Brynäs IF

728166 inlägg · 7961 ämnen

2003/2004

« · 261822 · » Till forumet

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Du kanske har rätt.
Jim Engström kan också få ett try out kontrakt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Tor Karlström: 5 kg muskler till på båda 2 och en ordentlig försäsongsträning så tror jag att dom kan göra mycket bra ifrån sig!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jobs och Floberg har inte dom gjort sitt?
Patrik Rönnqvist kanske, ett try out kontrakt tycker jag att han ska ha.

M.V.H Tor!
Kommentera

Glömde Östlund på reserven, han har ju faktiskt kontrakt!
Kommentera

Det här ser väl inte så pjåkigt ut?

Målvakter: Norrena(Lundström)

1:a Sjödin-Laitinen Anger-Miettinen-N Danielsson

2:a NY-NY Molin-Mårtensson-Soling

3:e Andersson-NY Lindström-Lind-Rönnqvist

4:e P3-NY NY-Kyrö-B Danielsson

Reserver: Jobs, Floberg, Engström

Sen gör det ju ingenting om det värvas ännu mer namnkunniga spelare!

Kommentera gärna!!!
Kommentera

P J Davydjoos: Jag gjorde en miss där.

Ford Perfect: Simon har A-lagskontrakt, då räknas han in i A-truppen.
Även om han inte spelat där under denna säsong.

M.V.H Tor!
Kommentera

Makkan: Läser man tv tablån på tv4+ så står det att det ska vara kvalhockey(ej vilken match) men på tv4+ första sida står följande "TV4 plus direktsänder Celtic's semifinalmatcher mot Boavista från Portugal. Den första matchen spelas på Celtic Park, torsdag 20.00"
Så jag vet ej hur de ska ha det
Kommentera

Rätt jobbigt att läsa hur alla lag värvar spelare nu men inget från Brynäs sida som vanligt....det låter nog vänta på sig till sista minuten då de kan ta avskrapet som blivit kvar som tigger o ber om att överhuvudtaget få ett kontrakt med ett lag
Kommentera

Tony Mårtensson statistik från Cincinnati Mighty Ducks i AHL.
79 matcher 17+36=53poäng-20min
Kommentera

Är det någon som vet vilken match TV4+ sänder på Torsdag respektive Lördag ?
Kommentera

Tor Karlström: På vilket sätt blir det en ledig plats av att göra sig av med Simon Östlund? Han har ju inte spelat i A-laget ändå...
Kommentera

hej om inte brynäs var med i elitserien då skulle det vara en miss för alla brynäsfans... Jobba hårt brynäs och skärp er i elitserien förlora inte så där mycket matcher./HF
Kommentera

Tor Karlström: By the way - räknar man Sjödin 2 ggr som du verkar ha gjort, så blir matematiken fel :)

Och Djoos lär som sagt inte få ett nytt kontrakt, hans kontrakt går ut nu...

Förlänger Daniel Johansson så behövs det ju minst 3 bra tuffa backar, om man räknar på åtta stycken...
Kommentera

Tor Karlström: Djoos är finito, likaså Larsson, Bergqvist bort, Nylander bort, in med nytt blod, annars åker vi verkligen ner nästa år...

Målvakt behövs, javisst, Norrena gärna, men???

Det behövs ca 4 backar av god kvalité, och ett antal forwards, varav 1-2 centrar...

Nicklas Danielsson är ett löfte, fram med honom, han är en del i våran förhoppningsvis något ljusare framtid, ge honom utrymme att utvecklas, låt grabben bli ordinarie... Fram också med bl.a. Rönnqvist...

Och Brynäs har verkligen saknat riktigt naturliga målskyttar a'la Bissett, Jagr, Näslund, någon som går på mål och avslut... Det går inte att bygga ett lag som enbart snirklar in pucken, snyggt javisst, men några fler som skjuter och avslutar måste finnas i ett modernt och vinnande lag...

