Brynäs IF

726480 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010

« · 1312702 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
GävleLasse: Håller med. Tycker bara att vi borde ha jobbat till oss lite fler medstudsar nu, efter 4 fina insatser med hårt jobb som skapat massor av chanser.
Ironiskt nog så skapade vi faktiskt mest chanser mot SAIK senast, jämfört med övriga matcher efter uppehållet.
Men som sagt: är inte orolig och det kommer att lossna rejält vilken match som helst nu.
Gärna mot Gnaget på måndag......
Kommentera

sylf:  *ASG*
Farsan är nere på besök och vi har redan sett 2 matcher hemma hos min exsvåger, som för tillfället är hemma i USA på besök.
Han bokade matcherna åt oss via nätet.
Ville inte utnyttja hans gästfrihet en tredje gång....    ;-))
Kommentera

Huge: Det skule inte förvåna mig om det lossnar i den sista matchen före nästa landslagsuppehåll, Sen är man tillbaka på ruta ett igen. Det känns så typiskt för den här säsongen.'
Kommentera

foppa78:

Nä, bara objektiv.

Håller du inte med om att Silverberg är för bra för att hålla på att filma (det hade inte behövts i den situationen) och håller du inte med om att ni borde gjort det smartast möjliga för att säkerställa en lång avstängning på idioten Ekman?
Kommentera

hahii: Om man vill fortsätta på temat att Ekman är en total kärring var det en situation redan i andra. Han och Sunken tjafsar lite ute vid sargen vid det laget fortfarande med blicken mot varandra, fortsätter in mot mål och när Sunken vänder ryggen till drar f---an till med en crosschecking i ryggen.
Kommentera

GävleLasse: Härlig match med känslor och puls. Surt att bjuda på en i eget PP bara, sen Nisse vad ska man säga...

Den sk Dif klacken, skjut av dom alt dumpa som i nån snödriva nu på vägen hem.
Flatheten dessutom hos vakterna/polisen gör det ännu mera beklämmande.
Kommentera

bisterfinnen: Nisse ska var glad att han både kan äta och gå själv efter det där.
Han är den största framstjärten i ES utan nån konkurrens.
Hoppas hoppas nån löser det på planen istället för att han kommer undan med en avstängning.
Kommentera

Lindström:

Kan inte annat än att hålla med. Det kunde gått riktigt djävla illa det där. Han är garanterat inte ens ett uns ångerfull utan han tycker att det är han som blivit dåligt behandlad.

Hoppas att Hockeyligan tar sin skyddande hand från honom.
Kommentera

Lindström: Bara att göra en markering. G R U N D L I G Kroppsvisitering av samtliga DIF:are som skal befinna sig på bortastå. Nu snackar jag "Full cavity search"...
Kommentera

GävleLasse:

Det är riktigt pinsamt från arrangörens sida i detta fallet Brynäs att man får in såna pjäser på arenan...
Kommentera

Bissett19: Faktum är att jag har för mig att det är matcjvärdarnas ansvar att visitera sina egna så att säga. Jag kommer i alla fall ihåg att vi hade så i BT.

Men det är ju uppenbart att detta inte görs av DIF så det är hårdgranskning som gäller i fortsättningen.
Kommentera

Bissett19: "att man får in såna pjäser på arenan..."

Tony?
Kommentera

Bissett19: De får väl skicka några på utbildning till TSA, de verkar bra på att förödmjuka folk offentligt.
Kommentera

Huge: Ja ser man på hemma/bortatabellerna så är det inte svårt att lista ut vart felet ligger. PÅ hemmaplan ligger vi på4:e plats.. borta toksist.

Det är dags för NC att styra upp spelet lite tror jag. Återgå till grishockey a' la asfalterad mittzon. Vi anfaller ihjäl oss...
Kommentera

Oooh herregud,fiskade upp detta på DIF:s hemsida angående Nisses yxhugg på Silfverberg:

Sedan började utvisningarna hagla igen, Nisse Ekman blev fasthållen utan åtgärd och delade ut en slashing på en Brynässpelare som gav matchstraff. I media ställs krav på avstängning. Det kan gå lite hur som helst med den saken. Den minnesgode minns säkert hur Brynäs Tommy Melkersson nästan slashade av handleden på DIF-tränaren Mikael Johansson utan avstängning eller ens matchstraff. Det här var en avsevärt mycket lindrigare slashing än Melkerssons.
Kommentera

Bissett19: Vi kan ju alltid få Melkersson avstängd om det gör dem gladare ;)
Kommentera

GävleLasse: Ja på med platshandskarna..

Vad är problemet med svensk polis? De tär väll bara att gå in och parkera 20 konstaplar mitt i klacken. Nu står man istället och tittar som en gäng fån.
Vad tror ni hade hänt om Brynäs hade avgjort matchen tidigt? Signalen man sänder när man är att härjar man bara på tillräckligt så avbryts matchen.
Vi har lite att lära av sydeuropeiskt polisarbete..
Kommentera

Zzz: Såg ut på TV-bilderna att de skylldiga greps i alla fall. Sedan så ansåg väl polisen att det inte var säkert att lira vidare så de bröt och kollade in filmat material för att identifiera idioterna.

