Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

BIF-Modo 4/1

« · 1221337 · » Till forumet

BIF-Modo 4/1
Hoppas publiken för en gångs skulle sluter upp i Läkerolen för en av säsongens viktigast matcher. Kan Brynäs jämna ut sitt spel över 3 perioder så kan vi förhoppningsvis öka försprånget ner till kvalserie/ingenmansland.

Återigen, med tanke på denna trupp man kan ställa upp med så är åtminstone jag oerhört imponerad över insatserna mot LHC och sista mot HV.
Kommentera

Sv: BIF-Modo 4/1
Hoppas denna vinnarskalle får fortsatt förtroende i förstakedjan (om Dackell inte kan spela):

– Kul att få chansen och att få göra första målet, men synd att vi förlorade ändå, sa poängräddaren Calle Järnkrok.
Kommentera

Huss:
Aftonbladet har listat oss i publiken och det är nog inte helt fel att de plaserat Gävleborna sist.

Iblan är det inte utan att man undrar om Gävleborna är värd ett lag i ES. För va ska man säga om publiksiffror på knappa 5000 pers. De siffrorna skulle man ju kunna ha i vilken håla som hälst :(
Var är Gävleborna när det är match?
Kommentera

Verkar som att folk har missat att det är den här tråden som gäller inför matchen imorgon, och inte den gamla från 28/12.
Kommentera

Anders Berg: Sunken spelar i morgon, Dackell är ett osäkert kort. I övrigt samma lag som mot HV.
Kommentera

Gusten: Härligt att Sunken spelar! Stålmannen :D
Kommentera

Flyttar Rodrigues och Venoms inlägg till den redan befintliga matchtråden:

Järnkrok går in på Dackells plats i 1:a femman i kvällens match :-)

Se länk!!!

Redigerad kommentar

70 Rodrigues Kommentera Idag kl. 10:09

70 Rodrigues: Hoppas det stämmer vore jävligt kul att se.
Venom Idag kl. 11:10

Redigerad kommentar

Kommentera

8 spelare borta ikväll. Berglind är i Mora för att få spela matcher - han borde väl dock kunnat lira nu, när så många är borta? Jag vet inte - Czarnecki vet bäst.

Å på tal om backar - borde väl trilla in någon snart? Det snackades ju om något datum i januari, som hade något med J-VM och finska ligans regler för utländska spelare att göra, men min fråga blir då; Finns det inga spelare någon annanstans än i Finland?

Ikväll ska det mycket till om det ska bli poäng, tippar på 2-3 förlust eller 7-1 till Brynäs.
Kommentera

Anders Berg: "men min fråga blir då; Finns det inga spelare någon annanstans än i Finland?"

Jodå.
Det finns bra spelare i Kanada, USA, Ryssland, Slovakien, Tjeckien bl.a
Sen kan man även hitta hyggliga spelare i många andra länder.

Kommentera

Att det ska behöva va skador för att CZ, eller Dackell (om han nu bestämmer;) ) ska förstå att Järnkrok ska spela i en producerande lina..
Kommentera

8 spelare borta ikväll. Guldåret 1993 har jag för mig att Brynäs inte hade någon spelare skadad på hela säsongen!

Bättre kvalitet på spelarna då, eller något sånt?

... minns även att varje spelare gjorde någon typ av "hälsokoll" dagligen den säsongen, men då var det ju å andra sidan en viss Tommy Sandlin som tränade laget, lite skillnad det.
Kommentera

Forsberg spelar ikväll. Dock inte Peter. =)
Kommentera

Fyfan vilket dålig period. Inget ting som va bra. Sundström gjorde sitt första riktigt dåliga ingripandet som back?
Kommentera

Venom: Ska man vara helt ärlig så har ju Sundström likt många andra inte haft ett rätt.. Visst, bara ett misstag som renderat baklängesmål.. Men det är ganska tydligt att han inte klarar av den hårda press Modo sätter på honom och övriga backar.
Kommentera

Venom: "Sundström gjorde sitt första riktigt dåliga ingripandet som back?"

Näe, han missade i markeringen sist också, vid HV´s 2-0!
Kommentera

sylf: Bara att hoppas att samtliga spelare stoppar i suspen å kör nu!!
Kommentera

3-2 nu era satans pessimister
Kommentera

arnio:

Hehe nu jävlar anamma!
Kommentera

7500 på plats och låter som om det är 40 stycken.. Om man har fått arslet ur vagnen och kommit upp till Läkerolen så kan man väl fan skrika lite också!

