Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Backrykten

« · 423214 Till forumet


Sv: Backrykten
Huge: Det är ju själva f-n att vi skall befinna oss i denna sits, Sundlöv jagar spelare med kniven på strupen. Lite planering hade inte skadat. Förhopningsvis är allt redan klart och nyheten släpps i morgon. Det är inte troligt att den släpps nu. Förövrigt lär flera ES-lag vara i vävartagen vid denna sena timme....
Kommentera

Sv: Backrykten
JanT: Jag tror Micke sitter hemma med en bansevirre och myser efter att idag gjort klart med Adam Foote och Chris Pronger på backsidan och Joe Sakic o Jerome iginla på forwardsidan..........
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19: Ja, drömma kan man ju alltid. Någon annan som väntar med spänning på att GD/Arbetarbladet ska uppdater på nätet med morgondagens nyheter. Blir riktigt spännande att se om det står något där om en eventuell förstärkning.
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken: Jo en timma dit.......man är som ungarna på Julafton,förväntansfull!!
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19: Jo, man är ju det. Men usch vad jag blir besviken om det inte har blivit ett nyförvärv, har suttit riktigt länge framför datorn och uppdaterat den ständigt, bortkastade tid då ju.
Kommentera

Sv: Backrykten
Lilljanne: LHC är nytt, fräsch, framgångsrikt osv osv. En rik trakt (rik på det mesta) som under eoner har saknat riktiga sportsliga framgångar (nu snackar jag fotboll, hockey). LHC har knappast behövt lyfta ett lillfinger, det är självsäljande (ett självspelande piano) .

BIF har alltid trott dom varit självsäljande, och har under alla år varit det i viss mån. Man har inte ansträngt sig för att ragga sponsorer, och har egentligen inte behövt det eftersom situationen i Sverige sett likadan ut. Sedan kom Percy, och något nytt hände. Sponsorer som välde in pengar i ett nytt poplag (det hade vi iofs sett förut) som dessutom gav sportsligt resultat! Man kunde alltså köpa sig hockeyframgång! Tyvärr för BIF vann vi SM-93 och tänkte att vi klarar oss ändå, vi behöver inte ändra vår sponsorstrategi för vi kan betala räkningarna tack vare slutspelet. Vad folk oftast inte vet om att trots de framgångsrika säsongerna under första hälften av 90-talet så blödde klubben ekonomiskt. SM-guld, SM-final och välfyllda slutspel till trots så hade BIF ett underskott på - 6-7 mkr (om jag minns rätt) ett par år efter finalen mot HV. Publiktillströmningen under åren var det såklart inget fel på (smfinalet å allt) men man hade inte hängt med när det gällde sponsorerna och försummade den delen. Nästföljande år med Berg&Co började bra, med hyffsad kontroll över ekonomin men sen kom ett ytterligare guld -99. Publiksnittet var det inget fel på, det räddade klubben från undergång, på men på ekonomisidan satt helt fel gubbar. Berg (som är Lulesupporter) var den minst diplomatiska person du kan tänka och skrämde t.om bort flera av de fåtal sponsorer BIF hade...

Hur som helst. Nu har vi nytt folk som styr BIF och med tanke på att vi har förlorat 10 år när det gäller sponsorvård så tycker man att det kan bara bli bättre from. nu. Av vad jag har hört har det tyvärr inte blivit så, och det mesta beror på inkompetent personal i BIFs marknadsavdelning.Hur i hela friden kan det fortfarande finnas osålda (vita fläckar) reklamplatser på sargerna i G-rinken? Denna säsong, med sådan hysteri när det gäller elitserien, SVT har skaffat hockeykväll å allt. Bara BIF (miss)lyckas med att göra en sådan fundamental sak som att sälja sargreklam.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Vore jag presumtiv sponsor skulle Brynäs hockeylag vara det intressanta. Inte dom som jobbar på marknadsavdelningen. Eller slår dom sponsorerna på käften när dom knackar på dörren?
Kommentera

