Huge:
Du som verkar veta allt, hur går det för Leksand kommande säsong?
Huge:"Du har missat det mesta, framförallt att vi diskuterar Sundlövs hjärta och engagemang och även övriga ledares för den delen, inte var spelarna har sina eventuella grundsympatier."
Du med verkar det som.
Du gick i försvar för Sundlöv på mitt inlägg där jag infrågasätter hans "oersättlighet" som SC, inte hans engagemang.
Man man fortfarande tycka att det är kul att åka skidor även om man alltid kommer in som siste man.
DET är engagemang, men knappast ett sätt att vara med i toppen med AMBITIONER vilket Brynäs påstår sig ha.
Ord utan handling är bara ord!
Rodrigo: Du har missat det mesta, framförallt att vi diskuterar Sundlövs hjärta och engagemang och även övriga ledares för den delen, inte var spelarna har sina eventuella grundsympatier.
"Skulle själv aldrig säga att det var Sundlövs förtjänst att Brynäs vann SM-guldet, dom vi borde hylla är snarare alla olika tränare, både på A-lags-nivå och junior-nivå,"
Är det nån som öht påstått eller tror att guldet skulle vara enbart Sundlövs förtjänst?
"Att en sådan som Svedberg kan komma in som en halvdålig andremålis för att sedan bli en stormålvakt som antagligen kommer vara andremålis i NHL, det borde man hylla tränare för, inte sportchefen"
Nån som påstått att tränarna inte har del i Svedbergs framgång?
Det utesluter väl inte att även Sundlöv ska ha cred för att ha sett potentialen hos Svedberg, eller....?
Nävisstja, glömde den klassiska läktarcoachretoriken hos vissa härinne: när en värvning lyckas är det tränarnas förtjänst, när den inte faller väl ut är det sportchefens fel....
Att nästan missa slutspel säsongen efter man tagit SM-guld och att säsongen efter det inte förstärka truppen nämnvärt, trots ambitioner att ta sig till semi-fina, tycker jag ger all rätt att ifrågasätta och kritisera sportchefen.
Herregud, Sundlöv ville ha kvar Joachim Rohdin, en forward som gjort typ 2 poäng i grundserien på två säsongen och som dessutom inte besitter speciellt goda defensiva egenskaper och varken spelar PP eller BP... mest för att han gjorde två mål i en final-match. Lyckligtvis hade Rohdin redan kommit överens med Timrå då. Men vad är det för agerande egentligen? Är det någon som på riktigt skulle tycka det var bra att förlänga med Rohdin för att han råkade göra sin bästa match i en final när han resten av säsongen inte visat sig alls?
Dom som faktiskt är nöjda med hur laget ser ut i år måste iallafall se något som inte alla andra ser. Visst kan det gå hur bra som helst för det här laget och jag har jättegärna fel när det gäller lagbygget men dom flesta tror inte på Brynäs, helt enkelt. Inta bara supportrar utan även folk utifrån. Och visst kan experter ofta ha så otroligt fel i hur dom tippar hit och dit, men man blir lite ledsen när Uffe Bodin från Hockeysverige skriver att Brynäs ser ut som ett lag för bottendistriktet i år. Många är helt enkelt eniga om att Brynäs i år ser svagare ut än förra säsongen och det är inte för att dessa människor hatar Brynäs, eller inte har koll på Brynäs, utan för att laget helt enkelt ser svagare ut.
Huge: Att ha hjärta för klubben, känns alltid så otroligt överskattat. Hur många i laget tror du på riktigt har ett stort Brynäs-hjärta? Möjligtvis dom 3-4 som är från Gävle-trakten och kanske hejat på Brynäs sedan barnsben. Men visst, Jesper Ollas har säkert ett jättestort Brynäs-hjärta, med Leksands IF som moderklubb och 7-8 säsonger i Leksands A-lag. Det är ju därför han kämpar så mycket i varje match, för sitt otroliga hjärta och sin otroliga stolthet över att spela i Brynäs IF.
Ray Shero, Pittsburghs GM, som blev utnämnd till bästa General Manager denna säsong i NHL, har säkert ett stort hjärta för Pittsburgh, han har ju bara jobbat i tre olika NHL-klubbar och är också född i Minnesota, men visst, det var antagligen hans stora hjärta för Penguins som gjorde att han blev årets GM.
Om det något som är svammel och trams så är det ju hela grejen med klubbkänsla... hjärta för klubben... osv osv. Det är klart att det i vissa fall spelar roll och visst ser man som supporter hellre att en som Jakob Silfverberg, född i Gävle med moderklubb Brynäs, leder laget till ett SM-guld. Och visst, för honom spelar det även mer roll att spela hem ett SM-guld till sin moderklubb men det finns inget som säger att han hade varit så himla mycket sämre om han varit född någon annanstans.
