Brynäs IF

730037 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?

« · 202457 · » Till forumet

Sv: Brynäs GB = Brynäs Gnällbok?
Lilljanne:
Ja....(antar att du syftar på LHC:s budget) ser ingen som helst anledning till att misstro ordförande Christer Mårds ord på det, då dessutom kassör Kjell Sander aldrig skulle tillåta något sådant (Alla: tro mig på det eller (ifall ni visar misstron) bered er på en uppmaning till att ta och läs på lite om LHC:s historia).
Kommentera

LHC-webbteam: Om Mertzig kostar två miljoner för 50 matcher så innebär det att man på 25 hemmamatcher skall dra in 80 000 per hemmamatch för att finansiera backlöftet. Om vi säger att det kostar 160 spänn att gå på hockey efter att hallhyra är betald så innebär det att 500 personer per match betalar direkt till Merztig. Jag undrar lite nyfiket hur det skulle se ut om publiken skulle passera Mertzig innan varje match och slänga in 50 öringar som betalning i LHC'S omklädningsrum. Det skulle bli 160 000 femtioöringar och eftersom en femtioöring väger 4,50 gram så skulle det innebära att Herr Mertzigs skulle få släpa hem 720 kilo kopparmynt efter varje match.
För att då kunna få med sig denna last av mynt hem skulle förstås Herr Mertzig vara tvungen att köpa sig en släpvagn och kanske också en liten baklastare att lasta mynt med. Å andra sidan kan han säkert dela på inköpet av baklastare för det är väl fler som lär vara i behov av en sådan.
Kommentera

Lunkan: Håller med dej där,torsk imorrn och jag orkar inte sitta i Globen och våndas.sist var det inte så kul 1-7!!!

Men vi hoppas ju på seger mot MODO i morrn,det är ett måste!!!

Mitt tips 4-2
Kommentera

observant: Förlust i morrn och jag skiter i att gå till Globen på torsdag. Helt enkelt för att jag inte orkar med en match till som den senaste i Globen. Det var förnedring och jag får ont i magen när DIF- förnedrar BIF och ont i magen vem f-n vill ha det? Kalla mig gärna medgångssupporter men det är för min egen hälsas bästa. Lovar dock att gå på nästa match i Globen måtte det inte bli mot Hammarby eller AIK.

En vinst mot mOdO är mer måste än någonsin. Man trodde ärligt på en vinst mot MIF som inte vunnit på 8 matcher och bara hade 1 bortaseger innan BIF matchen. Så lirar man 0-4 sen ser man att man gått 5 mille back och T.S går ut och säger kanske är vi inte bättre än såhär, laget har gått målöst i 9 matcher och hållit nollan i 0 osv osv. Jag avundas dessa optimister hoppas ni får rätt men nu känns mitt BIF liv skit.
Kommentera

Huge: Kan inte du ge BIF SISUN ett ansikte för det lär väl varenda jävla spelare behöva i BIF RING BRYNÄS KANSLI ATT DU VILL KOMMA DIT IMORGON o sprida din positiva energi på dom att inget är kört för än BUSH har fällt atombomben i BAGDAD!!!GÖR det nu också istället för att sitta här o läsa våra pessimist inlägg vi är ju gnällapor!!!VI löser inga problem men det kan du göra!!!!
Kommentera

LHC-webbteam: Vet ni att det är så eller upprepar ni bara LHCs officiella hållning?
Kommentera

Sylf skrev "Man har alltså gjort som LHC,använt projekterade pengar till spelarlöner.Det är ju helt sjukt.LHC använder ju sina nya hallsponsorer till dagens löner."

LHC har inte använt några "projekterade pengar" till spelarlöner. LHC har i vanlig ordning budgeterat med endast inkomster (intäkter) och kostnader som har med denna säsong att göra och (tyvärr) varit vänliga nog att ge ut fullständiga (sammanlagda)spelarkostnader till media (då de flesta andra lag endast har uppgivit lönekostnader).

