Tippar vinst idag : 3 - 2. Brodin, Lööke, Sweatt målskyttar.
En match vi absolut kunde vunnit om Starkbaum stannat i kassen.
Gistedts landade på ett självmål och två tama insatser vid övriga mål. Skicka honom så långt bort från Gävle som är möjligt.
Brynäsgubbe: Ähh bara otur och dåliga zebror som gav resultatet 4-7..
Kul att TJ kommit på att man kan byta målis, synd att han byter från målis till en 3é klassens slips istället bara.
Är spelarna för dåligt tränade för att hålla fokus i 60 min?
Är junisarna som gör det som vanligt men plockas åt sidan för att tvillingarna snurr sarg ska få sina byten.
Är TJ kvar i båset fram till Jul så blir det inget slutspel.
Redigerad kommentar
Alla visste innan säsongen att vi har en tunn trupp som inte tål skador.
Speciellt på backsidan, för där har vi ju endast 6 st seniorer.
I de 7 matcher där vi haft tillgång till alla våra 6 seniorer på backsidan,
har vi tagit 17 av 21 poäng. I de 8 matcher, där en eller flera av
våra 6 seniorer saknats, har vi tagit 4 av 24 poäng.
mattiaskarlgren: Har någon, någon gång, kallat Gistedt för Gud? Jag var på Hv-Brynäs i Jönköping och han gör en bra räddning, resten är fullkomlig katastrof. Ännu värre igår. Han har ansvar för sin egna klubba och styr in ett relativt ofarlig puck mellan benen på sig själv. På ett av målen går han ner och lämnar halva målet öppet och ser ut som 12 år när han står där i sitt mål. På sista gör han en halvdan sidledsförflyttning som han absolut ska klara av att hålla nere benskydden utmed isen. Fullkomligt oduglig tyvärr, säkert en fantastisk kille. Men han har tyvärr inget att göra i elitserien. Eller vänta förresten, hade önskat honom i vilket motståndarlag som helst.
mattiaskarlgren: Fast om du jämför de båda målvakternas 3 insläppta mål i senaste matchen så är det hästlängde på kvalitén
Starkbaum lämnas ensam efter försvarstabbe med ett efterföljande vasst avslut
Tedenby sätter också ett mål klockrent i krysset, ganska otagbart om du frågar mig. Tredje minns jag dock inte.
Gistedt gör ett självmål, kryper ihop som en 12-åring på ett och håller inte nere benskyddet på en sidledsförflyttning där skottet kommer mitt i målet. 3 dåliga insatser. Hans osäkerhet sprider sig också till hela laget.
Han är katastrof och skönt att slippa se honom i Brynäs mer.
Huge: Helt riktigt. Missade ett mål, men det stämmer, inget jättebra ingripande. Men det handlar om 1 mål. Gistedt agerar pinsamt på alla 3 sina mål. Även i bortamatchen mot HV agerar han slips när jag var på plats.
På första målet är Gistedt absolut inte chanslös, men med tanke på att han kryper ihop och lämnar i stort sätt öppet mål trots att han gjort förflyttningen gör det oerhört enkelt för Hv att göra sitt fjärde.
Gistedts andra målet behöver inga kommentarer mer än - KATASTROF.
Tredje målet är en sidledsförflyttning han ska klara av med tanke på att avslutet kommer mitt i målet. Hade varit en annan sak om avslutet kommit i krysset.
Som du säger, ett tveksamt ingripande från Starky. Men vi får också en 2-1 ledning trots detta misstag. Sen 2 efterföljande svåra mål för Starky och att byta ut honom var totalt idiotiskt när man vet att man har en slips som back-up.
Med Starky i målet har vi iallafall chansen att vinna matcher. Tack och lov skickas Gistedt till Värmland nu där han hör hemma. ÄNTLIGEN:)
Bifbiffen: Holzapfel trycker sig in på första stolpen på första målet Gistedt släpper in.
Hur tycker du isf annars att han skulle ha agerat, för att i första hand täcka första stolpen?
Chansa på pass och lämna ett jättehål för Holzapfel att sätta pucken i?
Hur du kan få hans agerand till pinsamt visar ju bara på din enorma okunskap om hockey i allmänhet och målvaktsspelet i synnerhet.