Sv: Backrykten
Jag börjar bli trött på det här snacket om att vad gör ledningen och vad gör inte ledningen. får jag fråga hut många av er var på medlemsmötet som sitter och klagar på allting. Brynäs hade ungefär 6200 medlemmar som var röstberättigade på medlemsmötet! Av dom registrerade sig 88 St!!! Jag var en av dom. ÄVar var ni andra? Vi har på medlemsmötet valt de medlemar att företräda klubben som för närvarande finns där. Tycker att ni som bara sitter och klagar kommer på nästa möte och där ställer kritiska röster och framför era åsikter. På förra mötet var det två stycken som ställde kritiska frågor en av dom var vår nya klubbdirektör Ken-åke. Jag tycker att ni dyker upp på nästa möte och framför dom.
Kommentera


Sv: Backrykten
p j davydjoos: Härligt! Men hur känd är han, tycker jag känner igen namnet men kan inte placera det...
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken: fast, hittar inte nått på arbetarbladet...
Kommentera


Sv: Backrykten
Falken:
Lirar i Caps ska fixa fram info om han snart
Kommentera

Sv: Backrykten
Lilljanne, micke m fl:

Jag är inte så insatt, men uppenbarligen har Brynäs IF länge haft en styrelse där man varit med för att det varit status, inte för att man brunnit för att föra föreningen framåt.

Däremot tyckte jag det var ett stort lyft när Palle Eriksson blev ordförande i valberedningen: Han har föret in många nya intressanta namn i styrelsen som jag tror inom några år kan få den sjunkande skutan på rätt köl igen. Tyvärr försvann Lasse Johansson, "Lyck", ur styrelsen, men i övrigt börjar det se bra ut.

Det jag inte begriper är hur Janne Larsson blivit marknadsansvarig: En gudabenådad spelare, men charm är väl inte hans största vapen. Förstår inte hur den självklare kandidaten för den posten kunnat förbigås - Wille Löfqvist.
Kommentera


Sv: Backrykten
WarhawK: Va f-n, har man suttit uppe och väntat på det här? Hoppas det är en anka.
Kommentera

Sv: Backrykten
WarhawK: Aha, han var svensk också. Riktigt härligt att det är klart i alla fall! Men alltså, vart har killen som skrev det fått det från? Han skriver Arbetarbladet, men jag hittar inget?
Kommentera

Sv: Backrykten
Lilljanne: Brynäs knackar aldrig på dörren. Dom förväntar sig att sponsorerna ska knacka på Brynäs kanslis dörr, stå med mössan i hand och be om att få sponsra BIF. Det är den stora skillnaden mellan BIF och andra lag. Om du vore presumtiv sponsor så vill du kanske dessutom få något i utbyte mot de tiotusentals kronor du sponsrar laget med. Något företagets anställda kan ha glädje av och minnas, en typ av personalvård alltså, och dessutom som bonus få ditt företagsnamn exponerat. I denna del ligger BIF många år efter. Man tar sponsorerna man har som givna och raggar inga nya.

Under Bergs sista år försökte man halvhjärtat och ogenomtänkt att anställa någon reklamnisse från Stockholm att marknadsföra BIF. Denna konsult kostade multum och hans geniala idé var att ragga sponsorer i Stockholm, där finns ju ett överflöd av rika IT-företag osv.
Det man inte kollade först var att t.ex SAIK försökt denna idé och den var döfödd, Stockholmsföretagen och nog med att sponsra Stockholmslag och resten är inte intresserad av ett ortslag från Norrland. Jag tror han lyckades ragga....noll sponsorer. Sedan slutade han/fick sparken efter att ha kostat laget en del bara.

