Brynäs IF

724439 inlägg · 7957 ämnen

Årets Brynäs!

503907 · » Till forumet


Sv: Årets Brynäs!
rackham:
Pratade med brorsan i BSKV:s styrelse nyss. Våra 3 supporterklubbar skall möta Brynäs den 24:e Februari. En idè vore att ta upp sådana här frågor vid dessa möten.
Souvenirfrågorna är ett utav dem...Har noterat ditt/era önskemål o skall skicka informationen vidare till ansvariga...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
claesw:

Bra inlägg.
Souvenirerna är litet av ett sorgligt kapitel.
"Lyck" arbetade mycket med denna fråga när han satt i styrelsen, men jag tror inte att hans tankar riktigt fastnat.
Det finns andra som jobbar mer visionärt, tex Djurgården.

Förutom själva profileringen av föreningen, image m.m. finns det också pengar att tjäna...

Kontakta H Westergen på shopen!
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
claesw: Det kan alltid förbättras.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
65selander:
Jo, det har blivit bättre men kan bli ÄNNU bättre.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
claesw: Tigern har försvunnit mer och mer sedan Brynäs bytte leverantör. Nu är det en firma som handhar dom flesta klubbarna som sköter om formgivning mm. Titta på Brynässhopen Online. Just nu håller dom på och gör om siten så du får vänta ett tag till.
 
Dom har fått in en hel del schyssta tröjor
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Lilljanne:
Tyvärr är det endast ett fåtal (många av dem engagerade här) som är beredda att läggas stålar - t ex 1500-klubben.

Aktiviteter hit och dit betyder nog inte heller så mycket när det avgörs ute på isen och vi möter Huselius o co..

Publikstöd i all ära, men det är ju på bortais vi är riktigt dåliga varenda år...

Tittade in på DIFs sida och möttes av en kanonball "retro" t-shirt - våra souvenierer håller inte måttet- bort med den förbannade tigern - även på barngrejorna, använd de berömda axelränderna i fler sammanhang- t ex även på t-shirts och framförallt- SKYLTA med klubbmärket mer. Glöm inte heller bort att vitt som i bortastället är snyggt. Fram för fler "årsmodeller" av matchtröjor mm- mm.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
GävleLasse o Huge: "Ser vi tillbaka på det gågna året så ser vi att det har gjorts enormt mycket som fört Brynäs i rätt riktning"
Kan ni ge mej lite hjälp här?

westerlind: Visst är det som du säger. Som icke-Gävlebo har man ingen koll på lämpliga kandidater till styrelsen. Jag måste lita på att Brynäsare uppe i Gävle har möjlighet att bedöma referenser och annat som avslöjar vad varje styrelsekandidat är gjord av. Är styrelsen kass har ni gjort ett dåligt jobb i den granskningen. Det borde inte vara så svårt att bedöma lämpligheten. Vet man att den blivande styrelsemedlemmen har vanligt folkvett räcker det långt. Känner man inte honom/henne brukar ryktet på byn avslöja hur det är ställt med det. Sen måste han/hon självklart ha lyckats med nåt i ett kvalificerat sammanhang (företrädesvis i arbetslivet, chef i offentlig el. folkrörelseägd verksamhet är inte nödvändigtvis en merit). rackham, du tycks ju ha koll. Du får informera oss stockholmare om vilka som inte platsar.

rackham: "Hur vända Brynässkutan?"
Som Brynässupporter/-medlem måste det finnas massor att bidra med. Om viljan och engagemanget finns.

1. Publikstöd. Vore gävleborna lika galna som Öviksborna skulle Brynäs ha en handfull flera poäng i årets serie. Finns inte en domare som inte påverkas, mer eller mindre, av den kompakta ljudkulissen varje gång en modospelare snubblar. Dessutom finns det nog en och annan spelare som lyfter sitt spel rejält av publikstödet.

2. Pengar. Med flest hockeysupportrar i Sverige är dagens medlemssiffra löjligt låg (ca 4000). Fördubbla det och vi har en skaplig månadslön till en kvalitetsspelare varje säsong. Dessutom ska vi förköpa oss på biljetter, kioskvaror, souvenirer och allt annat som hamnar i Brynäs kassa. Alla som har råd lägger en hundralapp (minst) varje månad till BIF-support (som borde permanentas). Gå med i 1500-klubben som privatperson.

