Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008

« · 1084139 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - HV 71 Måndag 3/11 2008
Nu har det sannerligen vänt. Jag tycker att det ser bra ut. Glöm inte att Rögle rånade oss tidigare på 3 poäng och hade vi haft dem också så hade det varit trumpeten i topp vill jag säga.
Här behövs minsann ingen sniper.

Topp 5 tror jag i slutändan och sedan gäller bara att vinna sista matchen så kan vi selebrera hemkomsten av trofe´n.

Djurgårn och Färjestad till kvalserien starkt utmanade av Timrå och Rögle, glöm var ni hörde det först.
Kommentera

MickeB: Ja, och som grädde på moset så gnäller dom om influensa nu också.
Deras andretränare tyckte att dom var värda 3 pinnar och där har du nån som VERKLIGEN måste vara pårökt...
:-))

Kunde inte fått en bättre present än dessa 2 pinnar inför uppehållet.
Känns oerhört skönt för både kropp och själ.
Såna här ökenvandringar är inte roliga, inte ens för en luttrad och van supporter som jag (och sannolikt även du...)
Kommentera

Huge: Alltså jag menar att det var bra att Brynäs både fick möta sitt spöke och övervinna densamme, under samma match, därför bra att de fick slita ont osv.
Kommentera

Huge: Tycker det var ett jäkla tjat om HV:s 9 spelare borta. Hrdina har varit borta nästan hela säsongen och är ersatt med Beech. Av de återstående 8 så var hälften spelare som knappt är ordinarie, Fredriksson, Halvardsson, Grillfors och "Liket". Landslagskeeper och en backuppsättning som ändå håller riktigt god klass, samt spel med tre kedjor, varav en såg lite tunn ut, men å andra sidan uppbackad av Davidsson, dock inte i sin livs form direkt.

Så inte mer än rätt att de får åka till bortaplan och ha det tunnare laget och försöka gneta till sig poäng, för en gång skull:)

Men tydligt två slitna lag, och sättet Brynäs ändå vinner på, är viktigare än poängutfallet, precis som du är inne på. Nu fick de slita ont, oflytet/oförmågan länge grina dem i ansiktet, men ändå jaga ikapp två gånger och avgöra i sudden, bra så.

Ja, TIK, undrar hur långt kontrakt "Challe" har där då? Sist i tabellen och drar inte jämnt med Hedström och säkert några fler också, så kicken för honom snart kanske? Men de som placerat TIK uppe i toppfyra innan säsongen, vilket tydligen är ett gäng, måste vara pårökta eller något, tycker jag:)
Kommentera

MickeB: Syntes lång väg att även HV såg mentalt trötta ut. Men tack vare vårt junioruppträdande vid både 1-1 och 1-2 så fick dom nytt liv.
Oerhört starkt ändå att vi kunde vända på steken med tanke på spelarnas mentala status för dagen.
Att vi är det bättre laget sett över 62 minuter är det inget snacka om, sen får hunden Laban säga vad han vill.
Vi har också spelare borta men skillnaden är att dom har en betydligt bredare trupp och de som trots allt spelade gjorde det bra i HV.
Dom slet uppoffrande och när sen Liv står på huvet ett par gånger så tar dom en inte alltför orättvis poäng.
Tycker sen att det var bättre att vinna på det här sättet, även om vi tappar 1 pinne.
Hade vi fått utdelning på alla jättechanser så hade matchen säkerligen runnit iväg till ett par måls övervikt, och då hade spelarna sannolikt trott att nu har det vänt på allvar. Nu fick dom istället slita ont för 2 pinnar vilket kan vara nyttigt för framtiden.

Och som du säger: vi ska inte gnälla.
Ett lag som Timrå hör man inte nånting om i media, trots att deras kräftgång känns minst lika stor som vår egen.
Det är tydligen skillnad på folk och folk...
:-)
Kommentera

MickeB: Å det gillar vi!! :)
Kommentera

Huge: Ja när ett så bra lag som HV har många spelare skadad, så är det många andra som både ser och får sin chans till mycket istid, exempel spelare som Hagos får rejält med istid och ansvar, så ingen lätt motståndare, vilket FBK, fick erfara.