Skulle själv aldrig säga att det var Sundlövs förtjänst att Brynäs vann SM-guldet, dom vi borde hylla är snarare alla olika tränare, både på A-lags-nivå och junior-nivå, att dom har utvecklat så bra spelare som kunde leda laget hela vägen. Att en sådan som Svedberg kan komma in som en halvdålig andremålis för att sedan bli en stormålvakt som antagligen kommer vara andremålis i NHL, det borde man hylla tränare för, inte sportchefen. För Svedberg var fortfarande inte mycket att hänga i granen när han värvades.
EskilstunaLasse: "Så det är DET som driver dig. din tro om att Sundlöv sitter och läser här i forumet."
Inte alls.
Det var ett allmänt klargörande och inte direkt riktat till Sundlöv personligen, om du nu trodde det.
Fast det är klart: tittar han in så ser han ju att det även finns dom som uppskattar hans jobb.
Är rätt så säker på att han och spelare/ledare läser på såna här forum i större utsträckning än vad man kan tro, även om dom inte vill medge det.
Om inte annat så får han sig ju ett gott skratt när han läser alla förslag och goda "råd" från gapande läktarcoacher som tror att dom vet allting och mer än gärna delar med sig av sina råd.
Mig veterligt är det ännu ingen av dessa läktarcoacher som fått jobb som sportchef i nåt lag.
Man kan ju undra varför....
Huge:"Han begär pengar och handlar för det som finns i kassakistan, svårare är det inte."
Att begära pengar till ett "experiment" som han BORDE vara medveten att man inte har råd med.
Är det rätt handlat?
Huge:"Sundlöv, du har mitt och mångas fulla förtroende.
Bara så att du vet."
Så det är DET som driver dig. din tro om att Sundlöv sitter och läser här i forumet. Patetiskt rövslickeri.
Men OM han sitter här, I så fall..
SUNDLÖV SLUTA SITTA OCH DEGA HÄR OCH SKAFFA EN VÄRDIG ERSÄTTARE FÖR LINDOLM ISTÄLLET!!!!!!!!!!!!!!!!
Carl Lejonkräk: Är det Sundlöv som ska hyllas för guldet så är det väl han som skall skyllas för ett par besök i KS, övertrasserade budgetar med mijlon belopp i förluster, Mängder av dyra misslyckade värvningar.
Bli inte bländad av det enda guldet. Man måste se till helheten och då kan inte betyget bli annat än underkänt.
Det är dags att förnya även på den posten. "Ett stort Brynäshjärta" säga vara hans största tillgång. Det finns massor av människor som har ett stort Brynäshjärta, men kvalificerar det dem att vara sportchef? Nej!
Till sist: OM Sundlöv hade det stora hjärtat så skulle han kliva åt sidan frivilligt och låta en duktigare person ta över rodret för skutan Brynäs i stället för att se till sig själv och SIN karriär innan han agerar på vad som är "bäst för Brynäs".
Till och med USA's Prestidenter sitter på BESTÄMD tid. Vad gör Sundlöv så oersättlig?
AVGÅ! Sundlöv!!
Rossa:"Sundlöv är och förblir ett stort misslyckande som sportchef."
Precis, fast guldet kan ju ingen ta ifrån honom. Tänk på att det finns en massa lyckade sportchefer som inte vunnit ett enda guld.....typ allas älskling Markus Näslund...
70 Rodrigues:
" Det är alltid bättre att vinna än att förlora, oavsett "
Nja det är det inte alltid , året Leksand åkte ur vann vi samtliga matcher på försäsongen och vi slog b.la FBK med 5 - 0 eller nåt liknande. Försäsongsmatcher är ingenting man skall lägga för stor vikt vid.
tjugo8:
Hej på er alla hockey vänner , Då var man tillbaka efter en strålande sommar , Har läst allt inne på hockeysnack varenda jäkla dag i sommar ,
Har med spänning och förundran sett alla turer med spelare in och ut av laget ,och inte minst alla tomma löften från vår livstids anställda sportchef ,
2 matcher är spelade av den nya säsongen och man är inte överraskad av resultatet så långt ,Redan sitter man hemma och svär .
Hur fan ska detta gå ??
Hur fan tänker Sundlöv , ?? våra två viktigaste offensiva spelare är historia ,och vad gör Sundlöv ? inte ett skit , Marknaden är tom bla bla bla , har vi hört det förut ? JA det är sportchefens mantra , och vi som älskar Brynäs går mot en jäkligt jobbig vinter ,
70 Rodrigues:
Det ligger väl i personens natur? Även jag kan låta magkänslan styra o få totala utbrott..... men det händer inte så ofta och är inget jag strävar efter.
