Brynäs IF

727659 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16

« · 1733295 Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
Huge: Jag ser HV som en något enklare motståndare än Örebro faktiskt.
Kommentera

Andreas Galle: Du är ju någon slags inverterad pettisbif, Välkommen till forumet, trevligt med nya tillskott!
Kommentera

Andreas Galle: Ytterst märkligt med alla skador men även alla märkliga mål vi får emot oss plus det där war room som konsekvent dömmer emot oss.
Kommentera

Huge: Nej det finns inte ord längre för denna förbannelse vi har drabbats av sedan Lasse Jonssons skärskada-09 vill ja minnas, förutom guldet -12 då, det hela är ofattbart märkligt, därför kan man ju tycka att det ska vända nån gång....oddsen på det måste ju vara ganska låga, att vi skulle börja få lite flyt alltså, Men visst det blir svårt att i år ta sej längre än en kvart, skulle vi vinna ett par matcher i en sådan skulle det vara en bra avslutning på säsongen...Men nu är ju Urbom i Saik avstängd dom 2 första kvartarna...Alltid något om vi skulle få dom, i detta läge gäller det att gripa alla halmsrån;)
Kommentera

munkas: Om alla tar och skärper till sig så är det ju inga problem. Det går ju faktiskt att framföra sin kritik mot spelare och ledare på ett ok sätt.
Kommentera

munkas: Även moderatorerna kommer att vara på plats här och jag an lova dig att glåpord och liknande inte kommer att tolereras. Då blir det rött kort direkt. sen får vi se hur många matchers avstänging det blir. Det hänger lite på vad man skrivit. Men se detta inlägg som en varning, detta gäller inte bara dig munkas utan ALLA.
Kommentera

munkas: Ja, tänk om alla som gnäller lägger mer energi på att ex försöka delta i dom lite mer seriösa diskussioner som börjat blomma upp mellan matcherna, då kanske det inte finns så mycket ork kvar för att gnälla UNDER match.... :-)
Kommentera

bradberry: Ha ha, ja jag har läst nu i några veckor så ja förstår det;) Men jag är från Åmål ca 7 mil från Karlstad så jag är tämligen härdad, Har haft mina duster då dom flesta härnere håller på Färjestad, inte lätta att diskutera med kan ja lova;)
Kommentera

bradberry: Jo, risken är påtaglig att det kommer vara ganska stökigt här imorgon runt 19:15... Det kommer flyga runt glåpord och öknamn i alla riktningar. En nollning a la HS som sätter sina spår. Välkommen...
Kommentera

Andreas Galle: Ja, hur man stöttar sitt lag kan verkligen ta sig olika uttryck, minst sagt. Klart att alla vill att det ska gå bra men just det sätt du pekar på är ju jävligt tråkigt att se och höra.

Och när det gäller Rödins och Salmelas betydelse för laget så har Bertilssons betydelse nästan glömts bort, där har du ytterligare ett rejält avbräck. Som tur är har defensiven funkat bra ändå och Lucas har ju fått chansen och gjort succe.
Inget ont som inte har nåt gott med sig.

De senaste säsongerna har vi faktiskt haft en osannolik otur med just mängden av olyckliga långtidsskador. Man börjar nästan undra om det inte är nån högre makt inblandad, så sanslöst motigt tycker jag faktiskt att det är.
Nu har jag inte kollat upp hur övriga lags skadebild sett ut och det är väl ingen större tröst om flera andra lag skulle ha drabbats av samma elände dom senaste säsongerna, men nog känns det som att vi borde ligga klart i framkant när det gäller elände och motgångar på skadefronten och där det handlat om skador som knappast gått att undvika eller förebygga genom bättre träning eller förberedelser i övrigt.

Såg att Bulan tänker vaska om i femmorna inför playin med början mot Frölunda. Om det finns nån rättvisa så får vi sen Örebro på vår lott, det känns som den mest lättöverkomliga uppgiften. Går vi vidare så får vi ta match för match, blir nog svårt att fälla nåt av topplagen i bäst av 7, men som alltid: det ska iaf spelas om saken.
Kommentera

Andreas Galle: Låter fint det!

Någonting säger mig dock att du kommer få det jobbigt i det här forumet...😜
Kommentera

Huge: Precis, Visst kan man förstå frustrationen och besvikelsen över att torska så mycket som vi gjort den sista tiden men det är väldigt märkligt att håna och förlöjliga laget i sitt hjärta,,,Som om ja skulle tracka ner på min son om han inte hade tillräckligt många rätt på matteprovet, eller släppt in för många puckar i senaste matchen. För övrigt håller jag med om framförallt Salmela och Rödin, Med dessa herrar i laget hela säsongen hade vi aldrig varit i detta läge vi nu befinner oss i utan snarare varit klara för kvart med hemmafördel.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror att det pigga spelet från senaste matcherna tas med och brynäs vinner med 6-1

Någon gång tar oturen slut, varför inte redan imorn? Brynäs lär inte gå poänglöst tre raka matcher med Salmela på isen..
Kommentera

Andreas Galle: Ja, man kan ju undra varför ellis och alla andra som ger upp på förhand och tror på förlust inför varje match, sen blir oerhört besvikna på spelet, laget och spelarna?
Det har ju bara gått som dom trott och förväntat sig.
Känns ju lite ologiskt att i det läget bli förbannad på resultat och insats, tycker man... :-)
Kommentera

ellis: Ja det är väl bra och ha en tro på sitt lag! Jag kommer aldrig att sluta tro på mitt lag hur mycket dom än torskar, Hjälper knappast med ironi och hån... Just nu har vi det lag vi har, visar dom bara hjärta för sitt klubbmärke och gör så gott dom kan så kan vi knappast begära mer eller? hoppas det inte stör dej allt för mycket...
Kommentera

ellis: kanske något på din bucket list?
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha, nu var vi där igen med förhandsoptimismen som brukar mynna ut i... ja vi vet alla vad...
Kommentera

Imorgon vinner vi med 3-1. Mål av Ponthus, Salmela och Olden. Broadhurst blor poänglös i Brynäströjan.
Kommentera

Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
Imorgon vinner vi😯

Tips: 4-2

Mål: Scott, Carlsson, Broadhurst o Lindblom
Kommentera

« · 1733295