Brynäs vann nu iaf, det var det viktigaste, även om det "bara" blev en tvåa, men sviten bruten, nu kan de ladda om i mer lugn och ro, fortsatt placerad på den övre halvan. Så vi som är så luttrade ska inte gnälla, se på Timrå och även DIF, har det riktigt tungt nu. DIF måste ha en 4-5 matcher med torsk på rad nu!?
Kommentera

andreasknox: Ja det blir då inga vänliga ord ivf...
Hv måste ha tagit DRAMA lektioner ivf..
Kommentera

Lindström: Ang dommaren:säg vad du tycker kanske!? el rädd att det blir för hemska ord då?? ;)

Tack för segern! o godnatt sov gott =) (ska upp 04.45) =(
Kommentera

Hemma igen.. Full å gla!!
Dåligt att inte ta vara på 5-3 läget men skööööönt med 2 pinnar.
Dommarn ja vad ska man säga..........

Dacke=Kung!!

Kul att några visade stake!!
Nu hoppas man de ska nötas målskytte å PP!!
Kommentera

Laban: Jo HV rejält skadedrabbade, men kom ihåg att HV var inte den enda motståndaren de hade att ta itug med ikväll, utan även dem själva.
Kommentera

Jompe: Ja Herman var lite målkåt, han vill nog väldigt gärna spräcka nollan. Vid ett av tillfällena var det väl Vas som var spelbar. Jag tycker mig se att Vas inte ser riktigt lika vilsen ut längre, det vore ett bra "nyförvärv". Dixon däremot är nästan i Hietanenklass numer.

Istid ikväll:
Granström: 8:30
Hietanen: 26:27

KS-tabellen:

Rögle 33
---------
Brynäs 29
Luleå 25
Kommentera

Huge: Ja, jag tänk på det själv faktiskt att Hietanen saknar någon att prata kokkoländska med.
Kommentera

Gusten: Bortsett från sista tio i första såg det ganska hyfsat ut ikväll. Man kände igen en hel del i försvarsförspelet från de omgångar när Brynäs rullade på.

Hietanens uppspel borde falla under allmänt åtal, tycker jag, hittade han rätt en enda gång ikväll? Och Hempa som hade puck vid två 2-1 lägen och sköt själv båda gångerna... Inte bra. Annars överlag betydligt bättre än sist.
Kommentera

HV bjuder BIF på samtliga mål+saknar 9 spelare och lyckas
ändå ta poäng mot ett brögänget BIF.
Kommentera

Ja sen har väl alla gröthalsar nåt o skylla på varje gång man torskar med...Laban=(ombokstavera) Banal
Kommentera

Bissett19: Det syntes tydligt att Dackell fått direktiv att inte söka pass hela tiden. 5 skott och två i mål, det lönar sig att skjuta Andreas!!

Underbart att skåda när Granis kör en open ice-tackling, en hederlig rövdito och lite allmänt gruff i samma spelsekvens.

Liiiiite bättre att ta ett uppehåll för grabbarna iom dessa poäng. Men hörru Sundlöv, det behövs fortfarande en målskytt! Uppehållet gäller inte för dig!
Kommentera

Laban: Trots 4 st tokdåliga o felaktiga utv på brynäsare, som brukar ge negativ energi, vilket ju inte är bra..Så tycker jag att brynäs gör det mkt bra, spec om man ser till den långa förlustraden innan..Så är det starkt att borsta av sig det och bara köra på o till slut vinna! Förstår att du är HV supporter, o att du även har högre krav..Själv vågar man bara hoppas att vi slipper kvalserien..(fast man hoppas ju ändå på slutspel innerst inne)
Kommentera

Jompe:
YEE BABY! (inte för att det är att ge sig fan på att det vänder nu bara för det)
Wikegård bara stiger på min lista "Dackell kommer fräsande"
...som sagt, Wikegård...Min Hjälte!
Kommentera

Laban: Du har alltid varit en patetisk typ. Vi vann över er i Jönköping då ni hade fullt manskap. Att säga att ni hade vunnit om ni hade haft fullt lag idag är som, vad är det ni brukar säga i Jerusalem, om inte om hade varit hade kärringen bitit hunden?
Kommentera

Laban: Lika lätt som när ni fick stryk av oss i kinnarps med 1-3 ?
Kommentera

Laban: Är det inte alltid årets sämsta match när Brynäs vinner över HV? Har för mig att du är här och yrar varje gång! Lägg ner pajas!
Kommentera

Grattis till segern.

Detta måste varit årets sämsta match alla kategorier, dåligt tempo
och allmänt tråkigt.Dålig intensitet på isen av båda lagen och knäpptyst
i Läkerol Arena.

