Brynäs IF

724903 inlägg · 7959 ämnen

Brynäs IF-Frölunda Indians

« · 341426 Till forumet


Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Anneli:

Jamen snälla nån, hur kan du sitta och referera till Arbetarbladet som ÄR en Gävletidning, då kan ju jag referera till GP där det står att segern var citat "minst sagt rättvis" för Frölundas del.
För övrigt hävdar Jonas Johnson i AB idag följande på ditt påstående om tråkigt spel:

"-Vi hade ett väldigt offensivt och roligt spel, inte alls bortagnetigt. Det måste ha varit roligt att vara åskådare i dag, sa Jonas. "

Både tvkommentatorerna och radiokommentatorerna höll med, men dom kanske inte är tillräckligt objektiva?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
danoj: Citerar du brynäsaren Jonas Johnson börjar det likna nåt. Några nya finska NHL-spelare på ingång, o du ödmjuke?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
danoj: Om du inte har läst "Puckens" artiklar angående Brynäs så tycker jag att du ska göra det. Han är långt ifrån någon som stryker Brynäs medhårs ska du veta! Han är oftast besviken och frustrerad över Brynäs. Han ger oftast mer ris än ros.
Ja om Jonas tycker det så är det ju hans åsikt. Eller hur? Jag står i alla fall för min. Och lika så med Tv och radiokomentatorernas. Dom får ha sin åsikt, jag min. Det är det som kallas demokrati! Och jag är väldigt glad över att vi lever i en sådan och inte i en diktatur där alla måste heja på ett och samma lag, alla ha lika åsikter osv.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Anneli:

Har inte sagt någonting annat om att du inte får tycka som du vill, däremot tycker jag det är fjantigt rent ut sagt att efter en förlust skylla på domaren, på motståndarnas spel, etc, du förstår hur det låter?
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Tycker att det är dags för regel skärpningar som i NHL: Utvisning om man hakar, inteferar icke puckförande spelare. Så kanske vi slipper se ryggsäckar från GBG och Karlstad i framtiden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
danoj: Jag tycker inte att det är fjantigt, när det är min åsikt. Jag skyllde inte på domaren att Brynäs förlorade mot Timrå hemma sist tex. Jag brukar kunna vara objektiv och se när Brynäs spelar dåligt. Men jag vidhåller att så inte var fallet igår. Och hur jag låter? Ja jag låter väl som en hockeysupporter som kan tycka att domarna inte alltid håller den högsta kvalite´n. Jag har sett så många matcher som Brynäs har varit helt urusla och domaren har varit riktigt bra. Men igår var det precis tvärtom. Jag vill se dig jubla den dag en domare dömmer bort ett mål till Frölunda, och du inte kan se något som helst fel på målet. Enligt reglerna så är det mål om pucken passerar mållinjen i samma stund som den egna målvakten flyttar målburen. Det är även mål om en spelare tacklar in en annan spelare i målgården, och denne flyttar målburen i motståndarlaget, i samma stund som pucken glider in i målet. Luddigt? Ja men för mig är det glasklart. Vi fick ett mål bortdömt helt obefogat. Jag såg det från nära håll och på repris på jumbotronen, och kalla mig vad du vill men jag såg vad jag såg.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Huge: "Att du har TT som ngt sorts rättesnöre kan jag inte göra mkt åt."
Nä, men Keb vet vad han pratar om han va? ;)
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hedersamma förluster gör ingen glad och ger inte några poäng heller.
GP verkar vara nöjd efter var och varannan match med Brynäs spel, trots att laget enbart vunnit 2 av de 9 senaste matcherna och befinner sig i fritt fall. Modo har två matcher mindre spelade och tar troligtvis Brynäs slutspelsplats på tisdag. GP kanske skulle plocka upp en smula av den annars rätt patetiske DIF tränarens vilja att vinna varje match.

Rönnqvist gjorde 1+1 för Mora igår. Han mår säkert bra av att få spela ytterligare ett par matcher i vinnande lag men frågan är om inte spelare
som Anger, Soling och Molin är de som borde lånas ut till Mora istället ?
Varför inte låta de hänga några kassar och komma tillbaka med lite självförtroende under axelskydden.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Huss: Många har ju sagt samma sak. Anger, Soling till Mora. Men hur är det med reglerna?? Kan vem som helst hoppa mellan lagen?? Har för mig det bara var juniorer som fick det. Men P3 var ju där en vända.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Jag tror att det är okej, Timrå har väl en inlånad från SSK eller tvärtom. Förra säsongen lånades Henrik Malmström ut till HV71 från Malmö i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Bengt Persson frågade GP igår hur mycket tålamod han har med Anger.Fick inget svar.Tycker det är en mycket bra fråga som man kan kräva ett svar på.Min uppfattning:Mora nästa,in med N.D.
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: Det tar fem dar för seniorer att återvända till sin egna klubb efter ett lån
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
svedas: Men det är ok för en senior att hoppa fram och åter hur många gånger som helst under en säsong??
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Hong Kong: hmm? Vet ej
Kommentera

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians
Ford Prefect: Keb:s matchanalyser tycker jag iofs brukar vara ganska hyfsade. Det jag retat mig på har nog mest varit hans skriverier om Brynäs och ledningen, speciellt under fjolåret. Tyckte då att mycket av det han skrev var dålig journalistik.

En intressant sak i denna debatt, är väl att BP i Arbetarbladet tyckte att vi var det bättre laget mot Frölunda. Han brukar ju annars inte spara på det negativa krutet direkt... :-)
Kommentera

« · 341426