Jag fattar inte att man inte går ut med en hård kampanj (se LIF:s dalauppror t.ex) först och främst till företagen i Gävle, sedan i Gästrikland, sen i Hälsingland, sen i Uppland/Uppsala (som saknar elitlag i sport) och dessutom gör smärre avstickare till klassiska brynästillhåll som Småland och västkusten. En ren aggressiv sponsorraggning där man verkligen erbjuder kunden valuta för pengarna. Se och lär hur det bästa klubbarna i ES gör, se och lär hur man gör i om världen speciellt NHL, ta det bästa från det och hitta dessutom på något eget originellt. Istället för att som ligga i bakvattnet ska man inte bara följa strömmen, man ska leda den!
Kommentera

Sv: Backrykten
aphac: det här tror inte jag på.........
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken:
Frågan är ju om det bara nån som jävlas då om arbetarbladet är källan borde ju dom ha länk ute tycker jag

den som lever får se
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken:Undrar varför han/hon har valt att skriva det på hockeymagasinets forum, och inte här???????????
Kommentera

Sv: Backrykten
Se Brynas.se
Kommentera


Sv: Backrykten
WarhawK: Nu vill man ju hitta källan å... Om den finns...
Kommentera

Sv: Backrykten
Nu är det officiellt. På Brynäs hemsida finns ny ett pressmeddelande om att han har blivit klar för BIF.
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Ja du, vore ju bra om Christer Pettersson kunde spela, men just nu är han tyvärr skadad, i skallen också.
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken: Ja, då är det klart iallafall då...
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: "Rotebroraggarn" jo han har grymma "slapshots" från blå......kanon!!
Kommentera

Sv: Backrykten
Statistik för killen.
och länk
www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=5249

Albany River Rats AHL 00/01 - 79 8 28 36 -9 117 - - - - - - -
New Jersey Devils NHL 01/02 - 1 1 0 1 -1 2 - - - - - - -
Albany River Rats AHL 01/02 - 9 0 3 3 -7 10 - - - - - - -
Tampa Bay Lightning NHL 01/02 - 3 0 0 0 -1 4 - - - - - - -
Springfield Falcons AHL 01/02 - 53 7 25 32 +5 57 - - - - - - -
Binghampton Senators AHL 02/03 - 26 2 15 17 +10 62 - - - - - - -
Washington Capitals NHL 02/03 - 6 1 0 1 -1 0 - - - - - - -
Portland Pirates AHL 02/03 - 44 8 22 30 +9 77 - - - - - - -
Washington Capitals NHL 03/04 - 37 2 12 14 -10 30 - - - - - - -
Portland Pirates AHL 03/04 - 13 1 8 9 +5 10
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken: Ja, vad ska man säga? Bästa poänggörande back i ett kölag.Det verkar som att Sundlöf bara fick få paket sålda och för lite fickpengar av Hedin&co.
Kommentera

Sv: Backrykten
p j davydjoos: Hur fan uttalar man det namnet egentligen?
Kommentera

Sv: Backrykten
Busen: Vad menar Sundlöv med "Arbetet fortsätter dock med oförminskad kraft." - letar dom en till innan tolvslaget?
Kommentera

Sv: Backrykten
p j davydjoos: Enligt BIFs hemsida är det Josef Boumedienne vi fått från NHL. HURRrraaaa!!!!
Kommentera

Sv: Backrykten
Wow vilken värvning...nästan 1/4 av Björklövens värvning av Jackman...Hoppas VERKLIGEN inte att ekonomin äventyras av detta.
Jag menar inte att dissa Josef men detta är ju löjligt....Han hade varit en bra värvning om det INTE varit lockout och ALLA andra lag värvar 4 superstjärnor. GOD NATT
Kommentera

Sv: Backrykten
p j davydjoos:
Hmm en av caps bästa poäng plockare bland backar med 14 , det tror jag vad jag vill om
Kommentera

Sv: Backrykten
58 Larsson: Jag var visst sent ute.
Kommentera

Sv: Backrykten
aphac: Lita på mej, han är bra. Desutom är det bra att det är en svensk, då är chansen stor att han stannar om han trivs. Han har lirat ihop med Micke Samuelsson i SSK. Och kom ihåg hur Micke överaskade alla positivt när han var i Brynäs.
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19: Man utalar namnet Bo med din :-)
Kommentera

« · 423214