Misstänker alltså att "ni" kan ha fått vissa saker om bakfoten (pga vissa media-aktörer). Bara för att ab (med fler) exempelvis har skrivit att Mertzig kostar LHC 8 mille på 4 år betyder inte att det är precis så.
OM Mertzig och LHC väljer att fullfölja "2+2"-kontraktet (fullt ut) så skulle Mertzigs vistelse i föreningen kosta _uppåt_ 8 mille _i slutänden_ .
Ha det bra och hoppas att ni har starka och friska nagelband nu när elitseriegrundspelet kan få en riktigt "pirrigt" avslut...
Kommentera

observant: Paavo Nurmi, mannen som gav Sisun ett ansikte.
I say no more.....
Kommentera

Huge: Men hur var PAAVO NURMI???
Kommentera

observant: Under 1:a och 2:a perio...förlåt, Världskriget, låg vi lågt och pejlade in läget, 3:e Världskriget (KS) vet jag inget om...
Kommentera

Huge: Hur kunde jag glömma det o fråga dig "Hur var PAAVO NURMI?" han vann väl allt han ställde upp i dåtidens CARL LEWIS!!!FANTASTISK LÖPARE men berätta mer min gamle man HUGE!!!
Kommentera

Huge: Det är det han har gjort o han har insett att det luktar lut o svavel KVALSERIEN NÄSTA ännu en gång ska du med???
Kommentera

Huge: Faan vad avundsjuk jag blir på dig orättvist att du har fått uppleva allt detta och den fantastiska olympiaden men vad gjorde Brynäsarna under 1.a o 2.a världskriget var dom med o bidrog till freden eller var dom med finnarna o fightades mot rysshelvetet??!!
Kommentera

Clarence: Enligt senaste officiella ES-tabell så ligger vi just nu på 11:e plats i Elitserien. DET om ngt, är glasklart.
Putsa brillorna...
Kommentera

observant: Jo tack, det var bara bra. Sommarolympiad i Stockholm, benämnd "Solskensolympiaden" pga det mycket vackra vädret. Svensken Sigge Jacobsson var storfavorit på Maratondistansen men lurades att springa i nya skor och blev bara 5:a, tror jag, pga skavsår. En av japanerna kom aldrig i mål, Han hade stannat någonstans i Sollentunatrakten och fikat hos en gumma. Han spårades dock upp ngn gång på 70-talet, forslades hit och gick i mål under uppmärksammade former.
Svensken Erik Lemming vann spjuttävlingen i bägge disciplinerna, kast med höger resp. vänster arm. Tji fick finnarna... ;-))
Och så grundades Sveriges populäraste idrottsförening, förstås...
Kommentera

Clarence: Han fick ett glasklart svar sen undra jag om han skulle med till Ängelholm men där fick jag inget svar!!
Kommentera

Huge: Är vi redan i kvalserien? Får jag svara för observant på din tidigare fråga, så är svaret glasklart: Är vi redan i kvalserien? Ja!
Kommentera

Huge:Då var du med 1912 hur var det då?????
Kommentera

Makkan: I frågan om Bergqvist så tror jag att han behöver komma till ett annat lag för att fortsätta utvecklas! Inte roligt för oss Brynäs suportrar men Bergqvist är helt en stor talang!
Kommentera

Huss: Att intäkterna är för låga ställer nog alla upp på. Men jag vet att Brynässpelarnas löner inte har fått överstiga de budgeterade publiksnittet förrut. Men det är visst nya tider nu. Wågström kanske gjorde 15 mål i Löven, när dom låg i allsvenskan. Bergqvist kapacitet för 15 mål...? Ytterst tveksamt. Möjligen i allsvenskan. Och Danielsson har ju en annan roll i Beynäs än i AIK . Det är ju en viss skillnad att spela i förstafemman och tredjefemman.
Kommentera

observant: Tresiffrigt...
Kommentera

Huge: Hur faan gammal är du???????? ;-) SVARA!! Är det 2 siffrigt ;-)
Kommentera

Huge: Hur man kan säga att det är omöjligt att hinna ikapp när man ligger 9 poäng efter och det är över 30 omgångar kvar begriper inte jag i alla fall. Nu är det 9 omgångar kvar ock BIF har tagit igen 6 poäng!! Är det en bedrift? Inte tycker då jag det.