Tredje målet ser mer ut som ett misslyckat avslut som istället blir till nåt av en fösning, som ställer Gistedt. Han hade nog förväntat sig en vassare avslutning och i såna lägen tenderar ingripandena att se taffliga och tafatta ut.
Tredje målet är en oturlig studs som brukar ske typ 1 på 200.
Är nog snarare så att dina s.k analyser av situationerna är betydligt värre katastrofer än de ingripanden Gistedt stod för.
Huge:Han gör rätt som håller stolpen, men ska också vara snabbare över för att täcka en större yta. Men sidledsförflyttningar verkar inte vara Gistedts grej. Vad nu som är hans grej kan man fråga sig.
Roligt att han har "otur" på alla mål enligt dig.. Han är helt enkelt urusel och därför är det skönt att han fortsätter i BIK.
Huge: Jag kan hålla med om att Gistedts insats sablas ner lite väl hårt i jämfört med Starkys. Försvarsmekanism troligtvis, vi ville inte tro på att vår förstakeeper kan vara så svajig som han faktiskt varit (bortsett från de första 4-5 matcherna).
Det som är riktigt oroande är att försvarsarbetet är lika förvirrat som under de senaste två TJ-åren. Förvirrat, puckstirrande och utan tanke, det som såg så bra ut de första 8-9 omgångarna.
Huge: Bytet senast var helt befängt. Där tappade vi en match vi likaväl kunnat vinna.
Bifbiffen: Det såg inte bra ut för Gistedt nej, men han bedöms i ljuset av de jättetavlor som han lyckats orsaka under sina framträdanden. Detta är en kille som fullständigt tappat självförtroendet och det syns.
Vad jag säger är att Starky knappast briljerat, snarare tvärtom. Han har släppt in en del riktigt underliga puckar som inte har det minsta med markeringsmissar i försvaret att göra heller.
Ser fram emot Johansson/Sandström + någon av våra NHL/AHL keepers nästa år.
Huss: Sitter det inte väldigt många högt på plocksidan... har ingen statistik bara en fundering. Och var inte det något Honken fick kritik för? Finns det nåt samband...? Ner för tidigt?
I övrigt håller jag med om försvarsspelet, när de sex ordinarie är på plats funkar det. Tyckte t o m Sunken var ok i lördag, och var väl inte inne på nåt bakåt heller...
Huss: Starky är en toppmålvakt i SHL. Men visst har han gjort en del märkligt, men går inte att jämföra med Gistedt. tråkigt när man i princip vet att vad som helst kan gå i mål, blir om inte annat psykiskt jobbigt för övriga laget.
Angående Gistedts självförtroende så stämmer det givetvis, därför borde Gistedt inte värvats från första början.
För övrigt är Sandström mer spännande än Johansson anser jag.
Redigerad kommentar
Peja: Det innebär ju inte att man måste ge honom istid i onödan. Tycker vi fick svar ganska tidigt vad vi kan förvänta oss av den grabben.
Köra fullt ut på Starky och flytta upp juniorkeepern som ren båsöppnare. All respekt mot dig och Gistedt. Men kan faktiskt inte se att han hade gjort det sämre:)
Tycker nog Starky,Gistedt och försvarsspelet i allmänhet var lika kassa mot Hv. Väldigt synd,för det kändes som en kväll där Hv faktiskt inte var sådär heta,med normalt fokus hade vi tagit 3 poäng.
Davey_22: Det är Starkys fel vid friläget?
Och du tycker kanske även att Starky borde plockat Tedenbys projektil i krysset?
Du föredrar kanske hellre en som styr in puckarna i mål eller inte lärt sig att stänga isen vid sidledsförflyttning?
Bifbiffen: Jag tycker Starky släpper en helgalen retur på första och att han sjunker för djupt in i kassen på andra målet,som dock Andersén borde lastas mest för p g a pucktapp på blålinjen.
Gistedt gör väl kanske nån tavla mer,men för mig personligen är det irrelevant om den ena bara är snäppet mindre kass än den andra. Jag kräver mer av Starky dessutom.
Så ser jag på det.
Någon som vet publikprognosen till imorgon? Någon skrev något om att det såg bra ut för någon vecka sedan...