Brynäs IF

730619 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn

« · 1669770 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Qvarre: 50/50 läge. Men det krävs att 1a och 2a linan kliver fram mer än vad de gjorde sist, samt att vi minimerar misstagen i högre utsträckning. 
Är Bulan smart llägger han hela pressen på FBK rent mentalt också.
De har inte missat ett slutspel på evigheter och vi har haft en skitsäsong och har egentligen inget att förlora. Alla vet det, men låt det bli officiellt via några snygga uttalanden också.
Kommentera

Forsberg 1978: Hade samma känsla inatt, idag är jag mest livrädd för att säsongen ska ta slut...fyfan vad tråkigt isåfall..vi var 1 mål ifrån 2 veckors hockey till med ett Brynäs som har allt att vinna..Vill se Bulans Boys i ett slutspel..
Kommentera

honken21: Markan i nån annan klubb än Brynäs ställer jag mig mycket tveksam till att så blir fallet.

Riktigt surt igår, vi måste sätta chanserna och vi skapade tillräckligt för att vinna i SD, de fick en chans och tog den tyvärr. Ny match idag och jag vill inget annat än slå ut detta jävla pack!

Kommentera

Brynäslegenden: Hån??? Ska man skratta eller gråta? Är det nån som är kass så är det den som så totalt misstyder det man skriver -  som exempelvis du. Brynäs sätter med all säkerhet säsongspunkt i kväll och härmed sätter jag säsongspunkt för mina inlägg på detta forum, som beklagligt nog till allt för stor del består av lättstötta misstolkare.
Kommentera

Clarence: Måste isf kännas skönt för dig att få säga "Vad var det jag sa?" i morron.
P.S. Glöm inte att riva medlemskortet också.
Om det nu inte redan är rivet...
Kommentera

Clarence: Är nog ingen som tvivlar på att du håller på Brynäs, men om du sitter härinne och gnäller, grinar, neggar, dissar och svartmålar allting i varje inlägg så borde du väl räkna med lite gliringar och raljerande?
Känns mao som att det är DU som är lättstött och ingen annan.
Välkommen tillbaka nästa säsong.
Om du ångrar dig ang medlemskortet, menar jag...😉
Kommentera

det är klart att man som brynäsare hoppats på en bättre säsong men jag är ändå stolt över två saker. 1. Vi står upp mot färjestad trots svårt skadeläge på backsidan.
2. Vi fortsätter producera juniorer som levererar på shl-nivå.
Kommentera

Brynäs kom till spel med bara fyra seniorbackar. Och när två av dem, Oscar Eklund och Lukas ­Kilström, spred puckar till alla tänkbara ­adresser, blir det givetvis svårt att vinna mot ­Färjestad.

/Hans Abrahamsson

What would I say??

Redigerad kommentar

Kommentera

Clarence: Det kanske är så att vi alla misstolkar dina inlägg. Detta är kanske din positiva sida som du visar upp här mest hela tiden. Du kan väl posta ett inlägg som är negativt som omväxling så vi får se hur det ser ut.
Kommentera

Pettisbif: Och hur många baklängesmål orsakade då det enorma puckspridande som Abrahamsson tydligen snöat in på?
Snarare så att det är svårt att vinna mot Färjestad om man skapar mängder med öppna chanser, men är alldeles för ineffektiva.
Att skylla gårdagens förlust på två backar som spridit lite puckar är inte bara löjligt, det är dessutom okunnigt, would I say.....
Kommentera

Pettisbif: "What would I say"? Är det en knagglig översättning på "vad var det jag sa"? 😂
Kommentera

Huge: Lite tufft att skylla bara på dem men passningsspelet var inte bra igår och markeringsspelet i egen zon var stundtals riktigt dåligt.
Var det nerver som spelade in månntro? Det kändes som om FBK spelade smartare och mer disciplinerat än oss igår.
Kommentera

