Brynäs IF

728193 inlägg · 7961 ämnen

AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)

« · 1564684 · » Till forumet

Sv: AIK - BRYNÄS LÖR 2 MARS. AVGÖRANDET! (?)
En hel jävla dag har gått till ända och ni tjafsar fortfarande om AIK har allt i egna händer eller inte..Så fruktansvärt jävla tröttsamt, helt fantastiskt otroligt att vissa av er orka hålla på dagarna i ända. Diskussioner som inte leder nån vart och där ingen, verkligen ingen, någonsin lägger sig platt och ger upp, trots att man ibland är överbevisad. Tack för mig, hej!
Kommentera

Huge: Blev du glad nu Huge? :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk:Jag fick en stund över såjag beslöt mig för att driva lite med huge. gästboken har ju inte varit seriös nån gång idag så det är ingen skada skedd...
Kommentera

Tommy: Skitglad!!  ;-)
Kommentera

Huge: Det var väl kul....du som kämpat så hårt hela dan....  :-)
Kommentera

Tommy: Precis.
Tungt att försöka övertyga träskallar om att dom har fel.
Man känner sig verkligen som Sisyfos härinne emellanåt...   :-)
Kommentera

Huge:Så  du har "vunnit" en argumentation i ett ickeämne. Vilken fjäder i hatten på en person som numera betraktas som en idiot av hela HS (Ja förutom Arnio då förstås)...
Kommentera

Slajsarn: Helt ok Slajsarn,,.Idag kan vi gott slappna av och snacka lite skit för att förtränga vår ångest.
Kommentera

Slajsarn: Att bli betraktad som en idiot av ännu större idioter, kan väl inte kännas speciellt smickrande för dig och dina idiotkollegor?
Att gå till personangrepp utan anledning verkar för övrigt vara idioternas signum.
Jag skulle aldrig sänka mig till din låga nivå och kalla dig för idiot, hur korkad och idiotiskt du än beter dig.
Kommentera

Huge: Jag tror du förstod min pik, men valde att skita i den... :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: ":Jag fick en stund över såjag beslöt mig för att driva lite med huge."

Att jag från början drog igång debatten om Sandbergs uttalande för att retas och driva lite med dig och andra i vetskap om att ni skulle hugga som kobror då ni alltid sväljer betet, är väl det mest komiska av allt.... 
Kommentera

Huge: Men träskallar funkar menar du?

Om bara din mamma kunde ha hållit på sig den där kvällen, då hade vi sluppit det här. Men näe...inte då :-(

Kommentera

Huge:Haha, vilket bullshit!

"Förstår fortfarande inte hur man kan säga att AIK har det i egna händer.
Om dom vinner sina återstående matcher samtidigt som vi slår Modo och LHC, så hänger det ju på sista matchen och vilket lag som lyckas skrapa ihop den bästa målskillnaden.
Oavsett hur mkt AIK vinner med i sista omgången så är dom ju faktiskt beroende av hur många mål VI lyckas göra, eller...?
Hur kan dom då ha ödet i sina egna händer?
Eller tänker jag fel här?"

Var det detta du menade med att driva med andra?

Kommentera

Tommy: Klart jag förstod. Men jag sket inte i den, försökte bara fasa ut debatten genom att lätta upp stämningen lite.
Vissa härinne går ju i taket så fort man drar igång nånting.
Att dom aldrig lär sig...  :-)
Kommentera

Zappaholic: så sant, jag är enormt trött på HS:are som försöker övertolka meningar och kalla varandra för diverse ord samt att på det sättet "vinna" den meningslösa pajkastningen...

Klart som f-n att Huge inte har rätt i och med rubriken på en hockeyartikel/-blogg på ett annat hockeyforum, eller att någon annan har rätt av någon annan anledning (orkade inte läsa allt)...

Det givna är, vinner ett lag alla sina matcher är det laget klart för slutspel, därmed har båda lagen möjligheten, beroende på hur de presterar i kommande tre matcher... Därmed har båda lagen allt i egna händer om man går på uttryckets innebörd i folkmun, inget lag har det mer i egna händer än det andra, dock har Brynäs poängfördel, medan AIK har form-/självförtroendefördel...