När det gäller Nils "yxan" Ekman så borde han få sommarlov redan nu faktiskt men jag tippar på 20 matcher.
Kommentera

Nisse Pisse har man alltid avskytt,,en gnällig feg jävel helt utan ryggrad..att ingen jävel körde över han rejält i NHL så han blev ett paket är ju otroligt men gissar på att han åkte runt och inte vågade göra ett skit där den fege fan...
Kommentera

RavenLord: Ingenting blir ju bättre för att brynäsare skadar Ekman.
Kommentera

Tänk att någon läktarcoach bara häromdagen tyckte att Järnkrok skulle lånas ut till ett allsvenskt lag....
Kommentera

arnio: Öhh va ?? Var skriver jag att Brynäs borde skada Ekman ?? Läs om läs rätt..eller svårt med läsförståelse ?
Kommentera

RavenLord: Det har du aldrig skrivit. Skulle inte tro det. Eller vill du påsta att jag skrivit att du skrivit det?
Kommentera

arnio: Säger det igen... Jag slängde ut en tanke. Jag sa inget om att man SKULLE göra sig av med Järnkrok. Igår visade han dock att jag hade fel och det lyfter jag på hatten för. Jag är inte mindre man än att kunna erkänna att jag varit inne på fel linje.

Ska jag ta en repa genom din historik och slänga fram dina klavertramp när det gäller olika spelare?
Kommentera

RavenLord: Han är från Sandviken.. så du får ha överseende med honom ;)
Kommentera

GävleLasse: Det är jag med ;) Haha
Kommentera

arnio: Är du full ?? Jag skrev följande
:Nisse Pisse har man alltid avskytt,,en gnällig feg jävel helt utan ryggrad..att ingen jävel körde över han rejält i NHL så han blev ett paket är ju otroligt men gissar på att han åkte runt och inte vågade göra ett skit där den fege fan...

Som du besvarade mig med följande
:Ingenting blir ju bättre för att brynäsare skadar Ekman.

Hur ska det tolkas tycker du ?
Kommentera

RavenLord: *ASG* Snillen spekulerar alltså *ASG*
Kommentera

RavenLord: Haha, det blev en hård natt för arnio igår verkar det som:)
Kommentera

Tänk på när ni debatterar att det är Första Advent i dag. Tiden fram till julafton räknas ned på olika sätt beroende på tradition. På norra halvklotet är det årets mörkaste tid och många hem rymmer under den här tiden en adventsljusstake med fyra ljus, där ett ljus tänds för varje söndag i advent som passerats. En annan nedräkning, populär bland barn, är adventskalendern. Advent blandas i dessa sammanhang ofta ihop med tiden 1–24 december.
Nuförtiden lyser adventsstjärnor i nästan varje fönster under adventsperioden i december. Denna sed är dock inte gammal; någon gång under 1880-talet hängdes den första adventsstjärnan upp i Tyskland. Det tog cirka 50 år för traditionen att nå Sverige. Nuförtiden är de flesta adventsstjärnorna elektriskt upplysta.

Stjärnan symboliserar Betlehems stjärna, den stjärna som visade vägen för de tre vise männen till det nyfödda jesusbarnet i ett stalls krubba. Idag används stjärnorna för att sprida julstämning och längtan till julaftonen.[1]
Kommentera

Treklövern1912: Hallelujah!!
Kommentera

Gurra88: Så sa också de tre vise männen.
Kommentera

GävleLasse: Stort Lasse att du kan gå ut och erkänna det =).
Det måste ha varit sämsta möjliga timeing på det inlägget om att låna ut Järnkrok. Matchen efter gjorde han mål och igår 3 ass. Vilken jävla otur =).
Kommentera

Jag såg precis Ekmans överfall på Silfverberg. Jag kan säga att jag blev helt stum. Det där var det fulaste, fegaste och idiotiska jag sett på väldigt länge.

De som försöker förklara bort det där yxhugget måste ju vara helt pantade. Det spelar ingen roll om hans klubba är fasthållen eller om han inte siktar på Silfver egentligen. Höjer man klubban över axeln och svingar så ska man ha en lång avstängning, väldigt lång.

Att använda klubban som vapen vid överfall är bland det absolut värsta man kan göra i NHL, där snackar vi 20-30 matcher.

Nisse ska ha MINST 10 matcher och saftiga böter!

Alla som försöker försvara honom finns det inget hopp för......

Kommentera

MarcusElving: Ja jag hoppas verkligen att det blir många matcher, jag tror inte på 10 men kanske 5 matcher. Det är en sak att ge en ful armbågstackling, men när man som du skriver använder klubban som vapen är det en helt annan sak. Han hade kunnat träffa Silvferberg var som på kroppen tom. huvudet.

