Brynäs IF

730048 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2490059 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
JohnnyBotox: ja, och det är väl den kortsiktiga effekten vi vill åt? Skicka Manner och gänget på semester då under kvalserien och be dem komma tillbaka vid eventuellt räddat kontrakt. Ny röst, någon som helst spelidé, matchcoachning som idag är helt obefintlig. Någon som sätter press på domarna.

Vi går in i den tuffaste kampen i Brynäs historia. Detta med en nallebjörn vid rodret, det är dömt att misslyckas.
Låst ämne

Bulten: Det är en bra poäng av Sanny. Men det är sex st exempel på när det fungerat. Det finns också många exempel på när det inte fungerat.

Jag tror att det naturligt blir en positiv kortsiktig effekt, så det kan absolut fungera i ett kval. Men svårare att bedöma de långsiktiga effekterna av konstanta tränarbyten.

Finns massa forskning, ganska intressant. Detta är från en artikel:

"I en studie av svenska hockeyligan studerar en kollega på JIBS (Ghazi Shukhur) tillsammans med två andra forskare hur tränarbyten i SHL (tidigare Elitserien) påverkar lagens resultat. De finner att byten av tränare, särskilt när laget befinner sig i en dålig period, till och med kan leda till försämrade prestationer (Salman et al. 2009). En omfattande studie av tränarbyten inom NHL, som baseras på 60 års statistik och sammanlagt 408 tränarbyten, visar att byten av tränare mellan säsonger inte påverkar resultatet (varken positivt eller negativt), medan byte av tränare under en säsong kan leda till försämrade prestationer (Rowe et al., 2005)."
Låst ämne

Stefan R 63: Det är ju det som är så skrattretande att Huge tycker att spelet ser bra ut för att man snurrar längs sargerna för att sedan avlossa alibiskott från blå. Tvärtom har jag nog inte sett ett mer hjärndött spel på många många år. Malmö kommer inte ha något som helst problem att hålla oss på utsidan och låta Kinnvall knäppa flippermackor från blå.
Låst ämne

Huge: Du skriver..."Skillnaden är bara att vårt eget spel den här säsongen och i princip efter uppehållet har blivit så mkt bättre att ett tränarbyte idag känns helt omotiverat och onödigt, som jag ser det."

Vi har i nuläget 5 poäng mindre än förra säsongen - 28 i målskillnad mot minus 11 förra året.
Att låta sig som dig luras in när vi stundom snurrar runt i anfallszon med massa alibiskott ger ju inte poäng. Det är så jäkla illa att inte staben har satt ett tydligt spel efter alla dessa omgångar och att inte truppen har breddats...
Jag hade då tagit 67 poäng o ett mer destruktivt spel pga en dålig ihopsatt trupp alla dagar i veckan o som gett oss fast mark..:hade inte du?
Låst ämne

Rico01: Tyst som i graven där. Tror nog det är locket på tills kvalet är över. Sparkas manner nu är det ett ännu större fiasko, alcen som nyligen skrev nytt med manner så hinner han sparkas innan samma säsong är över och hamnar på lönelistan som övriga 100 gamla brynästränare. Ekonomin fortsätter misskötas..
Låst ämne

KulaShaker: "Dessutom så fick Brynäs en positiv effekt när Josef Boumedienne klev in i kvalet efter att Peter Andersson fått sparken likväl som Timrå fick det efter att Ante Karlsson tog huvudansvaret i fjol."

Stämmer.
Skillnaden är bara att vårt eget spel den här säsongen och i princip efter uppehållet har blivit så mkt bättre att ett tränarbyte idag känns helt omotiverat och onödigt, som jag ser det.
När BomBom och Ante klev in så hade ju spelet hackat betänkligt under en längre tid och då fanns det kanske inte så mkt mer att göra än att byta tränare.

"Tror dock inte att de uttalar specifika krav men är tydliga med att de vill se handling."

