte matchstraff.
c) direkt matchstraff.

Problemet (om det nu är ett problem) är störst i HS GeoLiga - eventuellt beroende på att jag flaggat för cupen öppet hos en fyra-fem av oss i deras vetgirig-profiler. Så skulden (om man nu kan prata om skuld) är nog mest min egen.
Paddan är en av dem. (länk)
Kommentera

Metal Guru: Efter lite pikande så anslöt jag mig till GeoLigan. Klickade nyss in mig på den första matchen mot Bissett och klickar i mitt svar på första frågan, sedan så var det dags att Rätta frågan... vad händer? Givetvis låser sig datorn fullständigt och kräver en omstart vilket gör att tiden givetvis gått ut innan jag återkommit till tävlingen.

Grattis Bissett till en oerhört enkel seger.
Kommentera

Paddan:
Å andra sidan så har han stått och varit ensam i den divisionen länge, så han kanske har en ringrostighet som gör att han kanske inte ens går igång.
Kommentera

Jag tror att jag kan hälsa jumu01 välkommen hit från HS GeoLiga.

Kommentera

Den här veckan har Linnea/Fruitdrop allt sopat banan med mig med totalt 7-2 :/

Dock tog jag ju mig till slutspel i cupen ändå, fast nedflyttning i GeoLigan. Livet är hårt.
Kommentera

Mike Skinner: Du är väl medveten om att ditt avancemang i cupen ENDAS berodde på att jag klumpade fram en wo seger åt dig i näst sista omgången? ;-)
Kommentera

Stigsson:
Du jag blev nästan sur där, har för mig att jag gjorde riktigt bra ifrån mig i den matchen. :) Hade ju velat mäta mig på allvar mot dig, men det fick jag ju inte. Osportsligt, Stigsson, osportsligt. :)
Kommentera

Sista omgången pågår i GeoLigan.
Från meddelande-fältet däri:

Hej, följande användare kommer tas bort inför nästa säsong, om ni inte reggar er på Hockeysnack enligt nedan: cambridgekuren, Handfast, kudvig, pannben, poolare

Finns ni redan registerade, men under ett annat nick, säg hej i www.hockeysnack.com/arena/Vetgirig.nu/inlagg.php alternativt bubbla Metal Guru.

Kommentera

Metal Guru: Du nämner inte jumu01. Är den individen identifierad som HS-medlem?
Kommentera

Stigsson:

Har du provat att söka här på HS?
En sådan där hemsk FBK-are verkar det vara ;-)
Kommentera

Gidde: Usch då, inte konstigt att jag försöker stänga den/det ute då ;-)
Kommentera

Blev dessutom medlem i förrgår så det är väl troligtvis för att få fortsätta vara med i våra fantstiska ligor på vetgirig.
Kommentera

Stigsson:

Jag tror att jag kan hälsa jumu01 välkommen hit från HS GeoLiga.

Metal Guru @ 127.0.0.12008-03-30 00:30
Kommentera

Mike Skinner:
"Dock tog jag ju mig till slutspel i cupen ändå, fast nedflyttning i GeoLigan. Livet är hårt."

Jag har nu verkställt borttagningar av de fem nämnda nicken. Så du klarade kontraktet på galgbacken.

Det blir inte heller en Div 4 kommande säsong, utan vi HS:are räcker bara till för tre (nästan) fulla serier.
Kommentera

Metal Guru:
Härligt. Då är allt glömt denna säsong, och blickar framåt.
Kommentera

Jag tycker att det känns som att jag möter Paddan hela tiden i den här ligan. Vad är grejen med det?
Kommentera

knaskamilla:
Vetgirigs slumptalsgenerator är inte på hugget för närvarande.

Var glad för att det inte är som i en annan liga där jag mötte nån atrep (eller nåt sånt) i de tre inledande omgångarna, medan Gidde/AGF fick spela det femte hjulet under samma tid - och stå över gång på gång på gång.

Inte lätt att försöka avancera då.
Jag menar atrep är fet-tuff...
Kommentera

knaskamilla: Tja, så stor har jag inte blivit än att folk möter mig hela tiden, men fyra raka förlustmatcher förstår jag kan förta lite av nöjet. Själv tycker jag det är helfestligt.
Kommentera

Paddan:

Äh, jag förlorar mot alla i den där ligan, men jag fattar inte varför man möter samma person flera gånger i rad.
Kommentera

knaskamilla: Någon inbyggd ingrediens av utnötningstaktik, kanske?
Kommentera

knaskamilla: Det står ju att Spelprogram slumpas fram denna säsong i denna division. Skyll på slumpen.
Kommentera

Frisco:

Jaha. Innebär det att man skulle kunna möta samma person alla matcher en hel säsong?
Kommentera

knaskamilla: Det ser så ut det. Värva folk så divisionen blir fullständig. Då löser det sig till nästa säsong.
Kommentera

Frisco:

Skumt upplägg.
Kommentera

knaskamilla:
Det är inget skumt alls - däremot hade man kunnat programera in lite intelligens i slumpgeneratorn.
Kommentera

Metal Guru:

Jag tycker att det känns helskumt. Hur skulle det t.ex. se ut om Mora bara fick möta MoDo en hel säsong i ES? De skulle ju vinna serien plättlätt.
Kommentera

knaskamilla:
Det är ju inte Div1 i GeoLigan vi pratar nu, så jämförelsen haltar ju något.