3. Brynäskänsla. Bidra med lite jävlaranamma. Tifon kan inte överskattas. Andra supporteraktiviteter som syns i media, på läktare eller annanstans. Instifta ett supporterpris till största Brynäshjärta i laget, bästa nykomling eller nåt annat. Skriv insändare och visa att Brynäs engagerar (förr eller senare fattar Gävleföretagen budskapet). Försök sprida positiva "vibbar" kring Brynäs (att vi gnäller här, inom familjen, må vara hänt men står du i kiosken i G-rinken kan du f-n inte säga att ”det är typiskt Brynäs att kaffet är så dyrt”).

4. Ställ krav. Visa att en Brynäsare bryr sej. Lämna egna förslag på åtgärder och aktiviteter. Kommentera styrelsens/ledningens förslag. Gå på årsmötet och ställ frågor alt. ställ frågor genom ombud. Jobbar man för Brynäs ska man ha klart för sej att man är under granskning men också att man har ett starkt stöd (så länge det är förtjänat).

Magico: "Förbättra laget. Förbättra ekonomin. Förbättra organisationen."
Du glömde den viktigaste "konkreta" åtgärden av alla: bli bäst!

munkas - det levande (?) beviset på att Brynäshatet är starkt i Gävle.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Hong Kong: Jag tycker dock att Sundlövs förklaring verkar bekant på ngt sätt. Tycker mig känna igen förklaringen från ngn intervju med honom i ngt sammanhang.
Eller så har jag hört det från ngt annat håll.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Hong Kong: För mycket att göra? så då är det bättre att Brynäs får en massa skit på sig då... Är inte K-Å boss ;-)
 
Som Munkas skrev i ett inlägg tidigare så måste svåger politiken bort från Brynäs, dock så håller jag inte med om en nystart i AS eftersom det skulle vara dödstöten för BIF som förening.
 
In med Wikegård i båset så skall vi se att det händer grejer.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Huge: Det som felade den här gången var väl att den rätta informationen inte kom fram. Det vi fick höra via media var något i stil med "det finns inga spelare". Hade dom tagit sin egen hemsida till hjälp och berättat hur det verkligen låg till så hade vi nog förmodligen sluppit allt skitsnack. Det påpekade jag även för Kent-Åke, men han påstod att Fredrik som sitter på kansliet och sköter hemsidan har för mycket att göra..*bullshit*.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Hong Kong: Det visar också att Sundlöv var rätt ute i det han försökte göra, då det ultimata hade varit att vi fått behålla både Bommen och Timonen resten av säsongen.
2 klassbackar hade räckt för att gå till slutspel.
Det är nog den bistra sanningen...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Huge:
 
Faktum är att jag gick tillbaka i er historik och läste lite gamla inlägg, med tanke på att jag mest bara skumläst. Jag tycker nog inte att Magico är den enda som uttrycker sådana åsikter han uttryckt, även om han formulerar dem bättre än många andra.
 
Kilar stadigt hoppas jag verkligen att jag inte gör.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: "(PS. Angående att "uppleva" så har jag "upplevt" BIFs gästbok på HS sedan...dess tillkomst, ungefär. Kanske därav jag tycker det är så lustigt att alla helt plötsligt övergått från att klaga till att klaga på en som klagar?)"

Du har tydligen ingen aning om vad det handlar om, trots att du "upplevt" vår GB sedan starten.
Det finns olika sätt att klaga på: konstruktivt eller bara klaga och kasta skit för kastandets och klagandets skull.
Det är väl mest det senare som många hänger upp sig på hos vår yrkesklagare Magico.

"Jag skumläser visserligen bara, men min uppfattning är att Magico skriver seriösa inlägg."

Ett gott råd i all välmening: sluta skumläs innan du uttalar dig.
Eller kilar ni stadigt? ;-)
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Jompe: Jag står nog inte så högt i kurs hos Sundlöv just nu, efter att ha pressat honom på just frågan om varför det inte dök upp någon spelare i förra fönstret. Men förklaringen jag/vi fick kan jag ändå köpa.
 