Klart att dom vill se handling på samma sätt som vi frustrerade och oinsatta sofftyckar också vill det.
Men det är ju inte alls samma sak som att sponsorerna ska eller bör ställa krav på konkreta åtgärder när det gäller både det sportsliga och det organisatoriska arbetet.
Om ex Bulten eller munkas hade varit stenrika sponsorer och dom skulle ha haft inflytande över vad Alcen och styrelsen skulle göra, ja då hade vi bergsäkert varit betydligt mer illa ute än vad vi redan är i nuläget...
Låst ämne

KulaShaker: "Djurgården i fjol:
Med Barry Smith 0,69 poäng per match
Med Nichlas Falk/Mikael Aaro 0,95 poäng per match
Med Joakim Fagervall 1,55 poäng per match
(Djurgården degraderades via kvalspel mot Timrå)"

Åsiktskonstnären Sanny Lindström är alltid intressant att läsa. När det blev klart att Fagervall skulle gå till Djurgården förra året skrev han att Malmö gjort bort sig totalt som släppte Fagervall. "Djurgården degraderades via kvalspel mot Timrå" ska väl inte stå inom parantes och det ska väl vara ett utropstecken efter - och man ska väl också nämna att Fagervall kickades från Djurgården efter kvalförlusten. Framgångssaga?
Låst ämne

KulaShaker: Inget av det du skriver stämmer enligt LarsGöran.
Låst ämne

Tycker att den förre styrelseledamoten som kuppade in Alcen borde rullas i tjära och fjädrar.
Låst ämne

Huge: Finns nog säkerligen större sponsorer som ställer frågan hur Brynäs ser på sin situation och hur man tänker hantera den. Tror dock inte att de uttalar specifika krav men är tydliga med att de vill se handling.

"Vi har gjort en sanning av att det sällan lönar sig att sparka en tränare men det börjar bli dags att syna det påståendet.
Ser vi till de senaste tre årens tränarrockader är det ganska tydliga siffror som påvisar att det faktiskt gett en positiv effekt.

HV71 i år:
Med Tommy Samuelsson 1,05 poäng per match
Med Johan Lindbom 1,92 poäng per match

Malmö i fjol:
Med Joakim Fagervall 1,18 poäng per match
Med Tomas Kollar 1,45 poäng per match

Djurgården i fjol:
Med Barry Smith 0,69 poäng per match
Med Nichlas Falk/Mikael Aaro 0,95 poäng per match
Med Joakim Fagervall 1,55 poäng per match
(Djurgården degraderades via kvalspel mot Timrå)

Färjestad i fjol:
Med Johan Pennerborn 1,5 poäng per match
Med Tomas Mitell 1,9 poäng per match samt ett SM-guld

Linköping säsongen 20/21:
Med Bert Robertsson 1,04 poäng per match
Med Daniel Eriksson/Johan Åkerman/Niclas Hävelid 1,35 poäng per match

Dessutom så fick Brynäs en positiv effekt när Josef Boumedienne klev in i kvalet efter att Peter Andersson fått sparken likväl som Timrå fick det efter att Ante Karlsson tog huvudansvaret i fjol.
Den enda rockaden som inte gett en poängmässig positiv effekt de senaste tre åren var när HV71 sparkade Nicklas Rahm och ersatte honom med Stephan ”Lillis” Lundh. Dock var skillnaden marginell då Rahm snittade en poäng per match medan ”Lillis” snitt var 0,95 poäng per match.

Det är ändå anmärkningsvärda siffror och kanske vi kan slå hål på den bild som gärna målas upp att det inte lönar sig att sparka en tränare.
Likväl går det inte att komma ifrån att det är ett misslyckande varje gång det sker."
Låst ämne

Huge: "Är rätt säker på att dom i grunden inte bryr sig speciellt mkt om vilka krav som otåliga och besvikna sofftyckarfans som du och jag har på en så här sajt."