Ville inte in i denna diskussion egentligen, men kände mig manad då nivån på den är dagis-, kanske lekisnivå om jag ska vara snäll...
Kommentera

sylf: oavsett så var hans fråga befogad, ja han tänkte fel, för AIK har isåfall också möjlighet att dryga ut sin målskillnad...

Tomt prat runt en icke-diskussion, igen...
Kommentera

DavyDjoos: du satte huvudet på spiken. Jag har försökt vrida diskussionen åt det hållet, men det är viktigare att få rätt gentemot andra än att ens bry sig om vad som skrivs
Kommentera

sylf: Alla normalbegåvade begriper att jag naturligtvis inte tror att AIK kommer att missa slutspel om dom vinner sina återstående matcher.
Från början missade jag och trodde att VI hade allt i egna händer, du påpekade att jag hade fel och jag erkände genom orden: "Även solen har fläckar...".

Därefter kom jag på att Sandberg faktiskt har fel, teoretiskt sett.
Påpekade detta och då går du och hela skitkastarmaffian igång på alla cylindrar.
Vilket gör att jag börjar driva med ert triggande genom att fortsätta stå på mig för att retas ännu mer.
Att du inte fattar det är riktigt komiskt.
Nästan lika komiskt som att man ens ska behöva förklara sig...
Kommentera

...vi får se efter sista omgången, ingen idé att tjafsa runt teoretiska situationer, lagen spelar om det, må bäste lag komma till slutspel... Kan rada upp fler floskler... Det finns alltid en floskel åt ena eller andra hållet...

Hoppas Brynäs klarar det, räddar lite ära etc...
Kommentera

DavyDjoos: Huge har däremot rätt i att Aik inte har det hela i sina egna händer.
Kommentera

Zappaholic: Verkar snarare som att det är viktigt för vissa att ha fel.
Iaf för alla som tycker att Sandberg har rätt....    ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: fast det har de, vinner de alla sina matcher, och ser till att inte tappa sin målskillnad, till och med att dryga ut den gentemot Brynäs dito är de ju klara för slutspel...

Sen att det är svårt, för de har ju motståndare också... Annars kan man säga att inget lag har det någonsin i sina egna händer, för det finns motståndare på isen i varje match...

Så skitsnack från alla håll... Huge har inte rätt, på vilket sätt har han rätt!?
Kommentera

DavyDjoos:Det enda Huge försöker få fram är att det inte är empiriskt fö Brynäs kan ju göra MASSOR med mål och få en bättre målskillnad.

Att bara komma på tanken visar ju graden av medikament som behöver sättas in...

Samtidigt är det helt tyst från andra skribenter så hela boken domineras helt av denna ickediskussion.

Det hela är väldigt enkelt. Vinner AIK sina tre matcher så är de i slutspel och har såledesdet hela i egna händer. Att det inte är empiriskt rent teoretiskt är totalt ovidkommande.

Kommentera

Zappaholic: Luleå verkar ju gå bra utan Klasen, Abbott, Skrbek och Kilström.
Hoppas det håller i sig över morrondan.
Tror att vi avgör hela skiten genom att slå AIK på lördag, sen får Sandberg dividera hur mkt han vill om hur mkt eller lite dom har i sina egna händer.
Skulle dom sno sista slutspelsplatsen så är det bara att gratulera till en skaplig upphämtning, även om det svider.

Angående Hansen: var inte med på träningen, enligt uppgifter.
Det var iofs inte Järnkrok heller, så behöver inte betyda nåt.
Tänkte på GD:s skriverier och att Hansen kan ha lessnat på det ev missnöjet hos vissa spelare i laget som visat det öppet sas.
Och att han beslutat sig för att inte förlänga och flytta hem till Norge.
Har nämligen en känsla av att Brynäs gärna hade velat förlänga.
Eller så är det inte konstigare än att erbjudandet om både spel och framtida uppgifter i Storhamar har lockat mer än att fortsätta i Brynäs, han är trots allt 34 år, har haft en del skador och har en spelstil/laguppgift som sliter på kroppen.
En riktig kämpe och ett föredöme på isen som blir saknad, helt klart.
Öppnar för spekulationer om ersättare och nu blir det viktigt att behålla Nordan. 
Kommentera

DavyDjoos: AIK är teoretiskt sett beroende av vårt resultat i sista matchen, förutsatt att dom vinner sina återstående matcher.
Ergo: dom har INTE allt i sina egna händer.

