Brynäs IF

723305 inlägg · 7955 ämnen

Boork!

« · 540519 · » Till forumet


Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Tänkte just skriva till dig och fråga vad du tycker om Boork i Brynäs, men jag antar att jag inte behöver det nu... :-)

Varför?

Boork personiferar det Brynäs skall stå för:

- Kontroversiell
- Vågar sticka ut hakan
- Gillar spelare som vågar stå på sig i diskussioner (typ Pebben)
- Stödjer sina spelare
- Kräver mycket av sina spelare
- Gillar utmaningar
- Förstår hur hantera media till sin/föreningens fördel
- Är social och kan föra sig i kontakten med sponsorerna
- Kan skapa ordning och reda i Brynäs oreda
- Har bra kontakt med unga spelare (ömsesidigt) vilket Brynäs behöver
- osv
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Har inget emot Boorken, undrar bara om han platsar in i Brynäs jantelagsorganisation, trampar man någon på tårna i Brynäs så blir man inte långvarig i klubben!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Förlegat och enligt min mening en myt numera....
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Vi behöver nån som trampar folk på tårna och inte ber om ursäkt för det.
Kommentera

Sv: Boork!
Teemo Jääskeläinen... Bror till Jooooonas som spelade i Leksand för nåt år sen möjligen?
Kommentera

Sv: Boork!
YYYYEEESSS!!!!!!!!!!!

Äntligen.

Jag följde Leffes jobb med Almtuna den gågna vintern och blev oerhört imponerad av det jobb han la ner. Laget gick från att ha varit ett mittengäng till att vinna serien ganska klart. Dessutom gav man Bofors en rejäl kamp i kvalet.

Bra jobbat Sundlöv!
Kommentera

Sv: Boork!
prosten: Eftersom både du och rackham verkar ha bättre koll än jag på vad Boorken står för, och ni verkar tycka att han är bra, så litar jag på det. Vem blir assisterande? Jag har hört att Huss är ledig...

Dessutom läste jag i Keb "jag är en idiot" Erikssons spalt att nån ville HALA NER Hussens tröja ur Gavlerinkens tak. Möjligen om vi hänger den personen där istället...
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Man går och lägger sig med Gavlerinken. Fleming och allmän osäkerhet om vart den gamla damen är på väg, vaknar med Boork och Läkerol Arena.

Hur rmånga år har jag sovit?

Jag ska villigt erkänna att jag aldrig tillhört Boorks fanclub. Men från verkligt kunnigt folk har jag hört mer positivt om honom de senaste tre månaderna än jag hört om de allra flesta andra tränare, och det räcker ganska bra för mig.

En av poängerna med Boork är att han är inte one of the boys. Samtidigt kan han vara tydlig på gränsen till burdus. Boork kommer att röra om i organisationen (jag ser alltså detta som något positivt, om någon undrar).
Kommentera

Sv: Boork!
Jompe: Men Boork i Brynäs... Visst känns det en aning oortodoxt? Oheligt, vulgärt rent av. Som en katt bland hermeliner, en räv i hönsgården. Och ändå - det är nog precis vad som behövs. Blir man inte av med hönsen på annat sätt så måste man bjuda in räven. :)
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Men är det helt klar då?? Risken finns att vi vaknar imorgon och får läsa tidning om nån tränare vi aldrig har hört talas om.
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree:Katt bland hermeliner, räv i hönsgården, sova med fienden; Du kan ta in hela programtablån för Disney Channel för att beskriva Boork i Brynäs. Som tränare tror jag att han är smart nog att bygga ett spelsystem med det material han har att jobba med (Almtuna!). Som personlighet i organisationen blir han kanonbra. Karismatisk, lagom kontroversiell, bra nätverk i hela hockey-Sverige, mediatränad (rackham!).
Kommentera

Sv: Boork!
Mickis: Inget är någonsin klart förrän tjocka tanten har sjungit.
Nån här som känner en tjock tant som kan sjunga kanske?
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Boorken har tåhätta på alla sina skor...
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Jag känner till många tjocka tanter, men ingen av dem har sjungit än... Nä, tror inte på´t än inte.Har följt Brynäs för många år för det. Men Boork, gärna ihop med Huss, tror jag skulle vara riktigt bra.
Kommentera

Sv: Boork!
Clarence: Huss kommer inte att röra på sig. Har hört från Timrå att han trivs mycket bättre under korkeken.
Kommentera