Det är väl ett faktum att BIF är för dåliga . man behöver ju bara slå en flukt i tabellen. Eller gå på en match.
Kommentera

70 Rodrigues: Se mitt svar till Igor.

Det blir den sjätte matchen i år för min del, om detta nu skulle vara ngn måttstock på hur mycket man supportar sitt lag jämfört med andra. Isf får man väl lov att säga att du är en mer hängiven anhängare än undertecknad.
Mitt bidrag till stöttning är väl annars mest att jag snackar Brynäs
på jobbet i alla möjliga sammanhang, har en Brynäs T-shirt på mig under innebandymatcherna, alltid!! Medlem naturligtvis, har följt och sett laget sedan 60-talet när man spelade på gamla Isstadion på Nynäs. Såg bl.a ett par av finalmatcherna 1965 när Frölunda blev mästare. Det du..... ;-)
Kommentera

LotharHsand: Jag hade mer än gärna velat sett varje match i gavlerinken men seru man har ju ett jobb o sköta också det går inte bara köra 100mil på en timme så man får välja sina matcher man kan gå på.Det låter på vissa som att har man inte sett en enda match i Gavlerinken har man inget här göra helst då vi alla gnällspikar,vad tyst det hade varit här då!!!!Nä vädra på alla ni optimister o pessimister det är bättre vädra här än på gatan i Gävle!!
Kommentera

Igor: OK, kritiken är framförallt riktad mot ledningen som du säger, och det kan jag hålla med om. Jag är bara lite fascinerad över hur folk som åker och tittar på laget i ur och skur, geistar på laget under match för att sedan komma hit och totalsåga samma lag....
Kommentera

Huge: Min lille vän superoptimisten huge jag o alla andra som har fört kritik här älskar Brynäs if lika mycket som du om inte mer men vi vädrar vårt missnöje här o inte i Gavlerinken eller i Brynäs kansli men det kanske man skulle göra,konstruktiv kritik då o jag kommer alltid stötta Brynäs även om dom skulle hamna i div1 där dom ev skulle möta då Trollhättelaget,gissa vilket lag jag håller på då???Lägg ägg huge!!!Men ha d det bra ändå vi håller ju på samma lag perkelen puupää!!! ;-)
Kommentera

Igor: Precis! Jag är ju en så kallad "medgångssupporter" och bara gnäller och kritiserar jämt enligt vissa men till skillnad från några av dom så går jag på matcherna både hemma och borta och stöttar laget, var i Gävle i lördags ska till Globen på torsdag och åter till Gävle på Lördag! Huge: Vad gör du för att stötta laget förutom att sitta här och "stödja"? Hur många matcher har du varit på denna säsong????
Kommentera

svedas: När Esko gick var det en omöjlighet att hinna ikapp, enligt majoriteten. Nu är vi ikapp. Tycker du det är ett bevis på att det "inte hänt så himla mycket"?

Att vi "helt enkelt är för dåliga i år" är inget faktum, det är en åsikt. Jag är också besviken och hade hoppats på ett bättre resultat men jag och några till har iaf förstått att det har sina orsaker.....
Kommentera

Huge: Det är väl bättre att folk använder detta forum som spelarna väl knappast läser för att klaga och sedan går på matcherna och stöttar laget. Jag gillar inte heller alltför pessimistiska inlägg men de flesta av dem kommer trots allt från personer som stöttar Brynäs på läktarn bättre och oftare än vad du och jag gör. Kritiken är ju också framför allt riktad mot ledningen som svikit spelarna.

Intressant att Sjödda lägger sig i nu också. Jag ser helt klart Sjödin som en potentiell sportchef. Han verkar va en tuff och klok person som kan få med sig sponsringsfolk och spelare. Tyvärr behöver vi honom desperat på banan nästa säsong också. Det ska va kul att spela i Brynäs. Ett erbjudande om att spela i Brynäs ska betyda något extra. Inte bara i plånboken även om det inte får komma ivägen utan för spelet och Brynäsandan.

Brynäs är i desperat behov av några personer i ledningen med karisma och cred i hockeykretsar som kan personifiera en ny, fräsch satsning.

Nya Brynäs = yngre, spelskickliga, tuffa tigrar som inte viker sig en tum frivilligt på isen.
Kommentera

Huge: Det må hända att man gnäller men jag skulle hellre kalla det att konstatera ett faktum. Och faktumet är att Brynäs är helt enkelt för dåliga i år. Det har egentligen inte hänt så himla mycket sen Esko avgick. jag vill minnas att BiF hade 9 poäng som mest upp till säkrad mark. Nu är det 3. Bif har alltså tagit igen 6 poäng dvs två segrar. Det är för ynkligt. jag hade förväntat mig att BIf skulle få en sån där period som luleå hqar, eller djurgårn, eller timrå, eller frölunda, eller ? nu är det tio matcher kvar. ok det finns ju möjlighet men vad f-n ska hända då helt plötsligt? nej jag har redan nu bokat plats mot hammarby och rögle. Som jag har sagt hela säsongen. IN MED JUNIORERNA . så dom får lite rutin
Kommentera