Inte ett dugg synd om Nylander, han har kämpat och slitit, men vet också om villkoren. Han kan helt enkelt inte vara en del i den nysatsning som Brynäs måste göra för att återetablera sig bland topplagen i landet...
Kommentera

Tja!
Niklas Danielsson skriver troligtvis på de A-lagskontraket som han har erbjudits inom dom närmaste veckorna.
Om Niklas Anger går till Montreal, då kan de vara värt att behålla Kenneth Bergqvist, annars släpp Bergqvist till någon annan klubb.

Daniel Johansson har ett utgående kontrakt, ge Daniel ett kontrakt på 2+1 år tycker jag.
Då fattas de bara en back, men man väl räkna bort Djoos kanske.
Då fattas de två backar, jag vill ha två etablerade backar till truppen.
Sen kanske man kan flytta upp 1-2 backar från J-20,Olof Mattson,Stefan Svanbom,Mattias Karlsson är tre namn som kanske är värda att diskutera.
Om man flyttar upp 1-2 backar från J-20 då får vi 10 backar, för många säger en del då kanske.
Men skulle dom inte ta en plats, låna ut dom då till en allsvensk klubb då.

Jag vill ha MINST 6 nya spelare i truppen. En målvakt, två backar och tre forwards.

Jag har ändrat mig på en sak, släpp Peter Nylander. Brynäs behöver någon bättre än Peter. Synd för han, men vi måste spetsa truppen och då platsar inte Nylander.
Men de finns en möjlighet, man kan möjligen släppa Simon Östlund och då får Nylander plats. Men kanske ska man behålla Östlund?

Silly Season går vidare, ännu vildare!

M.V.H Tor!
Kommentera

Tja!
Silly Season är en galen tid.

Laget just nu:

Joakim Lundström A-lagskontrakt på 1-1 år.
Tommy Sjödin 1 år.
Adam Andersson 1 år.
Henrik Petre 1 år.
Veli-Pekka Laitinen 1 år.
Pär Djoos 1 år.
Tommy Sjödin.
Niklas Anger 1 år.
Jonas Soling.
Tommi Miettinen 1 år.
Simon Östlund 1 år.
Roger Kyrö två år.
Ove Molin 3 år.
Björn Danielsson 3 år.

Vad behövs:
1. en etablerad förstemålvakt.
2. 2-3 nya backar, beror på om Djoos kommer tillbaka.
3. 4 nya forwards.

Ge Peter Nylander nytt kontrakt.

Alltså Brynäs behöver samlagt, 7-8 nya spelare.

Fredrik Norrena ryktas till Brynäs, känns inte troligt. Men jag kanske har fel...

Peter Nolander, placeras också i Djurgården enligt vissa medier. Men känns ganska troligt ändå som eventuellt nyförvärv.

Daniel Casselstål, "hugget som stucket". Men är Daniel tillräckligt bra?

Mikael Lind, ett perfekt nyfärvärv. Men drar han från ett semifinal lag som Timrå?

Jimmy Lindström, mest troliga nyförväret. Men man måste skynda sig, innan Jimmy blir kontrakterad av någon annan klubb.

Tony Mårtensson, de mest osannolika ryktet, förutom ryktet om Norrena. Jag tror inte vi får se Tony i Brynäströjan nästa säsong tyvärr.

M.V.H Tor!
Kommentera

Clarence: Great! Vad ska vi med en VD till? Nåja, man spar ju in lite pengar där iaf... Ingen VD, inga intressanta värvningar på ingång... Blir nog bra det. Nog för att det är i tidigaste laget att gnälla, men i år känns det viktigare än nånsin att det görs något tidigt, för det är mycket som måste hinnas med.
Kommentera

Ford Prefect: Om jag fattat rätt av Brynäs-ledningens uttalanden på sistone ska ingen VD tillsättas. Kul, va?
Kommentera