Sv: Boork!
Jompe: Då får vi väl hugga ner korkeken då. Eller placera en humla lite strategiskt. (Fast Disneys humla är inte anatomiskt korrekt - humlor har ingen gadd och sticks inte)
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Jaha, där rök ytterligare en illusion man byggt upp sin existens och livsåskådning på. Humlor har alltså ingen gadd? I så fall hade ju Ferdinand aldrig blivit galen, och hade han inte blivit galen så hade ju tjurfäktaren aldrig misslyckats, och då... kan inte avsluta denna mening *rusar från datorn med tårar rinnande längs kinderna*
Kommentera

Sv: Boork!
Clarence:
Vad är det av Huss förmåga som spelare som Brynäs kan/skall använda som ledare?
Kommentera

Sv: Boork!
Jag tycker att Boork låter som ett utmärkt val, om Fleming tackar nej.
Det behövs en erfaren tränare som samtidigt är hungrig och revanschsugen, vilket jag tror att Boork är. Han är dessutom en stor personlighet och den mesta publiciteten är bra för klubbar, så även för Brynäs.
Kommentera

Sv: Boork!

Jompe: Det blir nog ingen ny Arena för oss i år, det kan vi nog tacka dom som håller på och ringer runt till våra sponsorer och försöker att få dom att inte sponsra Brynäs. Jag skulle vill se dom komma på årsmötet och försöka att kuppa in folk i styrelsen när dom har lyckats med att se till att vi får spela kvalserien i vinter. Dom personer som håller på med detta skulle spikas upp på väggen på Gavlerinken, om dom nu törs visa sej efter att ha förstört för Brynäs.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Boorken är exakt vad Brynäs behöver.En stark man som vet vad han vill och klarar att genomföra det.Det faktum att hela laget underpresterat i år visar att det finns en högre potencial i laget och det tror jag Boorken är rätt man att få fram.Dessutom är han en man som säger vad han tycker,sätter hellre sig själv i fokus så laget kan sköta sitt.Kort å gott en Wikegård i kvadrat,med enorm erfarenhet.

Bra jobbat Sundlöf!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Boork!
Sista chansen idag att se vår nye norrman innan Mästarcupen.
Norge mot Japan i B-VM på ViasatSport kl 1330.
Det räcker med oavgjort för att Norge skall ta steget upp i A-gruppen...
Kommentera

Sv: Boork!
sylf:
Håller med!
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Oj Japan, kommer att vara några namn man känner igen :)
Kommentera

Sv: Boork!
Precis vad Brynäs behöver nån som kan sparka liv i veteranerna.
Kommentera

Sv: Boork!
Fleming har tackat definitivt nej i natt, enligt lokalradion.
Kommentera

Sv: Boork!
sylf: Hoppas detta med Boork är sant,för det är sannerligen vad BIF behöver.Nån som vet vad han vill och samtidigt inte blundar för en trotjänare i ett lag som inte ger allt.Boork har stake, det kommer vissa fruntimmer i laget att få känna av(förhoppningsvis inte fysiskt). Dags att börja träna, Dackell och Wahlberg och dags att annulera kontraktet, DJ.
Kommentera

Sv: Boork!
Helt väntat om Fleming nu bestämt sig för ett "nej" till Brynäs. Satsa nu på Boork, Brynäs. Skulle dock inte bli överraskad, snarare tvärtom, om det blir en för elitserien oprövad tränare som klubben presenterar de närmaste dagarna.
Kommentera

Sv: Boork!
Clarence: Melin var väl en "för elitserien oprövad tränare" när han kom till Brynäs och det gick väl rätt hyfsat, nej?
Kommentera

Sv: Boork!
Jompe: Alla kan vi den historien, men kan den upprepas??
Kommentera

Sv: Boork!
Mickis: Bra fråga! För att komma åt det svaret får man försöka reda ut exakt vad det var som ledde til den framgången. Melin hade en stor del i det, men det var inte bara hans förtjänst. Tror snarare att det var en kombination av många faktorer, balansen i truppen, organisationen som tycksha funkat hyfsat då, en tränare med ambitioner som kunde motivera spelarna, och så vidare.