Vad är det du inte fattar?

Att dom med 99.99% sannolikhet har saken i egna händer är en annan sak.
Det krävs faktiskt 100% sannolikhet för att det ska kallas för teoretiskt säkerställt att dom har allt i egna händer.
Kommentera

Huge:Nordan blir väl inte elitseriemässig bara för att Hansen drar? Det enda som händer är att den som tar över efter Sundlöv får värva två centrar istället för en ;-)
Kommentera

Huge: Nja, måste finnas nått bättre än Nordan. Visst frisk och hel är han helt ok men hur ofta är han det? Kan nog vara en av kandidaterna som vädrat sitt missnöje till tidningen.
Kommentera

Huge: Så Nordan ska ersätta Hansen, ett föredöme och en kämpe?

Annars skall Hansen hyllas för sina insatser, en laglojal kille som gör sitt jobb i det tysta och sällan får de stora rubrikerna. Förutom när Cz använde honom som back i PP och BP. 

Kommentera

Huge: Skulle vilja höja till 99.999999999999999999999999999999999999999999%
Kommentera

sylf: Gärna för mig. Men det krävs likförbannat 100% för att Sandberg ska ha rätt.
Alltså har han fel.
Och jag rätt.
Överens?
Kommentera

Huge: vi är beroende av AIK:s resultat i sista matchen...

Jag tänker inte göra samma sak som du (skriva "vad är det du inte fattar?"), det skulle vara förnedrande mot dig och göra mitt resonemang mindre värt, genom att jag då hade sänkt min nivå och börjat med pajkastning... Nu får pajkastningen komma från andra än mig...

Så, varför är inte vi beroende av AIK:s resultat? För det är väl det du menar då du säger att AIK inte har det i egna händer!?
Kommentera

Huge:Står det att Sandberg menar att de har saken i egna händer rent empiriskt? ALLA utom du fattar att han menar i praktiken.

Problem med läsförståelsen?

Kommentera

DavyDjoos: Att vi också är beroende av AIK:s resultat stämmer, men har inte ett skit med saken att göra.
Jag säger att Sandberg har fel när han påstår att AIK har allt i egna händer.
Hur kan dom ha det, om dom är beroende av vårt resultat mot LHC?
Förklara det isf gärna för mig på ett logiskt sätt.
Han hade haft lika fel om han sagt att VI har saken i egna händer, om det nu gör dig nöjd.
Kommentera

Slajsarn: Nä, även jag fattar vad Sandberg menar.
Vilket jag flera gånger påpekat.
Nåt du hade märkt om du läst mina inlägg.

Ditt läsförståelseproblem blir bara värre och värre.
Kommentera

Slajsarn: Jag är dessutom ingen tankeläsare, så jag vet inte hur Sandberg tänkte.
Han kan ju faktiskt ha tänkt fel, som jag gjorde initialt.
Och då blir ju min kritik än mer befogad och vederhäftig.
Kommentera

Huge:"Han hade haft lika fel om han sagt att VI har saken i egna händer"

Vi måste väl ändå ha det hela i våra händer? Vinner vi resten så blir det slutspel om så Aik gör 1000 mål i sista matchen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Att Brynäs har det i egna händer fattar nog alla utom du!
Kommentera

sylf: Nu var det ju Huge som skrev att så inte är fallet och inte jag.
Kommentera

Huge: varför har det inte ett skit med saken att göra, jag har inte sett ett enda argument som motbevisar tesen att AIK har allt i sina egna händer... Sannolikhetslära har dock inget med saken att göra om man ska vara krass... Sannolikhetslära är ett sätt att räkna ut sannolikheten... Men det faktum att ett lag kan göra bättre resultat än ett annat lag är just fakta, inte någon oväsentlig procentsats...

Säg mig varför sannolikhetslära styr över ett uttryck som enbart beskriver existensen av en teoretisk möjlighet!
Kommentera

rafalski: Tänkte inte på att Nordan har kontrakt över nästa säsong, vilket gör att Brynäs knappast bryter kontraktet.
Han är trots allt, som du säger, en tillgång som frisk och hel.
Om man sen ska spekulera i vilka som ev visat sitt missnöje så måste man först hitta en motivering till missnöjet och vilka spelare kan det isf röra sig om?
Förmodligen nån äldre spelare som känt sig felaktigt utnyttjad sas, typ Nordan. En i grunden klok och defensivt inriktad center som kanske tvingats spelade det lite för offensiva spel som vårt material inte passat för.
Känns som att Nordan passar mer för det spel TJ nu gått över till, så det är väl inte omöjligt att din spekulation stämmer.