Skönt att Boork gick ut kallade honom en av dom farligaste spelarna för några dagar sedan och sen händer det här. Snacka om att få vatten på kvarnen..
Kommentera

Adventvers för alla förhoppningsfulla BIF:are. Obs. Det finns bara 4 verser i originalet.

När första ljuset brinner
står Julens dörr på glänt
och alla människor glädjas
att fira få advent

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om Julen bär

När tredje ljuset brinner
vi juleklappar syr
och vi bakar kakor
och har ett fasligt styr

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

När fjärde ljuset brunnit ut
vi går på match på annandag
och ser Brynäs spela Tälje ut
som ett blivande mästarlag
Kommentera

Nån som fattat varför Granström fick en tvåa i samband med Yx-Ekmans femma? Lägger man till Ekholms tveksamma tvåa strax efteråt var det ju ett jävligt snyggt sätt som domarna snodde Brynäs PP-läge i fem minuter.

Treklövern1912: De fyra första verserna är helt klart tagna ur verkligheten men den femte...
Kommentera

Jajjen: Jo, men det är ju domarna i ett nötskal, är du förvånad?
Kommentera

Robban Pettersson tar upp äckel Ekman i 2 inlägg på rad på sin blogg på hockeysverige.
Kommentera

Treklövern1912: ็ำ่ Vad hände med Sandin då? Nån som vet om han blir kvar trots allt?
Kommentera

Kolla in Ekman i dessa länkar så förstår man ju rätt snart varför vissa kallar honom elitseriens fegaste spelare..

Pronger tar hand om honom rätt bra =)

Redigerad kommentar

Kommentera

Ingen tillfällighet att Brynäs äntligen började producera i powerplay när Järnkroken & co fick chansen att vara leading line. Järnkrok är en grym playmaker i PP, snacka om temposkillnad i jämförelse med när Dackell står på samma plats.

Dackell fortsätter förresten att samla på sig minus i +/-, nu ligger han på -12, sämst i laget. Mads Hansen får verkligen inte förlora tekningen i egen zon som han gör vid deras 3-3-mål. Det är knappast att leda laget.

Ekmans överfall var uppenbarligen jäkligt fult men jag är mer överraskad över att en så rutinerad spelare tar en så onödig utvisning vid ställningen 3-3 sju minuter in i tredje perioden. Snacka om att förstöra för sitt eget lag.

Hade för övrigt varit bra om Brynäs hade haft en till powerforward som gör livet surt för motståndarna. Det känns som laget har för få forwards som fullföljer, trashtalkar och är allmänt jävliga att möta. Borde värva en till och spela honom med Granström och Johan Larsson, hade varit nåt det.
Kommentera

Efter att ha läst diverse kommentarer från djurgårdare gällande Ekmans tilltag så behöver man ju inte bli förvånad framöver om det uppstår våldssituationer etc. med djurgårdspublik som initiativtagare. Alla verkar ju vara lagd åt samma jävla håll. Att t.e.x. framhålla en ev. holding från brynäsbåset som en värre förseelse. Och Hardy... Suck... Börjar han bli dement eller något? Vilka jävla uttalanden. Han borde fanimej också stängas av...
Kommentera

bradberry:

Sådan herre, sådan hund
Kommentera

Zzz: Ja vad gör man inte för att sätta press på spelarna. Nu leverear han som förväntat. Jag tar åt mig all ära ;)
Kommentera

Zzz: Roligt klipp Ekman vs Pronger. Piss-Nisse kommer in som 3:e man och slår nåra uppercuts, vilket han fått sota för big time!! Vilken fjolla!
Kommentera

Jajjen: Varför Granis fick en tvåa? För att han matar iväg slag mot Ekman.. Och i Sverige är det roughing..
Kommentera

arnio: Har inte sett något annat än det i AB att han är på väg till TIK. Detta dementeras dock av BIF. Nu har TIK värvat Murley så det kanske gör intresset svare för Sandin. TIK skulle hellre behöva bakcförstärkning just nu pga de många skadorna.

Speltid för Sandin har minskat
då spelet har gått i baklås
TIK:s intresse också har svalnat
så var behöver han ej sitta i bås

Svaret kommer så småningom.
Kommentera

mattiaskarlgren: Han hinner ju inte. Boumedienne greppar honom bakifrån samtidigt. Borde i så fall också vara roughing. Eller en holding.
Kommentera

bradberry: Att Pisse-Nisse har mer än en skruv lös det är allmänt känt. Han verkar inte bli smartare med åren heller. Avskydde karln när han åkte omkring i landslagströjan och drog på sig den ena korkade utvisningen efter den andra.
När det gäller Hardy, är man född mellan jura och trias så finns det ju ett bäst före datum. Nu försöker han mest likna Stalin, fast utan mustasch....
Kommentera

« · 1312702 · »