Andersen kommer inte spela!
Kommentera

Huss: Klart att passningsspelet blir lidande i det höga tempo som båda lagen satte upp, tror inte så mkt på nervteorin för vår del iaf. FBK kunde ju spela mkt enklare i sitt styrspel och i ledning, nåt som inte kräver lika mkt av den kreativitet som vi måste försöka uppbåda som motdrag.
Är väl snarare förvånad att våra återstående backar står upp så bra när Bertil, Andersen och Sunken är borta.
Ta ex Nörstebö, som jag tycker har fått sitt definitiva genombrott nu efter att ha varit lovande så länge.
Lite mer kilon där och vi har en back med mkt lovande framtid.
Kommentera

Huge: Jo, men då borde det bli lidande hos bägge lagen, Brynäs slog bort och tappade många onödiga puckar igår. Det var lite huvudlöst spel, man ville mycket men kylan saknades. Sista perioden var så klart helt annorlunda pga FBKs sätt att spela på resultatet, vilket de gjorde bra f.ö.
Nörstebö hade en grym sekvens när han plockade pucken av Linus Persson och i spel med puck är han duktig. Men i övrigt så väger han tyvärr för lätt än så länge. FBK kommer tjurrusa och försöka nagla fast pucken i Brynäs zon ikväll.
Jag ser hellre Westlund än Deutch eller Nörstebö då det kommer bli fysiskt spel.
Vi får satsa på spelvändingar och att tajta till vid blå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Håller med även om jag även håller med Huss om att Nösterbö vägde väldigt lätt igår.
Men på sikt kan han bli mycket duktig.
Däremot tyckte jag det syntes tydligt igår att vissa av våra forwards och då framförallt Brodecki och Mannberg tex att dom långa stunder hade svårt med FBKs fysiska backar.

Sedan gjorde de fortfarande en bra match men jag tyckte man såg igår att de vägde mycket lätt. Men vi får väl hoppas de växer till sig :)
Kommentera

Huss: Vem tror ni står ikväll? Ett målvaktsbyte likt FBK?
Kommentera

mattiaskarlgren: Vi får sötta Nörsteböe på "Dixondieten" under sommaren ;)
Kommentera

Huge: ja 2-1 var bägge två helt vilse.. om du inte ser det så har du noll kundskap inom hockey.
Kommentera

Powerfade: Starkbaum står.

Men är det någon mer än jag som sett att Frölunda är ute efter jacpb markström??? Skulle inte ttro på att han skulle gå dit om han nu kommer till sverige
Kommentera

Chris11: "Men är det någon mer än jag som sett att Frölunda är ute efter jacpb markström??? Skulle inte ttro på att han skulle gå dit om han nu kommer till sverige"

vet inte varför de skulle vilja en medelmåtta med sargat självförtroende

som kommer hem från en farmarliga med svansen mellan benen?

Kommentera

Pettisbif: Även om dom gick vilse vid 2-1 och ett par andra gånger, så var det inte det som avgjorde matchen.
Det gjorde vår ineffektivitet, deras målvakt och marginalerna som var på FBK:s sida den här gången.
Det såg t.o.m den som kan väldigt lite om hockey. Håll dig till dina laguppställningar istället, det blir nog bäst så....
Kommentera

Sheena Punkrocker:  du verkar ha koll du... 3:e bästa sätt till målvaktsatatistik i hela AHL. Höll han inte på att slå någon slags rekord med minst insläppta mål i flest antal matcher också?

Markan e grym!

Redigerad kommentar

Kommentera

Hilding och Tollefsen spelar.
Där biter man ihop när det gäller !
Kommentera

Jaken: kommer lyfta FBK rejält bara att Tolefssen är i båset.
Kommentera

Jaken: Tja, vore väl skam om inte Tollefsen och Hilding bet ihop om dom nu är friskförklarade och redo för spel?
Kommentera

Jaken: Har du försökt utöva elitidrott med nackspärr?