Hur är det med sponsorer och personer med inflytande i föreningen? Hur ser styrelsen på sin situation när media ligger på? Jag tror det är sådana externa krav som Bulten menar.
Låst ämne

Huge: Nu har jag sagt det flera gånger, att det mest troliga är att det redan är i görningen. Men absolut, om vi blir överkörda idag kommer det ställas väldigt höga krav på förändring, ännu högre än de som redan är. Det är väl inte enskilt matchen i sig, som du såklart förstår, utan att det blir den sammantagna bilden av en fiaskosäsong som dessutom avslutas med förlust innan vi går in kvalserien.

"Är rätt säker på att dom i grunden inte bryr sig speciellt mkt om vilka krav som otåliga och besvikna sofftyckarfans som du och jag har på en så här sajt."

Om det hade funnits en uns sanning i detta så hade det varit totalt tjänstefel och fullkomlig idioti då föreningen lever på grund av oss fans och sponsorer.
Låst ämne

Bulten: " blir vi överkörda så har man nog inte så mycket val."

Så om alla förväntar sig att vi med ett skadeskjutet B-lag och inget att spela för kommer att bli överkörda av ett högmotiverat Växjö och vi sen fullt naturligt kan bli överkörda och blir det, så menar du att den förlusten är direkt avgörande och droppen som får bägaren att rinna över för Alcen och styrelsen på ett sånt sätt att dom efter matchen bestämmer sig för att sparka Manner?
Hör du inte själv hur obegripligt korkat och dumt det låter?

"Det kommer ställas krav utifrån som kommer vara svåra att stå emot."

Krav från vilka då och som Alcen och övriga ansvariga skulle bry sig om, menar du?
Är rätt säker på att dom i grunden inte bryr sig speciellt mkt om vilka krav som otåliga och besvikna sofftyckarfans som du och jag har på en så här sajt.
Låst ämne

Peja: matchen idag känns ju helt meningslös.

Som många skriver, spara spelare med minsta åkomma. Spelar ingen roll hur det går idag.

Som jag skrev efter senaste matchen så ska jag jaga dammtussar och stryka skjortor.

Efter det kan jag titta på en tjeckisk piano-konsert i d-moll från 78 på Tv12 eller hitta något förnedrings-koncept:” Bandymålvakt söker pilot” eller ”Min första år i en trailer-park med mina 12 syskon”.

På tisdag: då blir det hockey igen🇩🇪🇩🇪
Låst ämne

Supportern: Japp, helt klart favoriter och kommer göra slarvsylta av oss om vi inte gör något åt situationen. Spelar exakt noll roll att vi har tre av fyra mot dem i år. De har en vansinnig form och det har vi med, fast negativ
Låst ämne

Ett problem med att inte gå in för seger ikväll är att Malmö går in i kvalet med grym form och tro medan vi inte gör det.

För mig är Malmö helt klart favoriter för att hålla sig kvar. Gör vi inte något utan bara kör på så kommer vi inte ha en chans.
Låst ämne

Huge: Som jag också sa är det mest troligt att man redan har klart eller jobbar på ersättare till efter matchen. För att ha ett trumfkort mot Malmö. Det är bara så kul att du tycker att det ser bra ut när vi totalt havererat poängmässigt. "Bra spel" kommer inte ge oss några poäng, som du kanske märkt. Men du kanske är nöjd med väl genomförda matcher i kvalserien även att vi åker ur?
Låst ämne

Bulten: Nä, det jag säger är mer troligt än din skrattretande teori om att en vinst ikväll med ett skadeskjutet lag som inte har nåt spela för, skulle betyda att Manner blir kvar men att han får sparken om det blir förlust.

Vi får väl se vem av oss som är ”otrolig” eller inte..
Låst ämne

Huge: Det beror på hur det ser ut idag, blir vi överkörda så har man nog inte så mycket val. Det kommer ställas krav utifrån som kommer vara svåra att stå emot. Tror inte heller man matchar bästa lag, men att hela laget skulle bestå av juniorer är ju inte speciellt troligt.

"Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte är motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma."

Haha du är ändå helt otrolig
Låst ämne

Bulten: Så du tror att Manners tänk ikväll är att medvetet spela med fullt ordinarie uppställning och småskadade/slitna spelare och göra allt för att vinna en betydelselös match, eftersom en vinst betyder att han får fortsätta som tränare och en förlust automatiskt gör att han får sparken?

Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma.
Låst ämne

370:
Du...INGET lag i SHL kan bara plocka 3p av er hur ni än beter....ni skulle kunna säkert kunna ta in halva ert J18 lag och ändå spöa alla lag i ligan..

Nä SAIK torsk mot er köper jag alla dar i veckan....
Däremot är inte SAIK så mycket sämre än er...så dom skall oavsett form spöa HV oavsett deras form alla dar i veckan...
Låst ämne

Huge: För det första vet vi inte laget än. För det andra, ja, det tror jag, eller jag tror redan det är i görningen. Men vid en eventuell väldigt bra match och bra känsla med vinst att man kunnat gå på den känslan in i en kvalserie, i samma huvudet under armen strategi som man kört med under hela säsongen.

Men mest troligt är fortfarande att det är klart med ny men att man vill ha effekten och skapa oreda i Malmölägret inför match 1. Malmö har redan scoutat sönder Brynäs vid det här laget och har säsongens bästa form för sin del, så Manners spel lär inte skrämma dem speciellt mycket.
Låst ämne

Malken: Älskar din inställning, det är precis det vi behöver just nu!
Behövs fler supportrar som dig, inte minst härinne!
Framåt Brynäs, nu gävlar visar rödhökarna vilka som är kvalmästarnas kvalmästare!😉
Låst ämne

Horace76c: saik skulle vunnit mot oss när vi åkte upp med ynka 3 kedjor till deras hemmaplan

Torsken sist borta mot serien formstarkaste lag var ju väldigt väntad.
Låst ämne

Horace76c: Troligtvis blir det så ja! Även om Växjö har många spelare frånvarande.
Låst ämne

Bulten: Så du tror på fullt allvar att en förlust eller vinst i sista matchen med ett gäng juniorer som ersättare och där vi inte har nåt att spela för mot ett motiverat Växjö, skulle vara direkt avgörande när det gäller ifall Manner blir kvar i båset eller inte?
Maken till skrattretande och obegriplig teori får man ju leta efter…
Låst ämne

Horace76c: Kommer säkert gråtas över att vi inte ställer upp med bästa lag. Men det kan de gott ha.
Låst ämne

ellis: "Tur att vi har lyckliga Brynäs-minnen l ättestupets dagar. De är allt vi har kvar"

Tänk på att både du och jag kan vara med och bidra lite, lite grann till ett nytt lyckligt minne genom att heja fram Brynäs på plats i Monitorn! Kolla på videorna från Västerås 2008! Spelarna är förvånade och lyckliga över hur de bars fram av alla brynäsfans som tagit sig till Västerås.
Låst ämne

JawKee:
Snacka om att SAIK sköt sig i foten mot HV.
Hade dom gjort sitt hade dom haft seriesegern som i en ask.

Nu har dom chansen fortfarande i och för sig, men i och med att vi kommer vila alla viktiga pjäser (hoppas jag), så är det nog ganska safe att kora Växjö som seriesegrare redan nu innan frukost...
Låst ämne

Peja: Vill se en jäkla massa juniorer idag! :) Och Lindbäck i mål
Låst ämne

Malken: Precis. Idag måste alla som är det minsta skadade, krassliga eller slitna vilas. Och det kommer nog vara extremt många spelare. Räknar med storförlust men det är skitsamma i detta läge.
Låst ämne

Malken: Ja är det så, så räknar jag med att man har ersättaren klar men sparar det tills dess att matchen idag är slut.
Låst ämne