Huge: Så det var bra att kicka Bissett? Jahaja!!
Kommentera

P J Davydjoos: Som jag försökte säga, ALLT var överdrivet.
Därmed inte sagt att det hela var helt felaktigt, bara överdrivet...
Annars håller jag i stort med om dina åsikter, det gör nog de flesta Brynäsare....
Kommentera

P J Davydjoos: :D Gracias. Men det finns alltid flera sätt att se på saker och ting, så jag tar till mig vad de mer positiva solstrålarna här säger också. ;)
Kommentera

Ford Prefect: Jag är inte schizofren... Jag är i Gävle ibland och Stockholm ibland. Just nu i Stockholm men skriver Gävle av gammal ohejdad vana. :)
Kommentera

Ford Prefect: Skulle svara - pessimistisk/klarsynt/rätt så balanserad/grinig/förbannad.
Kommentera

P J Davydjoos: Problemet som jag ser det är att exempelvis Håkan Berg inte avgick med omedelbar verkan. Nu blir det ett slags vakum där en del personer sitter kvar och gör ingenting fram till årsmötet där de säkert tvingas avgå ändå. När årsmötet är avklarat, en sportchef tillträtt, en ny VD utsetts och ett par andra personer bytts ut, då är det försent för nästa säsong. Saker måste hända nu, och det är därför jag är så pessimistisk/svartsynt/obalanserad/grinig/förbannad. Välj adjektiv själv. :)
Kommentera

Igor: Vem vet? Det kanske hade gått bättre för Janne och Ove tillsammans med Tom? Det är det jag menar - det finns faktiskt en möjlighet att de var lika beroende av honom som tvärtom.
Kommentera

Huge: Ok då. Helt balanserat var det kanske inte. Jag ville provocera lite också. :)
Kommentera

Huge: Exakt vad är överdrivet i hans inlägg?

Själv är jag optimistisk och tror att laget klarar sig kvar... Jag är också optimistisk nog att hoppas att många nya ansikten, med kompetens och visioner osv. osv. väljs in vid årsmötet. Jag är dock så pessimistisk mot dagens ledning och värvaransvariga att jag tror det blir svårt med allt negativt i åtanke att lyckas värva några riktiga guldkorn...
Och badwillet ökar ju inte sponsorernas välvilja precis...
Vi får väl hoppas på "Virus" och att bara det och nya ansikten i ledningen får sponsorerna att vilja hjälpa till att vända skutan...

Men det går fortare att resera än att bygga upp heter det ju - och det lär vi få se bevis för, hoppas jag har fel och att allt går vägen, och att vi inte sjunker lägre än vad vi har gjort i år, men det är endast förhoppningar, inte sunt bondförnuft...

Så jag tycker vi har rätt att vara pessimistiska när vi ser hur klubben har misskötts alltför länge nu och att vi vill vårat Brynäs en ljusare framtid, eller önskar inte du det också Huge?
Kommentera

bobbe: Det hade knappast blivit 24 p i Brynäs om han spelat med Janne och Ove i ett närmast katatont tillstånd...
Kommentera

Igor: Samtidigt hade Bisset placerat sig i topp tre i Brynäs poängliga i Elitserien med en sådan statistik...
Kommentera

Huge: Under grundserien så kom Tom på 70:e plats i skytteligan med 24 p (11+13) på 45 matcher. I slutspelet har han hittills 3 p (3+0) på 12 matcher. Det kan man väl inte kalla braksucce direkt.
Kommentera

Ford Prefect: Jag tippar på att det är humöret... ;-)
Du brukar vara balanserad i dina inlägg, därför tyckte jag att du överdriver, iaf en aning.
Visst har det begåtts misstag, men man jobbar ju för fullt för att organisera om det hela och komma på fötter. Det ser jag iaf som bevis på handlingskraft. Kompetensen kommer nog dessutom att öka med den nya Sportchefen bl.a.
Arbetarbladet har väl hela säsongen varit ganska tuffa mot Brynäs, med all rätt många gånger, men att man skulle "censurera" fakta ifall Bissett hade varit en jättesucce i Tappara låter ju ganska ologiskt. En succe hade ju istället varit ännu mer ammunition i krypskyttet mot vårt lag, ngt man säkert inte hade hade missat att använda.
Ngn som har statistiken för Bisset? Det kanske kan klargöra en del...
Kommentera