Lotharsand: Låter mycket bra tycker jag. Så långt som att flytta tillbaka till Gävle bara för att jag gillar Brynäs är jag dock tveksam till.... ;-)

claesw: Rätt inställning, även om Sjödda nog sammanfattade det hela ganska bra i dagens Arbetarblad.
Att laget inte spelar bättre just nu är ju en helt logisk följd av det jag tidigare nämnt: Soling, Luovi och Wågström borta nästan hela säsongen, Djoos halva densamma, det är klart att sån´t sätter sina spår. Oavsett vad man tycker om ledningen och dess förehavanden så är det ju det faktiska LAGET på isen som skall göra jobbet. Handicapet vi lämnade efter Eskosejouren kan bli kostsamt.....
Att Sjödda nu officiellt går ut med att man borde hyra eller låna ngn spelare är bra, det sätter kanske lite mer press på ledningen
att agera.
Kommentera

Huge:
Jag måste ju lägga in en kommentar i detta läge om att här är ännu en supporter som STÖTTAR laget! Du har uttryckt det helt rätt, truppen verkade bra inför säsongen osv-

jag tror fortfarande att truppen har potential att spela mycket bättre, men iom Eskos "felaktiga" (för dessa spelartyper) spelupplägg, får vi nu spela VARJE match med kniven på strupen- inte lätt att spela avslappnad gladhockey då...

Jag ska på såväl DIF-BIF, som BIF-FBK...poäng i någon av de matcherna, samtidigt som vi bärgar 3 p mot moDo: ja då är vi med i racet igen!
Kommentera

Huge: Ända nackdelen för mig är att jag bor 29 mil norr om Gävle så för mig handlar det inte om att stödja dem på hemmamatcher utan istället vara ett stort fan ute i det sociala livet som att ha halsduk, prata med värme om klubben till andra människor, vara ett stöd åt dem via att följa dem via nätet, telefon osv...
Ska samt flytta ner till Gävle nu i juli efter studenten bara för att kunna stötta dem även på hemmamatcher och fler bortamatcher.
Folk har frågat mig varför jag flyttar ner och jag säger på grund av Brynäs och se frågar igen hur man kan älska en klubb så mycket för att flytta ner dit och jag säger lätt att det finns bara ett lag i Sverige och det är just Brynäs IF!
Sen om de är i toppen eller botten av ES, eller toppen eller botten av Allsvenskan, det spelar ingen roll, jag älskar dem lika mycket vilken serie de än spelar i.
Om vi skulle åka ur (tro inte det men man vet aldrig) så viist kommer man att bli bestört första månaden men sen är det bara att ta nya tag, för vi ska bli bäst i Sverige igen även fast det kan dröja många många år. Det vi supportrar måste göra för ekonomins skull är att se till att klubben får in pengar så att de inte blir konkurs som i VIK och i Ottawa, Pittsburgh m.fl andra lag, vi ska se till att de få in en god summa så att de kan utveckla och se till att Brynäs blir ett stark varumärke igen....

//Tack för mig//

PS: Vill även påpeka, när ni är som mest förbannade över ledningen och spelarna, ta en paus i det sociala livet och lyssna på Tomas Dileva, då blir ni lätta, glada och kan börja tänka i postitiv anda igen och s Brynäs som det lag ni Älskar över allt annat DS.
Kommentera

LotharHsand: Klart vi fortfarande stöder dom,det gör vi väl allihopa.
Därmed inte sagt att man inte får uttrycka sin åsikt när man tycker att det mesta är skit.
Kommentera

LotharHsand: Se där, ännu en som fattat galoppen....
Fan, snart är vi nog minst 5 stycken här på sidan som stöttar lagetn nu när det behövs...
Kommentera

Hugin: Jag håller med dig Hugin om att Brynäs inte är bra, men om man bara skriver negativa saker hela tiden om klubben, laget, styrelsen inte fan blir de bättre eller spelar bättre för det, utan de blir en sämre stämning i lägret.
Vi supportrar kan inte göra så mycket av ledningen för tillfället nu under säsongen så det är onödigt att slänga negativ energi på dem utan låt istället våran energi (den positiva) gå ut över laget och stötta dem så att de känner att de har våat stöd i ryggen fast de spelar dåligt. För om de känner stödet då blir truppen mer harmonisk och samtidigt så börjar de spela inte bara för sig själva utan mycket för oss supportrar som stöttar dem.
Så alla fans till Brynäs - speciellt de som inte ser matcherna- sluta upp med den negativa energin till föreningen, låt oss enas till ett team istället och se till att hela föreningen klarar av denna press som finns över oss.
Kommentera