Har hela mitt liv beskrivits som en ganska lugn o eftertänksam person.... en yrkesroll jag hade i många år var det rent av farligt att INTE stanna upp o tänka efter...... exempel " ta reda på vilket håll du skall innan du börjar springa".
Så det är nog inte så kosnstigt att jag inte ligger i framkant med de spontana utbrotten.... gör det mig till en sämre Brynässupporter?
Men en fråga till er med andra sätt att reagera på besvikelser.....
Ångrar ni aldrig nån särskilt hård o osmaklig överdrift? Tar man några långa andetag o väntar några minuter så har man kanske en annan uppfattning om vad som hände?
Gurra88:
"När har jag sagt att jag tror det är färdigvärvat?Det är väl ganska självklart att 2-3 spelare ska in i truppen".
Ok... då är vi ju överens.... MEN... ponera att "världens sämste SC" väntar på rätt förstärkning.... gör ett par jättevärvningar som tillsammans med TJ o Brynäs blir lyckosamt i vinter.... då står du ju där igen med ett tvärsäkert påstående som du får ångra (?)
Alltså.... bör man inte vänta åtminstone tills de uttalade värvningarna har presenterats?
Gurra88:
Ok, blir ju meningslöst för oss på ett diskussionsforum om du inte vill svara på frågor...
Jag vill också gärna ha en ny sportchef, inte bara för att han är ny utan för att han är det bästa för Brynäs och jag tror på rotation på viktiga poster...
Men hur lätt tror du det är att hitta lämpliga kandidater med en SC:s utsatthet...minns Gozzi, P.Svenssons hälsoproblem...
Men för totalomdömet av MS är det viktigt att man är nyanserad och inte historielös
Tväst: Absolut inte. Men det är knappast Sundlöv som håller i den biten. Sundlöv tilldelas en budget. Orkar inte lägga in ett A4 med alla misslyckade värvningar.
"Jag tror inte det är färdigvärvat än..... alltså, lite svårt att uttala sig så tvärsäkert hur det blir?.... eller?"
När har jag sagt att jag tror det är färdigvärvat? Det är väl ganska självklart att 2-3 spelare ska in i truppen.
70 Rodrigues:
Allt som görs "in absurdum" har en tendens att bli för mycket, oavsett vad det handlar om....
Ett av de snällare epiteten du förser bl.a. mig med ibland är "ja-sägare"..... vad är det som styrker att man gillar o accepterar ALLT som händer upp på Sätraåsen bara för att man som person inte har för vana att spy galla i sociala medier på nåt man troligtvis ändå inte kan påverka?
Gurra88:
Har du glömt alla ekonomiska problem Brynäs haft de senaste åren.... eller tror du inte det spelar nån roll om man har pengar eller ej?
Andra lag i Sverige har stora ekonomiska problem... Timrå, Leksand, Frölunda, Malmö m.fl. har levt klart över sina tillgångar..... jag är mycket nöjd med att inte Brynäs tillhör det gänget.
Vad som händer till hösten står skrivet i stjärnorna än så länge.... jag ser fram emot vad säsongen har att erbjuda.
Jag tror inte det är färdigvärvat än..... alltså, lite svårt att uttala sig så tvärsäkert hur det blir?.... eller?
Gurra88:
Så du menar att exempelvis nedan gjort ett bättre jobb än Sundlöv?
Nubben, i Frölunda
Pelle Svensson
Fredrik Andersson
Stefan Lindqvist
Jan Järlefelt
(Fredrik Stillman)
Linus Wickman: Du vet inte ens vad du själv skriver eller?
"men vad ger det dig att klaga på Sundlöv varje dag?"
Tväst: Fräscht att hänvisa till det inlägget. Du är typ 1249:a på bollen.. Som sagt, fräscht!!
Ja verkligen, vi har blivit misshandlade i samtliga kvartar utom guldåret.
70 Rodrigues:
Radarn som varnar för positiva inlägg om Brynäs är påslagen även idag konstaterar jag ;-)
Gurra88:
Har man gott minne kan det ju hända att gamla inlägg flashar förbi.... Sundlöv är troligtvis varken bäst eller sämst. Med dom förutsättningarna han haft de senaste 5-6 åren så tycker jag att slutspel de flesta åren och guld förra året är klart godkänt.
tjugo8:Att ha det övergripande ansvaret för den sportsliga delen av verksamheten. Med tonvikt på A-lagsverksamheten.(Det är i alla fall utifrån den de bedöms).
Att ge Sundlöv allt för mycket cred för Brynäs juniorverksamhet är som att spotta Thomas Thelin i ansiktet.