Redigerad kommentar
Auchinleck: Är man fet så är man...
Huge: Om Brynäs värvningsbuffert är slut efter att ha värvat spelare som Niinimäki, Wallace, Slovak, Mannberg, Lundberg och ett antal reservmålvakter då
1. är vi j-vligt fattiga, rökta och slut, alt.
2. har nån prioriterat j-vligt illa.
Det lär nog bli en låg publiksiffra även i kväll.
Den här gången är orsaken snöovädret som dragit in över Gävleborgs län.
Tolv timmars nattjobb påbörjas kl 18..... kan man hoppas o önska sig en trevlig matchrapport från Sätraåsen?
Kan ryktena dessutom om en förstärkning på ingång stämma?
Känns som denna match måste vinnas. Tror att lif besegrar växjö hemma ikväll. Skulle bli bra många poäng att ta igen om vi förlorar och lif vinner. Det positiva i detta är att jag hoppas Brynäs vinner och leksand får stryk. Brynäs ge mig glädje och förhoppningar ikväll!
Skrubben: Var faktiskt rätt jäkla imponerande att se hur Brynäs redan från nedsläpp i tredje perioden gick stenhårt för vinst. Fanns en beslutsamhet jag inte sett på ett bra tag.
Nä,hur det än går den här säsongen så kommer detta vara en match jag verkligen kommer minnas. Riktigt bra grejer.
En av spelarna som särbehandlats mest med silkesvantar genom svensk hockeys historia passar på att böla ut i pressen. Komedi på hög nivå.
Ingen får röra Joel men Joel får crosschecka och spela över gränsen utan att straffas för det-lagen.
Helt slutkörd efter att ha sett reprisen – vilken match! 3 poäng har aldrig känts så jävla sköna och nödvändiga.
+ Spelet. Borträknat minut 20–30 gör vi kanske säsongens bästa match. Vilket presspel!
+ Powerplay. Äntligen stämmer det igen.
+ Westerholms. Ja, dumt att åter räkna ihop dem kanske, men båda två har höjt sig oerhört senaste tiden. Roligt för Ponthus att avgöra!
+ Tredje perioden. Bäst på år och dar.
+ Brodin – vilken jävla kille!
+ Enterfeldt – vilken jävla kille!!
+ Domarna. Helt korrekta beslut.
+ Leksands IF. Tennissiffror på hemmaplan såhär i Australian Open-tider.
– Uppehållet. Klassisk dålig tajming.
Skål!
Btw, Rönnberg till GP efter matchen angående Kilströms fina tackling;
"– Hur ser du på situationen?
– Vi tycker att det är solklart att det ska vara fem minuters utvisning och avstängning."
Pajas.
Steenm:Du glömde Wallace också som var grym, hans bästa match helt klart.
Bertilsson förtjänar också han beröm.
Steenm:
att Roger Rönnberg är en sällsynt dålig förlorare än ingen nyhet.
Men vänta bara tills Bulan drar igång med sin starka argumentationsteknik på PK!
Carl Lejonkräk:
där håller jag verkligen inte med.
Infekterade presskonferenser där alla är röda i ansiktet, smäller i dörrar, gråter, vad som helst, det är en krydda till sporten som ökar intresset.
Det byggs upp rivalitet, känslor, man tänker "nästa gång din jävel"...
Bulan är duktig på detta, precis som han som spelare i Fuleå var duktig på att spela fult med klubban och glappa i käften som spelare.
Har sett honom på ett par preskonferenser där han sitter: "jag tycker att vi var det bättre laget" efter att ha vunnit med 2-1 efter 2 flipperspel turligt studsat in efter skottstatistsiken slutat 8-50. Givetvis i flit och fullt medvetet ett försök att retas lite.
Sen att tränare, lagkamrater etc alltid försvarar sina egna intressen och sina lagkompisar, det är inget konstigt, eller ingen nyhet.
Det som jag själv tycker är dåligt, det är den låga nivån hos domare, diciplinnämnd, media etc, de som ska upprättehålla "rättvisan" i sporten. Spelarna själva vet ifall de gjort fel, om det var en vanlig tackling som oturligt ledde till en skada, eller ifall det var ett fult överfall.
Tyvärr tyvärr klarar inte domare, diciplinnämnd och media att avgöra detta. Oftast är det konsekvensen som avgör straffet. Diciplinnämnden har blivit lite bättre, men straffen borde såklart kraftigt förstärkas på de fulaste överfallen - tänker nu t ex på Johan Forsbergs otroligt fula armbåge som alltså leder till 4 matchers vila.
Stackars Joel, allt var emot er igår.
Först och enligt i stort sett alla bedömare som sett tacklingen i repris, en klockren och juste tackling av Kilström. Inga höga armar eller armbågar, ingen skridsko lyfter från isen och således inget hopp in i tacklingen. Axeln tar först i övre bröstet på Kahnberg och kraften fortplantar sig därefter i en typisk whiplashrörelse till Kahnbergs huvud, som får sig en sekundär kyss sas.
Vore mer klädsamt om den gode Joel iställt talade om för herr Kahnberg att inte stirra på pucken som om han spelade i en pojklagsmatch där tacklingar inte är tillåtna.
Sen puckoutsituationen.
Tycker Joel på allvar att det är bättre och mer rättvist att domarna missar en solklar touch i plexit än att dom tar lite hjälp i bedömningen från jumbotronen eller nån av linjemännen? Man kan dessutom i sitt stilla sinne undra vad Joel tyckt ifall en av deras backar hade gjort likadant? Nån som på allvar tror att Joel skulle hållt käft och inte protesterat?
Till sist: den påstådda störningen i målgården på Fernström har vi redan avhandlat.
Sammanfattningsvis min käre Joel: inte ett skit var emot er igår i domarväg.
Ni förlorade mot ett för dagen piggare och bättre lag.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Säger som Tommy Sjödin.... jävla skitregel! ;-)
Svårigheten för domarkåren är ju att va konsekventa, regler o bedömningar kan dom lägga på vilken nivå dom behagar, men döm konsekvent.
Som alla förstår så är ju det lättare sagt än gjort, i stressiga, skymda situationer skall domarna på nolltid bestämma sig för att blåsa eller inte, avvaktar dom för länge har nästa situation uppstått o försvårar den ursprungliga lägesbedömningen.
Vad gäller regeln spelare i målgården så tycker jag att den skapar en mängd lägen där domarna skall göra den svåra bedömningen "störs målvakten" i sitt arbete.
Jag tycker man skall förenkla bedömningen med att offensiv spelare inte skall få vara i målgården överhuvudtaget.... även det är svårt nog att få till konsekventa beslut men det blir ivf lättare för domarna.
F.ö. var det helt OK att jobba i går kväll, höra om vändningen på sportradion och äntligen få va lite tyken tillbaks mot skrävliga Frölundare, mycket välbehövliga poäng och härligt att höra om viljan o vinnarinstinkten som äntligen ger frukt.... är det början på "bulaneffekten" vi skådar? :-)