Han var vid den tidpunkten på jakt efter en eller två backar av klass och hade också kontakt med några. Men vid tidpunkten så var nästan alla spelare väldigt veliga och visste inte om det skulle bli NHL spel eller inte. Enligt honom själv så var det spelare som satt med ett färdigt kontrakt och hade pennan i handen, men tydligen så backade dom ur i sista sekund. Pengar var vid tidpunkten inte problemet, även om det inte rörde sig om miljoner.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
sylf: Vi var många som hade höga förväntningar på laget inför den här säsongen. Vill minnas att Du och jag var ense om att topp 4 var möjligt, när det blev klart med Dackell och Honken. Men Brynäs har hanterat lockouten sämre än de flesta andra klubbarna, inte minst vid näst senaste fönstret. Alla minns mormors formuleringar om den "sega marknaden".

Brynäs siktade på slutspel. Allt annat är ett självmål för en elitserieklubb. Man kan inte gärna ha "undvika kvalspel" som målsättning. Och hade det inte varit för NHL-konflikten är jag rätt säker på att vi nått slutspel. Fiaskot har alltså sin huvudsakliga förklaring i felbedömningarna vid värvningsfönstrena.

Elitserien är förmodligen världen bästa hockeyliga just nu. Att gå till slutspel utan starka värvningar på ett tidigt stadium av säsongen går bara inte. Vi har spelat gallerpojkar som Bäckström mot ärrade NHL-proffs. Laget har inte fått de rätta förutsättningarna för att hävda sig mot de andra lagen. Där ligger ett stort misslyckande.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
stefan Bskv:
 
Jag som funderade så länge på formuleringen, och ändå missförstod du. Läs mitt ursprungsinlägg. Naturligtvis är det inte lustigt att ni inte har så kul i ert hockeyliv just nu, utan snarare deprimerande att läsa.
 
(PS. Angående att "uppleva" så har jag "upplevt" BIFs gästbok på HS sedan...dess tillkomst, ungefär. Kanske därav jag tycker det är så lustigt att alla helt plötsligt övergått från att klaga till att klaga på en som klagar?) 
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla:
Upplever? Då¨har du inte upplevt mycket kan jag säga, utan att vara otrevlig mot dig. Rent patetiskt att höra. När/Om Modo hamnar i samma läge som Brynäs så kommer du säkert att tycka det är lustigt att även Ni för negativ debatt...
Nu är det dock så att den negativa debatt som förs enligt dig på våra gästböcker, så kommer det även fram mycket positivt utav det..men det är en helt annan historia.........
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
stefan Bskv:
 
Jag skrev bara vad jag upplever i er gästbok, bilden du beskriver målar du nog upp själv i sådana fall. Det var i alla fall inte meningen att det var så det jag skrev skulle framstå. Ville bara påpeka hur lustigt det varit att läsa här på sistone.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla:
Klart att en motståndarsupporter tycker att en annan motståndarsupporter skriver "seriösa inlägg"...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla:
Negativt? Vet inte vem Magico är, så jag avböjer att kommentera. Här slår man nog huvudet på spiken..Om man inte vet vem personen är som tycker o så, så kan man ju ej heller kommentera inläggen så mycket.
Du målar upp en bild av att alla Brynäsare stör sig över någon som ger kritik.. Kan säga att så ej är fallet..
Har sagt det förrut, men kan säga det igen..Det är endast en bråkdel brynäsare här inne som debatterar, så du får ingen god bild av vad vi supporters står för.

F.ö anser jag med trettio års resande landet runt att ni i Ö-vik är den mest fanatiska publik till att påverka domare samt linjemän..
Kändes skönt att få ge lite kritik till Er:-)
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
sylf:
 
Jag håller med. Jag skumläser visserligen bara, men min uppfattning är att Magico skriver seriösa inlägg. Är det månne att han formulerar det negativa så bra som gör att folk stör sig på honom?
 
Selander:
 