Cusken: Långt ifrån det största problemet, min gode vän, men som SPELARE i laget hade jag nog uppskattat lite stöttning i nuvarande läge.
Som 1:e Chefsklagare förstår jag dock att du har en annan uppfattning. Du har ju ett jobb att sköta.....
Kommentera

LotharHsand:
Tja

Du har rätt i att det behövs stöd åt laget, inget tu tal om annat.

Detta innebär inte, att man inte ska se sanningen i vitögat, laget är INTE BRA. Jag upplever att många som skriver på denna sida SÄLLAN är i Gavlerinken och ser matcher och därför INTE VET hur laget spelar.
T o m Sjödin skriver i dagens Arbetarbaldet att man kanske inte är bättre än mot Malmö. Gud sig förbarme!!!
Det skulle behövas EN MÅLSKYTT. Jag vet, det kostar, men va fan kostar det att hamna i allsvenskan??

Däremot skall ledningen kölhalas å det gruvligaste. Det är nämligen den hopen som sett till att det är som det är och det måste ju till och med du kunna se att det inte är bra, för uttala ett s k understatement. Om inte denna föreningen snabbt får en fungerande ledning, ja då blir det superkris. Förtroendet bland sponsorer - den grupp som placerar mest pengar i Brynäs - för sittande styrelse är obefintligt. Tyvärr det är så.
Kommentera

Alla ni som klagar på Brynäs ledning, spelartruppen osv, lägg ner direkt... Inte fan spelar laget bättre om de får höra kritik hela tiden, utan stötta dem istället och se till att de känner vårat stöd i ryggen/nacken. Allt för mycket är det klag på ledningen, vi vet att våran ledning inte är bra (vill inte säga mer om det) men inte fan behöver vi ältra om det dag ut och dag in, utan skit i det nu när det är säsong, vi kan rösta ut dem sen på årsmötet istället i juni. Se till nu alla Brynäs supportrar ute i landet att stödja vårat lag förr än är inte loppet slut och om det blir kval ändå så ska vi inte klaga för mytcket då heller utan visa vårt stöd till laget så att de krossar allt motstånd i kvalet.
Visa nu att vi är bland Sveriges bästa supportrar som stöder vårat lag i med och motgång, visa spelarna att vi litar på dem och älskar dem över allt annat, visa Svenska folket att vi kommer igen!
Kommentera

jojjee: Du har väl både rätt och fel. Det är rätt att man ska stå upp för sitt lag när det går trögt. Diskussionen här handlar mer om skötseln av föreningen. Kan inte säga något om Mif-matchen eftersom jag inte såg den. Men jag såg Frölunda-matchen och ingen ska påstå annat än att Brynäs krigade i tre fulla perioder, trots hopplöst underläge. Det ska de ha allt beröm för, och jag vet att många Frölundasupporters var ganska impade över att man inte vek ner sig trots 0-5. Desto mer frustrerande då att laget är så tunt. Och orsaken till det är att vi har en dålig ekonomi. Och orsaken till det--Du märker att vi nu närmar oss pudelns kärna?--är att klubbens ekonomi, marknadsstrategier och sponsorsrelationer inte skötts som de ska se senaste åren. Vår styrelseordförande Henning säger att det finns inga spelare att värva. Tyvärr är Frölunda, Färjestad med flera ES-klubbar av annan åsikt för de har värvat bra folk senaste tiden.

Det är därför vi ligger på kvalplats just nu.
Kommentera

Huge: "Brynäs IF kanske blir det första ES-lag som klagats ner i div 1....."