Om inte, tänk på saken en gång till...

Nu är vi ännu mer underdogs. Ingen tror på oss. Jag gillart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: "FBK kommer tjurrusa och försöka nagla fast pucken i Brynäs zon ikväll."

Precis som igår då, mao.
Och utan både Bertilsson och Andersén så ser jag ingen bättre taktik än den vi haft så här långt: hög press och fart på rören, inga försök att tajta vid blå och satsa på spelvändningar. Det ger initiativet till Färjestad och då blir dom livsfarliga med sin tyngd.
Tror på samma lag, Deutsch har gjort det bra och verkar mer spelintelligent än Westlund, trots mindre rutin från A-lagsspel.
Känns väl heller inte speciellt realistiskt med Bulans syn på hockey, att han helt plötsligt ska börja idka styrspel, även om det säkert kan bli verklighet om vi har en ledning att försvara i slutet av matchen.

Men va fan, skit samma hur det går ikväll säger jag.
Vem hade trott på den här utvecklingen när TJ och övriga tränare fick sparken?
Även om det förstås vore surt att torska ikväll så har vi både fixat nytt kontrakt och samtidigt fått in ett go och energi i laget som det var länge sen vi såg.
Hoppas nu bara att BZ inte lyssnar på Melin när han är ute och fiskar med håven i media, ser hellre Bulan/Petter som nya tränare, om dom nu själva vill.
Annars är det väl inte otänkbart att man redan gjort klart med Melin, vete fan vad man ska tro...
Kommentera

Perfekt. Då har vi två bra alternativ till nästa säsong. Tackar Bulan (som är mitt förstaval) nej så har vi en kompetent erkänt bra taktiker i Melin.

Bra läge.

Kommentera

Huge: Håller med. Vi har egentligen allt att vinna. Brynäs har satt sig i en situation som jag inte tror många räknade med skulle vara möjligt. 

Skulle vara rent horribelt att återigen bli utslagna av Fbk. Men viktigast var alltid kontraktet.

För första gången på länge har jag ingen bestämd känsla inför en match. Svårt att säga vad lagen kommer visa upp ikväll.

Jag tror vi har en bra chans om orket och modet finns kvar.

Slå ut packet nu för fan,gubbar.

Kommentera

hahii: "Markan e grym!"

grymt dålig ja.

eller du kanske har nån annan logisk förklaring till varför

han inte ens platsat som 3e målis i nåt av de lagen han spelat i?

Kommentera

Sheena Punkrocker: Om Markström återvände till SHL skulle det inte förvåna mig ett dugg om han skulle vara ligans bästa målvakt.
Kommentera

Sheena Punkrocker: Din definition av grymt dålig är alltså att man ska platsa i NHL.

Är du full?
Kommentera

Sheena Punkrocker: Ingen SHL-målvakt hade platsat i NHL heller, det är därför de spelar i SHL och inte SHL. Markan är klasser bättre än typ Starkbaum och vore därmed en stor förstärkning för Brynäs.
Kommentera

Bratwursten: "Om Markström återvände till SHL skulle det inte förvåna mig ett dugg om han skulle vara ligans bästa målvakt.Om Markström återvände till SHL skulle det inte förvåna mig ett dugg om han skulle vara ligans bästa målvakt."

Ja det skadar inte att drömma.

Kommentera

Sheena Punkrocker: Vilka SHL-målvakter tror du är bättre än Markström?  
Kommentera

Sheena Punkrocker,Sven Sewage mfl är inte intresserade av att diskutera hockey. De kommer mest in här med lite löjliga kommentarer då och då för att vara busiga.

Personligen har jag tänkt att ignorera detta i fortsättningen. Vi får se hur det går :)

Alla som sett lite hockey vet ju att Markan hade varit en toppmålvakt i SHL.