Ponera att du istället ansvarar för programmet för gärsgårdsserien Div4 i Ångermanland. Serien ska vara lika er tolvlagsserie Div3, men innan serien börjar är bara fem lag anmäla. Något som ytterligare komplicerar är att nya lag är tillåtna att komma till under säsongens gång.

Hur löser du att göra ett sådant spelschema?

Vetgirig har löst det genom att slumpa fram varje omgång i ofullständiga serier. Det är den absolut enklaste lösningen. Men inte direkt smartaste.
Kommentera

Metal Guru: Den här textmassan ska man hinna läsa igenom och sen svara på inom loppet av 13 sekunder i "Lyckoträffen"

"1991 utbröt ett inbördeskrig då Kroatien och Slovenien brytit sig ur Jugoslavien. Slovenernas krig tog slut efter drygt två veckor men Kroatiens frihetskrig var desto längre. Varför?

Bosnienserberna ville ha en passage ut till havet
Den serbiska minoriteten vägrade att erkänna Kroatien och bildade en egen stat
Det rådde meningsskiljaktigheter om hur Kroatien skulle få ta del av de pengar som landet tjänat på turismen, men som fanns i Belgrad
Oppositionen i landet vägrade erkänna valresultatet i valet 1990"

HS-raketen är ju rena sengångartävlingen i jämförelse... ;-)
Kommentera

Fick den här frågan i min profil på Vetgirig:

----------------------
Var är geografi frågorna i HS-Geoligan?
Det börjar likna mer en samhällsliga blandad med historia och botanik????
----------------------

Det är lika bra att jag svarar också här:

HS Geoliga plockar sina frågor från det breda urval frågor som listat in sig under kategorin 'Geografi'. I min värld är ämnet Geografi betydligt bredare än en värdsatlas, även om kartor är kärnan i ämnet. Landskapsblommor, var ett stort slag stod 1066 och var i Afrika språket Mandinka pratas är lika mycket geografi som åt vilket vädersträck Norrköping ligger i förhållande till Söderköping.
Jag tycker därför personligen att HS Geoliga's blandning av frågor stämmer väl överens med ämnet.

Om Geografi för dig är en värdsatlas rekommenderar jag den länkade tävlingen 'Kartor'. Får man någon fråga som inte uppmanar en att tolka en kartbild, så är det olika kartprojektioner eller liknande som efterfrågas.

Kommentera

Jag har stängt av GeoLigan för sommaren.

Har dock en vag aning om att jag gjort det för sent, och att nästa säsong kommer rulla igång imorrn. Om den skulle göra det så är det helt oavsiktligt, och hur ska vi göra då?

Kommentera

Metal Guru:
Då är det yäl bara att köra dom matcherna som kommer , men vi får nog räkna med en hel del W O matcher .
Kommentera

VÄL , ska det stå , vete fan hur jag lyckades få dit ett y istllet för ett v .

Kommentera

Alisandali:

VÄL , ska det stå , vete fan hur jag lyckades få dit ett y istllet för ett v .?

Antagligen för att du har kvar i flaskan du fick!
Kommentera

Metal Guru:

Samma sak händer nog med HS-Raketen, men där är ju säsongerna kortare...

Det är väl bara att köra, men synd på w.o-matcherna som sagt.
Kommentera

Gidde:
Vi får väl varna Frisco att fönstret att pausa ligan är kort.
Kommentera

Metal Guru: Jag startar varje ny omgång manuellt. Så jag tror inte att det ska vara nåt problem för mig.
Kommentera

Metal Guru: Eller varje säsong ska det vara.
Kommentera

Frisco:
Jag tycker mig förstå nu att man ska stänga av "Ny Säsong" under pågående säsong, istället för mellan dem.
Kommentera

Metal Guru:

Exakt, det var det jag missade (också) :-(
Kommentera

Jag har plockat bort Andersson 79 ur tävlingen, plus att jag själv kliver ur för att börja om från botten, för att lotsa Trusse upp till ytan.

Kommentera

« · 985823 · »