Salo? Hmm. Skriver han på HS?
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Lumber Jack: Äh ni får säkert ett skitlag till i nörheten som gör att Salo kan vila ibland. Vem vet Löven kanske vinner på Amerikanskt Lotto och får råd att betala sina skulder
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
65selander: Visst vore det så, vi vill ju ha mer poäng. Lite synd på det minskande antalet bortamatcher inom rimligt pendlingsavstånd bara;-)
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Lumber Jack: Ja vore det inte skönt att slippa skitlag som Brynäs, Malmö, Luleå
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
65selander: Det är ett gammalt MoDo fenomen. Jag anser att ES borde bantas till 6-8 lag, allt för att MoDo ska kunna blomma ut helt. Det är som med mjölk, inte blir den goda gräddiga mjölken god bara för att den blandas med skämd mjölk. Nä, bort med avskrädena och låt ES bli en elitserie!
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Lumber Jack: haha om vi klagar mycket så lägger ni er tillit aldeles för mycket på Salo...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Lumber Jack: Då får ni väl placera er på sista slutpelsplats då eftersom han verkar ha problem med att spela mot sämre lag.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
65selander: Äh, det är väl våra motståndare som borde oroa sig över Salo. Han visar upp en finfin form och blir helt grym i slutspelet.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: Lustigt också att alla gnäller på Magico.Vet inte nåt han haft fel i,förutom hans tips i Modomatchen.Självklart är säsongen ett megafiasko för oss,siktar man på slutspel och får spela kval så är det ett STORT fiasko.Lockouter,skador och otur till trots,sånt drabbar alla lika mycket.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: Du gnäller ju på dom som gnäller här borde inte du oroa dig över Salo istället?
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: haha är det inte det denna sidan är till för att gnälla? ;)
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Ahlbom:
 
Ja, det räknar jag med. Annars vore ni väl korkade som sitter här och gnäller över laget, då kunde ni ju ägna er tid åt roligare saker.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: Det är inte bara gnällspikar här även om det verkar så men en sak är klar hur mycket det än gnälls så är vi alltid med Brynäs....
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
65selander:
 
Jag ville bara påpeka för er att ni beter er lustigt. Ni verkar nämligen inte märka det själva (med undantag för westerlind). Göra mig löjlig ville jag inte.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
knaskamilla: Och vad vill du med ditt inlägg mer än att göra dig löjlig?
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Gud, vad ni är roliga. Först ägnade sig alla (förutom den obotlige optimisten) åt att gnälla på ungefär allt som har med Brynäs att göra. Under en lång tid, dessutom. Nu har dock alla börjat ägna sig åt att gnälla på Magico i stället, för att han gnäller. Haha.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Bo Bly: Rent resultat mässigt på rak arm de senaste åren 95/96 och 02/03.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
prosten:
Finfint, prosten!
Då finns det möjligheter...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
westerlind:
Stomatol-risken får vi nog ta om det skall finnas någon som helst transparens i rekrytingen till Brynäs styrelse.

Vad är det förresten som säger att Brynäs styrelse inte redan innehåller Stomatol-leenden...?

I övrigt så håller jag naturligtvis med dig att det du skriver i första stycket är nog så viktigt!
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham: Självklart så är analysen mer intressant, tanken är att natrurligtvis påverka även den.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham:
Naturligtvis kan inte vi supportrar styra upp balansräkningen, men kanske kan vi hjälpa till att förbättra arrangemangen under matchdagar, hitta sätt att locka fler till matcherna mm och på så sätt skapa en positiv trend för Brynäs IF publikmässigt.

Det känns som att ledningen uppriktigt är intresserad av att få öppnare attityd mot omvärlden och att vilja till förändring och utveckling finns. Sen är det ju som alltid det intressanta om det blir så också.

Beträffande årsmötena skulle det vara önskvärt med en fullmatad information om kandidater till lediga styrelseplatser - och det i god tid innan. Vad jag minns är det nu som i många andra föreningar så att personerna i fråga kommer upp och presenterar sig och sen rabblar upp lite fakta - inte så lätt som medlem att ta ställning då.

Skulle vi å andra sidan kräva någon form av amerikansk valkampanj där kandidaterna går ut och morsar i stugorna och håller tal på Tures Livs, så kanske vi skrämmer bort kompetenta tystlåtna personer och får en styrelse av babblande stomatol-leenden.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
GävleLasse:
Syndlöf skulle säkert bli en succé i ballerinadräkt!
Värt mer än en tanke...

Förnedras är ordet!
Ja, inte Syndlöf, utan motståndarna.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
westerlind:
Bra med kommunikation naturligtvis. Det är en förutsättning.
Men jag är trots allt mer intresserad av analysen av den information som supporterklubbarna ger och vad som sedan händer i föreningen.
Om laget som bygger laget (styrelse och kansliet m.m.) också är på elfte plats i Elitserien så spelar det inte så stor roll att det läggs energi på kommunikation, även om det behövs...

Det finns fler trådar att nysta i som jag ser det.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham: Jag är din okände tvilling.. *skrattar*

Sunlöf i gris-skär ballerinadräkt skulle vara bättre än det intro vi tvingas bevittna idag...