Jo. Att folk klagar är Brynäs största problem.. Bra poäng där Huge.
Kommentera

En liten sammanfattning av händelser till dags dato:
Innan säsongen satsades ca 3 miljoner på nya spelare. Denna satsning var som jag ser det helt OK mht Brynäs ekonomi. Var det fel att göra denna satsning? Jag tycker att de spelare man fick, i
stort motsvarar det man kan begära för denna summa. En stor penningbörs är nödvändigtvis inte en garanti för ett lyckat resultat(se LHC, bl.a) men naturligtvis tar jag hellre en stor börs än en liten. Nåväl, kanonspel på försäsongen och allt såg ut att vara frid och fröjd.
Jag och säkert de flesta trodde väl att Eskos ideer skulle göra susen för laget även i serien, men icke sa Nicke. Det är ju alltid lätt att vara efterklok och tycka att man kanske borde scoutat lite bättre när det gällde ny tränare. Det var säkert inget fel på ideerna i sig och man ville ju ha lite annorlunda försvarsspel (främst) vad jag förstått, med tanke på läckaget under fjolåret.
Tydligen var inte spelarna och det nya systemet helt kompatibla,
för det krävdes nog dels mer tid och dels kanske andra spelartyper eller åtminstone att de spelare vi har hade varit med på noterna lite mer.
Jag anser att det är den olyckliga perioden under Eskos befäl tillsammans med skadorna, framförallt på den viktigaste spelaren,
Soling, men även övriga långtidsskador, som är den HUVUDSAKLIGA orsaken till vårt nuvarande läge. Visst har det säkert begåtts en del fel lite här och där i ledningen, men trots allt
är det ju på planen som det avgörs. Bra spel och långt avancemang i slutspelet genererar fler sponsorer och övriga intäkter och bollen är i rullning.
Jag anser iaf att ledningen INNAN säsongen har gett laget de förutsättningar man kan begära för att göra ett så bra resultat som möjligt. Syftet har ju varit att försöka hänga med de övriga lagen i budgivning på spelare. Hade man avstått detta och även den skuldsättning som föjer med, är jag övertygad om att man fått kritik även för detta. Är det för övrigt ngn som kan tala om för mig hur de här påstådda 5 miljonerna back som vi skall ligga, egentligen har uppkommit?
Efter GP:s övertagande av laget tillsammans med Micke Sundlöv
har grabbarna gjort en heroisk insats med tanke på förutsättningarna. Trots alla belackare så har man nu jobbat sig till ett läge som iaf är betydligt ljusare än vad det var i höstas, minst sagt. Detta kämpande och slitande har naturligtvis tagit hårt på krafterna både fysiskt och psykiskt. Jag är som vanligt optimist men inser naturligtvis också att det kan sluta med KS till slut.
Än är det dock inte kört, som många sorgligt nog tycks tro.
Med tanke på de förutsättningar vi haft i år så är det inte så konstigt att vi ligger där vi ligger. Skulle det bli KS så får man väl
acceptera även detta. Klagandet på laget och föreningen har ju succesivt stegrats under säsongen så det är med skräckblandad förtjusning man undrar till vilka oanade höjder klagandet skall nå under en eventuell kvalserie?
Brynäs IF kanske blir det första ES-lag som klagats ner i div 1.....
Kommentera

observant: Tack, tack, ett litet enkelt "Ja" var allt jag begärde...
Få se nu: 3 poäng upp till 10:e plats och en match mindre spelad än 10:an just nu. 30 poäng kvar att spela om. Hur får du det till att vi redan är klara för ES? Är det Finsk matematik...eller? ;-)
Kommentera

Huge: Men fundera snabbt X2000 tåget har börjat rulla!!!
Kommentera

Huge: Kan inte du ta och kontakta grabbarna i BIF o muntra upp dom med OPTIMIST JOLLARNA o försöka få BIF vara sååå superoptimister som ni är då hade vi inte haft dessa problem då hade vi lirat som i trans!!Ärligt talat fundera på det!!!
Kommentera

Huge: JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!Tyvärr!!!kommer du så åker vi ner ihop!!
Kommentera

observant: Är vi redan klara för kvalserien?
Svara bara med Ja eller Nej.
Kommentera

jojjee: Du behöver inte vara mörkrädd det är bara jag som kommer att ha pannlampan på när jag är i ÄNGELHOLM,ropar o tjoar heja heja Brynäs if...Brynäs if är dom .....Jag kommer att stödja BIF men man undrar ju varför det är 5Mille i röva faaan tar pengarna vägen??Huge fortsätter det så här kan du komma till mig o se Cobras mot BIF
Kommentera

Cusken: Ja kan du tänka dig, man kan faktiskt tro på sitt lag även när det tar emot, det trodde du inte va?
Kommentera

« · 202457 · »