Brynäs IF

723300 inlägg · 7955 ämnen

Boork!

« · 540699 · » Till forumet


Sv: Boork!
Joshua_Tree: Såklart att tränarens roll är överskattad så länge han inte har något att tillföra....
Kommentera

Sv: Boork!
prosten: Fast jag tror inte att -99 års lag var något självspelande piano heller. Nog tillförde Melin något allt. Han fick ut det bästa ur alla, och jag tror fan inte att vi hade en skada på hela säsongen heller. Det kanske var Tur han tillförde. ;)
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Tur kan nog stämma för inte var det väl mycket till coachning?
Kommentera

Sv: Boork!
prosten: Han hade en del småluriga saker för sig. Jag såg en match då han bytte målvakt vid underläge 3-2 (tror jag att det var) inför sista perioden. Brynäs vände och vann. Honken hade inte varit dålig, men anledningen till målvaktsbytet var att försvaret litade för mycket på målvakten, så genom att sätta in Asplövet tvingade han dem att ta större ansvar. Eller i slutspelet när han i förlängningen kastade in bänknötarna, och avgjorde. Det är såna små saker som skiljer vinnartränare från de som bara är bra. Fingertoppskänsla.
Kommentera

Sv: Boork!
Boork är nog en rökridå. På måndag presenteras Tommy Sjödin som spelande tränare/sportchef/VD/ismaskinsförare/kommunalråd/namnsponsor till arenan.
Kommentera

Sv: Boork!
Jag kommer att jula runt Gavlerinken om Boork blir tränare i Brynäs,om så händer,glöm bort lätta sommardagar,nu kommer ni Brynäs spelare att få göra rätt för er,hårda träningar,bänkningar om ni ej sköter er.Äntligen är det slut på kompistagen.
Kommentera

Sv: Boork!
51 Roger: Ska bli ett sant nöje att se dig Hjula Roger :-)
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Spol-Sjödda alltså?
Kommentera

Sv: Boork!
prosten: Tänk på hur jag stavade,och du stavade.Så visst jular jag runt Gavlerinken.
Kommentera

Sv: Boork!
51 Roger: Jag är medveten om det...
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: namnsponsor? Hubba Bubba Arena eller?
Kommentera

Sv: Boork!
prosten: Hubba Bubba Arena blir nog bra. Så länge det inte är en massa S i.
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Varför är jag inte förvånad?? Allt som har/gäller Brynäs är ju alltid rätt, om någon i Brynäs skulle vilja lägga ner hockeyn o göra dom till en schackklubb så skulle du hålla med!!! VAKNA UPP!!!
Kommentera


Sv: Boork!
rackham:
Jag läste dina punkter grundligt vad Boorken kan tillföra.
Reflekterar över den raden med "Kan skapa ordning och reda i Brynäs oreda".
Jag vet inte riktigt vad du menar, men du får gärna utveckla detta.
Om Boork blir anställd som tränare, skall väl han vara ansvarig för laget o inte något annat.? Vi har en styrelse som skall sköta föreningen.
Kommentera

Sv: Boork!
stefan Bskv: När fick vi en styrelse som har styrt/styr föreningen, snälla berätta???
Kommentera

Sv: Boork!
stefan Bskv:
"Kan skapa ordning och reda i Brynäs oreda" står i det här sammanhanget för ordning och reda i hur laget spelar, frökenlirarna på läktaren tills de vill kriga, sommarträning för alla och utbildning av de unga spelarna, typ...

Styrelsens arbete är något helt annat, men minst lika viktigt!
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Du skriver arbete, vad har Brynässtyrelsen gjort för arbete som är värt att nämna, förutom att köra ner hela klubben på Neanderthalnivå??
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Att arbeta är en sak.
Att arbeta mycket är en annan sak.
Att arbeta med rätt saker är det viktigaste.
Där finns en hel del för Brynäs styrelse att jobba med...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham:
Bara att arbeta vidare helt enkelt...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Nuvarande eller en ny styrelse??
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Dom har fixat vår elitlicens. Utan den hade vi definitivt spelat i allsvenskan nu. Men enligt dig kan ju "en idiot spara pengar".....
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Både och skulle jag vilja påstå...
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Har Brynässtyrelsen fixat elitlicensen, hur jävla naiv kan man bli egentligen??? Ambitionen måste väl för fan ligga högre än!!!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues m fl: Om det är något som är på neanderthalnivå så är det alla rop just nu på en stark ledare som ska komma in och rensa upp i Brynäs. Käringarna som ska göras till män etc. Känns som en väl enkel matematik med obehagliga associationer...
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Självklart skall ambitionen ligga högre, men utan stålar kommer man ingen vart. Glöm inte bort att ett stort antal miljoner försvann mellan 2001 och 2003. 2001 var det egna kapitalet ca. 5 miljoner och rörelseresultate +5 miljoner. 2003 var det egna kapitalet -3 miljoner och rörelsereultatet -6 miljoner. Starkt jobbat att vända på det minst sagt tuffa utgångsläget.
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo/JanT For me to know and you to find out!!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: "For me to know and you to find out!!!"