Huge: Arbetarbladet har en notis om finallagen i Finland utan att ens nämna Bissett. Varför? Kan det vara för att det är pinsamt helt enkelt? Jag vet inte om det hade varit bättre med honom kvar i laget, det hade knappast varit sämre iaf.

Överdriver jag verkligen? Tycker du att styrelsen visat handlingskraft och kompetens?

Visst, jag ser det ganska nattsvart just nu, jag är väl på det humöret, men vi är då inte de bästa iaf. ;)
Kommentera

Ford Prefect: Diagnosen du ställer på dig själv: "Pessimist", verkar stämma, iaf för tillfället. Skulle själv vilja tillägga:"En pessimist som dessutom överdriver det hela".....

Kul för Bissett att få spela final. Vet inte hur han gått för övrigt i serien därborta. Jag säger som bobbe: Hur man än vänder sig så har man arslet därbak..
Verkar dock som om Bissett inte gjort ngt större väsen av sig. Isf hade vi nog fått läsa om det hela.
Kommentera

Tor Karlström: Det har inte med tur eller otur att göra. Det handlar om handlingsförlamning, inkompetens, bakåtsträvande och antagligen ren jävla snålhet! Vi är inte ute i tid, vi lägger skambud för spelarna ska minsann se det som en ära att få spela i Brynäs. Den tiden är förbi. Det är dags att vakna upp och inse att det krävs mer än så. Och allt klanteri och bad will, som exempelvis Bissett-affären eller Djoos uttalanden i tv gör ju inte att spelare blir mer sugna att söka sig till Brynäs.

Brynäs IF ÄR INTE DOM BÄSTA!!! Vi är ifrånsprungna, vi är ett korplag i jämförelse med de bästa och vi håller på att bli elithockeyns driftkucku. I bästa fall. I värsta fall är vi inte ens ett elitlag nästa säsong.

Pessimist? Ja, och det tänker jag vara till nån i den förbannade styrelsen får arslet ur vagnen och gör nånting. Avgår åtminstone...
Kommentera

Ford Prefect: När ska vi Brynäsare ha tur på transfermarknaden?

M.V.H Tor!
Kommentera

Och antagligen kan vi glömma Nolander också...
Kommentera

Då kan vi glömma Nolander då, han säger i MoraTidning att det står mellan MIK och DIF.
Kommentera

Dwayne Roloson 48 matcher, Manny Fernandez 34, Dieter Kochan 1. Både Roloson och Fernandez har över 92 i räddningsprocent, blir tufft för LillHonken.
Kommentera

Huge: Minns jag inte helt fel så läste jag nån stans att minnesota skrev flerårs kontrakt med Dwayne Roloson och skulle ha han som förstekeeper.
Kommentera

Hugin: Det var ingen rolig olycka han var med om, axeln urled dom som skulle bära ut honom för transport till sjukhus TAPPADE HONOM så slog han i samma axel så den hoppade i . Inte undra på om han har haft problem i år.
Kommentera

Tja!
Glömde en sak enligt tidningen Hockey, i deras senaste nummer(samma nummer som Janne och Adam blir interjuvade i) så förhandlar Brynäs med 2-3 spelare i truppen, som Brynäs inte vill namnge.

Vilka är dom tre, några förslag?

Björn Danielsson är kanske ett av namnen och han har skrivit på som vi vet.

Men vilka är dom två andra?