Bulten: Tvek på den.
Låst ämne

Malken: Tur att vi har lyckliga Brynäs-minnen l ättestupets dagar. De är allt vi har kvar
Låst ämne

Bulten: Knappast. Det lär bli många junisar i laget idag och Lindbäck i mål.
Låst ämne

Gissar att kvällens match blir avgörande. Vinner man så låter man Manner och gänget köra på och förlorar man så står det någon annan i båset i kvalserien. Alternativt så är det redan klart med ny men man vill spara effekten av ny tränare till match 1.
Låst ämne

Bulten:

Han är som en gammal grammofonskiva
Låst ämne

Huge: "Därför att jag inte gillar oinsatta och okunniga
gnällkärringar som tror att dom vet bättre än
kunnigt och insatt yrkesfolk."

Du klarade dig inte länge. Av dina 33302 inlägg på Hs har 99% av dessa sett ut som ovan.
Låst ämne

DansbandsWolf: Man kan förstås ifrågasätta alla spelarförvärv de tre föreningarna gjort under säsongen - vem har bidragit och vem har inte. Samtliga tre lagen har i alla fall klättrat i tabellen.
Låst ämne

mattias - 74:

1. Ingenting. Fortsätta med att avlöna honom.

2. Ingenting. Fortsätta med att avlöna honom.

3. Därför att jag inte gillar oinsatta och okunniga
gnällkärringar som tror att dom vet bättre än
kunnigt och insatt yrkesfolk.

4. Vet inte. Kanske anställa dig, Bulten, munkas eller
nån annan sofftyckare som säkert vet hur Brynäs isf
ska göra? Ni skryter ju över att ha haft rätt från
från början suttit på facit, så det vore väl en utmärkt
ide?

5. Ja.
Låst ämne

Malken: ” HV, Luleå och Rögle kunde med stark ekonomisk stöttning utifrån köpa sig ur sina kriser under den gångna säsongen.”

Ursäkta men har jag missat någon Luleåvärvning under säsongen?
Om du tänker på Kempe har han tillfört noll och intet snarare varit en belastning och kostat multum.
Olle kom in sent och från en inte så bra alpliga och kostade inga stora pengar i princip allsvensk lön.
Tacksam för svar.
Låst ämne

Horace76c: Tuulola är lite bortglömd - men är en av de absolut bästa backar Brynäs haft. Stor, stark och bra på skridskorna.
Låst ämne

Anders Berg:
Marko "hands down".
Var redan favorit innan finalen -99, men i och med den när han ångvältade över Sedinarna så fick han legendstatus 😍
Låst ämne

Malken:
Dra åt håvete vad man saknar en sniper som Brendl....såna där mål som 0-3 görs ju inte längre (såvida man inte heter Ovechkin då)
Låst ämne

Horace76c: Vem var den bästa? Tuulola eller Masken? (Fredrik Hedström?) ;-)
Låst ämne

Horace76c: Bulan drog en slashing iaf ...
Låst ämne

Horace76c: "Blev tvungen att googla....Samsung hade rätt...Markan höll nollan, det hade jag förträngt.
0-7"

Lassgård gick omkring i korridorerna i Västerås och västeråsborna tittade storögt på honom.

Kolla på videorna nedan, låt er inspireras och kom på matchen på tisdag så gör vi vårt bästa för att hjälpa Brynäs att vinna matchen - och hänga kvar i SHL!
Låst ämne

Silfver:
Riktigt.
Våran näst bästa 36'a genom tiderna gjorde ett par baljor
Uppladdat:

450x300-vikbifjpg.jpgvikbifjpg.jpg

Låst ämne

Horace76c: Micke Lind hängde väl ett par om jag kommer ihåg rätt. Men innan första målet var det skakigt, sen var det proppen ur.
Låst ämne

Anders Berg:
Blev tvungen att googla....Samsung hade rätt...Markan höll nollan, det hade jag förträngt.
0-7
Låst ämne

« · 2490059 · »