Vad menar du?
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Jag svarade på Teppo/JanT:s inlägg!! Tolka det som du vill!!
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Rodrigues talar i gåtor....hursomhelst är han inte nöjd med vår nuvarande styrelse.
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Är du det??
Kommentera

Sv: Boork!
Boork har en knapp ledning i "valkampanjen 05-06"...
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Som vanligt så loggar du ut så fort du får mothugg, tyvärr så är det ett sådant beteende som genomsyrar hela Brynäs IF, från supportrar till styrelsetoppen!! Brynäs IF ligger åtskilliga år efter resten av hockeySverige som skrattar åt oss, sluta blunda and smell "the Coffe""!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Tur att du finns då för att ändra på alla oss andra ;-)
Vilka i styrelsen vill du sparka ut? Är det någon som finner nåd hos dig?
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo: Som sagt, hur naiv får man bli, tror du verkligen att jag skulle gå ut med namn här på hockeysnack, det är liksom(som mina elever säger) kört då, om man vill få till stånd en förändring(om jag nu vill det)????
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Leif Boork, äntligen fosterhemsplacerad!
Så slipper vi gnällBoorken i teve i höst...
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Ja, visst är det underbart!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Jag förstår nog inte riktigt vad du menar men det blir säkert bra det där. Gonatt på dig, nu är det sovdags här.
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Jo, fast är det sant?
Tänker ni älska surLeffe lika mycket som ni älskat Tommy Sandlin?
Kommentera

Sv: Boork!
orion: och den frågan var ju retorisk...
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Älskat eller älskar, det är frågan, orion. Vi får titta i stjärnorna efter det svaret...
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo: Bra beslut :-)
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Love the one you´re with, dårå!
Tommy Sandlin regerar!
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Alltid, även när hon gråter ut i media...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham:
Skall ev vara han, har inte bestämt mig...
Kommentera

Sv: Boork!
orion: Hon...
Refererar du till Richard Fagerlund: "Tommy Sandlin är en kärring"?
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Om.
Fråga Hovelius, Inge och Willy med flera... :-)
Kommentera

Sv: Boork!
Ser att debatten är het angående Boork. Min personliga åsikt är att jag tror Boorken skulle vara ett ypperligt namn i Brynäs i det läge som vi befinner oss i, dvs stora omorganisationer, arenabygge och ett nytt lagbygge. Boork har starka ledaregenskaper och är bra på att få unga spelare att utvecklas. Dessutom är han kontroversiell och är inte rädd att säga vad han tycker. Boorken kan media och sitter inte och gråter på en presskonferans efter en förlust. Den tränartypen (Fleming, Boork) är nog precis vad Brynäs behöver i nuläget.

Brynäs har inte råd att chansa med ett oprövat tränarnamn igen, kan bara erinra mig och att det lyckats vid två tillfällen, Sandlin när han började sin karriär och Melin. Vid båda dessa tillfällen hade Brynäs starka lag där tränarens roll var mer av karaktären "mysfarbror". Nu däremot behövs en stark ledare som inte drar sig för att ta obekväma beslut för att gagna lagets bästa.
Kommentera

Sv: Boork!
rafalski: Boork vore den blåslampa Brynäs behöver. En besvärad och tigande Sundlöv ger dock åtminstone mej känslan av att det inte är Leffe klubben kommer att presentera i morrn, eller när det nu blir. Anar starkt att det är nån mindre meriterad tränare Brynäs satsar på.
Kommentera

Sv: Boork!
Clarence: Jag tror snarare Sundlöf lärt sin läxa och inte kommentera innan något är helt klart. Tror (hoppas) på goda chanser att Boorken skriver på.
Kommentera

« · 540699 · »