M.V.H Tor!
Kommentera

aphac:
Det är så att Simon Östlund drabbades av en axelskada i september, under landslagssamling i Sollefteå, J-20 landslaget.
Detta har hämmat honom i vinter och han ska, så vitt ryktet talar sanning, operera denna axel i vår.
Han kommer tillbaka
Kommentera

gordo: Bra...Då har vi lite sparkapital i Östlund.
Ang. Minnesota: Är det inte Fernandez som är förstekeeper där?
Eller vet du ngt som jag inte har lyckats ta reda på?
Kommentera

aphac: Precis. Minnesotas målvakter har ju dessutom gått bra och varit en stor anledning till att man är i slutspel.
Samtidigt vet man ju inte vad Minnesota har för andra planer, både med Honken och de övriga målvakterna. Mycket dribblande bakom kulisserna, skulle jag tro....
Att Honken skulle få mer speltid i Minnesota var kanske en missräkning eller helt enkelt bara taktik .
Kommentera

Huge:
Rangers ger sig själva utrymme att ta över Lundqvist till Hartford, därav Honken-traden som bara kan vara positiv för Honken.
Lite lättare i Wild där han slipper konkurrera med Dunham och Blackburn om en spade.
Kommentera

Huge:
Östlund har axelproblem efter bla J20 turneringen i höstas och har valt att ligga lågt med A-laget tills axlarna är ok igen...
Kommentera

Huge:Jag kollade in Houston Aeros hemsida och dom har 4(fyra) målisar plus 2 i Minnesota. Det kan väl inte vara nått för Honken att hålla på och nöta där!!!
Vi behöver backar och en målis och det sistnämnda är jäklar inte lätt.
Kommentera

aphac: Jag förstod vad du menade med nyförvärv som gör andra lite avundsjuka. Tuulola var väl mer ett exempel på att det går att hitta guldkorn utan att satsa på flashiga och dyra namn.
Har man inte haft traditionen tidigare att göra det sistnämnda så är det isf dags denna gång, särskilt vad gäller backarna.
Du har helt rätt ang. Lindström och Lind. Förhoppningsvis vill både "hem" och det kan kanske underlätta förhandlingarna samt att vi kan få dem för en rimlig penning.

Angående Honkenaffären:

Min svåger (NewYork-född från Long Island och inbiten Islandersfan) säger att man först måste tala med spelarens klubb, i detta fall Rangers, och få tillstånd att kontakta aktuell spelare. Deadline för övergångar innan slutspelet i NHL var den 11 mars. Förmodligen var det mer gynnsamt av Rangers att skicka Honken till Minnesota. Nu fick man spelare i utbyte samt ett draftval nästa år. Naturligtvis kan ingen hindra att man för informella samtal med spelare, men skulle det komma ut i efterhand att man fört förhandlingar bakom ryggen på Rangers, dessutom olagligt, tog det nog hus i helvete.
Kommentera

Apropå Adam Andersson: Ge killen en chans. Han är ju fortfarande junior och spelar faktiskt ändå sin andra säsong som ordinarie i ett elitserielag. Till skillnad mot Huokko som någon föreslog så har han sin storhetstid framför sig. Han är fortfarande en backstjärna i vardande, tro mig.
Kommentera

Huge: Ingen visste vem Tuulola var innan han kom till BIF. Vad jag menar med överraskning är, nån som flera lag vill ha och BIF lyckas knyta till sig.Jag skulle vilja att andra lag blev avundsjuka på ett nyförvärv som BIF fixat redan nu under "silly season".

Det verkar som Östlund har stannat upp i utvecklingen.Han ingick i A-laget inför denna säsong men han har ju blivit ifrånåkt av Danielsson,Engström och Rönnqvist.
Jimmy Lindström och Micke Lind är nya spelare som jag tycker är rätt både som spelare och hyfsat ekonomiska lösningar.
Min svärfar är i Ungern och tittar på Sverige, men när han kommer hem ska jag pumpa honom på Dackellskvaller stenhårt(han har bra koll där)Fan vilket förvärv han skulle vara!!!
Kommentera

« · 261822 · »