Man märkte att HV saknade 9 spelare då man vart rejält trötta på slutet
när BIF låg på.Hade hv haft någolunda ordinarie lag hade HV vunnit
denna match relativt lätt är jag helt övertygad om.
Kommentera

Den som kan förklara vad jag skrev här vinner en målarlåda "Skönt som du skriverosvmm för Markström"
Kommentera

Trots att vi skulle haft 3 poäng så som matchen blev, så får man väl vara nöjd med 2p antar jag..(spec efter alla förluster) Dackell kliver fram o gör dom viktiga målen i den här matchen, det är viktigt. Hoppas att man kan ta fram allt det positiva från den här matchen (för det fanns trots allt en del positivt) och glädjas åt det, o träna på bra under uppehållet, o ladda upp batterierna för det lär behövas..
Kommentera

sylf: Trots allt så är det skönt att grapparna får ut och fira ikväll, de lär nog knappast åka hem och se "The Shield" på tv. Lite skönt för oss fans också.
Skönt som du skriverosvmm för Markström. Krya på dig.

Kommentera

rackham:

Vi får tacka Davidsson för assisten till Hansens 3-3.
Kommentera

65selander: Ja, faktum är att det nästan känns som en förlust. Det skulle ha varit 3 poäng sett till spel och chanser, men det skulle det ju å andra sidan ha varit mot RBK och LHF också. Skönt även för Lindbäck att kliva in och få vinna en match.
Kommentera

rackham: Hansen plockade pucken ifrån han och gjorde 3-3 på det. Hansen fick ett friläge som han sprätte in mellan benen på Liv
Kommentera

Bissett19:

Jasså, spelade Davidsson...

Knäskadad, infektion, 2 matcher på tre dagar, spel på tre femmor.

Heja Bengt Åke och mes-Englund!
Kommentera

Hong Kong: Skönt med 2p men vi skulle ha 3p. Man får inte missa 5-3 i slutet på 3:e. Hansen är efterlyst i Jönköping för Puck-nappning ;-)

Kunde ha slutat illa detta med tanke på alla våra missar och HV's effektivet i PP i början.

Tack för en bra början på veckan. BIF seger och MFF samma kväll det är man inte bortskämd med.

Kommentera

Bissett19: Den hoppas jag vi har framför oss.
Kommentera

Hong Kong:

Klart skönaste segern denna säsong.
Kommentera

Bissett19: Och där kom en pinne till. Jippiiii =)
Kommentera

Med tanke på alla PP borde det väl blivit 3 poäng, men gött med nån iaf.. Ta bonus-pinnen också, tack
Kommentera

En poäng i en sån här match känns inte mkt värt..Ursäkta min negativitet, men har man sett matchen så hade man vetat att Brynäs skulle haft 3 poäng, Hv var inte värd en enda! JAAAAAA!!!! 2p är OK iaf!!
Kommentera

andreasknox:

Minst 1 pinne,tjohooo!!!
Kommentera

jag tycker en timeout innan 5-3 hade varit bra men men.....
Kommentera

Nu har vi chansen........
Kommentera

4 felaktiga utv på brynäsare, o ingen säger nåt..o detta ska vara ELIThockey...ta hit en riktig dommare till o börja med!!
Kommentera

Vas PETAR på hv spelaren o 3:e skämtutvisningen är ett faktum!
Kommentera

Bissett19:

Har döpt om Hietanen till Kallanen...
Kommentera

kan vi inte ta poäng ikväll, seriöst men då blir det fruktansvärt jobbigt ...KOM IGEN NU DÅ!!
Kommentera

Nu kommer nog målen ska ni se *naiv & hoppfull*
Kommentera

Bissett19: Jo, man har varit med om många sura 3e perioder på sistone..
Kommentera

Davey_22:

Återigen en sån här kväll där man inte får in pucken,Liv hanterar skotten som om det vore badbollar.

Luktar 2-4 i öppen kasse:(

Kommentera

Bissett19: Hietanen måste sätta ett av dem lägena iaf.
Kommentera

sylf:

Liv är i zonen,det är inte Hietanens avslut.

Kommentera

Brynäs spel borde ha räckt till att leda med 4-3 efter 2 perioder, men när Hietanen mfl inte kan fokusera och trycka in puckjävlen så är det ju skitsamma..

Känns typiskt för Brynäs just nu, till och med när vi är det bättre laget känns det som målen kommer för lätt emot oss.
Kommentera

Om man ska se når positivt så tycker jag brynäs åtminstone visar att man vill göra nåt nu..
Kommentera

« · 1084139 · »