En annan sak som jag tycker skall ändras är att det är musik när motståndarna kommer in, det skall vara tyst då... låt dem veta att de INTE är välkomna utan bara skall slås, förnedras och få lämna Gavlerinken utan poäng. Det är den signalen som skall ges, inget annat. Moståndarlagen skall inte vilja åka till Gavlerinken...så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
Magico: Målsättning hos ALLA var slutspel, när säsongen började och lockouten bara var ngt diffust hot borta i fjärran, som förmodligen aldrig skulle komma att sättas i verklighet. I det läget var slutspel också klart realistiskt.
Vartefter så måste en realistisk bedömare anpassa kartan efter verkligheten.
Även om, Som Jompe var inne på, laget och tränarna naturligtvis måste tro på sig själva in i det sista. Trots att man vet med sig att det kommer att bli mkt svårt.
Begriper man inte en så pass elementär sak, då är det illa.
Även om det inte förvånar i just Ditt fall.

De konkreta förslagen du lagt var ju väldigt revolutionerande.
Att man inte tänkt på det tidigare:

Förbättra laget.
Förbättra ekonomin.
Förbättra organisationen.

Hade jag ingen aaaaning om.....

Träffande bildmetafor du har av dig själv i presentationen förresten.
Undrar vilket handikapp du lider av:
Blindhet (ser inte verkligheten), eller Dövhet (lyssnar inte på fakta)?
Förmodligen båda.
Stumhet är det iaf inte.
Det är väl mer vi andra som stumnar när du uttalar dig....
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham: Exakt.

Jag har varit på ett antal årsmöten och även gjort min röst hörd, men som utomstående och ej Gävle-bo är det i princip omöjligt att göra sig en bild av om en kandidat är bra eller inte. Istället får man lita på att valberedningen gjort ett bra jobb - och på senare år tror jag de har träffat ganska rätt.

Vill man påverka så har vi nu en ny möjlighet. För två veckor sedan hade vi i supporterklubbarna ett möte med Brynäs IF, där ett medlemsråd bildades. En representant från varje supporterklubb kommer att delta och där ska de frågor som väckts av medlemmarna att tas upp. Det verkar vara ett seriöst intresse från Brynäs IF att få del av supportrarnas åsikter, så vi tror att det här kan bli något bra.

Så gå med i Brynäs Stockholm, BSKV eller Brooklyn Tigers och hjälp till att ge idéer till Brynäs IF.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
GävleLasse:
Är det säkert att du inte är jag.
Börjar bli riktigt orolig :-)

Det där j--vla introt är så menlöst!
Trots volymen blir man lika överraskad varje gång att det plötsligt dyker upp Brynäsare på isen. Trodde det var konsert med Safri Duo eller nåt, liksom.
Tom "baletten" var bättre intro...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham: Det finns mycket man kan göra. På nåt sätt så tycker jag att Introt som Brynäs har på sina hemmamatcher visar lite hur det är i föreningen. Hastigt ihoprafsat utan någon riktigt bra röd tråd. Det speglar nog en hel del hur verksamheten sköts. Fantasilöst.

Nu har ju supporterklubbarna kallats in för nya idéer om hur man skall föra laget framåt. Och det är nog det verktyget som skall användas i första hand tror jag. Nu vet inte jag vem som tog initiativet till mötet, fansen eller klubben. Men ett steg i rätt riktning är det i alla fall.
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
GävleLasse:
Tror väl inte riktigt på "missnöjesöversvämning" av årsmötet, det bygger bara på bilden av Brynäs som lallförening om du förstår vad jag menar.
Däremot tror jag på ett välbesökt årsmöte med underbyggda idéer om hur Brynäs skall utvecklas.
Det är lite för vanligt att det röstas in personer i styrelsen utan att medlemmarn har en aning om vad personen egentligen står för och kan/skall göra.
Här finns lite att göra...
Kommentera

Sv: Årets Brynäs!
rackham: Exakt. Fansens röst kan höras jävligt långt om den är unison. Att knalla runt å gnälla på sin kant ger ingenting.

Medlen är många. Namnlistor där vi kräver åtgärder för en bättre organisation. etc etc. kan vara EN variant. En annan är att årsmötet översvämmas av medlemmar som tar sig ton och vädrar sitt missnöje där.
Kommentera

503907 · »