Kommentera

Peja: Som Brynäsare vore det väl kanske dumt att säga något dumt/elakt om våra egenfostrade spelare men jag håller inte alls med dig i att Markan är klasser bättre än Starky tex.

I mina ögon finns det en stor anledning till att Markan inte tagit en första spade i NHL.
Sak ett var att han kom till ett på tok för dåligt lag från första början.
Sak två är den att han helt enkelt inte är en tillräckligt bra och het målvakt.
Han gjorde det snuskigt bra i Brynäs, det kommer man aldrig kunna ta ifrån honom.
Men tittar man på tex Eddie Läck och Jonas Enroth som ändå är två andra målvakter i NHL så tycker jag att de utvecklats på ett större plan än Markan.
Inget ont om Markan, han skulle bli en fantastisk värvning för Brynäs OM han skulle vända hem.
Sen att vi skulle få en mer "naturlig" målvakt än den "flängige" Starky det är jag helt inne på.
Starky och Pogge i FBK är väldigt lika. Går inte mycket på teknik utan mer på känsla.
Honken är en målvakt som också är mer åt känsla även om han på senare år tagit till sig den nya tekniken. Man får ändå komma ihåg att Honken slog igenom på sent 90-tal då den nya tekniken inte ens var påtänkt :)

Men som sagt, Markan - absolut en kanonvärvning. Men inte klasser bättre än Starky.
Kommentera

Zappaholic: "Är du full?"

jag har snarare inga GIGANTISKA Brynäs skygglappar

och har insett att det finns en värld bortom Gästriklands gränser.

Kommentera

mattiaskarlgren: Jag håller med om att många nog har en rosaskimrande bild av Markan som säkert grundar sig i sitt fantastiska genombrott i kvalet och säsongen efter det. Sen är det frågan om det är de tekniska bristerna som gjort att han inte slagit igenom i NHL eller om det är mentalt.
Han är utan tvekan en duktigt målvakt men att han utan tvekan skulle vara bäst i SHL vid en återkomst är tveksamt, 
Kommentera

mattiaskarlgren: När har egentligen Starkbaum presterat? Ja, i några grundserier, men i slutspelen verkar han vika ner sig. Markström har betydligt högre högstanivå och presterar dessutom bra under press. Det är bara att kolla på deras individuella meriter för att se hur stor klasskillnad det är. Då kan du även tänka på att Markan är flera år yngre än Starkbaum. 

Markan blev utsedd till ligans bästa målvakt senaste säsongen han var i SHL, det känns inte som att Starkbaum är med och konkurrerar där.  

Huss: Jag tror att Brynäs redan hade slagit ut Färjestad med Markan mellan stolparna. Men visst, det är ju ett hypotetiskt resonemang som inte går att bevisa åt något håll.

Har egentligen ingenting emot Starkbaum, men jag tycker att det här är som att jämföra Johan Larsson och Enterfeldt, typ.  

Redigerad kommentar

Kommentera

Qvarre: Så sant. Borde gå att ordna. Och det är ju helt klart motiverat.
Kommentera

Linus Persson borta ikväll..!
Kommentera

Sheena Punkrocker: så om man inte tycker Markström är grymt dålig så har man GIGANTISKA SKYGGLAPPAR på sig.

Hör du hur för jävla dumt det låter????

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: Det tackar vi för, han har ju gjort 3 mål på oss på två matcher nu...
Kommentera

bifhjärta: Ser ingen Tollefsen eller Hilding heller i laget
Kommentera

Vi vinner idag, bara för att vi måste, nuff said!

Tips: 3-4, Scott avgör med 30 sek kvar av matchen.
Kommentera

70 Rodrigues: vänta, jag ställer mig upp och ritar ett kors i hustaket. Du tippar vinst i en så här viktig match??
Kommentera

Huge: håller med. vår chans är hög press och att vi konstruktivt spelar oss ur egen zon. Helst långa anfall också
Kommentera

« · 1669770 · »