Att ha ES-orutinerade som grundkoncept för att vinna SM tror jag alltså inte på.
Kommentera

Sv: Boork!
Boorken i Bif, hmmm.
Låter som ett nytt besök i kvalserien även nästa år igen.
Kommentera

Sv: Boork!
Jompe: Vi hade eliteseriens bästa femma då. Och toppade i stor sett alla ligor. Och Melin var naturligtvis en lugn kille som fick ut det bästa av alla.
Kommentera

Sv: Boork!
Per HApps: Får väl sällskap utav er eftersom ni har värvat Asplövet
Kommentera

Sv: Boork!
rackham:

Ganska förvånande måste jag säga, inte trodde jag att han skulle skriva på för Brynäs av alla lag, men det blir säkert bra, om det blir så!
Kommentera

Sv: Boork!
Blir det Boork är jag nöjd. Låter som en satsning efter namn som Persson, Jonsson m.fl. Sist jag var nöjd med en ny tränare var när Esko Nokelainen skulle ta över. Esko hade ju också ett rykte om sej att kunna visa var skåpet skulle stå. Och det blev ju... inte bra. Jag hoppas att det inte är intervjuerna med Rönnqvist, Karlsson och Danielsson som är avgörande. Tre spelare med liten erfarenhet som kanske inte ens kommer att ta en plats.
Kommentera

Sv: Boork!
Lilljanne: Att det inte funkade med Esko tror jag inte berodde på att hade nypor, utan mer på att han hade spelídéer som inte stämde med lagets förutsättningar. Plus att han, enligt ryktena, körde en så hård försäsongsträning att spelarna var helt slut när det var dags att köra.
Kommentera

Sv: Boork!
Jag har egentligen inget problem med Boork som person, men vad har han lyckats med i båset? Ett SM-guld för mer än 20 år sedan och en plats i playoff med Almtuna eller? Höll han inte på att köra ner Modo i allsvenskan också?

Nån som kan uppdatera mig på Boorken storverk under de senaste decennierna utöver att hålla låda i TV3 och skriva drapor i expressen.

Risken med Boork är väl att det är mycket snack och lite hockey...
Kommentera

Sv: Boork!
Gick det bättre för laget när Esko försvann? Nää, för dåliga spelare. Esko var en skön lirare, trist att han inte fick ett bättre lag att leda.
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo: Största meriten är väl Canada Cupfinalen (-84?). Visst, hans storverk ligger 20 år bakåt i tiden men vad betyder det? Att han har haft dåliga lag att träna eller att han varit en kass tränare? Finns inga garantier för att Mårts och Lundh är Sveriges bästa tränare bara för att deras lag vunnit SM dom två senaste åren. Svårt att misslyckas med det materialet. Boork är intressant och kontroversiell, bara det är unikt för en brynästränare. Köp!
Kommentera

Sv: Boork!

Jompe: Sen blev spelarna sne på Esko på mästarcupen när dom inte fick spela golf för han tyckte att dom skulle träna hockey.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kommentera

Sv: Boork!
Lundström 6:
För att inte prata om inställd bankett?
Kommentera

Sv: Boork!
rackham, Lundström 6: Jag är osäker på vem det säger mest om - spelarna i Brynäs eller Esko. Det är ju märkligt att spelarna i Troja och Kiruna inte tycks ha brytt sej om såna grejer.
Kommentera

Sv: Boork!
Lilljanne: boorken blir nog bra för brynäs han har ju stor
vana av kval hockey !!!!!!
Kommentera

Sv: Boork!
Springsteen: Å vad du är van med är ju tydligt: LOOOOOSER!
Kommentera

Sv: Boork!
Lilljanne: Mårts måste vara utomordentligt skicklig då eftersom han de facto KUNDE misslyckas med det materialet. ;)
Kommentera

Sv: Boork!

Lilljanne: Eller Roger som hadde satt ribban tidigare.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD

Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Lundh är väl det tydligaste exemplet på hur liten roll en tränare kan spela. Från kvaltränare ena året till mästartränare nästa. Hade han gått steg 3-utbildningen på sommaren mellan säsongerna?
Kommentera

Sv: Boork!
Lundström 6: Spelare som inte trivs=dåligt lag, spelare som trivs för mycket=dåligt lag, spelare som trivs lagom=bra lag. Lagom kan man aldrig få för mycket av.
Kommentera

Sv: Boork!
Lilljanne: Mjo. Roger Melin sa det bäst när han, dagen efter att ha blivit svensk mästare under sin debutsäsong i elitserien, sa:
"Jag tycker tränarens roll är överskattad"
Kommentera

« · 540519 · »