Jag tänkte mer på att det vore dumt att isf göra sig av med en bra center, eftersom spelet nästa säsong förmodligen kommer att anpassas lite mer till det material vi har, där Nordan sannolikt kommer att ingå.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vi har det självklart i egna händer om vi vinner resten.
Jag resonerar dock utifrån att vi förlorar mot AIK, därför blev det lite fel i tankegången. Blir ju snurrig av att tvingas förklara självklarheter.

Det ändrar dock inte på faktum: AIK har det INTE i egna händer, så länge dom är beroende av vårt resultat mot LHC.
Vilket iaf du och säkert dom flesta har fattat.
Verkar dock som att det finns några som ännu inte begripit.
Kommentera

Huge: Ja, det enda vi behöver göra är att skotta in sisådär 20-25 mål på LHC!
Kommentera

Huge: Brynäs har en trepoängare 2013, vi lär behöva minst en till i alla fall om det hela inte ska glida ur våra händer.
Kommentera

Huge: Vilket även Sandberg fattar. Men han är smart nog att inte stirra sig blind på något som inte kommer inträffa.
Kommentera

sylf:

En baggis! ;)
Kommentera

Huge: ni blandar äpplen och päron. Beroende av resultat hit och dit, det är fortfarande sannolikhetslära du tänker på. Kan AIK göra dubbelt så många mål som Brynäs och vinna alla sina matcher? Ja, det kan de, vilket betyder att de kan genom egna bedrifter se till att Brynäs inte hamnar i slutspel...

Brynäs kan också genom egna bedrifter se till att hamna i slutspel...

Det har än en gång inte ett dugg med procentsatser att göra, utan lagen kan beroende på egna bedrifter, vilka är större än motståndarens ta sig till slutspel — uttrycket att ha det i egna händer är därmed befogat...

Det handlar om hur man tolkar ett uttryck, du tolkar uttrycket "att ha det i egna händer" som något som är en teoretisk procentsats, medan många andra tolkar det som att det är ett faktum att AIK genom egna bedrifter kan göra bättre resultat än Brynäs, och vice versa...

Där anser jag att kärnan till hela denna galna och konstiga diskussion ligger, det tjafsas om ord och uttryck, dess betydelser etc. — i mina ögon är det sjukt att det kan diskuteras så här mycket och länge...

Kommentera

DavyDjoos: Därmed fick du sista ordet och rätt i frågan. Tummen upp
Kommentera

DavyDjoos: Ändå ska du ge dig in i diskussionen? Aik är beroende av att andra resultat går deras väg för att de ska kunna gå till slutspelet, därför har de inte saken i egna händer.
Kommentera

Carl Lejonkräk: teoretiskt sett har AIK ändå möjligheten att göra ett bättre resultat än Brynäs i sin match, eller hur?

Så teoretiskt sett har AIK genom egna bedrifter möjligheten att ta sig till slutspel, oavsett hur bra Brynäs spelar, hur många mål Brynäs än gör, kan alltid AIK hålla undan...

Ta detta scenario:

Brynäs och AIK har 69 poäng båda två.

Brynäs har -10 och AIK +10 (taget ur luften)

Brynäs och AIK möter inte varandra (för enkelhetens skull)

Av någon anledning spelar Brynäs sina tre matcher innan AIK spelar sina tre matcher.

Brynäs spelar:

10-0

10-0

10-0

AIK måste då ha minst 11 i målskillnad på sina 3 sista matcher, och de bestämmer sig för att göra sitt bästa för att uppnå detta, de spelar:

4-0

4-0

3-0

Genom egna bedrifter så har de 2+ på Brynäs i +/-, de hade därmed "allt i egna händer".

Har det något med sannolikhetslära och procentsatser att göra?

Och, nej, jag ville inte in i denna diskussion, men ni har ju inte de facto rätt, så jag kände att någon var tvungen att ta upp diskussionen på en nivå där man kan samtala om oliktänkandet istället för att kasta paj på varandra...

Kom gärna med ett svar på mitt resonemang.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1564684 · »