Skön jävla seger för övrigt ;)
Kommentera

Idag ska vi tacka domaren, tack domaren!

MoDos bortdömda mål var det ju inget regelvidrigt med alls. Tack igen, domaren!

Snygga slagskott av Kahna och Lauritzén för övrigt.

Men håller det här i längden (8 spelare borta), nej självklart inte.
Kommentera

Anders Berg:
Bortdömda målet, (nån gång under första 10 antar jag eferssom jag var sen till rinken pga att halva gävle av nån anledning väljer att gå o se BIF-MODO en MÅNDAG)...vad hände där...
Kommentera

Horace76c:

Elak cyklop körde på Läcks klubba i målgården...

Kommentera

rackham:

Japp...rätt beslut av Vinnerborg.
Kommentera

Bissett19: Lite konstigt ser det ut, nästan som att han är in och viftar med ena benet, vilket inte framgår särskilt bra av repriserna.
Kommentera

sylf:

Domherren står väldigt bra placerad och är stensäker.

Tre enkla, ny match på lördag.

Kommentera

sylf:
Vet helt ärligt inte vad reglerna säger här faktiskt, Läck blir ju bevisligen störd, men samtidigt är han ju utanför målgården...
Blev det en utvisning också alltså?
Kommentera

rackham: Haha så sant en enkel dag på jobbet bara, flexa dessutom i 20 min ;)
Kommentera

rackham: FBK (h) VF (b) och SSK (h)

6 pinnar och vi nosar på topp 4, 0 pinnar och vi är nere i skiten igen..
Kommentera

sylf: 9 enkla.
Kommentera

sylf:

Ja, det är många 9 poängsmatcher framöver...

Kommentera

Horace76c:

Regel 595:

Med kontakt mellan anfallande spelare och målvakt menas också spelarens eller målvaktens klubba.

Kommentera

Horace76c:
Bortdömda målet, kanske lite sen kommentar men målet var helt korekt, Skröder var aldrig inne i målgården. Som domaren stod tycker jag han borde sett det men... bara att tacka o ta emot, det jämnar ju ut sig.
Kommentera

rackham:
Oook, så...utvisning då (Interference) eller?? vad åsyftar regel 595 (misstolka mig nu inte, ingen är gladare än jag att det blev bortdömt)
Kommentera

rackham:

Regel 595:

Skulle det gälla utanför målgården oxo menar du?
Det är ju Läck som är utanför.
Kommentera

Tväst + Håracesjuttiosex:

Det är domarens bedömning som gäller... det står tom så i kommentar till regeln... = )

Herren ger och Herren (läs Rådbjer) tar...

Kommentera

Tväst: Målvakten är väl fredad vilket som va? Eller har jag helt fel?
Kommentera

Lindström:

Bedömningen borde i det här fallet va att Läck har klubban utanför målgården och kommer när Skröder, det är ju aldrig tvärtom.
Borde troligen dömts mål... men jag kan inte alla regeltolkningar, fast det hindrar väl inte att man "vet" i.a.f. ;-)
Kommentera

Lyssnat på radion på jobbet ikväll då..Vilken jävla skön seger!! =D O fy faan vad bra gjort att kunna VINNA med så många SKADOR som vi faktiskt har i en såå VIKTIG match, det är underbart bra jobbat gubbar!! -stolt- Ska erkänna att jag trodde på max en pinne ikväll innan matchstart.. Så 3p är MVG!
Kommentera

Tväst: Men är Läck verkligen utanför målområdet?
Modoiten åker framför Läck och tangerar möjligtvis (svårt att se) målområdeslinjen med en av eller båda sina skridskor.
Borde rimligtvis innebära att Läck i det läget är INNANFÖR målområdet.
Tror att det är modospelarens klubba som är boven i dramat, dvs att klubban varit innanför linjen och stört Läck.
Isf ett helt korrekt domslut av Vinnerborg. Heller inte helt uteslutet att nån del av modospelaren (skridsko, knä, handske etc) varit innanför linjen när han åker framför Läck och målområdet. Isf ett lika korrekt domslut.
Kommentera

Huge: Läck är innanför målgården och Midioten är utanför med undantag av en skridsko. Gränsfall men nog borde målet godkänts ändå?
När Andersén satt och fick axeln undersökt mitt i matchen blev man riktigt orolig. Speciellt med tanke på tidigare bekymmer och backbristen.

3 poäng mot VF, 3 poäng mot LHC, 1 mot HV och 3 mot Modo (låt vara en förlust borta mot desamma) med 8-9 ordinarie borta i varje match är bragdartat!
Kommentera

Huss: Visst fan är det en domartavla helt klart. Fast detta var tidigt i matchen så det bortdömda målet betyder inte per automatik att slutresultatet skulle bli 3-3. Matchbilder förändras ju när målen faller.

Oavsett vem det drabbar eller gagnar så är det olyckligt att såna här generealtabbar uppkommer. Jag vet hur det känns när man får ett mål bortdömt på ett felaktigt sätt. Det var väl vår "tur" att få något med oss antar jag :)

Kommentera

Huss: Visst är det bragdartat. Absolut. men jag hade gärna bytt ut vinsten mot LHC mot förlusten mot modo borta. Det har hjälpt oss mer. Det finns en risk att våra gubbar slappnar av några procent nu när vi får tillbaka markan och de andra.

Det var ju inte bländande spel vi bjöds på igår. Riktigt dåligt spel i första perioden där man ständigt var i fel poition och hängde inte med alls.

Kommentera

Huss: kollar man bilderna noga ser det ut som skridskon som med mycket liten marginal far igenom målgården drar med sig Läcks klubba och rubbar hans balans något.
Kanske ser jag mer det jag vill se än vad som hände och visst är det ett jäkla gränsfall, men jag tycker det är rätt dömt.
Kommentera

Huss: Ja, inte hade man protesterat direkt om Vinnerborg godkänt målet men han stod å andra sidan mkt bra till och slog av målet på direkten vilket tyder på att man måste ha varit väldigt säker på sin sak.
Men det hindrar ju som sagt ändå inte att han kan ha sett fel. Shit happens och sånt där brukar jämna ut sig i längden.
Sen var det som du säger lite torskfrossa när man såg Andersén få handpåläggning i båset. Som tur var så fick vi se honom på isen igen och det är bara att hoppa på det bästa. Börjar bli lite halvjobbigt nu med alla skadorna. Samtidigt har skadorna gjort att hela laget lyft sig nåt enormt och moralen verkar kunna försätta berg. Vete fan om vi hade lyckats så mkt bättre med ex Jonsson och Bertilsson skadefria?
Nu infinner sig nästa frågetecken: hur ser junisarna och Markan ut när dom kommer hem, förmodligen lite stukade rent mentalt?
Och kommer Rödin att kallas hem från Mora?
Jag har ett bra förslag till CZ: tala med Lückner och be att få låna Ekholm i utbyte mot att Rödin får stanna kvar.
Kommentera

GävleLasse: "Det finns en risk att våra gubbar slappnar av några procent nu när vi får tillbaka markan och de andra."

Äh, vi har ju enligt "experterna"(vilka det nu är) årets coach i båset, så det ska väl han kunna rådda upp isf??
Kommentera

70 Rodrigues: Kortsiktigt är det ju enkelt, blir ingen av de skadade backarna mirakulöst frisk till nästa match så är det ju bara ställa upp med samma lag som igår.
Kommentera

tompap71: Bertilsson borde väl vara aktuell för spel inom en snar framtid.
Ärligt talat trodde jag att CZ/Sundlöv försökte mörka hans skada och få den att framstå som allvarligare än vad den själva verket är. Men nu ser det ut som att skadan inte var nån "fejk", sas.
Kommentera

70 Rodrigues:Även fast vi har "ES bäste coach" så har denna fruktansvärt svårt att få laget att prestera i tre perioder. Visst går matcher i vågor men jag tycker att man skall kunna ta tag i saker och ting under en pågående period och inte stå med armarna i kors och vänta på att det skal bli periodpaus.

Jag tror det är dags för Cz att agera som Gibbs i NCIS och ge spelarna en smäll i bakhuvudet emellanåt ;)

Kommentera

GävleLasse: CZ är en duktig tränare, tyvärr har han en tendens att vara lite för fyrkantig i sitt tänkande när det gäller coachning, han borde ha en assisterande som typ "Flygis" som kan röra om lite när det går stå i matcherna.
Kommentera

GävleLasse: "Management by fear" har alltid funkat för mig, fråga mina elever ;-)
Kommentera

« · 1221337 · »